Hirdetés

2022. augusztus 9., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Csapoati


Csapoati
nagyúr

Kia Optima kombi :D

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#2) ncc1701


ncc1701
addikt

Insignia kombim van, automata váltós, természetesen dízel. De nem ajánlom, eléggé foglalkozós a vas. Mindenesetre 2 méteres, 90cm széles matrac befér a puttonyba simán.

Szaladgálós kocsim nekem is kézi váltós, de automatát sokkal pihentetőbb vezetni. Hegyi szerpentinen élvezetesebb a manuális, ez van, de ott meg az asszony visít, meg tépdesi a majrévasat, ha csapatom. :)

[ Szerkesztve ]

(#3) UnA


UnA
Korrektor

Kicsit fogyni kéne, kb. 20 kilót... :)

(#4) nullpoint válasza UnA (#3) üzenetére


nullpoint
senior tag

És ha testépítő? Akkor nem biztos hogy szeretne fogyni 20 kilót, vagy inkább egyet se.

Témához meg:

Automata váltó nekem is nagy vágyam, szeretek vezetni, de a gépészkedés ezen részét már unom. Régebben rengeteget dugóztam, fájt is a térdem sokat miatta.

A milyen járgányt részhez nem tudok hozzáfűzni, nem is ismerek olyan embert aki határozottan merne ajánlani bárkinek hogy milyen autót vegyen. :D

(#5) Geller72


Geller72
veterán

Hyundai i40..

--->>Honor is only one<<--

(#6) Lenry válasza nullpoint (#4) üzenetére


Lenry
nagyúr
LOGOUT blog

Nem vagyok testépítő, rendszergazda vagyok, viszont az a helyzet, hogy egész egyszerűen szeretek enni. Jó érzés, boldogságot okoz. Gyerekkoromban sokszor maradtam éhes, talán emiatt.
Tudom, hogy ez már sok, de jól érzem magam jóllakottan.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#7) nullpoint válasza Lenry (#6) üzenetére


nullpoint
senior tag

Az is a testépítés egy formája. :DDD Amúgy meg száz alatt nincs férfi! :P

Na de milyen autó lesz?

[ Szerkesztve ]

(#8) Geller72 válasza Lenry (#6) üzenetére


Geller72
veterán

Tudom, hogy ez nem egy fogyi topic..csupán segítő szándékkal. :R
123 voltam, majd két éve. Most 83. Az első hét kivételével soha nem volt éhségérzetem. Több mozgást vittem bele, kevesebb kajával, teljesen más táplálkozási szokásokkal. Kb. ennyi. 183 cm vagyok és van még rajtam kb 5-10 kg plusz. kicsit több kardiós résszel 2-4 hét alatt meglenne a 78. Vagyis meg lesz. ;). Régen mi is csórók voltunk, nem kicsit, de nem érzem, hogy ez kihatott volna bármire is..vagy ráfoghatnék bármit is. ;). A Hunyadi meg nagyon jó autó, 2015 utánit, 1.7 CRDI, automata váltóval. A DSG-től én annyira nem tartanék, öcsémnek van egy hetes golfja, diesel, meg egy oktávia kombi 1.4 turbós, benzines. Egy álom mindkettő. Szerintem.

--->>Honor is only one<<--

(#9) Geller72 válasza nullpoint (#7) üzenetére


Geller72
veterán

"Amúgy meg száz alatt nincs férfi! "
-Főleg 70 év felett nem sokat látni, aki minimum annyi lenne. Mert már nem élnek..

--->>Honor is only one<<--

(#10) bambano


bambano
titán

"Nem tudok annyira jól vezetni, hogy valódi különbséget tudjak produkálni a manuál javára. Te sem tudsz. A haverod se tud.": van pár forgalmi helyzet, amikor az automata egyértelműen rosszabbul vált, mint a kézi.

most nem teljesen világos, hogy tanácsot kérsz, vagy csak ez a cikk egy pilot a valódi vásárlás leírásához, hogy addigra gyűjtsünk össze minden véleményt és majd ott legyen egy nagy háború :P :P :P

szóval ha kérdés, nem ártana tudni, mennyit akarsz rászánni, milyen évjáratot keresel, és miért nem veszel egy rendes opelt? első generációs insigniát én nem vennék, mert nehéz, második generációs insigniát ilyen kis kocsi után szokni kell, de, szerintem, nézd meg. vagy astra. a kombi astrák már egy ideje nagyobbak, mint a b5.5-ös passat.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#11) nullpoint


nullpoint
senior tag

Lunar Rover az jó járgány, nem panaszkodtak még rá.

Nem rohad, bírja a szar magyar utakat, jó a fogyasztása is. A helyedben elgondolkodnék rajta.

(#12) UnA válasza nullpoint (#11) üzenetére


UnA
Korrektor

De abból nincs kombi.

(#13) gidalight válasza bambano (#10) üzenetére


gidalight
tag

Nem akartam elhinni, uh rákerestem; az Astra a J generációtól (4698, 1814, 1535, 2685 mm-es tengelytáv) valóban nem kisebb mint a Passat B5.5 (4680, 1746, 1462, 2703 mm-es tengelytáv).

(#14) ncc1701 válasza bambano (#10) üzenetére


ncc1701
addikt

Az a lényeg, h nehéz legyen, ha pályázni akarsz. Biztonság miatt nem mindegy. Ha valaki nekem jön, inkább pattanjon le, lökjem félre.
Én direkt akarok rá rakni acél kartervédőt, az is még plusz vagy 30-40kg. :)

(#15) Lenry válasza bambano (#10) üzenetére


Lenry
nagyúr
LOGOUT blog

Nem kérdés. Itt áll már az udvarban.

van pár forgalmi helyzet
Minden bizonnyal, de én még nem kerültem olyanba.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#16) Foglalt név válasza ncc1701 (#14) üzenetére


Foglalt név
őstag

Akkor a Kamaz, az nehéz is, meg pakolni is lehet bele. A címet elírta úgyis, nem újat, hanem másikat akar venni :DDD

(#17) totron válasza Lenry (#6) üzenetére


totron
őstag

A hormonháztartásban-hormonstreamben részt vevő hasi zsírral meg futólépésben menetelsz a cukorbetegség felé. Utólag, visszatekintve nem valószínű, hogy megérősként fogod elrakni a jóllakottságok sorát. Nem egyszerű persze.

(#18) ncc1701 válasza totron (#17) üzenetére


ncc1701
addikt

Meg a mindenféle betegség felé. Az elhízás eleve önmaga is egy betegség. És ami a legszebb, h tök egyszerű megszabadulni tőle.

(#19) Lalikiraly


Lalikiraly
őstag
LOGOUT blog

Hú a képeken látható Volvó kombi, na azt tudnám imádni. Meg volt belőle egy hosszított változat. Na az nagyon vad :D

Lalikirály nem szép ember, de gavallér! Uram, ön emberként van nyilvántartva? Ö nem. Húsos fagyi vagyok.

(#20) Somatom


Somatom
addikt
LOGOUT blog

Ha a pakolhatóság, vagy a hátsó traktus kényelme számít, akkor az egyterű az egyetlen értelmes személyautó forma. :) Kéthetente nyomok egy Bp - Augsburgot utasokkal, sok csomaggal, úgyhogy nálam ez fontos szempont. Kollégám a Vectra kombi után vett egy Passat B7 kombit (2.0 D). A menés rendben van, a fogyasztás parádés (GPS 130 -nál 5l alatt). De, ami a kényelmet illeti ... hááát... Hátul rövid a lábtér és meredek a támla. Nem volt fincsi 700 -at utazni benne és ezt most a Vectra -hoz képest mondom, nem az enyémhez. Típushibáktól sem mentes. 100 ezer alatt vette és a második túrán melegedett a víz. Típushiba, vízpumpa csere. Szerencséjére korrekt volt a kereskedő, gariban megcsináltatta.

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#21) ncc1701 válasza Somatom (#20) üzenetére


ncc1701
addikt

Viszont az egyterű egy 8-9 személyes kisbusz után csak egy vicc. :)

(#22) bambano válasza gidalight (#13) üzenetére


bambano
titán

Már a h astra kombiját is a c vectra alaplemezére építették, az pedig 2700-as tengelytáv és 4770-as hossz.
én is rákerestem, az első generációs kombi insigniára mindenhol azt írják, hogy 4 méter 98 centi hosszú, pedig nem, hosszabb.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#23) bambano válasza Lenry (#15) üzenetére


bambano
titán

"Minden bizonnyal, de én még nem kerültem olyanba.": szerintem ez kizárható. az automata váltók nagyjából minden olyan forgalmi helyzetben, ahol terhelésváltás van, rosszabbul váltanak, mint az ember.
tehát ha például országúton utolérsz egy lassú kamiont és éppen nem tudod megelőzni, akkor először lelassulsz a kamion tempójára, majd onnan gyorsulsz. ezt az automata nem tudja rendesen lekezelni.
kizártnak tartom, hogy nem volt hasonló eseted.

emellett vannak olyan dolgai is az automatának, ami megszokással kezelhető. például a hirtelen elindulást nem szereti annyira. ha lámpától kell indulni, akkor nem akkor indul az ember, amikor a közvetlenül előtte levő autó elindul, hanem akkor, amikor a közvetlenül előtted levő autó előtt levő autó elindul, és akkor fel lehet venni a forgalom ütemét.

nekem a legfiatalabb autómban automata van, azt úgy sikerült megvenni, hogy nem volt más. azt a motort csak automatával adták. de azóta beleszoktam, bele is öregedtem, most már örülök neki, hogy az van. van adaptív tempomatom is, amit írtál, végigmentem Pesten anélkül, hogy bármelyik pedált is meg kellett volna nyomni. lustaság rulez :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#24) Somatom válasza ncc1701 (#21) üzenetére


Somatom
addikt
LOGOUT blog

Teljesen más kategória. Amíg nem volt utazóautóm, addig telekocsival jártam ki. Kb három évig, kéthetente ki, meg vissza, kisbusszal. Az tulképp teherautó, ülésekkel. Semmi köze egy egyterű komfortjához. Lassabb, vagy sokkal többet eszik, sokkal drágább az autópályadíja. Csak hét személyig szgk díj, ráadásul a vontatmányért is külön fizetni kell. A kollégám kint vásárolt Bora -ját hazahoztam szgk. pályadíjjal. Bp. lakok. A Grand Espace alig hosszabb egy kombi Passat -nál. Egy kisbusszal sokkal nehezebb parkolni, és sok mélygarázsba be sem fér. A Mammutba szoktam járni és az Espace épphogy nem koccolja a magasságjelzőt.

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#25) Hieronymus válasza bambano (#23) üzenetére


Hieronymus
őstag
LOGOUT blog (1)

"... tehát ha például országúton utolérsz egy lassú kamiont és éppen nem tudod megelőzni, akkor először lelassulsz a kamion tempójára, majd onnan gyorsulsz. ezt az automata nem tudja rendesen lekezelni...."

Ez vezetési hiba amit leírsz.
Nulla sebesség eltéréssel kezded meg az előzést. A faterom generációja vezetett így.

Távolabbról követve az előzendő járművet, már akkor el lehet kezdeni a gyorsítást, amikor az utolsó szembe jövő még el sem haladt. Jobban átlátható a közlekedési helyzet távolabbról. Az előzés gyorsabban és rövidebb úton hajtható vége. Még üzemanyagból is kevesebbet kell elhasználni az előzésre. A járművet is kíméli az előzés.
A kemény mag, még az autópályán is ezt csinálja. :W

ruszkik, haza!

(#26) bambano válasza Hieronymus (#25) üzenetére


bambano
titán

teljesen mindegy, hogy honnan kezdem meg az előzést, az automata váltó nem szereti ezt a forgalmi helyzetet.

megvárod, amíg az utolsó szembejövő elhalad, de addigra már gyorsítottál, miközben kiderül, hogy nem ő volt az utolsó... upsz.
azt mondjuk vitatnám, hogy hamarabb előzöl így, mint én, de mindegy.

egyébként ja, az én faterom is így előzött, amíg 62 lóerős autóval járt.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#27) nullpoint válasza Hieronymus (#25) üzenetére


nullpoint
senior tag

"A kemény mag, még az autópályán is ezt csinálja"

Autópályán órákig el tudok lenni kamion mögött, persze ha nem 70-80-al cammog. Na ilyenkor van az hogy kamion mögül előzök. :B Persze kivárom a tiszta helyzetet, mert a 2.0 hdi az nem az a motor amivel besüppedsz az ülésbe. De ez egy ilyen móka, gyenge hardverrel valóban előre kell tervezni, ahogy írták.

Belsőben meg azért nem megyek, mert akármikor nagyon ritkán sietnék és bemegyek a belsőbe, azonnal egy barom nekiáll 90-nel menni előttem. Komolyan, ez egy ilyen feature az életemben, hogy nekem lassan, a külsőben kell haladnom. :DDD

(#28) bambano válasza nullpoint (#27) üzenetére


bambano
titán

A 2.0 hdi nem gyenge motor. azzal tudni kellene haladni.
Ha eléd költözik valaki 90-nel, akkor túl nagy követési távolságot hagysz.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#29) nullpoint válasza bambano (#28) üzenetére


nullpoint
senior tag

De ez a gyenge, legalapabb alap, 205nm 90ló. Plusz pingpongasztal függőlegesen frontfelület. :DDD

Nem elém költözik, hanem elkezd belassulni, még a hárommal előttem levő is, érthetetlen okokból, mintha összebeszéltek volna. Komolyan ez valami sorsszerű nálam.

[ Szerkesztve ]

(#30) bambano válasza nullpoint (#29) üzenetére


bambano
titán

és tényleg...
nem gondoltam volna, hogy ilyen fűnyíró motorokat is csináltak. két liter, 90 ló?

esetleg még próbáld meg, hogy erősebb izzót raksz a fényszóróba :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#31) Lenry válasza bambano (#23) üzenetére


Lenry
nagyúr
LOGOUT blog

tehát ha például országúton utolérsz egy lassú kamiont és éppen nem tudod megelőzni, akkor először lelassulsz a kamion tempójára, majd onnan gyorsulsz. ezt az automata nem tudja rendesen lekezelni.

abba az előzési helyzetbe, ahol az automataváltó bambasága már létkérdés, bele sem szabad menni.
de akkor átfogalmazom: nem kerültem még olyan helyzetbe, ahol a váltó gondolkodási ideje túl fontos lett volna.
a mindennapokban egy 68 lóerős autóval járok, ahol az ilyen manőverek egyébként is tervezést igényelnek, az azzal szerzett tapasztalatokat átültetem a többi autómba.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#32) Hieronymus válasza bambano (#26) üzenetére


Hieronymus
őstag
LOGOUT blog (1)

"....de addigra már gyorsítottál, miközben kiderül, hogy nem ő volt az utolsó... upsz."

Semmi gond. legfeljebb fékezni kell egy kicsit, de általában elég elvenni a gázról a lábat.
Ez még mindig biztonságosabb, mint a előzendő jármű mögött kidugni az autód orrát, hogy láss valamit.

Upsz, a szembejövő autó is most dugta ki az orrát. Nem baj már kedvezményt adnak a tükörcserére.
Upsz, a szemben jövő akkor húzódott vissza az előzésből, amikor már elindultam, kettő - hárommal visszakapcsolva, teljes gázzal előzni.

A KRESZ szerint az előzendő jármű hátulja közelében amúgy sem szabad, mert nem tartod meg a kötelező biztonságos követési távolságot. Nem tudsz időben megállni mögötte, ha erős fékezésre kényszerül.
Az előzés megkezdésekor már nem kell megtartani, Ha a szemben jövők miatt nem lehetséges az előzés, még nem kezdted meg az előzést. Meg kell tartani a biztonságos követési távolságot.

Bizonyosan láttál már az országúton, párhuzamosan haladó féknyomokat, mind a két sávban.
Az tipikusan annak a fajta előzési taktikának a következménye, amit te szoktál alkalmazni. Elindult az előzés, de a jármű vezetője kevésnek találta a szabad teret az előzéshez. Meggondolta magát és a fékre lépett. Az előzött jármű vezetője segítőkész volt és fékezéssel akart segíteni az előző járműnek. Az eredmény viszont a szembejövők sávjában haladó jármú visszatérésének megakadályozása lett.

Nekem teljesen közömbös hogyan előzöl. Legalább is addig, amíg nem kened rá az autódat az enyémre, az előzési módszereddel. De azt tudnod kell, hogy nem a jobb megoldásra szoktál rá.

ruszkik, haza!

(#33) nullpoint válasza bambano (#30) üzenetére


nullpoint
senior tag

Igen, ez 8 szelep, egy vezérműtengely, nagyon pici fix geometriás csiga fújja. Ugyanez a motor egy peugeot 206-ban már egész más élményt ad. :) 100/90es hellát használok, Ha tudsz erősebbet, kipróbálom. :D

(#34) bzoley válasza bambano (#23) üzenetére


bzoley
veterán

Szóval, mert rossz tapasztalatod van egy ócska konstrukcióval legjobb, ha általánosítasz és félrevezetsz mindenkit. Ennyi sületlenséget nem lehetett egyszerű megírni. Fel sem merült, hogy léteznek normálisan használható váltók?
Ha két autóval hamarabb indulnék a lámpától, az egész sort összetolnám.
Bármilyen lassabb járművet megelőzök bármilyen sebességről abban a pillanatban, ahogy eldöntöm: na most.
Az előző autóm kellemetlen tulajdonsága volt a gondolkodás. A sarkon befordulva, gyorsításkor jutott eszébe, hogy lelassultam, vissza kéne váltani. Ebből még nem következik, hogy mind szar.

(#35) bambano válasza Lenry (#31) üzenetére


bambano
titán

nem azt állítottam, hogy bele kell-e menni vagy sem.
azt állítottam, hogy nem jó.
van, aki erre felkészül, van, aki nem.
az eredeti állítás az volt, hogy voltál már olyan helyzetben, amikor átlag sofőr a kéziváltóval jobban vált, mint az automata. továbbra is azt gondolom, hogy voltál. nem arról beszélek, hogy hogyan oldottad meg.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#36) bambano válasza Hieronymus (#32) üzenetére


bambano
titán

1. nem tudod, hogy milyen előzési taktikákat szoktam alkalmazni
2. ne gondold azt, hogy azért, mert itt elmondtam valamiről a véleményem, egy rakás másik kresz szabályt is megszegek vagy nem tudok
3. ne gondold azt, hogy az a sok téveszme, amit feltételeztél rólam, igaz.

nyugodj meg, az előzési módszerem teljesen jó.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#37) bambano válasza bzoley (#34) üzenetére


bambano
titán

"Az előző autóm kellemetlen tulajdonsága volt a gondolkodás.", és akkor te? :P :P :P
szóval nekem rossz tapasztalatom van egy konstrukcióval, neked meg egy másikkal, akkor ne általánosítsak?

most ne beszéljünk arról, hogy a terhelés váltást lehetetlen beleprogramozni a váltóba... nem véletlen, hogy több autón is lehet kormány mögötti fülekkel váltani, illetve minden általam ismert automata váltóba programoztak kickdown-t.

felmerült-e bennem, hogy léteznek normálisan használható váltók? igen, felmerült. csak én különbséget tudok tenni aközött, hogy egy váltó átlagosan egy jó kompromisszum és aközött, hogy időnként kézzel jobban is lehetne.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#38) Lenry válasza bambano (#35) üzenetére


Lenry
nagyúr
LOGOUT blog

mindegy, az én válaszom továbbra is az, hogy együtt tudok vele élni, és nem akarok kéziváltós autót vezetni ha nem muszáj.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#39) bambano válasza Lenry (#38) üzenetére


bambano
titán

:R

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#40) bzoley válasza bambano (#37) üzenetére


bzoley
veterán

Egy most 23 éves váltó viselkedése alapján nagy hiba lenne általánosítani.

(#41) Geller72 válasza bzoley (#40) üzenetére


Geller72
veterán

..Ráadásul ezt már sok másik topicban megbeszéltük (vele). Ő csak egyfajta automata váltót ismer, a többit nagyon nem. Ezt is megbeszéltük már sokszor. Hogy automata és automata közt is óriási difi van. Meg hogy vannak már nem is olyan új automata váltók, amik gyorsabban váltanak/reagálnak, mint a manuális váltóval történő váltás. Valamint, hogy egy automata váltónak több váltási módja létezhet. De ez a kamion mögül előznél és nem tudja lekezelni az automata - még mindig a vesszőparipája. :D. És mellesleg nettó baromság. ;).

--->>Honor is only one<<--

(#42) ncc1701 válasza bambano (#23) üzenetére


ncc1701
addikt

Nem tudom, miről beszélsz. Nyomok egy parkettát az automatának, visszavált 1-2 sebességet, és megindul. Ugyanannyi idő alatt, mí] az átlag ember kuplungol, és visszavált.

A piros lámpás elindulásod sem értem teljesen, automatánál csak lelépek a fékről, és már azelött gurul, mielött a gázhoz érnék. Tulajdonképp bele kell kalkulálnom, h az elöttem levp még nem indul, és nem szabad túl hamar a gázra lépnem.

(#43) D1Rect


D1Rect
félisten
LOGOUT blog

Van topikja.

Üdv,
Winner_hun

01110011 01101000 01101111 01110010 01110100 01110101 01110010 01101100 00101110 01100001 01110100 00101111 01100010 01101110 01110100 01001111 01010101

(#44) nullpoint válasza D1Rect (#43) üzenetére


nullpoint
senior tag

De ez most jobb, mert itt baráti csevej folyik.

(#45) Somatom válasza ncc1701 (#42) üzenetére


Somatom
addikt
LOGOUT blog

Meg, az automatába, kialakítástól függően, különböző módokon bele lehet nyúlni.

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#46) Lenry válasza D1Rect (#43) üzenetére


Lenry
nagyúr
LOGOUT blog

XD

amúgy nincs topikja, mert ez nem a "Milyen autót vegyek?" hanem a "Milyen autót fogok venni" tárgykör :P

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#47) bambano válasza Lenry (#46) üzenetére


bambano
titán

milyen autót fogok majd venni, ami itt áll az udvaron topic :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#48) D1Rect válasza Lenry (#46) üzenetére


D1Rect
félisten
LOGOUT blog

Skoda octavia kombi 1.9 pdtdi.

Topik zárható. ;]

01110011 01101000 01101111 01110010 01110100 01110101 01110010 01101100 00101110 01100001 01110100 00101111 01100010 01101110 01110100 01001111 01010101

(#49) nullpoint


nullpoint
senior tag

Most akkó megvan a járgány?

(#50) bambano válasza D1Rect (#48) üzenetére


bambano
titán

ha passat méretűt vagy nagyobbat keres, akkor nem oktáviát vesz, hanem mondjuk superb-et.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.