Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Robert07


Robert07
aktív tag

Nem rossz otlet, de szerintem az igp-n kivul mas nem nagyon profitalna belole, elvegre a single channel es a dual channel kozott is max. 15% a kulonbseg.

(#2) sz.balazs.95


sz.balazs.95
veterán

Engem érdekelne az eredmény. :K

Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.

(#3) Atti777


Atti777
senior tag

Esetleg még egy olyan érdekes lenne, hogy 2133-on a különböző időzítések mekkora különbséget jelenetenek

Путин, иди нахуй!

(#4) PuMbA válasza Atti777 (#3) üzenetére


PuMbA
titán

Az időzítésekről van neten IGP teszt. 0,34 fps különbség van egy jó és egy átlagos időzítés között CPU + IGP esetén, tehát csak CPU-nál még kisebb. Lényegtelen :)

[ Szerkesztve ]

(#5) Shing


Shing
őstag

IGP-nél tuti, hogy van különbség. Én inkább GPU-s tesztre lennék kíváncsi, ahol nincs VRAM-nak használva. Mostanában már azt mutatják a tesztek, hogy gyorsít a magasabb órajelű memória...

(#6) ncc1701 válasza PuMbA (#4) üzenetére


ncc1701
veterán

Egyetértek, ennyi.

(#7) Krugszvele


Krugszvele
aktív tag

Mindenképpen van igény ilyen tesztre!

Felajánlom az ingyenes segítségem a kész cikk "magyarra" fordításában! Keress meg, ha nem sértő az ajánlatom és elfogadod!

(#8) bozont


bozont
veterán

Pedig van létjogosultsága a dolognak: [link] Ma már ne msokakl drágábba egy 1866MHz-cl9 ram, de talán a 2400MHz sem vészes árban.

Kérdés vajon az újabb játékok profitálnak-e belőle.

Persze nem nagy gyorsulásról van szó, de 1-2e pluszt simán megér a dolog.

[ Szerkesztve ]

(#9) Fred23 válasza bozont (#8) üzenetére


Fred23
nagyúr

Ez érdekes volt, nem gondoltam volna, hogy ennyit számít! Viszont a 2133 és a 3200 között már lehet, hogy nem lesz akkora az fps-növekedés, mint az 1333 és a 2400 között. Szóval kíváncsian várom a tesztet!

Remélem, lesz Crysis 3 is tesztelve a CryEngine miatt!

[ Szerkesztve ]

(#10) Simi37


Simi37
őstag

Update: Úgy tűnik az 5970 halott (csak kölcsönbe volt de már úgy kaptam mert az ember nem tesztelte, hogy amúgy megy-e) Még augusztusban 2 héten belül veszek egy rx480at vagy egy r9 390et.

#9
AW is cryengine, de ami megtalálható a virágboltban azt le tudom tesztelni... eddig laptop volt szóval nagy erőforrás igényű játék ami nem f2p az virágbolt... ha az is jó leszedek párat és majd tesztelek velük.

Ryzen 9 5900X • Asus Crosshair VI Hero • ASRock RX 6900 XT OC Formula

(#11) Simi37


Simi37
őstag

UPDATE: Mégis jó az 5970 :DD

A pcie 3.0-t nem ette 2.0ra állítva minden oké :D

Ryzen 9 5900X • Asus Crosshair VI Hero • ASRock RX 6900 XT OC Formula

(#12) Habugi


Habugi
addikt

RAM órajel.., aka DDR3 vs DDR4, szóval ezt jó pár tech oldal tesztelte már és az általánosan elfogadott szemlélettel szembe ami nagyjából úgy hangzik/hangzott hogy "a RAM órajel semmi plusszt nem ad játékokban.." rendre mindenhol azt mérik ki, hogy CPU limites vagy CPU limithez közeli helyzetekben észméletlen sokat kompenzálhat a magasabb órajel, pl a DF féle teszt: [link]

Nekik több tesztjük is van ami erről szól és/vagy ezt szemlélteti, érdemes rájuk keresni.., linkelt videóban vannak elég kemény játékok/difik még 2133 vs 2666 között is.., nem hogy 3200.. :)

[ Szerkesztve ]

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#13) Simi37 válasza Habugi (#12) üzenetére


Simi37
őstag

épp azért lesz 3200 hogy hoze annyit arányaiban mint a 2133 2666 meg nem hiszem h lesz cpu limit annyira azért nem erős az 5970... meg tudod csak abban a statisztikában hiszek amit én magam hamisítok ;]

Ryzen 9 5900X • Asus Crosshair VI Hero • ASRock RX 6900 XT OC Formula

(#14) Habugi válasza Simi37 (#13) üzenetére


Habugi
addikt

CPU limit hiányában nem hiszem hogy túl sok mindent ki tudsz majd mérni.. :N

Lásd DF teszt, relatíve kicsi procik mellé odaraktak egy TX OC-t hogy ne bízzák a véletlenre.
Egyébként félreértés ne essék, nem a teszt kedvedet szerettem volna elvenni, eredménytől és hw környezettől függetlenül üdvözlöm azt a fajta hozzáállást hogy magad szeretnél tesztelni! :R

[ Szerkesztve ]

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#15) #16939776


#16939776
törölt tag

Az ötlet megsüvegelendő, igény lenne rá.
Viszont kellene egy nem CPU limites és egy CPU limites körülmény esetére.., hogy hol mennyire számít a ram órajel. Szóval kell min.: 2db VGA és 4db mérés/játék.

A CF-et szerintem nem jó dolog bele venni, mert van baja a technológiának, bónusznak jöhet, de a végeredménybe nem számolnám bele, mert meghamisítaná azokat.

Szerintem Min-fps-ben vagy inkább max. frame-time-ban mind a két esetben javulás lesz a gyorsabb memória javára, a mértékét meg úgy is postolod :)

Buktatója lehet a dolognak: ha nem elég stabilak/vagy kényelmetlenek a beállítások a CPU-nak. pl.: a 100Mhz-es alap órajelhez biztos jobban fog menni az egész(16x) szorzóval működő ram, mint a tört(10,66x) szorzós.
Minden esetben csinálni kellene 5-kőr LinX tesztet az összes rammal, hogy mennyire egyenletes a Gflops érték, jók-e a memória időzítések/feszültségek?! Ez mutatná is, mennyit nőtt a CPU számítási teljesítménye a gyorsabb ram-tól.
Illetve egy memória késleltetés mérés még hasznos lehet aidával, viszont a sávszélessége már nem olyan fontos.

Hajrá! :))

(#16) elfelejtette


elfelejtette
veterán

Legitreview DDR4 órajel skálázódási teszt.
Komoly különbségek vannak, 2-3-4fps... :U

[ Szerkesztve ]

"Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."

(#17) #16939776 válasza elfelejtette (#16) üzenetére


#16939776
törölt tag

Jó, de ezek átlagot mérték nem a minimumot, ott lehet hogy nem ennyi lesz a különbség, 2-3-4 fps... :U

[ Szerkesztve ]

(#18) Simi37 válasza #16939776 (#17) üzenetére


Simi37
őstag

Mutatok egy prototípust. ETS2: a 3333es mérés hiteles a 2133höz csak beírtam egy -vmennyit hogy nézzen ki vhogy. (Mivel ez próba mérés volt a 24/7es setuppal ment nem 3200vel)


A dizánj még lehet hogy lesz finomítva de ez csak a teszt tesztje volt. Természetes a vsync ki lesz kapcsolva :)

Ryzen 9 5900X • Asus Crosshair VI Hero • ASRock RX 6900 XT OC Formula

(#19) #16939776 válasza Simi37 (#18) üzenetére


#16939776
törölt tag

A vízszintes tengelyen az időt tüntesd fel.

A Frame-time ingadozást hogyan akarod összevetni, milyen mintavételi beállításokkal?

Ha stabil(linx teszt..) és jobb késleltetést és Gflops-ot ad mint a 3200, akkor ez a 3333 is jó, csak módosítsd a címet hozzá ;]

[ Szerkesztve ]

(#20) Simi37 válasza #16939776 (#19) üzenetére


Simi37
őstag

Ryzen 9 5900X • Asus Crosshair VI Hero • ASRock RX 6900 XT OC Formula

(#21) Simi37 válasza Fred23 (#9) üzenetére


Simi37
őstag

Már vagy fél órája böngészem a netet de egyszerűen sehol nem találom. Hogy hogy lehet elindítani a Crysis3 beépített(?) benchmarkot. Pl amit a DF használ.

Ryzen 9 5900X • Asus Crosshair VI Hero • ASRock RX 6900 XT OC Formula

(#22) Simi37 válasza Simi37 (#21) üzenetére


Simi37
őstag

Közben összeállt h ilyen nincs. Cryengine gyanánt ott lesz az AW, nagyon béna vagyok a crysishoz mert most játszottam vele először ... elvinni vmi hosszabb konstans részig közben meghalok áhh... :(

Ryzen 9 5900X • Asus Crosshair VI Hero • ASRock RX 6900 XT OC Formula

(#23) Fred23 válasza Simi37 (#22) üzenetére


Fred23
nagyúr

Az AW is tökéletes tényleg! Én nem tudtam, hogy CryEngine-es, nem ismerem a játékot!

(#24) Simi37


Simi37
őstag

Közben haladok... de nem semmit vállaltam a nyakamba :D Ahol túl rövid ott 3x futtatom szóval van munkám :D De azért haladok...most itt tartok:

Többségük csak nyers logfile... ebből még varázsolni kell excelben :o

[ Szerkesztve ]

Ryzen 9 5900X • Asus Crosshair VI Hero • ASRock RX 6900 XT OC Formula

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.