Ha lenne rá igény, írnék egy cikket a közeljövőben, ami a biciklim elektromos rendszerére és az alkalmazott megoldásaimra (lámpák átalakítása, vezetékek stb.) fókuszálna, sok fotóval.
A generátorban Zener-dióda szabályozza le a feszültséget, ezzel nyilván a max. áramot és így teljesítményt is. A Shimano mérnökei a generátort 2.4 W-os első + 0.6 W-os hátsó izzós lámpához tervezték. A leszabályozás elsősorban az izzók védelmét szolgálja, nagyobb sebességeknél. Továbbá az agydinamó is ezen korlátozásnak megfelelően lett tervezve: bár lehetséges, hogy le tudna adni nagyobb teljesítményt, elképzelhető, hogy a hatásfoka akkor drámaian csökkenne, extrém esetben normál utazósebességen érezhetően képes lenne "visszafogni" a biciklit. Nagyon sok megfontolás szerepet játszik a tervezésnél, valószínűleg elvégezték az optimalizálást a mérnökök. Kicsit biztosan növelhető a teljesítmény, bár ennek nem várt következményei lehetnek, ami a generátor fokozott elhasználódását, melegedését okozhatja.
[ Szerkesztve ]