Új hozzászólás Aktív témák

  • no1r

    őstag

    válasz thiclyoon #8 üzenetére

    és az ilyen architekturális kérdéseken túl még idejön a nagyon különböző memóriafelhasználási logika is a két rendszer között.
    már régen foglalkoztam a témával, de ha jól emlékszem akkor iOS-en úgy működött a memóriakezelés, hogy nem volt valódi multitasking, az appot amit a háttérbe raktál (nyilván alapvető rendszerfolyamatoktól meg rendszerközeli appoktól eltekintve) azt "lefagyasztotta" és felszabadította az arra lefoglalt memóriát. Aztán amikor a felhasználó visszaváltott, akkor az app ismét megkapta a szükséges memóriát (elvéve mástól) és kijött a hibernált állapotból.
    Bár lehet, hogy a Windows Phone memóriakezelésével keverem (vagy mindkettő hasonló elven működött?).
    ezért (is) volt az, hogy gördülékenyebbnek tűnő rendszert kaptál egy olyan készülékben, amiben kevesebb volt a RAM.

    ezzel szemben az Android Dalvik (?) cache és memóriakezelése pont a fordítottja. a valódi multitasking reményében minél több rendelkezésre álló memóriát igyekszik felhasználni és az ún. garbage collection metódussal optimalizálni annak működését. azonban ez azt eredményezi, hogy a rendszernek folyamatosan monitorozni kell a háttérben futó appok memóriafelhasználását és az erőforrásokat úgy alakítani, hogy a prioritásoknak megfelelően a folyamatok (és appok) állandóan futni tudjanak amikor szükséges.
    ergo mondhatni akármennyi RAM-al is képes lesz idővel belassulni, ha a rendszer nem jól osztja ki az erőforrásokat.
    nyilván ennél sokkal mélyebb ez a téma is, csak most igy (este 11kor) ennyire futotta. meg hát azért én sem vagyok túl profi a témában. :)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés