Emag ÁSZF:
"18.2. A fogyasztókra vonatkozó jogszabályok tekintetében (különösen, de nem kizárólagosan jótállás, szavatosság, elállás) a magyar jog az irányadó."
Az általad említett Homáron is ugyanezt írják:
"Az emag.hu weboldalt egy romániai gazdasági társaság üzemelteti, de az áruház általános szerződési feltételeinek 18.2. pontja alapján a fogyasztókkal megkötött szerződésekre a magyar jog az irányadó."
Én egyébként garanciáztattam már náluk alaplapot, RAM-ot, videokártyát, tápegységet, és laptopot, de eddig le a kalappal előttük. Ingyen elviszik, ingyen vissza is hozzák a javított terméket, ha esetleg nem javítják, akkor pedig utalják a termék eredeti vételárát. Alza ugyanez, hogy ne csak mindig az Emagról legyen szó. Sőt, az Alzánál még olyan is volt egyszer, hogy el se vitték a hibás terméket, mondták, hogy nem kérik vissza, küldenek helyette anélkül is csereterméket. Alzánál bevett szokás az is, hogy elállás esetén, amint a futár elvitte tőlem a terméket, bekérik tőlem a csomagazonosítót, és amint ezt elküldtem nekik e-mailben, máris indítják a termék árának visszautalását. (Tehát nem kell kivárni, míg hozzájuk visszaérkezik a termék, hanem amint átvette tőlem a futár a terméket, már küldhetem is nekik e-mailben a csomagazonosítót, és el is indul a pénz visszautalásának a folyamata.) Érdekes módon mindkét cégnél gyorsan és gördülékenyen zajlanak a dolgok, folyamatosan tájékoztatnak az ügy menetéről (kiküldték hozzám a futárt, beérkezett hozzájuk a termék, szerviz bevizsgálta, küldik a csereterméket/indítják az utalást, stb.).