Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) erer1000


erer1000
őstag

jól hangzik :)

azt valaki tudja hogy kb mekkora gyorsulás lehet így betöltésekkor kb?

M5A99X-EVO R2.0 , 1050Ti, 4x8GB 1960MHz , FX 8350@4,4GHz, 1x3TB+2x1TB HDD, 120GB+480GB+1TB SSD || HP Pavilion 15-CX0000NH

(#2) Abu85 válasza erer1000 (#1) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ha játszottál már a játékkal egy darabig, akkor semmit, mert igazából a mai driverek is gyorsítótáraznak. De ha még nem játszottál, akkor 20% kb. az első pár indításnál. Utána ez az előny megszűnik, mert a meghajtóban erre fenntartott könyvtárában is elérhetők lennének a shaderek.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#3) erer1000 válasza Abu85 (#2) üzenetére


erer1000
őstag

fogom, rányomok a startra, és 1-2 pillanat és a pályán vagyok?

én még azon szocializálódtam, hogy Unreal Tournament 2004-ben multiplayer pályát míg betöltötte a Geforce MX200-al, el tudtam menni hugyozni.

M5A99X-EVO R2.0 , 1050Ti, 4x8GB 1960MHz , FX 8350@4,4GHz, 1x3TB+2x1TB HDD, 120GB+480GB+1TB SSD || HP Pavilion 15-CX0000NH

(#4) hapakj válasza erer1000 (#3) üzenetére


hapakj
aktív tag

Geforce MX200 még nem használt shadereket.

Ennek az egésznek semmi értelmét nem látom. Gyorsítja majd az első néhány betöltést cserébe növeli a szoftverek komplexitását (plusz hibalehetőség). Szerintem nem éri meg. Továbbá számomra úgy tűnik inkább a content betöltése viszi el a több időt, mintsem a shaderek tárgykódra fordítása.

[ Szerkesztve ]

(#5) Jester01


Jester01
veterán

Mert a letöltés biztos gyorsabb mint a fordítás, igaz? :U
Annyit kellett volna csak csinálni, hogy első indulás előtt az összes shadert lokálisan lefordítani és kész. Ez a fordítás akár a játék többi részének letöltése közben is lehetett volna.

[ Szerkesztve ]

Jester

(#6) Feruendios válasza Jester01 (#5) üzenetére


Feruendios
aktív tag

Szinte biztosan gyorsabb a letöltés mint a compile. Illetve el tudom képzelni ez része lesz egy későbbi Anti-Hack vagy másolás védelem részének. Képzeld el ha nincs meg a shader compiler a játékban és csak a steam-ről leszedett shaderrel hajlandó futni a játék.

Sajnos mar nincs magyar billentyuzetem :(

(#7) Redneck


Redneck
veterán

Nekem az is elég lett volna ha a Valvenél végre rájönnének hogy játék letöltése és 100% telepítése után, már nem akarok telepítő csíkot nézni amíg az egyéb programok települnek. Miért nem lehet a 100% mindennel együtt annyi?

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#8) VoidXs válasza Redneck (#7) üzenetére


VoidXs
nagyúr

Ott a pont, és akkor nem is beszéltünk arról, hogy bugos is (a DirectX-et nem egy játéknál mindig újra fel akarja rakni, holott már rég települt).

W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

(#9) Redneck válasza VoidXs (#8) üzenetére


Redneck
veterán

Nagyon idegesítő, minden alkalommal. "Játékra kész" és még telepítget... :W Olyan játéknál is amit nemrég törölt az ember.

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#10) Messen


Messen
csendes tag

Lássuk, jól értem-e!
Gyakorlatilag a fordítási időt, ami a shader első használatakor történik, átváltották letöltési időre, ami híresen gyorsabb, mint a fordítás?

"A számítógép embertelen: egyrészt tökéletesen programozott és szabályosan működik, ráadásul teljesen őszinte." - Asimov

(#11) a2d2 válasza Messen (#10) üzenetére


a2d2
addikt

Igen.
Szerintem ez örvendetes hír. Nem kell feleslegesen több millió gépen ugyanazt kiszámoltatni újra, kevesebb erőforrásigény, melegedés, üvegház hatás, megmentjük a delfineket :D
Nem kell nagy csomagra gondolni. A játék méretéhez képest elenyésző a mérete.
Legalábbis Cemu emulátornál használok ilyen letölthető shader cache-t és ég és föld a különbség utána performanciában.

A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt

(#12) Cathulhu válasza a2d2 (#11) üzenetére


Cathulhu
addikt

Cserébe minden létező gpura minden létező driver verzióra cachelni kell a lefordított shadereket minden játékhoz. Rengeteg hibalehetőség és munka minimális egyszeri előnyért. Aztán felraksz egy új drivert, kezdődhet az egész elölről

Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell

(#13) a2d2 válasza Cathulhu (#12) üzenetére


a2d2
addikt

Szerintem félrenéztél valamit.
Legalábbis az biztos hogy az emulátornál egy fajta cache van és kész, azt tölti le mindenki.
Lehet hogy GPU-kra különböző cache kell itt de nem hiszem hogy driverenként eltérő lenne.
A GPU-nkénti külön begyűjtés és tárolás meg legyen a Steam gondja, a lényeg hogy a megfelelő csomagot küldje le a user gépére.

A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt

(#14) Dilikutya


Dilikutya
félisten

Ha csak a töltési időt rövidíti, akkor kár vesződni vele. Ha ugyanis töltés közben fordítja a program, akkor futás közben elvileg nem, ergo a sebesség nem fog változni.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#15) Luskan


Luskan
tag

"A bináris shadereket a Valve a felhasználóktól gyűjti be"

Hm... hogy kéne vírust becsempészni? :F Tud valaki segíteni? :DDD

(#16) Dilikutya válasza Luskan (#15) üzenetére


Dilikutya
félisten

Gondolom, ez azért nem ilyen egyszerű. Egy azon videókártyára vonatkozó binárist gondolom, több felhasználótól is begyűjt a rendszer, összehasonlítja őket. Nem tudom, a fordítás során mennyi eltérés lesz a bináris fájlok között, de egy kártékony kódot szerintem ki lehet szűrni. Bár a Valve-nak akár arra is lehetne kapacitása, hogy saját maga fordítja le a shadereket, amennyiben nem driverfüggő maga a folyamat, bár az sem megoldhatatlan.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#17) Lacccca87


Lacccca87
őstag

Nem rossz dolog ez az előtöltés, de megoldhatnák az előtöltést is a saját játékaikban. CSGo ban iszonyat idegesítő hogy össze vissza droppol addig míg nem mentél végig leglaább 1x mindneütt a pályán, DOTA-ban hasonlóan ha valami nagyobb effektet kell kirajzolni először ( mondjuk dotaban ritkább). Pedig ezek manapság már mind beférnének a memóriába szerintem.

(#18) Dilikutya válasza Lacccca87 (#17) üzenetére


Dilikutya
félisten

CSGO nem "droppol" egy kenyérpirítón sem.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#19) Redneck válasza Dilikutya (#18) üzenetére


Redneck
veterán

Nem láttam még olyan gépet amin ne droppolt volna. Felmész a fosch 10vs10 könnyed szerókra és nézheted a random akadásfesztivált. :(((

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#20) VoidXs válasza Redneck (#19) üzenetére


VoidXs
nagyúr

Akkor ez valami friss dolog, mert nekem még az X6 1055t-s gépemen se volt ilyen egy éve.

W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

(#21) Lacccca87 válasza Dilikutya (#18) üzenetére


Lacccca87
őstag

Akkor nézz utána, amíg be nem tölt mindent a memóriába olyan szép akadásokat tud produkálni hogy öröm nézni. Miután persze betöltött már szalad 200-300 FPS-el. Lehet egyébként te nem max beállítások mellet játszol azért nem érzékeled. Ha jól emlékszem a shader beálíltásokat ha 1 el is visszaveszem akkor megszüni kez a jelenség.

(#22) Redneck válasza VoidXs (#20) üzenetére


Redneck
veterán

Nem új dolog, mindig ilyen volt, csak valakit nem zavar. ;]

Nem azt mondom hogy 5 fps-re esik, de random ingadozik fel-le ha sokan vannak. Régi engine, gagyi szerverek, egyes embereknél össze-vissza pingek, ilyen ez van. Engem a 300-ról 2xx-re drop is zavar, kompetitív játék, input lagon érződik.

Nem tudom 1024-ben full low pro settings esetén milyen.

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#23) erer1000 válasza Redneck (#22) üzenetére


erer1000
őstag

Valami csoda gyerek vagy ha 300 és 200FPS közt érzed a különbséget.

Vagy pedig a játék van valahogy elbaszottan megírva.
75-90-144Hz monitoron nem is látható az fps drop

Kb 3ms 1 kepkocka , de leesek 5ms-re , érzed.
2ms-es változás.

Ember reakció ideje 100-70ms körül van. Tehát leesik , de továbbra is a monitoron nem észlelhető a különbség

El tudnád mesélni hogy hogy érzed?

M5A99X-EVO R2.0 , 1050Ti, 4x8GB 1960MHz , FX 8350@4,4GHz, 1x3TB+2x1TB HDD, 120GB+480GB+1TB SSD || HP Pavilion 15-CX0000NH

(#24) Németh Péter válasza erer1000 (#23) üzenetére

A reakció idő, az nem egyenlő az észlelési idővel. Pont nem rég volt hír valahol, hogy az emberi szem még 1ms-es tartományú villanásokat, változásokat is észlel egy képen. Persze a reagálás csak ez után jön.

(#25) Redneck válasza erer1000 (#23) üzenetére


Redneck
veterán

180Hz-en tolom, vakteszten is megmondtam, egyszerűen ilyen az érzékelésem. Nem kell csodagyereknek lenni, ilyen a motor, aki sokat multizik érzi, máshogy lehet darálni. Ha kétszeresére vagy másfélszeresére nő a frametime az érezhető.
A CSGO topikban biztos sok csodagyerek van mert sokan érzik. :U

Nem minden motor ilyen, valamelyiknél kevésbé zavar.

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#26) zorrokalap válasza erer1000 (#23) üzenetére


zorrokalap
tag

Egy tokeletes vilagban nem erzed de itt igen, akarmennyi fpsed van ha nincs Vsync fel/negyed/x-ed resze lesz updalve a kepnek... kicsit racsusznak egymasra es ez osszevissza csuszkal mint amikor a helikopter rotorja megall a kamera kepen. Az ember agya sok mindent toleral/korrigal ezert ha ez a csuszas stabil akkor nem zavar de ha osszevissza ugral az nagyon zavaro tud lenni.

Kicsit mas tema de en jobban toltam a cs-t miutan visszaalltam 4k 60Hzre a FullHd 144Hz-rol mert azon gyakorlotam sokat es ahhoz szokott hozza az agyam. 144 folyamatosabbnak erzodik(es biztos hogy jobb ha hozzaszoksz) de a tudatalatt reflexes dolgok jobban mennek a 60hzes monitoron. Fps elvileg nem gond(4k 180- FHD 300+).

A betoltos szaggatast en is tapasztalom(nvidia), sokszor benezek szobaba elsore es mar csak annyit latok hogy meghaltam. (Havernak egyebkent AMD van es o nem panaszkodik erre.)

Meg annyi ehhez a topichoz hogy sokaig volt "potato" gepem(20-30 fps) es az ember agya felveszi azt a tempot... lehet nem reagalsz olyan gyorsan de az agyad ugymond raall az fps-re.

[ Szerkesztve ]

(#27) PandaMonium


PandaMonium
őstag

GLSL-nél biztonságos ez egyáltalán? Nekem úgy rémlik, hogy ott még előfordulhatnak bináris kompatibilitási problémák a különböző gyártók drivereinél. Vulkánnál a SPIR-V miatt oké, de hogy oldják meg OpenGL-nél?

Szerintem ez az értelmetlen optimalizálások egyik tankkönyvbe illő esete. Mindenki kibírja egy-egy adott játék első indításakor azt a pár másodpercet amíg lefordulnak a shaderek, helyette majd jönnek a kompatibilitási, letöltési, grafikai problémák.

[ Szerkesztve ]

What I cannot create, I do not understand

(#28) Redneck válasza PandaMonium (#27) üzenetére


Redneck
veterán

"helyette majd jönnek a kompatibilitási, letöltési, grafikai problémák."

Reméljük hogy nem így lesz. Az aggodalom jogos, számos esetben láttuk már, hogy az ilyen újítások új hibákat is hoztak magukkal.

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#29) VoidXs válasza PandaMonium (#27) üzenetére


VoidXs
nagyúr

Ha a kártya és a driver stimmel, elméletileg semmi probléma nem lehet. Ha bugos, az a rossz kivitelezéstől lesz, nem az ötlet vonzata.

W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

(#30) PandaMonium válasza VoidXs (#29) üzenetére


PandaMonium
őstag

Ez nem igaz. Tudtommal OpenGL-nél senki nem garantálja a shader binárisok gyártók közti kompatibilitását. Persze a Valve-nél nem hülyék dolgoznak, biztos kitaláltak erre valamit, csak érdekelne, hogy mit.

What I cannot create, I do not understand

(#31) GodGamer5


GodGamer5
addikt

Ennyi felesleges plusz munka egy semmi feature-re. Inkább a dx12/Vulkan támogatására feküdnének már rá.

[ Szerkesztve ]

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#32) Redneck válasza GodGamer5 (#31) üzenetére


Redneck
veterán

Ezek az API-k nem mennek Steames alkalmazás alól? :F A DirectX 12 nem csak a Windows 10-től függ? A Steames Doomban vagy egyéb id Tech engines játékokban nincs Vulcan?

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#33) GodGamer5 válasza Redneck (#32) üzenetére


GodGamer5
addikt

Itt most konkrétan az új api-k globális terjedésére gondolok, hogy ezt a tendenciát kéne már pénzelni a fejlesztőknek. A Valve is a Steam OS meg az egyéb tévutak helyett ha az új api-k terjedésébe tolná a pénzt, akkor már biztos vagyok benne, hogy előrébb lenne az egész ipar. Amúgy vulkan sincs minden id tech játékban, pl Evil Within, Dishonored stb.

[ Szerkesztve ]

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#34) Dilikutya válasza Redneck (#32) üzenetére


Dilikutya
félisten

De, Vulkan és DirectX 12 is van a Steam-en, utóbbinak a Microsoft Store nem, csak a Windows 10 az alapfeltétele. Tény, hogy kevés játék támogatja ezeket, ez viszont nem a Steam sara. A 2016-os DOOM-ból tudtommal csak Steam verzió van, így kénytelen lenni benne Vulcannak, ahogy van is.

[ Szerkesztve ]

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#35) Lacccca87 válasza GodGamer5 (#33) üzenetére


Lacccca87
őstag

Saját játékaiba már használja a vulkan-t (dota2 pl) de idő kell mire átállnak. A source motornak ez a kijelölt út, és ezzel együtt terjedni fog ha használják a motort más játékokhoz. ( régebben több source motoros játék is volt, de most valahogy lecsappant, UE3-4 meg Unity dominál a piacon)

(#36) Dilikutya válasza Lacccca87 (#35) üzenetére


Dilikutya
félisten

Nyilván azért, mert a Source mégis csak régi már. Valamiért a Source 2 meg nem nagyon pörög még, talán csak a Dota2 és a CSGO használja (bár utóbbi minek, ha ugyanolyan most is).

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#37) Redneck válasza Dilikutya (#34) üzenetére


Redneck
veterán

Azért kérdeztem vissza, mert nem értettem mi a gondja. Egyik API sem a Steamtől függ.
A Valve mint kiadó erőteljesen visszavett, így nem ők szabják meg az irányt.

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#38) Lacccca87 válasza Dilikutya (#36) üzenetére


Lacccca87
őstag

Source már nincs használatban jó ideje. Source 2 fut meg annak a forkjai, fejlesztései. Van pár játék ami használja a Valve sajátjain kívül de nem jellemző. Talán a Vulkan beépítésével vagy DX12 beépítésével többet használnák de addig nem igazán multiplatform motor szóval jobb opció a fent említett kettő lehetőség.

(#39) Redneck válasza Lacccca87 (#38) üzenetére


Redneck
veterán

A CS:GO módosított Source motort használ, de még nem Source 2-t. :U

Dilikutya:
Mégsem lépték meg. :(

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#40) Dilikutya válasza Redneck (#39) üzenetére


Dilikutya
félisten

Nem úgy volt, hogy mostanra már át kellett volna állni rá?

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#41) Dilikutya válasza Lacccca87 (#38) üzenetére


Dilikutya
félisten

Még a Titanfall 2 is Source, nem Source 2, még ha nyilván erősen módosított verzió is.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#42) Lacccca87 válasza Redneck (#39) üzenetére


Lacccca87
őstag

Source 2 -őt használ, mivel a L4D2 fokjából készült ami meg már Source 2, ahogy a Portal 2 is pl.

[ Szerkesztve ]

(#43) Redneck válasza Lacccca87 (#42) üzenetére


Redneck
veterán

Nem. :N Azok mind módosított Source enginet használnak.

"On June 17, 2015, Valve released a beta update for Dota 2, titled "Reborn", becoming the first game using the Source 2 engine."

"Titanfall 2 uses an improved version of the previous game's engine, which was itself a heavily modified version of the Source engine."

Nekem nem rémlett a robotos játék sem, de úgy néz ki nem emlékeztem rosszul. Dotánál váltottak csak motort, CS:GO-nál pedig hónapok óta csak ígéret.

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#44) VoidXs válasza Redneck (#43) üzenetére


VoidXs
nagyúr

Tudod, hogy megy náluk az ígéret...

W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

(#45) Dilikutya válasza Lacccca87 (#42) üzenetére


Dilikutya
félisten

Nem. A Source 2-vel bemutattak egy pályát a Left 4 Dead 2-ből (a nagyközönségnek egy képet csak), de nem frissült a publikus játék.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#46) Redneck válasza VoidXs (#44) üzenetére


Redneck
veterán

Mint a politikusoknál? :U

Ha a optimalizált CPU igényes Source 2-vel frissítenék a CS:GO-t, és dupla tickrates MM szerverek lennének, újra tolnám a CS:GO-t. :K

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#47) Gróf...


Gróf...
aktív tag

Ha még olvassa ezt valaki...

Nekem ezzel az a bajom, hogy: " természetesen opcionálisan kikapcsolható" LENNE, de sz.rik rá a steam! Kikapcsolva is látom, hogy letöltött valamit a steam_shader_cache könyvtárba!

Szóval tiszteljenek már meg vele, hogy figyelembe veszik az óhajomat!

Fogadatlan prókátorokra nem vagyok kíváncsi!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.