Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz bambano #32 üzenetére

    a jelenlegi bolonyai rendszer semmit nem ér. az első probléma, hogy az egyetemek nem szólhatnak bele, hogy kiket vesznek fel. így bekerül egy csomó hallgató, akik még azt se tudják, hol az egyetem (kinek a szobra van az aulában :P ), nemhogy értsenek is hozzá

    erre ez úgy van megoldva, hogy minden jelentkező hallgatónak el kell érnie egy bizonyos szintet, tehát adott tárgyaknak meg kell lennie. egy szociológusnak, gépészmérnöknek, sejtbiológusnak és programozónak ez értelemszerűen eltérő. lemorzsolódás így is van, de ha nem tetszik nekik, akkor jellemzően úgyis otthagyják az első két hétben a helyet. az első alapozó kurzusokat pedig úgy kell megoldani, hogy a bekerülési feltételek mellett azért megoldhatóak legyenek. tehát ez nem a Bolognai rendszer hibája.

    A másik, hogy az egyetemek összevonása nem úgy sikerült, ahogy kellett volna.
    ez megint implementációhiba, nem a keretrendszeren múlik

    A harmadik, hogy miért hat év a bsc+msc
    erre három év a bsc és kettő az msc általában (spec esetek vannak). megint nem a Bolognain múlik.

    van benne minimum két tinglitangli félév, konkrétan minek is?
    korábban ha megnézed pont a töltelékkurzusok ellen keltem ki. ha a munkaerőpiacnak nem kell (és nem is fog kelleni), a diáknak nem kell (és nem is fog kelleni), akkor az adott tudást lehet nem kell bevenni a tantervbe.

    Közgázt meg ilyeneket tanítani kellene mindenkinek
    pontosan, mindenkinek. mivel a többség/legalább az emberek fele nem jut el felsőoktatásig, ezért ezt még középiskolában le kell tudni.

    (#38) greenity : ez nem bologna hibája.

    baluka26: nem ismerem a magyar viszonyokat, itt 3+1 (MA) / 3+2 (MSC) az összetétel

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés