Hirdetés

2024. június 1., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) INGJOKE


INGJOKE
veterán

Király... egyszer tuti lesz ilyen kocsim. Imádom ezeket a kocsikat. És így már nem kell külön ps5-t se venni. :D :D :D

(#2) moleculez


moleculez
veterán

Ilyen gyorsulás egy akár 7 üléses sedántól :Y BETEG! Kell!!! Na jó, kéne, csak eddig életemben összesen nem volt még ennyi pénzem :DDD

Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!

(#3) Plug Life


Plug Life
senior tag

Kitörli a seggét a németek olajos szarjaival 😂

[ Szerkesztve ]

(#4) pusszycat


pusszycat
nagyúr

Na jó, beismerem, ilyen kormányt még nem fogtam. :)

Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]

(#5) .Szaki.


.Szaki.
addikt

Az autó Teslához hűen gyönyörű, teljesítménye elképesztő és a belső is rendkívül ízléses, de az a kormány valami borzasztó lehet. Én értem, hogy már teljesen az önvezetésre akarnak ösztönözni, de a lehetőségek még azért sehol sem adottak ilyen szinten, hogy egy ennyire - feltételezhetően - használhatatlan kormányt tegyenek bele.

(#6) tothmaxy182


tothmaxy182
őstag

Nem hiszem el, hogy az a kormány a hétköznapokban kényelmesen használható.

Minden szavam magánvélemény!

(#7) oriic


oriic
HÁZIGAZDA

Azt a kormanyt EU-ban lehet egyaltalan hasznalni?

Live-Die-Respawn

(#8) Fritz Teufel válasza oriic (#7) üzenetére


Fritz Teufel
addikt

Egészen biztosan lehet, de csak Play Station-höz és Xbox-hoz. Nálunk marad a régi kormány, nem tudok róla, hogy változtattak volna az autóipari szabványokon.

Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2

(#9) vicze


vicze
félisten

"Futurisztikus belsőre" = Aka. használhatatlan fosra.
Minding is az volt a az álmom, hogy a kesztyűtartót touch screen gombbal nyissam. Ha akarnák se tudnák jobban szívatni a sofőrt. Tényleg az autó ipar Apple-je....

(#10) .Szaki. válasza oriic (#7) üzenetére


.Szaki.
addikt

Az elején én is ezt akartam írni, de nem vagyok tisztában a szabványokkal, hogy milyen lehet egy kormány. Ha PSA konszernen belül a Peugeot-nak engedik a gokart kormányt (ami egyébként meglepően jó) és anno a Citroen is megcsinálhatta a középen fix kormányt, akkor olyan nagyon szigorú szabályok nem lehetnek.

(#11) #06658560 válasza .Szaki. (#5) üzenetére


#06658560
törölt tag

"Az autó Teslához hűen gyönyörű, teljesítménye elképesztő és a belső is rendkívül ízléses,"

Mindkét felével vitába szállnék.

(#12) BabMester válasza INGJOKE (#1) üzenetére


BabMester
senior tag

Ez a marketing, hogy lehet játszani, de nagy valószínűséggel azért tettek bele ilyen erős HW-t mert a 2015 előtti S-sek megadják magukat a frissitések miatt. Szimplán elfogy a RAM, kevés az akkori HW és lefagy az egész touchscreen, amitől használhatatlan az autó.

A szövetségi felügyelők visszahívást is javasoltak a Teslának, de ők nyilván nem ismerik el a hibát. [link]

(#13) #06658560 válasza .Szaki. (#10) üzenetére


#06658560
törölt tag

[link]
[link]
[link]
[link]
Ezek közül a harmadik, amelyiknél lehet esetleg gond biztonsági szempontból.

(#14) Noukoum válasza vicze (#9) üzenetére


Noukoum
veterán

Gondolom most a személyedben elvesztett egy leendő vásárlót a tesla.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#15) INGJOKE válasza Noukoum (#14) üzenetére


INGJOKE
veterán

És egy apple is. :D :D :D
Bár szerintem mind két cég túl fogja valahogy élni. :D :DDD :DD

(#16) vicze válasza Noukoum (#14) üzenetére


vicze
félisten

Hát nem látjátok a problémát azzal, hogy egy autóban a funkcionalitás korlátozva van, akkor erőteljese problémák vannak. :(
Majd ha nem tudsz az autódba bejutni mert lemerült a telefonod, akkor lesz fejvakarás.

Nem véletlen van minden egyes Tesla baleset a vezetőre fogva, hisz minding az a hülye. Az hogy Autopilot-nek neveznek egy funkciót, ami erre a megnevezésre alkalmatlan, az is a user hibája.

(#17) #06658560


#06658560
törölt tag

Ez vajon road legal lesz Németországban?

(#18) Noukoum válasza vicze (#16) üzenetére


Noukoum
veterán

Hát nem látjátok a problémát azzal, hogy egy autóban a funkcionalitás korlátozva van, akkor erőteljese problémák vannak. :(

:F

Majd ha nem tudsz az autódba bejutni mert lemerült a telefonod, akkor lesz fejvakarás.
Még nagyobb :F

Nem véletlen van minden egyes Tesla baleset a vezetőre fogva, hisz minding az a hülye.
Még annál is nagyobb :F

Az hogy Autopilot-nek neveznek egy funkciót, ami erre a megnevezésre alkalmatlan, az is a user hibája.

Most komolyan a nevével van bajod? A tesla oldalán részletes információt talál mindenki mire képes / alkalmas a rendszer, és milyen felelősséggel jár a használata. YouTubeon ezer millió teszt van róla, utána lehet és kell olvasni. Ez egy külön megvásárolható funkció, amit nem is használ automatikusan az autó. Nem kötelező használni. Nehogy már az autó hibája legyen hogy valaki hülye.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#19) #06658560 válasza Noukoum (#18) üzenetére


#06658560
törölt tag

A fél világnak baja van a névvel, hatósági szinten is. USA hatóságoknak is.

(#20) Noukoum válasza #06658560 (#19) üzenetére


Noukoum
veterán

Mai világban ezen valaki meglepődik?

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#21) vicze válasza #06658560 (#19) üzenetére


vicze
félisten

Több hatóságnak is van problémája is vele. Elég nyilvánvalóan félrevezető.

(#22) Elf válasza vicze (#16) üzenetére


Elf
aktív tag

Szerintem a fukcionalitásnak valahol közvetlen a 16-20"-os felnik, az emelt övvonalak, a csapott hátú kombik és a zongoralakkok uralma elött lett vége. Azóta a ki tud nagyobbat villantani verseny megy. :D

(#23) vicze válasza Elf (#22) üzenetére


vicze
félisten

Hát 10+éves dolog, hogy a drágább kocsik az adott sofőr beállításait beállítják beszállások, a futurisztikus Tesla sok év után se tudja ezt.
De az ablaktörlőt állítsd a touchscreenről... Mondom user error nyilván...

(#24) <Adamsky> válasza tothmaxy182 (#6) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

Biztos nem, ill. nehezen tudom elképzelni. Ehhez olyan áttételezés kellene, mint a forma-1-es autókba (meg olyan kormányszögek). Szerintem Musk túl sok Knight Rider-t nézett. :(((

" ... az irányjelző és egyéb kapcsolókar is eltűnt – helyettük háttérvilágítással ellátott, nyomásérzékelő gombok végzik a szokásos funkciókat a kormányon ... "
Ez a csúcs! Most már egy egyszerű index-eléshez is le kell az ember vegye a tekintetét az útról. Nemrég éles vita volt az egyik Tesla-hoz kapcsolódó hír topic-jában, hogy mennyire balesetveszélyes a tegyünk mindent kijelzőre és érintőgombokra filozófia. Tessék! Ezzel a hülye húzással újabb szintre emelték ezt az agymenést.

#9 vicze1
+1
Én megpróbáltam ugyanezt körülírni, de a lényeg ez :)

#10 .Szaki.
" ... a Citroen is megcsinálhatta a középen fix kormányt ... "
Az milyen szabályba ütközött volna? Az csak egy design dolog, és még jó is lett volna, ha nem jelentett volna nagyon sok plusz súlyt az a megoldás. A Tesla-é szerintem egyszerűen balesetveszélyes. Nem lehet "átfogni" rendesen.

[ Szerkesztve ]

(#25) Polarstar


Polarstar
nagyúr

Örömmel fogom a Italdesign DeLorean terveit és az érkező új hibrid és villanyverdákat az olaszoktól. :D

Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!

(#26) collecting válasza .Szaki. (#10) üzenetére


collecting
tag

Új Peugeot-om van, imádom a "gokart" kormányt. Bajban is vagyok, mert ha egyszer le kell majd cserélni a kocsit, már nem akarok másmilyen kormányt, annyira kényelmes és futurisztikus. :B

(#27) #06658560 válasza <Adamsky> (#24) üzenetére


#06658560
törölt tag

Mondjuk pont a kormányon általában könnyen kitapintható melyik gomb melyik és nem kell elengedni hozzá. Ennek ellenére szerintem is baromság, ha nem rendes gombok azok, de az nem a megtalálhatóság miatt. Arra lehet jót tervezni.

(#28) <Adamsky> válasza #06658560 (#27) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

" .. könnyen kitapintható melyik gomb melyik ... "
Amennyiben az hagyományos gomb. De érintőgombok lesznek. Olyasmi, mint ami az új Golf-ban és ID.3-ban a lámpakapcsoló. Az is kész téboly. :W

(#29) #06658560 válasza <Adamsky> (#28) üzenetére


#06658560
törölt tag

Ha érintőgomb, még megoldható úgy, hogy bizonyos erő kifejtése esetén működjön. Pl. Hall elemmel. És akkor sem nyomsz be semmit.

(#30) <Adamsky> válasza #06658560 (#29) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

Nem értesz. Én a tapintásról beszélek. Az amit Te az alap, hogy ha véletlenül érek csak hozzá, akkor azt ne vegye gombnyomásnak. Vagyis, elvileg meg lehetne azt is csinálni, hogy egy érintőgomb valamilyen formájú legyen, legyen rajta valamilyen rece / kitüremkedés, ami alapján az ujj tudja, hogy "merre jár", aztán ilyen "hall elemmel" (őszinte leszek, nem tudom mi ez) az is megoldható lenne, hogy csak nyomásra történjen valami. A végén már csak egy kérdés marad: mire jó ez? Ezt egy hagyományos (nyomó)gomb is tudja.
És most nézd meg a Tesla kormányát (ami szvsz. olyan szép, mint egy lóharapás). Teljesen síkban vannak a gombok.

(#31) Luck Dragon

Kár hogy a külső szinte maradt a régi . Maga a kormány nekem nem tetszik.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#32) domerator válasza collecting (#26) üzenetére


domerator
veterán

3 évig 208-ast használtam, visszasírom a kis kormányt, nagyon állat volt :C

Reggae ‘till I die ... iPhone 13 mini, MacBook Air M1, Homepod (sztereó)

(#33) collecting válasza domerator (#32) üzenetére


collecting
tag

Ugye? :B Pedig minden tesztelo furcsanak talalta, nem tudtak beallitani jol stb... aztan beleultem egy tesztkorre, azonnal rakattantam, annyira kenyelmes, jol nez ki, tiszta urhajo az egesz :) nem is akarok masfajta kormanyt, annyira oldschoolnak hat minden mas a kis kormany utan

(#34) k1ll3rIMi


k1ll3rIMi
csendes tag

Légy szíves a gyorsulási adatoknál a m/h-t javítsátok ki mi/h-ra, mert ebben a formában most méter/órát jelöl. Köszi

(#35) domerator válasza collecting (#33) üzenetére


domerator
veterán

Jaja... nem is értem, hogy ha van szervó, akkor miért nem csökken a kormánykerék mérete? Vészhelyzetben pl. sokkal kisebbet kell mozdítani rajta.

[ Szerkesztve ]

Reggae ‘till I die ... iPhone 13 mini, MacBook Air M1, Homepod (sztereó)

(#36) Kinder válasza vicze (#23) üzenetére


Kinder
senior tag

Már hogyne tudná?!
Közelítek az autóhoz ( zsebemben a telefonom ), az autó feléled, beszállok ( ekkor odamegy a kormány és az ülés, ahova állítottam ), és rakhatom "D"-be, aztán indulhatok. Ha az asszony vezet, akkor máshol van a kormány és az ülés, magától.

Az ablaktörlőt tökéletesen lehet vezérelni az indexkarról, fél éve nem kellett a képernyőt nyomnom hozzá.

Légyszíves ne írj baromságot.

Egy Tesla Model3 tulaj

[ Szerkesztve ]

(#37) Kinder


Kinder
senior tag

Az a baj, hogy aki itt szarozza - mert ez népbetegség, szarozzuk a Teslát -, életében nem próbálta, csak olvassa a sok sok lúzert, és az alapján dönt.
Szerencsére itt már mindenki vezette is több ezer km-t az új Model S-t, és tudja, milyen az új kormányt kezelni.
Gratulálok, okosak vagytok. :C
Fotelszakértők. :D

(#38) Noukoum válasza Kinder (#37) üzenetére


Noukoum
veterán

Nem szoktál még hozzá. Magyarországon ezen meglepődni, 10 millió "szakértő" országa.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#39) #06658560 válasza domerator (#35) üzenetére


#06658560
törölt tag

Mert ahogy lentebb linkeltem, megvan adva a maximális kormányelfordítási erő akkor is, ha tönkre megy a szervó. Az előírás az első linken magyarul is elérhető. Amúgy vészhelyzetben pont ugyanakkora mértékben kell elfordítani, mint a nagyobbat.

(#40) #06658560 válasza Kinder (#36) üzenetére


#06658560
törölt tag

Hogy is volt a német bírósági döntés? Az intervallum ablaktörlés sebességének állítása csak a tableten lehetséges, ezért menet közben nem lehet basztatni, ha mégis, akkor a sofőr a hibás ha közben baleset szenved.

(#41) #06658560 válasza <Adamsky> (#30) üzenetére


#06658560
törölt tag

Hall elem. Piezo kristály, ami a nyomóerő hatására feszültséget generál. Lehet érintőgombot ésszel is csinálni. És mondom, nekem se tetszik.

(#42) yuing válasza .Szaki. (#5) üzenetére


yuing
őstag

Lehetséges letisztultnak nevezni, de szvsz ez a belső egy német prémiumhoz viszonyítva ingerszegény és kevés. Mondjuk nem ültem még Teslában, lehet gyakorlati tapasztalatot szerezve módosulna a véleményem.

(#43) makkmarce válasza yuing (#42) üzenetére


makkmarce
őstag

khmm.. ízlések és pofonok
Ez a német gyári belső.. igazad van, inger az van bőven, meg biztos prémium is, de ez már nekem nagyon bazári (kínaiak gondolom imádják :) ) :

okoskodom, tehát vagyok

(#44) Luck Dragon válasza makkmarce (#43) üzenetére

Igazi csicska a javából :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#45) ilor14


ilor14
tag

Kár, hogy szerelés minőségében még eléggé le vannak maradva a nyugati autógyártóktól, hézagosan van összerakva, ropog az egész belsőtér; van még hova fejlődniük.

(#46) <Adamsky> válasza collecting (#33) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

Csakhogy a te Peugeot-ban - nem kicsit - más a kormány. Persze a formája rendhagyó (ezt legfőképp a műszerfal tetejére tolt óracsoport okozza) és a mérete sem szokványos, de legalább "kör". Ezt parkoláskor, veszély esetben, bárhol meg tudod fogni, és tudod tekerni.
Ezzel szemben ez az új Tesla kormány nem kerek, ill. felül hiányzik belőle egy darab. Arra is felhívnám a figyelmet, hogy kb. 4- és 8 óránál viszont kiszélesedik. Nem követi a képzeletbeli körívet. Utóbbi akár még zavaró is lehet, ha éppen a kormány eltekerve marad, és az ember úgy próbál ki- v. beszállni. Persze lehet meg van oldva, hogy a kormány ilyenkor felemelkedik, vagy középre forog (drive by wire) magától, de akkor is ... ez így valahogy, na ... szóval a jó, nem ilyen. ;)

#35 domerator
" ... ha van szervó, akkor miért nem csökken a kormánykerék mérete?"
Talán mert a kettő között nincs összefüggés? A kis kormánykerekek - legfőképp a sportkocsikban - azért jöttek be anno, hogy minél kisebb mozdulattal lehessen irányt váltani (még akkor is, ha egyébként nincs szervó).
A kezdeti szervókkal pedig az volt a baj, hogy nagy tempónál is pont ugyanolyan könnyű volt őket tekerni, mint a városban araszolva. Erre jött a sebességfüggő szervó, ami nagy tempónál "felkeményedett". Ma pedig már az áttételezést is tudják változtatni. Vagyis, nagy tempónál adott kormánymozdulat kisebb, míg kis tempónál ugyanaz a mozdulat nagyobb kerékelfordulást eredményez. Talán valami ilyesmi lesz az új Tesla-ba, és akkor talán (!) nem lesz vele egy nettó szo*ás parkolni, megfordulni (Y) vagy éppen veszély esetén manőverezni (jávorszarvas teszt).

#41 Kopi31415
Köszi az infót! Tudom, hogy jóra is meg lehet csinálni (ilyen van az újabb Audi-kba is). Egy plasztiklapot nyomsz, mégis olyan érzés, mintha egy rendes kapcsolót kapcsolnál.

#43 makkmarce
A Mercedes belsőkről nagyon régóta nekem is a "bazári" szó az első, ami beugrik. Ők már egy jó ideje - elsősorban - Kínának gyártanak autót. Erre az útra lépett rá szerintem a BMW is az új "vesékkel", amik végső formájukban valahogy biztos így fognak kinézni.

(#47) Fritz Teufel válasza <Adamsky> (#46) üzenetére


Fritz Teufel
addikt

Az elején éppen erre gondoltam, amit leírtál. Szerencsére a jogszabályok Európában nagyon komolyan beszabályozzák az autógyártó fantáziáját, ezért olyan brutális a különbség a koncepció autó és az utcára engedett verzió között. Ez a kormánykonstrukció ki van zárva, hogy anélkül átmenjen, hogy jogszabályt kellene módosítani. Ráadásul meglátásom szerint továbbra is balesetveszélyes, hiszen egy utcai autó áttételezése egészen más mint egy versenyautóé és persze meg lehet oldani ahogyan írtad, de pont a kormány az a része az autónak, aminek meg kell maradni a lehet legegyszerűbbnek az atombiztonságosság érdekében. Nagyon kis lépésekkel engedik azt a részt 'elektromosítani. Tudnék mesélni a VW kormányoszlopának gyártási pontosságának követelményeiről.

Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2

(#48) #06658560 válasza Fritz Teufel (#47) üzenetére


#06658560
törölt tag

Az erre vonatkozó jogszabályok nem EU, hanem ENSZ szinten élnek.Ott van linkelve, magyarul is.

#46 <Adamsky>: A kormányzásnak muszáj mechanikai kapcsolatot fenntartania a kormány és a kerék között, így eléggé korlátozott keretek között lehet variálni az áttételt. Mert a fordulókör és egyebek függetlenek kell legyenek a szervótól, vagyis annak kiesése esetén csak a kormányerők nőhetnek meg. Meghatározott mértékben.

[ Szerkesztve ]

(#49) vicze válasza Kinder (#36) üzenetére


vicze
félisten

Hát akármennyire is keresem csak azt találom, ahol a felhasználók azt kérik, hogy legyen ilyen képesség. Ezek szerint egy SW frissítéssel voltak kegyesek belerakni?
Mikor vásárlás előtt álltunk ezt nem tudta.

A M3-ban csak indítani lehet és megállítani, sebességet állítani csak menüben lehet, lásd a link. Illetve a cikkben szereplő Model S ráncfelvarráson megmutatnád az index kart? :U

Akkor nyilván a kesztyűtartót és az első csomagtartó is ki tudod nyitni menüben turkálás nélkül? Csak ha már annyi hülyeséget irkálok.

Igazad van lúzer vagyok, úgy látszik a lenéző magatartás már a Tesla tulajok is átvették az Apple tulajoktól. :(

(#50) vicze válasza #06658560 (#41) üzenetére


vicze
félisten

Mennyivel jobb és egyszerűbb mint egy gomb... :U
Pár év múlva még a végén feltalálják az indexkart... :Y

(#51) <Adamsky> válasza Fritz Teufel (#47) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

" ... egy utcai autó áttételezése egészen más ... "
Tegyük fel megcsinálják, hogy jó legyen. Az átlag "sunday driver" nincs az ilyen kormányhoz ill. áttételezéshez szokva.
Még a teljesítményhez sincsenek az emberek hozzászokva. Az ilyen túlmotorizált villanyautóknál (Tesla, Taycan) egyébként is tele van a net olyan videókkal, hogy "szétszaladnak a lovak": mondjuk rossz pedált nyom a user, aztán mire felfogná, hogy hibázott, már letarolt mindent.

#48 Kopi31415
"A kormányzásnak muszáj mechanikai kapcsolatot fenntartania ... "
Igen, ezt én is tudom, de ennek ellenére, amiket korábban írtam a gyártók mégis meg tudták oldani. Viszont rémlik, hogy valamelyik márkának - talán a Lexus-nak - van olyan autója, amiben jelen van mindkét megoldás. Vagyis alapból steer-by-wire, de ha gáz van, akkor egy kuplungon keresztül zár a fizikai kapcsolat a kormány és a kerekek között.
Egyébként pont náluk volt elég komoly visszahívás a kormánymű hibás működése miatt.

[ Szerkesztve ]

(#52) #06658560 válasza <Adamsky> (#51) üzenetére


#06658560
törölt tag

"Vagyis alapból steer-by-wire, de ha gáz van, akkor egy kuplungon keresztül zár a fizikai kapcsolat a kormány és a kerekek között."
Steer by wire nem road legal. Kötelező a mechanikai kapcsolat.

#50 vicze1: Mondtam hogy jobb, vagy egyszerűbb, vagy bármi?

(#53) .Szaki. válasza #06658560 (#52) üzenetére


.Szaki.
addikt

"Igazad van lúzer vagyok, úgy látszik a lenéző magatartás már a Tesla tulajok is átvették az Apple tulajoktól. :("

Még szerencse, hogy a valóságban egyik tábort sem jellemzi ez.

(#54) #06658560 válasza .Szaki. (#53) üzenetére


#06658560
törölt tag

Mi van?

(#55) .Szaki. válasza #06658560 (#54) üzenetére


.Szaki.
addikt

Ezek szerint félrekattintottam, bocsi! :R

#49
vicze1

(#56) vicze válasza .Szaki. (#55) üzenetére


vicze
félisten

Remélem, de nem én vagyok aki pejoratív a másikkal szemben.

Akinek van feles kidobandó pénze nyugodtan vegyen Teslát, de ne csináljuk már úgy mintha ez isten ajándéka lenne és a tökéletesség netovábbja.

(#57) forgonati válasza pusszycat (#4) üzenetére


forgonati
őstag

David Hasselhoff tuti beruház majd egyre, neki szivet melengető nosztalgia lesz ez a kormány :D

Keelah Se'lai!

(#58) Fritz Teufel válasza vicze (#49) üzenetére


Fritz Teufel
addikt

Autóipari minőségbiztosítással foglalkozom vezetői szinten, de köszönöm, hogy valami újat tanítottál. A fene gondoltam volna, hogy az Egyesült Nemzetek Szervezetének figyelme az autóirati szabályzásra is kiterjed. Ezek szerint a KRESZ is tőlük ered... hát, tanulni holtig tanul az ember :D
Azért, ha majd a szabványosításról szeretnél valós infókat szerezni, majd írj privátban.

Más: a mechanikai kapcsolat valóban kötelező és így ez a kormány valóban felejtős Európában. Az amcsiknál viszont ez szerintem simán átmegy a műszakin, vannak ott cifrább járművekre is közúti engedélyek.

[ Szerkesztve ]

Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2

(#59) <Adamsky> válasza #06658560 (#52) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

"Steer by wire nem road legal."
Tuti-tuti-tuti? Na, rákerestem, hogy melyik volt az a japán gyártó: "Infiniti Direct Adaptive Steering". pl.: link1, link2

#58 Decepticon
" ... a mechanikai kapcsolat valóban kötelező ... "
Nem kételkedve a szakmai tudásodban, de akkor a Q50 és Q60 az EU-ban más kormányszerkezettel van forgalmazva?
Valamint, ha van fizikai kapcsolat a kormány és a kerekek között, akkor hogy jöhet létre olyan hiba, amit az #51-ben link-eltem?

[ Szerkesztve ]

(#60) SkyLine3000


SkyLine3000
addikt

Inkább K.I.T.T., vagy egy BTTF DeLorean, mint egy ilyen. :D

(#61) vicze


vicze
félisten

Csodás, touchscreen-en kell tolatásba rakni, mivel nincs semmilyen váltó...

(#62) TeeJay válasza #06658560 (#27) üzenetére


TeeJay
félisten


Igazán lehetett volna ilyen az index gomb, ez azért elég príma

Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

(#63) #06658560 válasza <Adamsky> (#59) üzenetére


#06658560
törölt tag

A 6.2.5.2. kizárja a tisztán elektromos átvitelt bármely ponton. Ugyanis azon rendszer meghibásodása esetén nincs ami átvigye a kormányerőt a kerékre.

"Nem kételkedve a szakmai tudásodban, de akkor a Q50 és Q60 az EU-ban más kormányszerkezettel van forgalmazva?"
Leginkább sehogy, ahogy semmilyen Infiniti sincs. Nincs jelen a márka.

[ Szerkesztve ]

(#64) makkmarce válasza <Adamsky> (#51) üzenetére


makkmarce
őstag

szerinted hány "sunday driver"-nek van pénze az 30-50 millás teslára?
szerinted ha eddig is megengedhetett maganák egy 50 millás autót, és nyomni akarta, akkor nincs neki a garázsban már egy ferrari vagy egy R8? és azzal nem tud ugyanúgy fejreállni?

okoskodom, tehát vagyok

(#65) <Adamsky> válasza #06658560 (#63) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

Szuper, hogy jogszabályokat idézgetsz, csak az a baj, hogy közben kimész az utcára, és bizony simán összefuthatsz egy Q50-el (Q60 már ritkább).
Innentől két dolog lehetséges:
a) amit link-eltél már rég nem aktuális
b) az Infiniti valahogy (de, hogy) kijátszotta az Eu-s (?) jogszabályokat

"Nincs jelen a márka." - mi van? :F
https://infinitimagyarorszag.hu/keszleteink

#64 makkmarce
"szerinted hány "sunday driver"-nek van pénze az 30-50 millás teslára?"
Rengetegnek. Láttad a Taycan-os videót?

" ... nincs neki a garázsban már egy ferrari vagy egy R8?"
Az már nagy valószínűséggel nem "sunday driver", de a valós adatokat ahogy én, úgy valószínű Te se tudod ;)

(#66) #06658560 válasza <Adamsky> (#65) üzenetére


#06658560
törölt tag

Márciusban vonult ki Nyugat-Európából.
A jogszabály jelenleg aktuális. Vagyis muszáj meglennie így is a mechanikus kapcsolatnak. Az a tengelykapcsoló lehet a kulcs, ami szerintem nem oldható, de nagyon nagy rugalmasságot enged.

(#67) <Adamsky> válasza #06658560 (#66) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

"Márciusban vonult ki Nyugat-Európából."

... én már semmit sem értek. :U

"Az a tengelykapcsoló lehet a kulcs, ami szerintem nem oldható ... "
Utána néztél / olvastál? A kuplung tényleg ott van, de normál esetben nyitva van. Ha pedig elmegy a "delej", akkor zár. Vagyis a steer by wire 100%-ban megvalósul és - a lényeg, így - minden bizonnyal a jogszabálynak is megfelel. Különben egyet sem látnál belőlük akár a magyar utakon. ;)

(#68) gusthy válasza <Adamsky> (#67) üzenetére


gusthy
veterán

... És az európai oldalakon csak szervizt találsz a már meglevő tulajok számára, meg néhány jogi nyilatkozatot.

(#69) Somatom


Somatom
veterán

Nem tudom mit aggódtok ezen a kormányon. 1252Ft -ból problem solved. ;]

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#70) Luck Dragon válasza Somatom (#69) üzenetére

:DDD

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#71) makkmarce válasza Somatom (#69) üzenetére


makkmarce
őstag

azóta kiderült, van hozzá normál kormány is, csak ennek a verziónak nagyobb a marketing értéke :)

okoskodom, tehát vagyok

(#72) <Adamsky> válasza gusthy (#68) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

Kicsit elkanyarodtunk a lényegtől. Ami a lényeg:
• létezik steer-by-wire
• a Tesla megoldása egyelőre több embernek nem tetszik, mint amennyinek, igen
Még H. Andrásnak se, pedig ő aztán "be van oltva Tesla-val", az biztos.

ui: Egyébként érdekes, hogy itt a készleten lévő autókat lehet megtekinteni, itt pedig tesztvezetést kérni.
All-in-all, ha nem lenne típusengedélye akkor nem is gurulhatna 1db se a magyar utakon.

#71 makkmarce
" ... azóta kiderült, van hozzá normál kormány is ... " - igen, hol olvastad?
Ja, és a normál kormány mellé már járnak bajuszkapcsolók is, és legalább egy irányváltó? Mert itt ugye egyik sincs.

(#73) makkmarce válasza <Adamsky> (#72) üzenetére


makkmarce
őstag

nem tudom mi jár hozzá, majd ha megjelenik, megtudjuk.
a gombos vacakolás nekem se tetszik, de a fő gond a kormány, az szerencsére nem lesz probléma. (na persze nem fenyeget a veszély, hogy most a fiókból előkapok 50misit és berendelek egyet)

okoskodom, tehát vagyok

(#74) Secretknight válasza vicze (#9) üzenetére


Secretknight
aktív tag

Muszály nekik minden dolgot távolról elérhető digitális formába önteni,a későbbi fw frissítések miatt.Ezek komplex rendszerek,összefüggenek egymással.

(#75) stellaz


stellaz
addikt

Édes Istenem!
Ennél hülyébb megoldás nem volt?
Bajuszkapcsoló helyett idióta, megtalálhatatlan gombok.
Normális kormány helyett, meg ez a vicc. Repülő, meg F1.... hogyne. Lesz gázkar is pedál helyett, mert repülőgépipar?
Itt látszik milyen jól működött ez a kormány a cybertuckban is. Gyakorlatilag nem tudja két kézzel vezetni az autót kanyarban.
https://www.youtube.com/watch?v=o1Ke6n49f2U

Az előre eladott FSD ugyan még nem lesz egy darabig (először a semi kapja, amit nem is gyártanak még, az is csak autópályán, majd egyszer), de a kezelőszerveket már most lespórolják az autóból, mert így 3 dodóval olcsóbb a gyártás.
Hangszigetelés helyett meg noise cancelling....minimum 30 millióért!!!

[ Szerkesztve ]

(#76) vicze


vicze
félisten

(#77) #06658560 válasza stellaz (#75) üzenetére


#06658560
törölt tag

Az SKF tanulmányautója gázmarkolattal akart boldogulni. Egyébként nem feltétlen rossz a gázkar, ha azt rendesen dolgozzák ki. Egyben lehet fékkar is pl.

(#78) <Adamsky> válasza vicze (#76) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

Ezt azért sejtettük, hogy ezekből az autókból nem lesznek oldtimer (de még youngtimer se) járművek (amiket mondjuk az unoka "feltámaszt" a garázsba). Most nagy körülöttük a hype, de igazán "cult" autók szvsz. sose lesznek.

#77 Kopi31415
" ... nem feltétlen rossz a gázkar ... "
Fékezni is kézzel kell? És az irányítás, hogy történik? Tudnál egy link-et dobni erről a járműről? Nehezen hiszem, hogy jó tud lenni...

(#79) Elf válasza <Adamsky> (#78) üzenetére


Elf
aktív tag

Mozgássérülteknek készítenek ilyeneket: [link]
Nem a "futurisztikus" szó jut róla az eszembe. :U

(#80) makkmarce válasza vicze (#76) üzenetére


makkmarce
őstag

azt azért tudod, hogy a visszahívás nem a touchscreen, hanem a régi nvidiás rendszer memóriakorlátja miatt van, ugye? Maga a touchscreennek semmi baja.
Csak az a dühítő, hogy nem kezdék el maguktól, hanem rájuk kellett csapni egyet. (Egyébként asszem itthon is cserélték pénzért, tehát nem az van, hogy hozzá se tudtak nyúlni).
Csak nem az autószerelő a villáskulcsal, hanem a műszerész a hőpálkával.

okoskodom, tehát vagyok

(#81) vicze válasza makkmarce (#80) üzenetére


vicze
félisten

Az hogy milyen alkatrész okozza a touchscreen működésképtelenségét miért releváns?

(#82) makkmarce válasza vicze (#81) üzenetére


makkmarce
őstag

Azért, mert azt sejteted, hogy magával a touchscreennel van a baj, holott nem is azzal, csak 1 modulban van vele. kb ez olyan állítás, mintha hagyományos autónál akadozik a BMS tápellátása, és ezért kijelentenéd, hogy selejtesek a ledmátrix lámpák.

okoskodom, tehát vagyok

(#83) makkmarce válasza makkmarce (#82) üzenetére


makkmarce
őstag

BCM-et akartam írni, már én is keverem :) de a lényegen nem változtat

okoskodom, tehát vagyok

(#84) #06658560 válasza <Adamsky> (#78) üzenetére


#06658560
törölt tag

Az SKF megoldásán a kormányon volt két markolat, amit tekerve adtál gázt, szorítva fékeztél.
Ha egy kar, aminek van egy nulla állása, előre gáz, visszafelé húzva fék, és eleve egy rugó húzza vissza, akkor egy egység kiváltott két funkciót. Ha a kormányzás úgy van megcsinálva, hogy kellően könnyű legyen egy kézzel, maximum fél fél fordulatot elfordítva, akkor az is megoldva.
És igen, mozgáskorlátozottaknak is létezik már, mostani rendszerekbe beépítve, íg nem optimálisan.

(#85) #06658560 válasza makkmarce (#82) üzenetére


#06658560
törölt tag

Ha nem használható a fő, szinte egyetlen interakciós felület a jármű felé, akkor mindegy, hogy a panel, a kábele, vagy egy két centes kondi adja meg magát, az balesetveszélyes.

(#86) makkmarce válasza #06658560 (#85) üzenetére


makkmarce
őstag

ez nem is kérdés, de nem erről volt szó. (sőt, ahogy írtam, a teslának hatósági közbelépés nélkül kellett volna ezt javítania, szégyen, hogy nem így tették).

okoskodom, tehát vagyok

(#87) stellaz válasza makkmarce (#82) üzenetére


stellaz
addikt

azzal is van
tavaly egy palit meg is kúrtak a németeknél amiatt, hogy árokba fordult az ablaktörlő intervallum menüből való állítgatás aközben (tesla), merthogy hosszabb ideig bármilyen kijelzőn babrálni szabálytalan és mint látjuk nem is véletlenül

(#88) makkmarce válasza stellaz (#87) üzenetére


makkmarce
őstag

már az összes többi is hasonlóan pocsék lett, nem csak a tesla. érintős gombok, tapipadok, tekerentyűk.. borzadáj az egész. Bár teslának a fő gondja az ablaktörlővel a tesztelők szerinti pocsék automata mód, emiatt akarja mindneki piszkálni. Niszont a bajuszon van gyors törlés, csak a folyamatos törlés intervallumát nem tudod állítani. Itt a szomszédnak van egy, de annyira nem ismerem, hogy kikérdezzem az ablaktörlési szokásairól :)

okoskodom, tehát vagyok

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.