Hirdetés

2019. november 19., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Samus


Samus
(addikt)
LOGOUT blog (1)

A benzines autóknál annyira még nem probléma, mert megáll a szekér, de a dízeleknél komoly gondot okozhat, főleg a modernebb autóknál. A gond az, hogyha eldobtam a blokkot, akkor a hajamra kenhetem a dolgot.

Bár elvileg a térfigyelő kamera felvételei alapján beazonosítható lenne mindenki, még ha rengeteg autósról is van szó.

Biztos megdicsérnek érte embereket.

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#2) rosejbli


rosejbli
(senior tag)

Shellnél nem szabad tankolni semmiféleképpen!
Kb. 3 éve tankoltam náluk sima dízelt. Autópályára felérve egyszer csak hatalmas füstfelhőt húzva elszállt az egész. Mint kiderült, az egyik dugattyú konkréten kettétört keresztben. Rengeteg autószerelőt megkérdeztem a témában, mindnek az volt a válasza, hogy ilyen akkor szokott előfordulni csak, ha az autó tuningolva volt.
Valószínűleg valami túlszaladt az "okosság" adagolásánál és ez a részecskeszűrő regenerálásakor kicsit nagyobb égetést biztosított, mint amit a mérnökök kiszámoltak.
Szerencsére egy bontott motorból viszonylag rentábilisan meg lehetett oldani, de így is többszázezres kár keletkezett.
A shell az autó megnézése nélkül küldött egy levelet, amin az állt, hogy szerintük minden oké, perelj köcsög!
De, hogy valami öröm is legyen az ürömben: a lefejtett üzemanyagot édesapám 50l-es tankjába literenként adagolva 1 litert csökkent az átlagfogyasztás, azóta sem sikerült ilyen jó értékeket autóznia, bárhol tankol.

(#3) rosejbli válasza Samus (#1) üzenetére


rosejbli
(senior tag)

Kameraképpel is csak addig vagy előrébb, ha 72 órán belül sikerül nem csak megnézni, de valahogy kikérni is, mivel ezután nekik muszáj törölniük.

(#4) mephi666


mephi666
(veterán)

ehh, és nem is a spec üzemanyagokat keverték, hanem a 2 kommerszet, amiből a legtöbb fogy...

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#5) Cucuska2


Cucuska2
(őstag)

Volt valami Lukoilos sztori pár hete, 1 nappal később már senkit sem érdekelt. Ez csendben lesz intézve, már ha lesz.

Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!

(#6) DeFranco


DeFranco
(nagyúr)

kapcsolódó cikk régebbről: [link]

(#7) Samus válasza rosejbli (#2) üzenetére


Samus
(addikt)
LOGOUT blog (1)

Körülbelül 5 éve tankolok havi rendszerességgel (10-ből 9.5x) Shellnél, soha semmi problémám nem volt még a kúttal. Attól eltekintve, hogy pár forinttal drágább, mint a közeli MOL, és sok a kamionos (mikor kettő beáll, és négy kútfejről tankolnak egyszerre, egy harmadik meg vár, hogy beférjen), mégis ide járok. Éjjel is nyitva van, délutános után is tudok tankolni, ha kell, és évente kétszer (átlagosan) a sok pontért kapok szép kedvezményt, vagy ingyen csokit :D

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#8) shifty!


shifty!
(senior tag)

Valami gebaszos lehet a Shell-nél mostanában, bár a legtöbbször én is náluk tankolok, sőt legtöbbször egy bevett helyen.

És mégis, a legutóbbi tankolás óta még soha nem látott fehéres füsttel közlekedek, pedig semmi más nem változott, csak az üzemanyag. Fogyasztás rendben, erő rendben, de a füst zavar...most meg ez az összekeverősdi...

Shell pls pasztmek... :DDD

"Kávéház és étterem - A Négy Döglött Patkányhoz - Az úri közönség táncol!"

(#9) dugynok válasza rosejbli (#3) üzenetére


dugynok
(senior tag)

Akkor nem véletlenűl vették ilyen későn észre a dolgot és hoztàk nyilvànossàgra... Ha nincs meg a blokkod, a szombati tankolàsod miként bizonyítod, ha kp-ban fizettél?

(#10) BabMester válasza shifty! (#8) üzenetére


BabMester
(tag)

A Shell mindig is ilyen volt, nekem 3 éve a hiper-szuper adalékos gázolajuk fagyott bele a kocsiba... azóta nem tankolok ott.

(#11) Egon válasza rosejbli (#3) üzenetére


Egon
(nagyúr)

Ez a 72 órás szabály már egy ideje megszűnt. Módosították az szvtv-t, a GDPR miatt.

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#12) .LnB


.LnB
(félisten)

Mikor olvastam a cikket, arra gondoltam, hogy milyen jó, hogy én kizárólag Shell-nél tankolok. :U Simán lehettem volna én is egy, a károsultak közül. De egyszerűen ilyen van, emberek vagyunk, hibázunk.

Egyébként sajnálom a károsultakat, főleg aki olyan mint én, hogy kétszer is megnézi, hogy jó pisztolyt vett e el. Remélem a Shell, rendesen kármentesíti majd őket.

(#9) dugynok Honnan szeditek ezt a blokk-os dolgot? Én sehol sem olvastam, hogy kellene. A kamerafelvételek alapján gondolom az összes rendszám ki van listázva arról az időszakról. Nem kell ezt túlbonyolítani.

[ Szerkesztve ]

Homo Ludens

(#13) Dr. Romano válasza .LnB (#12) üzenetére


Dr. Romano
(veterán)

Jaja. Én háromszor is megnézem mert nekem az otthoni veda benzin, céges 1 dízel, céges 2 benzin. Úgyhogy rizikósabb a dolog.
Ezesetben nézettem volna 20x is a dolgot.
Viszont mivel mindkettőt tankolom ezért töltés közben talán szagra feltűnt volna hogy épp most benzin megy bele vagy gázolaj, mivel nem automatával tankolom hanem ott állok behúzott ravasszal fölötte.

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#14) Fotonhámozó


Fotonhámozó
(senior tag)

Még jó, hogy nincsenek elektromos gyorstöltők a Shell kutakon. Gondoljatok bele, mi lett volna, ha villannyal keverik össze a benzint vagy a gázolajt... :DDD

A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.

(#15) .LnB válasza Fotonhámozó (#14) üzenetére


.LnB
(félisten)

[link]

Homo Ludens

(#16) alcsa válasza Fotonhámozó (#14) üzenetére


alcsa
(senior tag)

Ráköptem a vizet a monitorra, köszi! :DDD :C

(#17) t72killer


t72killer
(félisten)
LOGOUT blog (1)

Brutál, ezekután mindíg elteszem a blokkot :Y

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#18) Dr. Romano válasza t72killer (#17) üzenetére


Dr. Romano
(veterán)

max egy évig, de lehet sokat mondtam ;]

[ Szerkesztve ]

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#19) Lauda


Lauda
(félisten)
LOGOUT blog

Csak aztán nehogy elkezdjenek genyózni a shellnél, hogy nincs arra bizonyíték, a náluk tankolt benzintől döglött be a szivattyú/stb, mert máshol is tankolhatott aznap rossz üzemanyagot. :U

Régen a kétüteműeknél volt erre példa. A kutas elfelejtette beletenni a tartályba a 2t-t és sültek be a blokkok. Persze nem az összes, attól függ mennyit tankolt a tisztából/mennyi és milyen keverék volt előtte a tankban. Na ott szoktak szívózni, hogy otthon is rakhatott bele tisztát/rossz pisztolyt vett le (ugye akkor nem sok helyen vagy sehol nem volt kompjúter') stb.

[ Szerkesztve ]

(#20) t72killer válasza Lauda (#19) üzenetére


t72killer
(félisten)
LOGOUT blog (1)

Jogrendszer kérdése. Az elég egyértelmű, hogy 20km-es körzetben véletlen nem fog 80 autós félretankolni ugyanazon a napon.

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#21) Klaus Duran


Klaus Duran
(senior tag)
LOGOUT blog

Anno a robogóba 1x tankoltam shell-t amit nem díjazott nagyon.
Ilyen keverés MOL-os ismerős is mesélt, csak ott észrevették és visszafejtették. Kimosás elmaradt. :(
= Marad motorba a 100-as OMV

[ Szerkesztve ]

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. / M7 :) -> Lumia 950 :( -> HTC 10 :) -> Huawei Mate 20 Pro :l / https://www.youtube.com/watch?v=m7CVOQUO1mw

(#22) bambano


bambano
(titán)
LOGOUT blog

nem szép dolog, hogy ez megtörtént.
de az jobb, ha autógáz töltőcsonkot szakítanak szét?
másrészt a klacskát miért nem fikázza senki, mikor nagyobb felelősségük van ebben, mint a shellnek?

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#23) t72killer válasza Klaus Duran (#21) üzenetére


t72killer
(félisten)
LOGOUT blog (1)

Nagyon rövid ideig (másodperc) nem gond a motornak, azaz kimosni nem muszáj a rendszert. 1-5% benzin a dízelben vagy vica versa keverék pedig nem jelent problémát a kényes modern rendszereknél sem.

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#24) Doky586


Doky586
(veterán)
LOGOUT blog (1)

Csak azt nem értem hogy miután kihajt valaki a kútról és 1perc után lerobban a kocsija és ott áll a tucatnyi lerobbant autós sorban és senki nem sétál vissza a kútra hogy itt valami gond lehet..? Miért telt e probléma felismerése 2 napba???

Vagy ennyire kis forgalmú e kút?
Vagy mindenki a félig tele tankjába csak 5L-t vesz? Ekkor lehet fel se tűnik később se.. :D

A blokkon meg ott szerepel hogy benzin, azaz nem lehet hogy én voltam figyelmetlen és a másik tömlőt használtam..

[ Szerkesztve ]

https://logout.hu/bejegyzes/doky586/windows_telepites_menete.html

(#25) t72killer válasza Doky586 (#24) üzenetére


t72killer
(félisten)
LOGOUT blog (1)

Jó kérdés, hányan robbantak le. Ha valaki harmad-fél tankra tölt rá, majd hazaviszi 5km-re a kocsit, az lehet napokig nem jön rá.

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#26) Dr. Romano válasza Doky586 (#24) üzenetére


Dr. Romano
(veterán)

A shell FB csoportjában írt pár ember. Jellemző rájuk hogy nem egyből adta meg magát a kocsi hanem trélerezni kellett később.

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#27) Egon válasza Dr. Romano (#26) üzenetére


Egon
(nagyúr)

Végre valaki egy tutkó Vektoros aláírással... :DDD :R

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#28) Dr. Romano válasza Egon (#27) üzenetére


Dr. Romano
(veterán)

Remélem olyan a hajad mint egy debilé és úgy öltözködsz mint egy házmester :DDD ;) ;]

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#29) Spet válasza rosejbli (#2) üzenetére


Spet
(őstag)
LOGOUT blog

Hát nem tudom, hogy mi köze a Shell-nek (vagy az üzemanyagnak) ahhoz, hogy a saját gépjárműved vezérlésében valami történt, ami miatt tönkre ment az. Jogosan mondta a Shell, hogy pereld csak, nagy eséllyel (99,99999...9°9%, hogy vesztesz).

Doky586: Mert nem így volt :F Legritkább esetben áll be rögtön a kocsi tankolás után (max, ha csutkára üres volt a tank). Nekem is elment az F astra 80/20 etanollal (mert meleg volt a motor), de másnap ráindítás esetén már csak köhögött.

Mielőtt mindenki fikázná a Shell-t vagy a Klacskát, bárhol máshol előfordulhatott volna a dolog, hiszen:
- Klacska nem csak Shellnek szállít (OMV, Lukoil, egyéb kisebb kutak, akár ott is megtörténhetett volna)
- Shell-hez nem biztos csak egy beszállító cég szállít (3 nagy név van magyar piacon, egyik pl szlovákiából szállít, lehet szerződött partner, lehet a legolcsóbb fuvaros szállít), így akár azok is hibázhattak volna
- 2 ember kellett a mutatványhoz: kutas, illetve szállító, kb 50-50% ebben az esetben a felelősség a két (három) cég között.

Mindkét cég biztosított (Shell és Klacska), ellenben nagy eséllyel a kút üzemeltetője fog sokat bukni (igen a kutak franchise alapon működnek mint akár egy Biohair, nem biztos, hogy itt a Shell az üzemeltető).

(#30) nyogo83


nyogo83
(senior tag)

Arra en is kivancsi leszek, hogy mennyire fog menni a szorszalhasogatas.

Pl nekem egy 16 eves motorikusan hibatlan allapotu dizelautom van 270k km-el az orajaban. Ha megdoglott volna (neha tankolok ott, most szerencsere nem), akkor a kb 4-500k-t ero autora nyugodtan kifizetik a nyilvan szamlasan elvegzett uj az injektorok+railcsovek+nagynyomasu+AC cserejere saccra minimum 1-1,2 millat?

De igaz ez barmelyik hasznalt autora. Ne legyen igazam, de biztos elojon majd a szakertes, hogy mivel ismeretlen eloeletu/hasznalt autorol van szo, igy valahogy addig lesz csurve-csavarva, amig csak X szazalekat fogjak kifizetni. Vagy megallapodnak valami osszegrol.

Arrol nem is beszelve, hogy attol, hogy mondjuk nem allt meg az autom mert nem hasznaltam miota kiderult, mi az amit vajon fizetni fognak? Abba tuti nem mennek bele, hogy csak egy szimpla tisztitast fizessenek, hiszen senki nem lat bele, hogy okozott-e esetleg mekkora kart es meddig fogja birni utana.

Kivancsian varom mi lesz a vegeredmenye, mert egyelore ezek csak talalgatasok, de sajnos tul sok peldat lattunk mar ra, hogy egy-egy ilyen esetnel mennyire korrektul jarnak el a benzinkutak. Pedig ott sokszor csak 1-1 felretankolt autorol van szo, nem ilyen tomeges balherol.

Mindenesetre most jopar budapesti szerviz kezdhet felkeszulni, mert lesz munkajuk :))

(#31) Doky586 válasza Spet (#29) üzenetére


Doky586
(veterán)
LOGOUT blog (1)

Ha lötyög a tank alján 3L benzin, és ezt felhigítod 40L dízelolajjal akkor legfeljebb a benzincsőben levő fél deci benzinnel tudsz menni még pár métert..
A dízeles kocsi nem tudom hogy reagál, de kizártnak tartom hogy csak dízelesek tankoltak volna ott egy napig.

https://logout.hu/bejegyzes/doky586/windows_telepites_menete.html

(#32) bambano


bambano
(titán)
LOGOUT blog

nincs olyan, hogy tegnap fogyott el a valódi benzin.
a nagynyomású befecskendező rendszert az üzemanyagtartály hűti, az üzemanyagot folyamatosan keveri a rendszer.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#33) Spet válasza Doky586 (#31) üzenetére


Spet
(őstag)
LOGOUT blog

Hát, nem tudom.... életemben nem centizve mentem be tankolni, bármelyik üzemanyag kútra.

bambano: Nem szóltam, hibáztam.

[ Szerkesztve ]

(#34) Dr. Romano


Dr. Romano
(veterán)

Azt mondták a """híradóban""" hogy kb 1000 autóst érint és eddig 300valamennyien jelentkeztek.

Na erre mondják hogy bad day @ work :(

[ Szerkesztve ]

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#35) bambano válasza Spet (#33) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

[közben az eredetit törölted]

[ Szerkesztve ]

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#36) Spet válasza bambano (#35) üzenetére


Spet
(őstag)
LOGOUT blog

Igen, fáradt vagyok, és elismertem hibámat :K (azt olvastam magamban, hogy az üzemanyag kút tartályáról írsz)

[ Szerkesztve ]

(#37) Dr. Romano válasza Spet (#36) üzenetére


Dr. Romano
(veterán)

....addig amíg nem kell fizetni ;]

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#38) Spet válasza Dr. Romano (#37) üzenetére


Spet
(őstag)
LOGOUT blog

Addig jó vagyok :DDD

(#39) DeFranco válasza Spet (#36) üzenetére


DeFranco
(nagyúr)

de csak azért mert fáradt vagy ;]

(#40) apezka


apezka
(tag)

Hát én ott tankoltam péntek este (du.) 6 előtt 10 perccel. Volt egy kisebb fenakadás a kúton, mert pont műszakváltásra értem oda, így várni kellett kb. 10 percet, ahogy több másik autósnak is.
Ami érdekes hogy műszak váltáskor tudtommal "standolnak", mint a kocsmában volt szokás (vagy már sejthettek valamit mert bizony nyitogatták a tartályokat és méregették a szinteket), de nem tűnt fel hogy a benzin helyet gázolaj és fordítva szag jön a tartályból, bár ez lehet annak aki egésznap azt szagolja fel sem túnik (nem szakazmus, tényleg így gondolom).
Szóval nekem sikerült a 21 éves 1.3-as benzines Swift-be, 23 liter, jó minőségű dízelt tankolnom így tele is lett a 35 literes tank. Nekem fora volt a szag, de mivel előttem egy (talán az én autómánl is régebbi) mikrobusz tankolt így gondoltam onnan ered.
A "sikeres" tankolást követően "kocsiba be, ablakot le, könyököt ki, 2-esbe be..." irány Nyíregyháza.Az első 1-2 kilóméter nél semmi gond nem volt majd utánna egy-egy váltást követően az autó megtorpant, de az autópályára felérve nem volt gond a 120-130-as tempó (már aholl lehetett mert Egerig töbnyire csak 90-el gurultunk) bár talán a szokotnál lassaban gyorsított, de nem volt szembe ötlő. Nyíregyházán a városban ugyan az, változó, mikor melyiok fokozatban de bedadogott a kocsi, olyankor "nyugodt" ember módjára rúgtam neki egy kuplungot és egy kövér gázt. Néztek is hogy na a hülye szuzukis péntek esti krúzingozik. Gondoltam mindenre, de az üzemanyagra egyáltalán nem. Este negyed 9-kor tettem le a kocsit Nyíregyházán, mint aki jól végezte dolgát. Éjszaka agyaltam, hogy mi a franc lehet a gond, egyik gyertya néha kihagy vagy a váltó sz@rakodik...
Szombat reggel az első indítást követően 13-perc alatt sikerült a kocsinak alapjárati fordulatszám (900-1000rpm) beállítása. Ez alatt az idő alatt járt 700-tól 5500-ig minden fordulaton a motor. Hát vakartam a fejem. ÉS kábé vasárnap délig ez volt a jelemző amikor is ismét tankoltam, ismét 95-ös üzemanyagot (ez már tényleg az volt!). Ebéd, majd irány vissza Pestre egy kis kitérővel. Mintha kicserélték volna a kocsit. semmi nyoma nem volt a hétvégi "hisztizésnek", Gondoltam megérezte, hogy szerelővel fenyegettem meg.
Vasárnap este óta pihen a kocsi, tervben volt hogy holnap viszem szerelőhöz, hogy wtf, erre ma olvasom az index-en a cikket a cseréről...
Szerencsére blokk meg van, jelentkeztem is, mint szerencsés tankoló. És most várom a történet folytatását...
A bibi az, hogy a tankolás óta betettem a kocsiba ~700km-t szóval izgi a dolog.

A stressz akkor jön, amikor nincs kit pofán b...!

(#41) apezka válasza apezka (#40) üzenetére


apezka
(tag)

Már lejárt a szerkesztés, de lemaradt.
Itt is szeretnék bocsánatot kérni attól a sztereótípiákat erősítő csinos szőke lánytól akinek segítettem apukája mercedes CLA-jába tankolni jószándékúan gázolajat. Nem szándékosan sikerült 95-ost tankolnom. A Kocsi javítását nem, de a veszekedés utánni vígasztalását szivesen vállalom! ;)

A stressz akkor jön, amikor nincs kit pofán b...!

(#42) DeFranco válasza apezka (#41) üzenetére


DeFranco
(nagyúr)

bocsánat de ezen kicsit kuncogtam. kunc.

a suzukid meg kemény mint a vidia, ha ezt letolta dízellel :D

[ Szerkesztve ]

(#43) bambano válasza apezka (#40) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

"de nem tűnt fel hogy a benzin helyet gázolaj és fordítva szag jön a tartályból, bár ez lehet annak aki egésznap azt szagolja fel sem túnik": ha klikkelgetsz az url-eknél, eljuthatsz a totálkáros cikkig, ahol le van írva [link] , hogy kb. 20 ezer liter üzemanyag volt mindkét tartályban, amire kb. 6500 liter másik üzemanyagot töltöttek rá (benzint a gázolajba és fordítva).

ezért nem érezhették a szagán, mert nagyjából háromnegyede az volt, aminek lennie kellett volna és csak a negyede volt lötty.

ugyanezért te sem tankoltál 23 liter jó minőségű gázolajat a swiftbe, hanem jó eséllyel 17-18 liter benzint ütöttél fel vagy 6 liternyi gázolajjal + a maradék, ami korábbról benne volt. ezért tudtál vele menni. egy benzines autó sem megy el tartósan gázolajjal, ha tisztán gázolajat tankoltál volna, akkor a kút kijáratán sem jutsz túl.

[ Szerkesztve ]

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#44) llax válasza bambano (#43) üzenetére


llax
(senior tag)

"hogy kb. 20 ezer liter üzemanyag volt mindkét tartályban, amire kb. 6500 liter másik üzemanyagot töltöttek rá"

Ezt egy nem túl kényes (~régebbi) benzines gyomra beveszi :) Egy Zsiguliban talán csak az instabilabb alapjárat és néhány paci hiánya tűnt volna fel :)

Egy nem csont üres (1/4-1/3) tankkal odaállító régi adagolós dízel is elment volna ilyen aránnyal.

[ Szerkesztve ]

(#45) apezka válasza bambano (#43) üzenetére


apezka
(tag)

Annyira nem olvastam bele a cikkekbe, hogy melyik tartályba mennyire menyi mit töltöttek, de gondolom nálam az is segített, hogy a kocsiban alapból volt még ~10 liternyi benzin, így durván a teljes tank 1/6-oda volt csak gázolaj. Ez megmagyarázhatja a suzuki meg nem állóképességét! ;)

A stressz akkor jön, amikor nincs kit pofán b...!

(#46) mephi666 válasza apezka (#45) üzenetére


mephi666
(veterán)

...ha ezt kibírta, akkor innentől kezdve öntsd bele mindig a párszor használt sütőolajat :D

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#47) Lauda válasza apezka (#40) üzenetére


Lauda
(félisten)
LOGOUT blog

Köszi a történetet! :)

Szerintem annak a suzinak semmi baja nem lesz. :N

(#48) Ndruu


Ndruu
(MODERÁTOR)

Tartálykocsi csövén nincs valami hülyebiztos csatlakozó, amivel nem lehet a benzint a gázolaj tartályba és fordítva dugni? Hihetetlen, hogy ilyenekre nem gondolnak...
Ha nincs, akkor levédetem gyorsan.

Harrrr!!!!

(#49) Lauda válasza Ndruu (#48) üzenetére


Lauda
(félisten)
LOGOUT blog

Nincs. Mol kúton dolgoztam.

A tartálykocsisnak nem kell tudni a kúton melyikben mi van, a kutasnak kell arra figyelni, hogy mit hova enged le.

Másrészt ahol melóztam ott a lefejtés előtt és után is kellett at mérést csinálni (üzemanyag sűrűség, hőfok, szint, mennyiség stb) , illetve a tartálykocsis lefejtés előtt is nyomtat és utána is. Ezeket be kellett vinni egy programba és az egyesítette a számokat. Ha a tűréshatáron belül volt átengedte, ha nem kipirosodott. Szóval megszűnt már a régi módszer is, amikor napoztatták a gázolajat a tartálykocsisok és így egy kanyarnál többszáz liter plusz keletkezett. Most ha melegebb az üzemanyag, többet is kell lefejtenie, a gép tökéletesen kiszámolja ezt a hőfokból és a sűrűségből hogy hány liternek kell lejönnie.

[ Szerkesztve ]

(#50) Lauda


Lauda
(félisten)
LOGOUT blog

https://www.origo.hu/auto/20190925-ezer-autos-tankolhatott-felre-ebbol-350en-mar-jelentkeztek-a-shellnel.html

A körülbelül ezer érintettből eddig mintegy 350-en jelezték a Shellnél, hogy a vállalat budapesti, Füredi úti benzinkútjánál összecserélt benzin és gázolaj miatt nem megfelelő üzemanyagot tankoltak.

Szeptember 21-én, szombaton délután érkeztek vásárlói bejelentések azoktól, akik Shell FuelSave 95-ös benzint tankoltak. A Füredi úti benzinkúton a Shell FuelSave95-ös benzin értékesítését 20 óra 30 perckor leállították. A Shell FuelSave Diesellel kapcsolatban egészen vasárnap délutánig nem volt bejelentés, de azután a Shell FuelSave Diesel értékesítését is leállították.

Ez érdekes. A dieselt miért nem állították le már szombat délután? Ha szombaton kiderült az elbaszás, akkor egyértelmű, hogy a másik üzemanyaggal is gond lesz.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.