Ez nem helyi probléma. A kiskereskedelem kontraszelektív - mint oly sokminden más, élen az ingatlanosokkal.
Az átlagember észre sem veszi, hogy átveriték, boldog, hogy vehetett valamit, még jobban örül, ha nem kellett érte fizetnie (pld ingyen iPhone 6 - 24 havi részletre, 18.000Ft-os számlacsomaggal).
A kicsit dörzsöltebb felhasználó meg a legtöbbet akarja kihozni a pénzéből, és ezért miután felszívta magát a neten - akár 30-40 munkaórát is rászánva a keresgélésre, a megfelelő típus kiválasztására - oda vissza autózik 1-2 órát, hogy elhozzon egy 10e Ft-tal olcsóbb hangprojektrot.
A tudatos fogyasztó, aki csak azt veszi meg, amire igazán szüksége van, és valljuk be sokmindenre nincs igazán szükség.
És végül van a felső 0.1%, aki vásárol márkaboltokban, bemutatótermekben. De nem azért, mert szakértő kiszolgálásra vágyik, hanem mert tisztaság van és nincsenek prolik.
Ilyen körülmények közt egyedül azoknak a boltoknak éri meg szakértő személyzetet tartani, akik főként az iparnak szállítanak, ahol nem vásárolni akar, hanem egy problémára szeretne optimális megoldást a vevő. Számítástechnikában Budapesten két ilyet ismerek, a Rufusz és az eBolt, illetőleg az Ipon, de ott a vállalati szférával mintha más alkalmazottak foglalkoznak.
Mindenhol máshol csak az számít, hogy elkeljenek a termékek, és ehhez vagy jó árak kellenek, vagy rábeszélő eladók.
[ Szerkesztve ]