Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #27 üzenetére

    Ez legkorábban. Azért érdemes gyorsan váltani, mert egyszerűsödik a konzol és a PC shader állománya. A Shader Model 6.0-tól nem kell külön konzolra és külön PC-re shader, hanem elég egy, amit szállíthatsz PC-re és konzolra is. Addig kell egy konzolos HLSL, ennek egy AMD-s verziója a GCN kiterjesztésekre, és ennek egy szabványos PC-s visszaportja. Bár nyilván, ha nem holt hülye a fejlesztő, akkor eleve egy normális fordítási metódust dolgoz ki a shaderekhez, de akkor sem kedvezőbb három fordítási utat fenntartani, ha van lehetőség egyre. Ráadásul azzal az egy lehetőséggel minden hardver megkaphatja az AMD speciális shadereinek a sebességét. Ha nagyon okosan építik fel a motort, akkor az SM6.0-t nem támogató hardverek kiszolgálhatók SPIR-V-ből is, de 2017-ben nem hiszem, hogy bárki dolgozni fog Kepler/Maxwellv1-re, vagy GCN1-re.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Pug #21 üzenetére

    Nyugodtan elrakhatjátok.
    De leírom, hogy miért fog ez történni. Az SM6.0 egy Windows frissítésbe bekerül. Kb. tavasz. Ahhoz toolok az kb. nyár. És az MS mindenre csinál egy pilot projektet, ami még nem tudni, hogy melyik játék lesz, de ősszel valami demonstrálni fogja ennek az előnyeit. Az SM6.0 igénye pedig az FL12, vagyis ennek a játéknak azt támogatnia kell, vagyis GCN2-vel futnia kell. Az, hogy jól is fut nem garantálom, de amúgy 290-390-nek valszeg nem lesz baja.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz leviske #7 üzenetére

    GCN2-től is, mert az AMD-GPUPRO GCN3/4-et kér. De persze FOSS driver jöhet, csak nem nagyon megy a fejlesztés, mert végleges Vulkan játék se nagyon lesz Linuxra az elkövetkező egy-két évben. Nagyon le van maradva a Mir és a Wayland támogatása. Szóval a Vulkan API-tól ne várj áttörést. Az csak egy eleme annak, ami hiányzik a Linuxból, hogy játékosoknak is megfontolandó platform legyen.

    (#10) Cifu: A GCN2 kártyád nem azért fogod lecserélni, mert nem tud már annyit, mint a GCN3/4. Aminek egyébként egy API-ban nem lesz belátható időn belül jelentősége. Hanem azért, mert mire lesz Shader Model 6.0-s játék, addigra már GCN6 lesz a piacon. Az új SM startja valamikor a következő év első felében lesz, valszeg egy új Windows frissítéssel. Ehhez még számold a toolok elkészültét hozzá, tehát az első SM6-os játék 2017 ősze. És ezt még futtatja a GCN2.

Új hozzászólás Aktív témák