Hirdetés

2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Lenry válasza nullpoint (#49) üzenetére


Lenry
félisten

meg hát
csak szeretek hosszú cikkeket írni :P
stay tuned

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#52) Somatom válasza Lenry (#51) üzenetére


Somatom
veterán

Gratulálok! :W

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#53) Lenry válasza Somatom (#52) üzenetére


Lenry
félisten

qué?
már reggel írtam

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#54) nullpoint válasza Somatom (#52) üzenetére


nullpoint
senior tag

Mi lett? SuperBéla?

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#55) UnA válasza Somatom (#45) üzenetére


UnA
Korrektor

Bele lehet, de csak óvatosan... ;)

(#56) Somatom válasza nullpoint (#54) üzenetére


Somatom
veterán

Nem tudom és nem is érdekel.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#57) #21346560 válasza bambano (#23) üzenetére


#21346560
törölt tag

Valamit nagyon rosszul csinálsz azzal az automatával...
Nekem picit több, mint 1 éve váltotta le a manuális váltós autót, de csak ódákat tudnék róla zengeni!
Pont az ellenkezőjét tapasztalom a váltójával, mint amiket írtál!

Ahogy előttem is írta valaki!
Sokkal jobb, kényelmesebb, és nem utolsó sorban GYORSABB, mint a manuális váltó!

(#58) ncc1701 válasza #21346560 (#57) üzenetére


ncc1701
veterán

Haver a 6 éves superb skodájában kellett már dsg váltót felújítani, 1.4M volt a történet vége. Úgyhogy óvatosan az ódákkal. :)

(#59) Coyot


Coyot
őstag

Jajjdeizgalmas! B5.5-t megtartottam inkább. Várok a világégésre hátha lesz 3 misiért b8. :)

Má' nem

(#60) Somatom válasza ncc1701 (#58) üzenetére


Somatom
veterán

Ez önmagában nem sokat jelent. Hat év alatt cirka félmillió Km -t vezetek. Abba már símán bele tud dögleni egy váltó.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#61) Foglalt név válasza #21346560 (#57) üzenetére


Foglalt név
addikt

Azt hiszem egy kicsit túlzóak a kijelentések mindkét oldalról. Az automata váltó nem tud gyorsabb lenni, mint a manuális, mivel utóbbinál önmagában képtelen váltani így nem is értelmezhető ez az összehasonlítás.
Pont itt van a kutya elásva, az egész kérdés szubjektív. Te élheted meg így és lehet objektíven is igaz a dolog, ettől még nem lesz mindenkire igaz.
Van egy mérhető része a dolognak, ha kapsz két megegyező autót melyikkel leszel bizonyos körülmények között gyorsabb. Azonban belülről még mindig élheted meg máshogy, mivel a manuálisnál a teljes döntési mechanizmus a fejedben zajlik le és emiatt az autó "reakcióidejéhez" nem adódik hozzá. Értsd, ha eldöntöm, hogy visszaváltanék, akkor onnan kezdem számolni az autó reagálását, hogy megkezdem a beavatkozást az egyik esetben a váltókarhoz nyúlok, a másiknál a gázra pöccintek, vagy éppen húzogatom a kormány füleit, befejezni pedig akkor fogom, amikor az történt amit szeretnék. Ha ez nem kiszámíthatóan megy végbe, akkor komoly büntetőpontokat oszt az agyad (legyen az egy rossz szinkrongyűrű vagy egy másra hangolt elektronika miatt).

(#62) Coyot válasza Foglalt név (#61) üzenetére


Coyot
őstag

Ez így van ha valaki racse, meg manuális fejjel gondolkodik. Az automata azért jó, mert konkrétan leszarom milyen fokozatba van meg mikor kell váltania - oldja meg engem meg hagyjon békén, mivel automata mindig jó fokozatban lesz. Még a régi Opel Omegás időkben lehetett mondani hogy feltűnően lassú egy váltó (jókis mv6 :) ) de manapság ez tényleg annak fontos aki sumahert akar mindenáron játszani.
Mondjuk beültetnék pár ilyen arcot egy jókis jeep grand csirkébe v8 benzinnel egy hétre, hogy érezzék milyen amikor nyugiban lehet közlekedni és csak nyúlik a váltásokkal az autó mint a takony :D

Má' nem

(#63) Somatom válasza Coyot (#62) üzenetére


Somatom
veterán

Az Omega nem mérce. Csak egy értelmes konfigja volt. Azt sem az Opel csinálta és tudomásom szerint csak manuális váltóval szerelték.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#64) Coyot válasza Somatom (#63) üzenetére


Coyot
őstag

Rosszul tudod, 2.5 V6 dízel és 3.0 mv6 benzinese is volt automata. De mondhatom az akkori mergákat is, azok is dög lassúak voltak, de mégis kényelmesek.
Mérce mert azok tényleg tököltek, egy mai akár amcsi takony automata amcsi piacra programozva is teljesen élhető - ha nem te vagy a sumaher.

#65 Foglalt név
Akar a fene téríteni. Főleg nem itt. Ettől még elvitathatalan előnye az automatának hogy leszarod a fokozatokat mert az a váltó dolga, ezzel próbáltam reflektálni a számolós gondolatmenetedre, merthogy automatával nem érdekel mikor kellene váltani és nem érdekel mikor vált, csak oldja meg. Azt szeretném elmondani, hogy aki itt fél másodperceket számolgat az szerintem teljesen rossz irányból közelíti meg a dolgot.
A beültetés célja pedig az hogy megtudd milyen mikor kényelmes autózni és relax van. Semmi több.

Amúgy minden autóm manuális - de ennek anyagi oka van inkább mint elvi vagy kényelmi, de szerencsére sokat mentem automatával is.

[ Szerkesztve ]

Má' nem

(#65) Foglalt név válasza Coyot (#62) üzenetére


Foglalt név
addikt

Milyen célból ültetnéd be őket?
Ha jól értem, te inkább az automatát preferálod, ami mára kezd egyeduralkodó lenni, a legolcsóbb és legegzotikusabb autók kivételével. Ergo, bátran választhatsz kedvedre anélkül, hogy a pár maradék hülyét is megtérítenéd, nem?
Valahogy a dolog számtalan hátránya ellenére az emberben megvan ez a beteges vágy, hogy mindenki másnak is azt kéne szeretni, mint neki magának. :U

(#66) Foglalt név válasza Somatom (#63) üzenetére


Foglalt név
addikt

Szerintem a Lotus mellett a 5.7 V8 sem rossz, ha már az Evo-kat elfelejtjük.

(#67) Somatom válasza Coyot (#64) üzenetére


Somatom
veterán

Félreértettél. Az egyetlen normális konfig alatt a Lotus Omegát értettem. :)

Foglalt név:
A V8 tudomásom szerint csak prototípusként létezett.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#68) Coyot válasza Somatom (#67) üzenetére


Coyot
őstag

:) Tudom sejtettem. De az attól nem egy átlagos autó ahogy ma is az vesz ilyen kalibert aki min. 30misit dob ki autóra.
Szerintem a téma az átlag automata volt, ha jól értettem :D

Má' nem

(#69) nullpoint válasza Somatom (#56) üzenetére


nullpoint
senior tag

Nem neked akartam írni. :DD

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#70) Somatom válasza Coyot (#68) üzenetére


Somatom
veterán

Abban az időben nekem W116 -os Mercim volt. 350SE (V8, automata). A gyorsabb reakcióhoz kellett ösztökélni, viszont nem sok dolga volt a váltónak azzal a motorral. Nem nagyon kellett visszakapcsolgatnia.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#71) ncc1701 válasza Foglalt név (#65) üzenetére


ncc1701
veterán

Automata váltó célja szerintem annyi, h kényelmes legyen. Nem kell mindent belelátni, hosszú távon sokkal pihentetőbb egy automata autót vezetni.
Csapatni, pályára meg ott a manuális. Sztem ez az emberek 99,99%-nál nem szempont.

(#72) #21346560 válasza ncc1701 (#71) üzenetére


#21346560
törölt tag

A pályán csapatást azt úgy érted, hogy autópályán 220-al menni? Mert ha igen, arra miért nem jó az autómata?

(#73) Somatom válasza ncc1701 (#71) üzenetére


Somatom
veterán

Utazóautóban az automata váltó, adaptív tempomattal a király.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#74) bambano válasza ncc1701 (#71) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

nem. az automata váltó célja az, hogy abban a fordulatszám tartományban tartsa a motort, ami a gyártó szerint optimális.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#75) Foglalt név válasza #21346560 (#72) üzenetére


Foglalt név
addikt

Mert az utazás. Ott kb. mindegy, milyen a váltó, mert utolsó vagy utolsó előtti fokozatban mész órákat, váltás nélkül.
Inkább versenypályára gondolt szerintem.

(#76) Coyot válasza bambano (#74) üzenetére


Coyot
őstag

Jaja a cvt-nél el lehet ezzel adni a bégetést ;]

Má' nem

(#77) bambano válasza Foglalt név (#61) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

majdnem jó helyen keresgélsz.
az automata azért lassabb, mert akkor kezd el kavarni a fokozatok között, amikorra a kéziváltót már régen átkapcsoltam. tehát kéziváltós autónál már régen az előzéshez tervezett fokozatban van az autó, és elkezdem pörgetni a motort akkor, amikor megkezdem az előzést, miközben az automata akkor kezdi el a találgatásait a fokozatok között. ezért gyorsabb a kéziváltó bizonyos helyzetekben.
maga a fizikai váltás valóban az automatánál gyorsabb, meghúzogat pár fékszalagot vagy old egy kuplungot és összetol egy másikat, ez gyorsabb, mint a kézi váltás.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#78) bambano válasza #21346560 (#57) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

az autót vezetni kell, nem koncertezni benne :P
egyébként nyilvánvalóan attól is függ, hogy kinek mi a véleménye a témában, hogy milyen kéziváltósból milyen automatába ült bele. mert ha egy 1.0 htp skodából átültetnek egy 5.0v8 nagycsirkébe, akkor nyilvánvalóan tetszeni fog a nagycsirke akkor is, ha egyébként gagyi.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#79) ncc1701 válasza #21346560 (#72) üzenetére


ncc1701
veterán

Pálya alatt versenypályát értettem. :)

(#80) ncc1701 válasza bambano (#74) üzenetére


ncc1701
veterán

Én nem ilyen célból használom.

(#81) Somatom válasza bambano (#77) üzenetére


Somatom
veterán

Ennek miért kell igy lennie? Az automatát is vissza tudod váltatni előre. Ott a sport mód, a 3,2,1 fokozat, vagy a teljes manuál mód, típustól függően. Ha rakottan jön az emelkedő, akkor előtte még a kamiont is átrakom manuálba, és kettőt visszakapcsoltatok vele.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#82) ncc1701 válasza bambano (#77) üzenetére


ncc1701
veterán

Automatánál nincs ilyesmire szükség. A 160 pacis (350-380Nm) insigniámat csak leparkettázod, 0.5mp, míg visszavált, és elkezd húzni. Nem több idő, mint elengedni a gázt, kuplungot benyomni, váltani, kuplung vissza, és nyomni a gázt. De ha nagyon akarom, felül tudom bírálni, h melyik fokozatban legyen, de nem is emlékszem, mikor csináltam ezt. Valami nagy emelkedőn praktikus lehet kicsit hagyni forogni. De akkor sem kell, mert érzi, h kell a fordulat, és nem vált el 2000rpm-nél akkor az enyém.

Persze mondjuk ehhez alapkövetelmény, h ne valami alapmotoros vacakról beszéljünk. Szerintem valami nagyon régi, rossz tapasztalatod van, valami ezer éves, hidrós váltós, kis motoros, nyomatéktalan akármivel. Ezt alátámasztja az is, amit fentebb írtál, h le kell maradni, majd gyorsítani, és úgy előzni. Rendes autónál, amiben van valamennyi erő is, ilyesmire nincs szükség. Gyengével meg hiába a manuális váltó, úgy sem érdemes pattogni.

Írhatnál autóra példát, én is írtam. :)

(#83) #21346560 válasza ncc1701 (#79) üzenetére


#21346560
törölt tag

Oda egyértelműen a manuális a jobb! :DDD :R

(#84) #21346560 válasza ncc1701 (#82) üzenetére


#21346560
törölt tag

Na jah! Az alapján, amit írt, valami nagyon gatya autómata váltó lehet, mert a 6-os Mazda is úgy vált, ahogy te írtad.
Manuálisnál még be sem nyomtam a kuplungot, ez már gyorsul...

(#85) bambano válasza Somatom (#81) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

nálam az a definíció, hogy ha kézzel váltok, az kéziváltó. mindegy, hogy a habverőt abuzálom vagy a kormányváltót, az kéziváltó. az automata az, ami magától, saját programja szerint vált.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#86) Lenry válasza bambano (#85) üzenetére


Lenry
félisten

hátőőő.
a kék nem lesz piros, csak mert te akként definiálod.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#87) bambano válasza ncc1701 (#82) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

azt kellene már érteni végre, hogy nem ugyanazt mérjük.
abban az időpontban, amikor megkezdem az előzést, akkorra a kéziváltóval már túlvagyok a váltáson, az automata még akkor kezd szöszmötölni. tehát bármennyi idő alatt váltok kézzel, és bármennyi idő alatt vált az automata, a kézi jobb, mert annak a váltási idejét nem mérem bele a történetbe, az automatáét meg igen.

másrészt azt, hogy le kell maradni és úgy előzni, nem én írtam, olvass vissza.

azon meg, hogy egy 1gen olajkályha insigniából lefikáztad az autómat, mocskosul röhögök.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#88) bambano válasza Lenry (#86) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a váltóprogramot kritizálom éppen. a téma az, hogy az automata nem mindig találja el jól magától, hogy hogyan váltson.
ha belenyúlok kézzel, akkor elfedi a hibát.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#89) ncc1701 válasza bambano (#85) üzenetére


ncc1701
veterán

A robotizált váltót hová is teszed?

Mert a manuális az azt jelenti, h kuplung+kar. Mindegy, h mit képzelsz bele. Ami ennél fejlettebb, az már valami más.

(#90) Somatom válasza bambano (#85) üzenetére


Somatom
veterán

De, egy automata tud kéziváltóként működni, viszont egy kéziváltó nem tud automataként. Akkor melyik a jobb?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#91) Lenry válasza bambano (#88) üzenetére


Lenry
félisten

ezt értem, én arra reagáltam, hogy attól, hogy nálad "ha kézzel váltok, az kéziváltó", ettől még másnál nem ez.
tehát te hiába definiálsz dolgokat egyedileg, ez leginkább csak félreértésekhez vezet.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#92) ncc1701 válasza bambano (#87) üzenetére


ncc1701
veterán

Ne viccelődj, nekem csak a gázt kell lenyomnom, neked meg el kell kezdened gépészkedni. :) Soha semmi hátrányom nem volt az automatával, de biztos meg tudod magyarázni, h miért szar, hiszen már az ókori görögök is kitalálták, h a nyúl nem előzheti le, érheti utól a teknőst.

Egyet viszont tudok, manulális autóban x idő után fáj a bal térdem, automatában nem. Az x az adott edzésemtől függően lehet akár 30-45 perc is, automatával meg lemegyek a tengerpartra is akár.

Nem fikázom a kocsidat, nagyjából teljesen leszarom, milyen vasad van. Nekem a kocsi nem f@sztoldat, van egy igényem vele szemben, ha annak megfelel, akkor marad. Ha 5 éves, ha 10, ha 20, nem érdekel. És az sem, h mennyi millió, mert nem ettől leszek sem boldogabb, sem komolyabb ember. Aki szemében meg igen, az meg az én szememben éretlen gyerek. Kb ennyi.
Ja, és asszem pontosan tudod, h erre a vasra annyit kell költeni, mint egy 7-es bömbire, ergo asszem ez nem csóróság kérdése. :)

(#93) #21346560


#21346560
törölt tag

"abban az időpontban, amikor megkezdem az előzést, akkorra a kéziváltóval már túlvagyok a váltáson, az automata még akkor kezd szöszmötölni. tehát bármennyi idő alatt váltok kézzel, és bármennyi idő alatt vált az automata, a kézi jobb, mert annak a váltási idejét nem mérem bele a történetbe, az automatáét meg igen."

ÁÁÁÁÁ! Most jöttem rá, hogy csak trollkodsz! :C :C :C

(#94) bambano válasza ncc1701 (#92) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

ha nem tudod, hogy milyen autóm van, akkor miért ezt alapértelmezed: "Szerintem valami nagyon régi, rossz tapasztalatod van, valami ezer éves, hidrós váltós, kis motoros, nyomatéktalan akármivel." ???

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#95) ncc1701 válasza bambano (#94) üzenetére


ncc1701
veterán

Mert a koszos insigniám sem úgy működik, amit leírsz, pedig az aztán nem a mérnöki teljesítmény csúcsa.
De h rovidebb legyek: mert hülyeséget írsz. És nem csak szerintem, hanem többek szerint is.

(#96) ncc1701 válasza bambano (#94) üzenetére


ncc1701
veterán

Amúgy meg ha szoktál nézni totalcar videókat, akkor az is meglenne, h ugyanazt a motor-váltó kombinációt több féleképpen lehet programozni, ők is van, h egyiknél szidják, a másiknál dícsérik. Nem egyszerű a történet. Plusz nyilván függ a vélemény a vezetési stílustól is. Ha én baromkodni akarok, akkor a kis swiftemmel csinálom, szerpentinen, mert az pici, könnyen kanyarodik, könnyű, jól megy. A nagy kocsival nyaralni járok, vagy nyaralóba, családdal, nyilván máshogy vezetek, mikor nem csak a saját életem múlik a baromságomon. Vagy mondjuk teli a puttony, és nem akarom, h boruljanak a dolgok. Ergo még az is lehet, h ami nekem jó, az más szerint tök szar alapjában véve.

(#97) bambano válasza ncc1701 (#96) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

nem volt szó arról, hogy kinek mi a jó.
arról volt szó, hogy a váltó milyen. hogy ezt utána ki hogyan értékeli, a preferencialistáján hol van, arról nem esett szó. a te váltód is olyan, mint amit mondok, ezt onnan tudom, hogy TE LEÍRTAD. a te preferencia listádon a bal térded előrébb van, mint ez az előzési szituáció, és ebbe nem hogy nem kötött bele senki, véleményt sem írt róla.
Lenrynek megfelel a hatvanakárhány lóerős poroszkálás, erről sem volt egy negatív vélemény se.

arról volt szó a kezdetek kezdetén, AMIKOR MÉG NEM MONDTA, HOGY MÁR MEGVETTE, hogy van egy ilyen jelenség, és döntse el, hogy együtt tud-e élni vele. tájékoztatást kapott, hogy jobban dönthessen.

nem értem, mi az egésszel a bajotok.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#98) dabadab válasza ncc1701 (#82) üzenetére


dabadab
titán

A 160 pacis (350-380Nm) insigniámat csak leparkettázod, 0.5mp, míg visszavált, és elkezd húzni.

Amit bambano mondani akar, de nem nagyon sikerült neki kifejtenie, az az, hogy kéziváltóval (vagy kézzel zaklatott automatával) elő tudja készíteni a motort, visszavált, amikor már látja, hogy mindjárt előzni tud, vagyis az előzés tényleges megkezdésekor már magas fordulatszámon pörög a motor, már van turbónyomás, csupa olyan dolog, ami egy teljesen automata váltónál nem lesz meg akkor, amikor elkezded az előzést. És azt azért senki sem hiszi el, hogy ha 1200-as fordulattal gurulsz, akkor onnan egy pillanat alatt felépül a turbónyomás meg a 3000-es fordulat, hogy a 160 lóból legaláb 120-130 megjelenjen.
(A családi autónk szintén 160 lovas, kétliteres dízel, kézi váltóval).

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#99) bzoley válasza dabadab (#98) üzenetére


bzoley
veterán

Előkészíteni a motort? Mi ez, talán kelt tészta? Ez a bíbelődés ugye nem igényel időt, figyelmet. Ezért nem is fogja felfogni a különbség lényegét. Eltervezi az előzést, előkészítgeti a motort, felmos, elmosogat, aztán előz. Egy normálisan megépített autóval, ahogy mások is írták, elég elhatározni, hogy előzzünk, abban a pillanatban megindul és pár másodperc múlva le van tudva az egész. Semmi mással nem kell foglalkozni, csak azzal, hogy szabad-e az út. Én csak azért szoktam néha előre kicsit megpöccinteni a gázpedált visszaváltásra ösztönözve, hogy "óvatosabban" gyorsuljak, egyébként hajlamos elkalandozni az autó hátulja.

[ Szerkesztve ]

(#100) dabadab válasza bzoley (#99) üzenetére


dabadab
titán

Előkészíteni a motort? Mi ez, talán kelt tészta?

Nem, mechanikus szerkezet, aminek az állapotváltozásai időt vesznek igénybe.

Egy normálisan megépített autóval, ahogy mások is írták, elég elhatározni, hogy előzzünk, abban a pillanatban megindul

Ilyen nincs. Még egy sokszáz lóerős szívóbenzines se indul meg instant alacsony fordulatszámról és hát a magyar utakon azért nem azok a jellemzőek, hanem leginkább a turbódízelek (meg most már a turbóbenzinesek), ahol a turbónyomás felépüléséhez kell idő.

(Egyébként persze a környezet rengeteget számít, ha valaki alföldi főutakon vezet, ahol nagyjából háromezer kilométerre lehet ellátni, az tök más, mint mifelénk, ahol tényleg számít minden másodperc, mert össze-vissza kanyarog a 84-es meg a 85-ös és forgalom is van).

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.