Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Spet válasza Ndruu (#48) üzenetére


Spet
addikt

Nem, mert ha a sofőr/szállító odafigyel töltés előtt emlékezteti magát/mantrázza kicsit melyikben van olyan anyag, ami ne kerüljön a rossz helyre.

Sajnos hiába csilli-villi hiper szuper gépekkel dolgoznak (ala Totalcar cikkben megjelenített tanker, amivel sokat találkoztam én is), nincs visszajelzés mi van benne (akár víz is lehetne, mondjuk ez kibukna a szállítón feltüntettet sűrűségből).

Lauda: Szerencsés vagy mi/én excelben számolgattam mindig az eltéréseket hiányokat. Aztán nagybetűs beszállítónk csodálkozott, hogy a cég még 25 évvel (!) az alakulása után is itt tart :DDD

Eladó Seiko 7016-5000 Seiko Monaco

(#52) Lauda válasza Spet (#51) üzenetére


Lauda
félisten

:D Nálunk semmi ilyen nem volt már. A mol saját programjába kellett bevinni mindent.

Elég durván szigorított a mol akkoriban, biztos a sok lebukás miatt. Nálunk pl ha az egyik kamera képe elment, egy perc után csörgött a telefon, hogy mi a helyzet? Ha áramszünet volt odajött a főnök és addig ott volt, míg vissza nem jött az áram és beindultak a kamerák is. Amikor kútkarbantartás volt, a kútszerelő bejelntkezett egy rendszerbe, ezen kívül mikor melyik plombát veszi le stb, a végén kijelntkezett. Minden be volt kamerázva, kútfejek, lefejtők, shop, az összes gép leplombázva. Ezen kívül minden nap lécelés pluszban. Havonta egyszer jött a területi képviselő és vett az összes kútfejből mintát, majd vitte bevizsgálni. Itt kibukna, ha kevernéd, vizeznéd stb. Szóval elég brutális dolgok voltak ott. :D

[ Szerkesztve ]

(#53) Spet válasza Lauda (#52) üzenetére


Spet
addikt

Áá nálunk így működött a rendszer:
- reggel fizikai (léc érték), és oszlop értékek (napi számláló és rögzített tankolások) kinyerése, hőmérséklet adatok kinyerése
- ezt felhordani excelbe, összehasonlítani, hogy minden klappol (nem :DDD )
- ez kiadta a napi hiányt, vagy pluszt (majdnem mindig hiány volt, de ez belefért a NAV határértékbe)
- ezután mindent papírra(!) rögzíteni

Üzemanyag átvétel (télen-nyáron hóban-fagyban-olvadt aszfaltban):
- oszlopok lezárása
- lécezés
- napi mérő rögzítés
- elektronikus szint mérés, hőmérséklet értékkel
- lefejtés
- kis idő múlva (hogy az anyag nyugodjon) lécezés
- oszlop adat kinyerés (rögzítés)
- számolás (léchez tartozó hivatalos értékkel)
- össze hasonlítás a valós hőmérsékleten lefejtett mennyiséggel (nem a 15°C-al), kutyanyelvre minden felvéve (liter, hőmérséklet előtte utána, mérő és a mi mérőnk közötti különbség),
- kút nyitás
- szignó pecsét, puszi-puszi, még akkor is, ha X liter különbség jött ki, hisz senki nem ért rá mindenki sietett
- irodában a végén mindent begépelni excelbe.

Olyan 1,5-2 millió liter gázolaj ment át a kezem alatt, de senki nem akarta elhinni, hogy a hőmérsékletből adódóan keletkezett folyamatosan hiány.

Na ez volt a 21. század :DDD

Eladó Seiko 7016-5000 Seiko Monaco

(#54) Lauda válasza Spet (#53) üzenetére


Lauda
félisten

:D :D Igen a kútfejszámlálót kifelejtettem, azt is írtuk. :)

Nálunk az üzemanyag"hiánnyal", plusszal stb nem foglalkoztak, mert úgy volt a rendszer megalkotva, hogy nem tudsz sehogy belenyúlni. Azon a kúton a régebbi személyzetek érdekes módon nagy-nagy házakat épültek, autókat vettek, jól éltek. Manapság meg jönnek-mennek az emberek, mert a fizu kevés, a munka meg nem igazán jó. ;)

(#55) Lauda válasza Lauda (#50) üzenetére


Lauda
félisten

No igen, ennyit a shell tájékoztatásáról és odafigyeléséről. Lehet, hogy vártak onnan jön-e panasz. Pedig a dízelesek nagyobbat tudnak ezzel szívni.

[ Szerkesztve ]

(#56) bambano válasza Lauda (#55) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

az volt az egyik pechjük, hogy kb. hasonló mennyiségű benzin volt a tartályokban, és pontosan ugyanannyit, 6500 litert hoztak mindkét fajtából. emiatt mennyiségi alapon nem lehetett kiszúrni a hibát.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#57) Lauda válasza bambano (#56) üzenetére


Lauda
félisten

Ez oké. Arra gondolok, hogy ha kiderült szombaton az, hogy a benzinbe lett engedve a gázolaj, akkor abból az következik, hogy a benzin meg a gázolajba lett leeresztve. A gázolaj kiszolgálását mégsem állították le egészen addig, míg nem érkezett panasz.

(#58) llax válasza bambano (#56) üzenetére


llax
senior tag

Ha már az egyiknél kiderült a csere, akkor a minimum lett volna, hogy mindent ellenőriznek.
Ha egyszer benzin és gázolajat is vettek, majd kiderül, hogy rossz helyre ment a gázolaj, akkor alapból keresni kellett volna, hová került a benzin.

Ha alvállalkozó által üzemeltetett kút, minimum bontani a szerződést, ha saját, akkor kitenni minden érintettet. Nem a tévedés miatt, hanem a tévedés kiderülését követő hanyagság miatt.

(#59) bambano válasza Lauda (#57) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

:R

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#60) ricsi99


ricsi99
addikt

Benzin motor ,melegen szinte mindennel jár ... minden lötty amit meg tudsz gyujtani... ami gáz ,hogy a katalizátor egyébb elektromos kütyü az viszont dob tőle egy hátast... meg lehet próbálkozni kevergetni igy de majd a következő műszakin majd lessz fejvakarás.
Disel be is tölthetsz benzint.... ha nem szakad szét a motor akkor megy vele... de az adagolo /injektor az nem lessz hálás érte ,olyan szépen beég ,hogy öröm nézni... aztán meg pár hónap/hét és csere ... azt meg bizti nem a havi zsebpénzedből fogod....
Minnél precizebb a kocsid... annál jobban megsinyli ezt... nem hirtelen halál ,hanem pár hónapon belüli nagyjavítás ilyenkor a jutalom...aztán bizonyisd be ,hogy a hirtelen elhasználódott dolgok a kocsidban az üzemanyag miatt volt... kb lehetetlen

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#61) mephi666 válasza ricsi99 (#60) üzenetére


mephi666
nagyúr

uhh, erről sógorom tudna szerintem órákat mesélni: kb 2éve vettek kereskedésből egy terepjárót, ami nem igen elterjedt itthon... pár hétig semmi gond nem volt, majd amikor mentek volna pályán kb 200km-es távot, akkor megadta magát... (elment az erő, zörgött) kevés szervizben értenek hozzá, egyik lehúzósabb helyen 400ezres értékben cseréltettek asszem adagolókat, meg ami még eszükbe jutott... közben heteket kellett várni a kocsira, dolgoztak rajta, hiba nem szűnt meg... odáig mentek, hogy megbontották a blokkot és akkor fedeztek fel rajta repedéseket: meg lett főzve bizonyíthatóan a vásárlás előtt... itt indult a hercehurca a kereskedéssel és mentek valamelyik jogsegélyszolgálathoz, aki végigverte az egész ügyet... (holnap fogok vele találkozni, ha valakit érdekel, kikérdezem a részletekről és leírom, de nem volt egyszerű ügy: szerencséjükre bizonyítható volt, hogy a hiba már a vásárlás pillanatában fennállt... ami viszont nem boldogította őket, hogy elhúzódott az ügy és vagy fél évig használhatatlan volt a kocsi)

ui: itt ebben az esetben valószínűleg nem a véletlen műve lesz, ha az ott tankoló dízeleknek sorban olyan speciális hibája jön elő, ami betudható a benzinnek :K jogilag nem tudom hogy áll a dolog: ha maszek kút volt a shell címere alatt, akkor az húzhatja le a rolót... ha a shell azonnal szerződést bont velük és leközli diplomatikusan, hogy "mossa kezeit", az átlagember akkor is rájuk lesz mérges, mert ő "shell kútra állt be tankolni, nem a kukori és társa bt-hez" ...mindenesetre elég rossz fényt vet az anyacégre és sokba fog nekik kerülni a kárenyhítés (ha nem fizetnek, akkor megfizetik azzal, hogy megcsappan a forgalom: én sem mennék olyan helyre, ahol hasonló eset után sz@rban hagyják a kedves vásárlót...)

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#62) mephi666


mephi666
nagyúr

nem tudom, mi ebből az igaz, mert csak fb-n láttam, de így más a leányzó fekvése:

2019. szeptember 26 [...] "A fuvarozó céggel elvégzett vizsgálataink azt állapították meg, hogy az üzemanyagok cseréjében a fuvarozó cég hibázott, és a felcserélés az üzemanyag felvételekor, már a depóban megtörtént. A fuvarozó cég gépkocsivezetője az üzemanyag tankerekbe történő betöltésekor hibásan rögzítette, hogy a tanker mely rekeszébe került benzin és mely rekeszébe dízel üzemanyag, így következhetett be az, hogy a töltőállomás benzin tartályába dízel, míg dízel tartályába benzin került lefejtésre az azokban lévő aktuális készletre. A 2019. szeptember 20-i szállítás során a Shell megbízásának megfelelően ráadásul azonos mennyiségű benzint és dízelt szállítottak ki a töltőállomásra. Az eltérő mennyiségű benzin és dízel esetén a hiba akár betöltéskor, akár lefejtéskor könnyebben azonosítható lett volna. [...] A 2019. szeptember 21-én, szombat délután érkező néhány panasz kizárólag a benzin üzemű gépjárművek tulajdonosaitól érkezett, ezért az volt megállapítható, hogy az üzemanyag probléma kizárólag a benzinnél áll fenn. Erre tekintettel szombaton a Shell FuelSave 95-ös benzin forgalmazását le is állítottuk. Vasárnap délután jelentkezett panasszal az első dízel üzemű gépjárművet használó vásárlónk, amelyet követően a Shell FuelSave Diesel értékesítését azonnal leállítottuk. Ekkor merült fel lehetőségként, hogy a mindkét üzemanyag típust érintő hiba oka a 2019. szeptember 20-i szállításból, és az ott valószínűsíthetően bekövetkezett cseréből származhat."

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#63) Narxis válasza mephi666 (#62) üzenetére


Narxis
nagyúr

Nem semmi, szegény sofőrt szerintem így ki is rúgták.

Thanos was right.

(#64) Lauda válasza mephi666 (#62) üzenetére


Lauda
félisten

Nem semmi, köszi az olvasmányt. :)

Könnyű amúgy elcseszni, voltam töltőn tankeressel. Földelni kell a tankert, összekötöd csővel a megfelelő csatlakozókat (a tankeren és a betöltőn), majd a betöltőn becsekkolt a sofőr, kiválasztotta a fejet és hogy mennyi üzemanyag menjen bele. Aztán elindította a töltést és automatán megtörtént utána minden. Papír kiad, mehetsz. De ezek szerint a betöltést nem is rontotta el, csak rosszul dokumentált.

[ Szerkesztve ]

(#65) mephi666 válasza Lauda (#64) üzenetére


mephi666
nagyúr

hivatalosabb forrásból ugyanez, bővebben

...így aztán tényleg nem sok esély volt a shell-nél kiszűrni a hibát és érthető, hogy nem egyszerre állították le mindkét üzemanyagból a kiszolgálást :K

"A hibák kiszűrésére egy újabb ellenőrző pontként bevezetjük, hogy ugyanazon tankerre nem lehet azonos mennyiségű, de különböző típusú üzemanyagot tölteni."

na igen, a véletlenek szerencsétlen együttállása is kellett: ha egyikből is többet kérnek, már ott ki tudják szűrni a hibát :K akkor "csak" az elpocsékolt keveréken lesz 10milliós buktájuk

fb-n vicces komment: "Teljesen mindegy, hogy ki okozta. A Shell átvette, és ő árulta tovább!" :C ...ja, olyan minőségellenőrt kellene alkalmazni minden kúton, mint a macskajaj-ban, amikor ellenőrzik a benzint :DDD

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#66) Lauda válasza mephi666 (#65) üzenetére


Lauda
félisten

:R ;)

(#67) DeFranco válasza mephi666 (#62) üzenetére


DeFranco
nagyúr

"A 2019. szeptember 21-én, szombat délután érkező néhány panasz kizárólag a benzin üzemű gépjárművek tulajdonosaitól érkezett, ezért az volt megállapítható, hogy az üzemanyag probléma kizárólag a benzinnél áll fenn."

aaand that's where you are wrong kiddo.

az volt megállapítható hogy fuckup van a rendszerben tehát azonnal mindent leállít, és minden tartályt ellenőriz, hogy mi nincs még a helyén (gondolom ez az ellenőrzés 20-30 perc alatt elvégezhető, egy nav rovancs hosszabb idő). ezzel kvázi elismerték hogy a kutat üzemeltető személyzet/vezető is gondatlan volt.

"A hibák kiszűrésére egy újabb ellenőrző pontként bevezetjük, hogy ugyanazon tankerre nem lehet azonos mennyiségű, de különböző típusú üzemanyagot tölteni."

szerintem ha barna hajú volt a tanker sofőrje, akkor egy újabb ellenőrző pontként bevezethetnék, hogy csak nem barna hajú tankeres szállíthat nekik és csak bal kézzel (hogy ne rutinból nyomja) csatlakoztathatja a töltőt a csonkra. kb. ugyanennyi értelme van mint ennek a csodálatos TQM pontnak.

[ Szerkesztve ]

(#68) apezka


apezka
tag

Na, van közben fejlemény a panaszommal kapcsolatban (már ha érdekel valakit a dolog).
Ugye panasz tettem, hogy sikerült a 21 ésves 1.3-as glx swift-embe gázolajos benzint tankolni. A panaszban megadtam a kocsi rendszámát, a vásárlás pontos időpontját, csatoltam a nyugta scannelt másolatát, valamint megadtam az elérhetőségeimet és címemet. Ezek nélkül nem is lehetett a panasz bejelentést megtenni.
Ezt mind még kedden délután. Ma reggel kaptam egy udvarias levelet N.Robert, Customer Operations Specialist-tól (bármit is jelentsen ez a munkakör). hogy fogadták a panasz bejelentésem. Nagyon sajnálja és biztosított, hogy kivizsgálják a panaszom amilyen gyorsan csak tudják. Valamint tájékoztatott, hogy sajnos össze keveredett a benzin és a gázolaj a Füredi úti benzinkúton. (Na neee, ezt még nem is hallottam! :Y ) De ahhoz, hogy az ügy tovább haladjon szükség lenne az alábbi adatokra:
- Az Ön személyes elérhetőségeit: telefonszámát és email címét vagy postai címét.
- Az üzemanyag vásárlásának bizonylatát (számlamásolat vagy nyugta csatolva)
Szóval minden, amit a panasz bejelentésekor megadtam... :W
Kissé felbosszantott a dolog, de hát legyen. A slusz poén, hogy ehhez a levélhez csatolták általuk formázva az én panaszomat is amiben kiemelték az elérhetőségeimet, címemet, valamint, hogy csatolva van egy .jpg állomány.
De itt nem ért véget a dolog mert a "vettük a panaszodat, de küld el még egyszer minden adatodat amit megadtál de tudj róla hogy hibáztunk" levél után ~5 perccel jött egy "Mennyire vagy elégedett N.Róbert, Customer Operations Specialist-tal?" levél.
Na ez azért kiverte a biztosítékot, mert a fentiek alapján úgy tűnik N.Róbert b@szta elolvasni a panaszt annak ellenére, hogy formázta neki a rendszer és az általa újra bekért adatokat még jól láthatóan ki is emelte... Hogy elégedett vagyok N.Róberttel, nem mondhatnám...
Ugyanakkor annak ellenére, hogy kicsit időhúzó levélnek tűnik a dolog, feltételezem, hogy nem Róbert tehet a panaszkezelési folyamat felesleges köreiről, hanem az agyon szabályzott rendszer. De az már most látszik, hogy nem könnyítik meg a károsultak helyzetét.
Mellesleg azért már bejelentettem a kocsit szerelőhöz, nézzen rá, mert bár ezek után büszkén tekintek az "elpusztíthatatlan szuzira", menjünk biztosra! ;)

A stressz akkor jön, amikor nincs kit pofán b...!

(#69) ricsi99 válasza apezka (#68) üzenetére


ricsi99
addikt

Levelezőben be lehet állítani ,hogy automatikus válasz levelet küldjön a beérkező levelekre.
Küldj másik e-mailröl valami hülyeséget... ha ugyan ezt a választ kapod ,megnyugodhatsz hogy automatával levelezel :D

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#70) Lauda válasza apezka (#68) üzenetére


Lauda
félisten

Köszi, hogy megosztottad a panaszkezeléssel kapcsolatos dolgokat. Szerintem érdekes a történeted, írhatnál majd a folytatásról is. ;)

[ Szerkesztve ]

(#71) apezka válasza ricsi99 (#69) üzenetére


apezka
tag

Komplett felületet alakított ki a Shell (ennek az esetnek,) a panaszok kezelésére. A Panaszt nem is lehetett elküldeni amíg adott mezőbe nem töltöttem ki az adatokat. Tisztában vagyok vele, hogy automata dolgozza fel a benyújtott adatokat, csak bosszantó, hogy ha már egyszer megadod akkor miért kéri be még egyszer azokat. Valamint ha valóban automata üzenet lenne, akkor érthetetlen az "értékelje kollégánk munkáját", második üzenet.

@Lauda: Amint lesz fejlemény leírom. ;)

A stressz akkor jön, amikor nincs kit pofán b...!

(#72) ricsi99 válasza apezka (#71) üzenetére


ricsi99
addikt

Iszonyat terhelés lehet , ha automatizálni kell :D
értékelje kollégánk munkáját :)) :)) :))

[ Szerkesztve ]

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#73) apezka


apezka
tag

Na, szóval! Kb. 1 hét elteltével ott tart a dolog, hogy vasárnap (igen, 2019.10.06-án) délelőtt kaptam egy levelet egy Gmail-es címről egy úrtól, aki az email aláírása szerint a "Magyar Kárszakértők Országos Egyesülete" nevében keresett meg és tájékoztatott, hogy szerintem én tankoltam 2019.09.20.-án a Shell 157. számú töltőállomásán és juttassam el az alábbi dokumentumok másolatait:
- forgalmi engedély, törzskönyv
- autómentés és/vagy javítás költségeit igazoló számlák esetleg kalkuláció
- fénykép a kilométeróra állásról
- bankszámlaszám
A címzettek között másolatként szerepel egy bizonyos MAKAR SHELL, szintén Gmail címmel. Lehet furán hangzik, de fenntartásokkal olvastam ezt az email-t. Kicsit a levél írójának utána nézve (facebook) kiderült, hogy valóban, egy 94-ben alakult kárrendezési és alkusz cég ügyvezetője. a cég két tulajdonossal és plusz egy alkalmazottal bír (hihetettlen, hogy az interneten mi minden megtalálható - nyilván még ennél is több, ha szükséges lenne). Azért megnyugodtam, hogy nem kamu email-t kaptam (bár ha nagyon szőrszál hasogató lennék, bele tudnék kötni...), ugyanakkor továbbra is furcsaálom, hogy egy viszonylag nagy volumenű (nem az enyém, hanem az ~1000 károsultat tekintve) ügyben egy ilyen kis céget kért fel a Shell. De lehet ez csak nekem tűnt fel. Aztán kicsit még jobban utána kutatva kiderült, hogy a levelet küldő Úr maga, a MAKÁR (Magyar Kárszakértők Országos Egyesülete) egyik vezető tisztségét betöltő tagja. Nyilván így már nem is a kis cég volt a megkeresett, hanem az egyesület.
De ez azért további kérdéseket vet fel bennem:
Nem kellett volna egy tájékoztatást kapnom a Shell-től, hogy átadják az ügyet egy harmadik negyedik félnek (N.Róbert volt a harmadik, lásd. korábbi bejegyzés).
Azt gondolnám, hogy egy egyesület pláne ha az egy kárszakértő/közvetítő/alkusz cég manapság saját domain mellett saját e-mail címekkel dolgozik, nem pedig gmail-el, vagy ez csak bennem kelt kicsit "gagyi" érzést?
Miért írt N.Róbert, ha utána nem ő viszi tovább az ügyet? Lehet más sem volt elégedett vele? :U

Na mind1 elküldtem a kért másolatokat, haladjon az ügy és közben reménykedem, hogy nem valami átveréshez adtam meg az én és a kocsim adatait...
[folyt. köv.]

[ Szerkesztve ]

A stressz akkor jön, amikor nincs kit pofán b...!

(#74) rosejbli válasza apezka (#73) üzenetére


rosejbli
senior tag

A Shell nálam is ezzel a céggel dolgozott. Jót sajnos nem tudok mondani róluk, mivel úgy sikerült szakértői véleményt hozni az autóról, hogy sose látták még messziről sem.

(#75) Lauda válasza apezka (#73) üzenetére


Lauda
félisten

Halad akkor az ügy, köszi szépen a részletes tájékoztatást! :) Szerintem ez a kárrendezési és alkusz cég csak átjátszó a shell és az ügyfelek között. Intézi a levelezést és a papírmunkát. Az mondjuk fura, hogy miért van erre szükség, a shell nem tudná ezt maga intézni? :F

A suzinak lett végül baja? ;)

(#76) apezka válasza Lauda (#75) üzenetére


apezka
tag

Magam is meglepődtem, hogy a Shell miért szervezi ki ezt a munkát, de mivel magam is multinál dolgozom annyira nem is lep meg. Nyilván nem olyan sűrűn fordul elő (jobb esetben), hogy ilyaen nagy számú kártérítési ügy van egyszerre. Így talán nem éri meg, hogy fenn tartsan fixen egy komplett osztályt.
Furán fogalmazva a suzuki motor van annyira igénytelen, hogy ezt is kibírja! :D
Azért van egy kis félelmem, hogy valami nem stimmel, mert mintha veszített volna az erejéből a motor, de ez azért is lehet, mert az utóbbi időben többet vezettem elektromos autót, mint a suzukit... :B

A stressz akkor jön, amikor nincs kit pofán b...!

(#77) apezka válasza rosejbli (#74) üzenetére


apezka
tag

Ez így egyenlőre nem túl megnyugtató hír... :(

A stressz akkor jön, amikor nincs kit pofán b...!

(#78) rosejbli válasza apezka (#77) üzenetére


rosejbli
senior tag

Az eset médiavisszhangja miatt valszeg ebben az ügyben jobban oda fognak figyelni.

(#79) Lauda válasza apezka (#76) üzenetére


Lauda
félisten

:R ;)

Szerintem motorikusan, fizikailag nem okozhat ez neki kárt, ismerve az ottó motor működését. Olyasmit tudok elképzelni, hogy a befecskendező rendszert kell esetleg kipucolni. A dízelmotoroknál fontos a gázolaj kenőképessége is, mivel azoknak az alkatrészeknek (régen az adagolóé, ma a közös nyomócsöves rendszerek nagynyomású szivattyúi) a kenése van megoldva vele, amin áthalad. A gázolaj ezen tulajdonságát a laikusnak is könnyű felismerni. Ha cseppentesz benzint két újjad közé és összedörzsölöd, az szárazon, nehezen fog csúszni. Ha ugyan ezt gázolajjal teszed, a két újjad könnyen fog siklani egymáson. A problémát az okozza, hogy ha benzin kerül a gázolajba, a gázolaj kenőképessége nagyban lecsökken és az általa kent alkatrészek kopása rohamosan megnő. Ezáltal a méregdrága nagynyomású szivattyú hamar tönkremehet. Itt az is problémát okozhat, hogy ha az a szivattyú most még teszi a dolgát, de mondjuk fél-egy év múlva bedöglik, na akkor az életben nem bizonyítod be, hogy ennek az esetnek a következménye, ami történt. Pedig a benzines gázolaj mindegyik ilyen szivattyút károsítja, kérdés milyen mértékben és még utána mennyi ideig fog megfelelően üzemelni.

A suzidnál szerintem nem ártana egy tankmosás, üzemanyag rendszer tisztítás és üzemanyagszűrő cserék. ;)

[ Szerkesztve ]

(#80) apezka


apezka
tag

Na, hát úgy tűnik lezárult a dolog. (Remélem később sem lesz visszavezethető probléma!) Ugye ott tartottunk, hogy az alkusz cég bekért mindent a kocsiról (kilométeróra, törzskönyv, javítási költségek, stb.).
Csatoltam is a kért dolgokat, majd teltek a napok, már kicsit el is feledkeztem a dologról. Kaptam egy email-t a Shel-től, hogy amenyiben folyamatban van már az ügy várjak türelmesen, ha nincs folyamatban akkor küldjem el az
általuk kért dolgokat. :F
Erre pár órára jött is az alkusz cég levele, hogy akkor ők megitélik nekem a tankolt üzemanyag árát valamint az auto átvizsgálásának díját amiről bemutattam a számlát. Mi8ndezt hamarosan utalják. Másnap reggel pedig jött is az ébresztő SMS mi szerint megkaptam a jóváírást a bankszámlámra.
Szóval egyenlőre ennyi, remélem később sem fog előjönni semmi, mert ugye ők ezzel lezártnak tekintik az ügyet, "garanciát" nem válalnak.
Összeségében volt egy "ingyen" dízel tankolásom benzines autóba...

A stressz akkor jön, amikor nincs kit pofán b...!

(#81) Dr. Romano válasza apezka (#80) üzenetére


Dr. Romano
veterán

Az átvizsgálásba pár alkatrész cseréje már csak a biztonság kedvéért mehetett volna (szűrő, pumpa stb), mert ha később lesz problem akkor ott már valóban bukta. Így lezártnak tekintik már.

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#82) Lauda válasza apezka (#80) üzenetére


Lauda
félisten

Köszi a történet folytatását! :)

A suzin nem csináltak egy komplett szűrőcsere + üzemanyagrendszer (tank, befecskendezőrendszer) tisztítást + gyertyacserét? :)

[ Szerkesztve ]

(#83) mephi666 válasza Lauda (#82) üzenetére


mephi666
nagyúr

...ráfért volna egy hengerfejsíkolás és egy komplett vezérléscsere is... csak hogy biztosra menjenek: shell számlájára :DDD

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#84) dugo_ válasza mephi666 (#83) üzenetére


dugo_
veterán

Egy körbelakatolással együtt. :D

(#85) apezka


apezka
tag

Igazából én így utzólag azon gondolkodtam, hogy egy szuzuki márkaszervízbe kellett volna bevinni. Kicseréltetni mindent, de még az alvázat is és mivel ma 98-as swift szériát már nem gyártják, így egy új swifttel távozni amit ott raktak össze. A számlát meg elküldeni a Shell-nek... ;]
Bár valószínű, hogy az az autó már nem bírna ki ~700km-t gázolaj-benzin keverékkel...

Hozzá kell tenni a történethez, hogy ettől az egésztől függetlenül, hamarosan lecserélésre/hátrébb sorolásra kerül a "családi jármű flottában". Bár inkább az utóbbi, mert elégé a szívünkhöz nőtt. :)
És mostmár tudjuk, mindennel IS megy! :DD

A stressz akkor jön, amikor nincs kit pofán b...!

(#86) ricsi99 válasza apezka (#85) üzenetére


ricsi99
addikt

Jobban is jársz ha eladod.
Hidd el ,hogy nem viccböl van kitalálva a 2 üzemanyag... az hogy élböl kicsengették neked a költésgeket az is azt bizonyitsa ,hogy ott is tudják ,hogy egy ilyen aprócska malör , komoly éveket vett el a kocsi életéből...
Igy részükröl letudva.

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#87) Lauda válasza ricsi99 (#86) üzenetére


Lauda
félisten

A benzinesben nem tud kárt okozni fizikailag a gázolaj. Maximum megáll és át kell pucolni a rendszert, de ennyi. El nem romlik semmi.

(#88) ricsi99 válasza Lauda (#87) üzenetére


ricsi99
addikt

Lehet igazad van... Akkor amit én 3 évig iskolában tanultam a motorok müködéséröl akkor az kamu.
De mint irtam ,nem a blokk amiben nagy kárt okoz hanem a komplett üzemanyag rendszer....

[ Szerkesztve ]

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#89) Lauda válasza ricsi99 (#88) üzenetére


Lauda
félisten

A dízelnél károsodhat az üzemanyagrendszer, ha benzint tankolsz bele. Főképp a magasnyomású szivattyú/adagoló, mert ezek alkatrészeit a gázolaj keni. A benzin/benzines gázolaj ezt a kenést nem képes megfelelően teljesíteni.

(#90) mephi666 válasza Lauda (#89) üzenetére


mephi666
nagyúr

nem tanultam ilyet: a 2 üzemanyag alapjaiban más... a gázOLAJ ken, a benzin pucol :) és mivel a gázolaj kenő funkciót is ellát, nem egészséges, ha a másik kerül a helyére...

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#91) apezka


apezka
tag

Fejlemény:
Egy kis "Mikulás előtti, rossz üzemanyagot tankolós" kárpótlásként a Shell Hungary 15000 pontot ír jóvá a klubkártyán ha van, ha nincs akkor kérni kell egyett és azt már 15000 ponttal feltöltve küldik.

A stressz akkor jön, amikor nincs kit pofán b...!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.