Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#32) gbors válasza nobela (#31) üzenetére


gbors
nagyúr

Igen, ez egy népszerű gondolatsor, sokan hangoztatják, és a második fele izoláltan igaz is. Az első fele (az "átlag" játékélmény szempontjából az égvilágon semmire nem jó) viszont egy ebből levont rendkívül sommás következtetés, és jellemzően téves is. Miért? Mert azt a fajta oszcilláció, amiről írsz, a játékkészítők a lehető legtöbb eszközzel igyekeznek elkerülni, és egy jeleneten belül kb. kétféle esetben fordul elő:
1. Valamilyen erőforrás (leggyakrabban VRAM) kifogyófélben van, és be-befullad a végrehajtás
2. Túl sok tényező van, ami a játékmotor hatáskörén kívül van - ez pl. egy 64 fős multi játéknál jellemző, single-ben nem. Ez az egyik oka amúgy, hogy multihoz teljesen más mérési módszer kell.
3. A harmadik eset pedig az, amikor több jelenet van a mérésben, tehát az ingadozás a jelenetek között van, nem jeleneten belül.

Az első kettő ebben a tesztben nem játszik, a harmadik pedig úgy érhető tetten, hogy az átlagos FPS-t is csökkenti (amúgy az első kettő is). Miután ebben a tesztben van négy méréssor eltérő platform-konfigurációval, az rögtön látszik, hogy ilyen jelenetek közötti eltérés CPU-igényben csak akkor jöhet szóba, ha a négy méréssor nem egyforma. Ez pedig azt mutatja, hogy valahol limitál a CPU / system RAM - és minden ilyen esetnél ezt is írtam le. Szóval akkor mi a gond az átlag FPS-sel?

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.