utólag is köszönöm az élményt a drága sofőrnek. Remélem sokat csuklott az anyucija...
Üdv. H
utólag is köszönöm az élményt a drága sofőrnek. Remélem sokat csuklott az anyucija...
Üdv. H
Akárhányszor olvasok vagy tapasztalok ilyen eseteket, mindig felmerül bennem: - Mi a büdös franc van ezzel az országgal? Hol lett elrontva, hogy bárhol, bármit megengedhetnek maguknak egyesek - következmények nélkül? Mi a ménkű van az emberekkel?
[ Szerkesztve ]
Gondolom, egy trabantos volt. Találkoztam már én is hasonló gyökérrel.
Lelkiismereted méri önzésed őszinteségét. Hallgasd figyelmesen.
Nem kelett volna kihajtanod elé. 50-el a 200m-t 4 másodperc megteni. Mire sikerült a kuplongot felengedned és rálépni a gázra 1 másodperc már el is telt. Ha a mögötted lévő kicsit gyorsabban jön mondjuk 70-el és még figyelmetlen is könnyen összeütközhettetek volna.
Azonban nem kellett volna előted le satufékeznie. Bőségesen elég lett volna a dühét azzal levezetnie hogy rád villog vagy dudál egyet.
Soha többet ne hajcs ki egy 200 métere lévő kocsi elé!
Ajánlom, számold át mégegyszer
50 km/h=13,9 m/s. Tehát ilyen sebességgel megtenni 200m-t az 14,4s. Ha a (vélhetően) megengedett 90-nel (25 m/s) megy, akkor is 8 s megtenni 200m-t. És közben az elé kihajtó autó is gyorsul természetesen.
[ Szerkesztve ]
2-3 naponta elmegyek ott, és rendekezem annyi tapasztalattal hogy felmérjem. Egyébként rosszul számoltál, mert az 50-et osztani kell 3,6-tal, és az idő ami alatt megteszi 50-el a 200métert valaki ~-14mp alatt teszi meg. De oké én voltam a hibás. Tételezzük fel. De akkor is ez a megoldás?
[ Szerkesztve ]
Üdv. H
Nem, nem megoldás, ezt te is tudod, ne húzd fel magad rajta Ittvagy, ez a lényeg
Igen tudom. De az embert azért csak bosszantja.
Üdv. H
nem, nem ez a megoldas
viszont nagyon vigyazz, mert annak ellenere, hogy nem tartja be a masik a sebessegkorlatozast, egy esetleges baleseytnel te leszel a vetkes, mert nem adtal elsobbseget (mivel nem helyesen merted fel a kozeledo jarmu sebesseget)
Ennél talán csak az a félelmetesebb, amikor előzés közben a szembejövő direkt rádgyorsít. De a lényeg, hogy nem csattantál!
ez is igaz, de a kresz azt is mondja, hogy nekünk számítani kell arra hogy a másik is betartja a szabályokat. lakott területről van szó, és mivel ő túl lépte a sebességet, ezért ő a hibás.
p.s.: én most nem leszek. az érkező kommentekre majd válaszolok.
[ Szerkesztve ]
Üdv. H
A minap elvittem szerelő haveromhoz az autómat, cserébe kaptam egy kis Punto-t, amit ő használ lóti-futi autónak, akkor is azzal érkezett haza Pestről. Beszélgettünk, átbeszéltünk egy-két dolgot, majd beültem a csereautóba, hogy elindulok haza Érdről. Körülbelül 200 méterre lakik az autópályától, ismeretlen kocsiról lévén szó, óvatosan mentem, ismerkedtem a géppel, beállítottam az ülést, tükröt, majd felhajtottam az autópályára.
Kb. 80-as tempónál egyszercsak iszonyatosan elkezdett rángatni a kormány és szitált a kocsi eleje (ekkor már fent voltam az autópályán). Rögtön fék, lavírozás a leállósávba, és éppen mikor megálltam, a bal első kerék kifordult a helyéről. Nem ragozom, a hátsó kerék csavarjai is meg voltak lazítva, tehát igencsak valószínűsíthető, hogy megpróbálták ellopni az alufelniket, de vagy más, vagy mi megzavartuk őket. Nekem majdnem az életembe került, ha csak 1-2 másodpercet tétovázok, akkor menet közben esik ki a kerék és ki tudja mi a vége. Arról már nem is beszélek, hogy mit szenvedtem, mire fel tudtam emelni az autót és visszatenni a kereket...
Egy szó mint száz, kívánok hasonló jókat a tolvajoknak...
Vladimir: ez nem így van. Ilyen közlekedési helyzetben csak akkor vagy vétkes, ha vészfékezésre kényszeríted a másikat és még úgy is baleset van belőle. De még akkor is el lehet érni a közös felelősséget, mivel a másik fél nem a szabályokat betartva közlekedett.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
LoL
Dühét? Mindjár nyomnám pszicho tesztre, ez egy veszélyes üzem, ami kell ide :önkontroll, koncentrált figyelem, fegyelem, a többi jön magától.
Viszlát: megúsztad, üdv az élők sorában, én is átestem már a tüzkeresztségen
[ Szerkesztve ]
Minden csavar meg volt, és el sem görbült?
Lelkiismereted méri önzésed őszinteségét. Hallgasd figyelmesen.
igen, elviekben o (is) a hibas, viszont gyakorlatban Te nem atdtad meg az elsobbseget, a rendornek ez szamit
[ Szerkesztve ]
De számíthat, és akkor közös felelősség.
Nem, két csavar eltűnt, számítottam is rá, hogy valamelyik kamion kereke majd fejbenyom vele, de aztán megúsztam. Szerencsére a pótkerékhez volt egy csavarkészlet, így ki tudtam pótolni, de az is elég necces volt, mivel a menetek eléggé megsínylették az esetet és ezért nem tudtam rendesen megszorítani. Mindenesetre hazaértem vele, ez a lényeg.
Sotho: ó, ez semmi, az én tűzkeresztségem már régen megvolt
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
Én azt mondanám, haladtam előtte, majd fékeztem, bizonyítsa be, mikor, milyen távolságról ért utol, én már percek óta előtte haladtam és fékeznem kellett...
Ilyenkor ő nem tartott megfelelő követési távolságot...
Viszlát: ezek a Puntók... helyedben nem ülnék többé ilyenbe....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
es szerinted el fogja hinni neked a rendor, fuggetlenul attol, hogy a masik 50-nel, vagy 200-zal ment?
ilyen alapon akar akkor is ramondhatnad, ha 30-cal totymorgott, te meg korultekintes nelkul hajtottal ki ele
Teljesen mindegy mit hisz, a rendőr, ha tartom magam ahhoz, hogy kihajtottam már régen elé, ha hátulról ütközik belém, nem tudja bizonyítani, hogy elé hajtottam ki. Ha oldalról, akkor jöhet az, amit mondasz. Ha úgy volna, ahogy mondod, akkor a satufékezéskor nyugodtan belemehetnék hátulról a kocsijába, mondván ő hajtott ki elém. A követési távolság olyan kell legyen, hogy az elől haladó hirtelen fékezése esetén is meg tudjak állni.
Egymás mögött haladó járműveknél a követési távolság és az esetleges féknyom az irányadó.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
"A követési távolság olyan kell legyen, hogy az elől haladó hirtelen fékezése esetén is meg tudjak állni.
Egymás mögött haladó járműveknél a követési távolság és az esetleges féknyom az irányadó."
aha, es olyankor, ha ez pont egy leagazas utan tortent, s a masik eskuszik ra, hogy te kikanyarodtal ele? (mint ahogy valoban ki is kanyarodtal ele)
ne biztassuk mar a nepet arra, hogy hajtsanak ki batran, aztan hazudjanak a rendornek
Nem biztatás, hiszen ha oldalról ütköznek beléjük, akkor nem működik a dolog, de nekem például naponta kell a 4-esre kihajtanom akár többször is, tehát azt nem várhatom meg, hogy ne legyen közeledő jármű egyáltalán, mert akkor az egész napomat ott tölthetném.
A 200m nem sok, de a mai kocsik a tesztek szerint 100km/h-ról max 50m -en meg kell tudjanak állni, akkor 50km/h-ról, ahogy az írás szerzője írja, 20-25m reakcióidővel együtt max 100m -en megállhatnak.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Jó lesz az 27m-nek reakcióidővel együtt
A bömbösök 36 méter alatt megállnak 100ról. 50 ről nem kell nekik csak 9-10 m. Reakcióidővel (1s : 13,9m) ez 23-24m lesz. (száraz aszfalton)
Azt tanácsolni egy ilyennek, hogy gondolkodjon már el valamit, hát hogyismondjam csak: minimum falra hányt borsó
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Öreganyámra gondoltam, Trabival....
Nem mindenki Fittipaldi... Bár Hamilton is belement az előtte lévőbe, tehát nem tehetségfüggő.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Ne a Puntót hibáztasd nem tehet semmiről ha már meglazították a csavarokat .
Az íráshoz:
Ne mérgelődj. Ilyen emberekkel nap mint nap lehet találkozni. Nagyon oda kell figyelni és nem a szabályok miatt hanem azért, hogy megőrizd saját és utasaid épségét.
Ha kétsávos úton megyek városban midig figyelek jobbra/balra és hátra is, és megéri. Kerültem el karambolt vagy koccanást így, hogy figyeltem. Bár minap hátulról belém koccantak egy nagyon kicsit. Piros lámpánál álltam mikor pukk. Nem tudom hol lehetett a másik sofőr figyelme .
Szóval szabályok vannak, de azok nem védenek meg.
Today's record, is tomorrow's motivation
Viszlát(#13): Kész szerencse hogy nem történt nagyobb bajod, az ijedségen kívül. El se tudom képzelni, hogy az olyan ember, aki megpróbálja ellopni a felniket, majd ilyen állapotban hagyja az autót, miket gondolhat. Nekem (bár soha nem loptam semmit, és ez így is marad, amíg ép eszemnél vagyok) nagyon nagy lelkiismeret furdalásom lenne, hogy kockára tettem másnak az életét. Nem is hagynám autóba ülni, még ha ezzel kockára is tenném a saját szabadságomat (még ha hülyén is hangzik, de én ilyen vagyok.). Van egy olyan érzésem azonban, hogy ő (a tolvaj) lenne a legjobban felháborodva, ha vele is megcsinálná ugyan ezt valaki. Elkeserítő hogy milyenek tudnak lenni egyesek.
(#16-#17 #19-#23): Az a helyzet, hogy én inkább azzal vagyok tisztában, hogy elviekben (hivatalosan) mi lenne a következménye egy hasonló helyzetnek. Mivel még szerencsére nem történt velem baleset, ezért nem tudom, hogy milyen rendőri eljárás követné a dolgot. Ahogy olvastam, és szemléltem a hasonló eseteket, én úgy érzem, hogy annak van "igaza" akinek jobb kapcsolatai vannak. Mivel nekem nincs valami sok az ilyen lehetőségekből, azért nagy valószínűséggel én kerülnék ki vesztesként a dologból, feltéve persze ha a másik félnek vannak ilyen kibúvói.
Peet210(#28): Igyekszem én is mindig körültekintően vezetni, hiszen nem játszótér az egész világ. Mára már sikerült lenyugodnom, és kedvezőbben látom a helyzetet. Örülök, hogy nem lett nagyobb baj.
Üdv. H
teljesen mindegy, mennyivel jön, nem a te dolgod trafipaxot játszani. nem kényszerítheted fékezére hiszen elsöbbsége van.
várd ki szépen a sorodat, ne csodálkozz ha szabálytalankodsz és még a másiknak áll feljebb.
Ezt szerintem gondold át újra. Nem az én dolgom trafipaxot játszani, de mérjem fel azt hogy mikor férek még ki, és mikor nem?(Rosszul mértem fel való igaz, de ki tudott kerülni, ráadásul lakott területről van szó) Ne csodálkozzak ha neki áll feljebb, mert viszont az ő dolga "Isten"-t játszani azzal hogy veszélybe sodor másokat (és ha most nem is, de esetleg elvenni mások életét)? Hogy is van ez? Vezessük le egy példán. Ha egy gyalogos szabálytalanul kilép elém, de még sikerül kikerülnöm, akkor visszatolatok és csak azért is ráhajtok, hogy megtanulja hol a helye?
Ne értsen félre senki. Ha rámdudál, és elhúz, akkor teljesen korrekt. Az ő dolga, én meg felfogom hogy hibáztam. De az hogy besatuzik elöttem, az már eléggé érdekes.
[ Szerkesztve ]
Üdv. H
Dragonfx-e rokonod?
Always Outnumbered, Never Outgunned
igy van, nem az en dolgom trafipaxot jatszani. az alapfeltetelezes az hogy annyival, esetleg picivel többel jön ami a megengedett - ha jol ertem az irast akkor 50km/h-val.
az ilyen gyorshajtokra en azt mondom hogy rakenyszerit a szabalytalansagra - jelen esetben az elsöbbsegadasi kötelezettseg elhanyagolasara - igy igazabol ö a hibas. de biztos arrol van szo hogy mindenki hulye csak en vagyok helikopter.
nem egészen. édesanyám kocsiját törték ugyanilyen szituációban totálkárosra ezelőtt 3 évvel. stop táblánál volt, senki, de senki nem volt az úton (sasadi úton törént), anyámat ismerve meg pontosan tudom, hogy ha 5x szétnézett, akkor az tényleg azt is jelenti, majd kihajtott és a kocsijának a végébe beleszáguldott egy drogfüggő csaj.
rendőrök mondták anyámnak, hogy nem az ő dolga trafipaxot játszani, a csajt gyorshajtásért nem tudják és nem is fogják elítélni és amúgy is elsöbbséget kellett volna adnia. hiába mondta, hogy senki nem volt az úton és hiába a féknyom miután(!) már anyámba csapódott, nem a másik csaj került ki hibásan. bírósági ügy is lett belőle, el lettünk marasztalva.
szóval ez van. nem csak a levegőből kapkodom az infót, hanem valós eseményen alapul a dolog.
Nem egy szép történet. De az hogy most jogos volt-e a rendőrök részéről az amit mondtak vagy sem, az megint más kérdés. Az hogy az én esetemben ki hibázott vagy ki nem, az is más kérdés. Mint már le is írtam, hogy én hibáztam, elnézést kérek. Nekem első sorban a reakciója a felháborító. Természetesen én kerültem volna ki hibásan, ha koccanunk, de ne mondja senki hogy ez volt a korrekt eljárás, amit csinált. Amit én galibát csináltam, azt ő sikeresen elkerülte, és senkinek nem esett bántódása, de erre rákontrázott egy "utolsó, aljas" húzással.
Üdv. H
az tény, hogy az emberek reakcióján ebben az országban változtatni kéne. reméljük egyszer eljutunk oda is
bejegyzés Vezessünk nyugodtan, és szépen.