Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#91) Mr. Teddy válasza arnyekxxx (#87) üzenetére


Mr. Teddy
őstag

Ez számomra is furcsa. Manapság bárki behozhat bármilyen terméket, így nem is definiálható teljesen a "képviselet" fogalma sem. Ennél jön be a "szürkeimport" fogalma, legális import, de nem a hazai képviseleten keresztül ment az áru. Nem hinném, hogy ez esetben a képviseletnek bárminemű garanciát vállalnia kéne a termékekre. Ez akkor működne így, hogyha valóban kizárólagos képviseletről beszélnénk, és adott országban, adott termék csak a képviselet útján kerülhet forgalomba. Ezt viszont központilag nem lehet szabályozni, mert pont az a trend mostanában, hogy ugye bárki hozhat bármit, így az egész ellentmondásos.

Ilyen szempontból a magyar tv. elfogadható. Azzal áll az ember szerződéses viszonyban, akitől vette az árut. Annak a boltnak kell a kötelező jótállást vállalnia, persze ha a gyártó saját garanciaszelvényt ad, akkor lényegében a gyártó vállalja azt, a kereskedő max továbbítja neki javításra az árut. Ezért van az, hogy bárhova is szól a garancia, a vásárlás helyén kötelezőek átvenni javításra a termékeket, és nekik tovább intézni a dolgot, vagy el lehet menni a közvetlen szervizbe is.

Ezek az EU-s garis dolgok nekem eléggé rózsaszín felhőnek tűnnek. Korábban linkeltek pár EU-s oldalt, ahol eleve minimum 2 év garanciáról írtak. Ez nem igazán passzol a magyar törvénnyel. Így ezeket maximum, mint "ajánlás" tudom én special felfogni.

marositech szerintem a 85-ös hsz-re akart válaszolni.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.