Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) MaxxDamage


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Remek cikk lett , de megerősítem azt a tényt, hogy pár fontos info kimaradt amit nem szeretnék külön részletezni ! :K

Am. nekemis volt tapasztalatom egy P4 -es alaplappal (anno) , hogy gari időn belül meghíbásodott és a boltba bevittem a lapot (dobozában) + számla , és felküldték a gyártó szervízébe / megvizsgálták és cserét állapítottak meg (mivel nem volt javítható) és egy teljesen uj darabot kaptam kézhez amire ujraindult a ganacia idő (teljesen 3év) - ez volt az Asus (remek)

L

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#52) Brianiac


Brianiac
aktív tag

Hasznos cikk! :R

Épp jól jött, mert kb. Január óta szenvedek a Decemberben vásárolt Xperia U-mal. Egy olyan apró, de annál idegesítőbb baja van a drágaságnak, hogy hívás közben sokszor "kigyullad" a kijelző hiába van a fejem mellett és ilyenkor random gombok nyomódnak be rajta, számok, hívás befejezése stb. mivel nagyon sokszor szét is kapcsol, gondolom az is emiatt van.

Szóval Januárban bevittem szervizbe, mondtam mi a hiba, meg, hogy én a közelség érzékelőre gyanakszok, aztán 1 hét múlva vissza is kaptam, de a hiba az első hívásnál jelentkezett megint, pedig jó pár alkatrészt cseréltek benne. Aztán másodjára Februárban vittem be a T-hez javításra, de kb. ugyanez történt, pár alkatrész csere (kijelző vagy érintő is, mert fóliás volt) aztán azt hittem meg javult, de 2 nap múlva megint csinálta. Mondjuk mint utólag kiderült a szervizes nem is azt írta le a hibához amit én mondtam neki, hanem valami olyasmit csak, hogy magától lépked a menüben... :W Most készülök harmadjára visszavinni, csak hát szükségem van rá és ezért ilyen nehezen viszem be. A legnagyobb gond szerintem az, hogy ez nem olyan hiba ami egyből látszik és kijön rajta, mert ha pl. a szervizes telefonál vele 2 percet lehet nem jön elő, egyébként meg igen és rohadt idegesítő. Attól tartok, hogy megint beviszem, várok 1.5 hetet telefon nélkül és megint az lesz mint eddig, pár alkatrész csere, a telefon meg ugyanúgy sz.r marad.

Valakinek valami hasznos tanácsa esetleg? :F Legutóbb mikor bent volt akkor megkérdeztem a T-nél a szervizest, hogy mi van ha harmadjára is ezt csinálja, cserélik-e esetleg? De csak annyit mondott, hogy vagy cserélik vagy megint javítják.... A cikkből az jött le, hogy harmadjára már kérhetem nyugodtan a cserét, de a gyártó/szolgáltató köteles is cserélni ilyenkor? A hiba mindig ugyanaz volt, viszont a hiba leírása a jegyzőkönyvben kb. mindig más, nem tudom ez számít e valamit.

Lumia 520

(#53) szaszayanou válasza guickly04 (#49) üzenetére


szaszayanou
aktív tag

Nem egészen. Jogilag mindkettőnél a teljesítés időpontjában fennálló hibáért való felelősségről van szó. A különbség a bizonyítási teher áthelyezésében van. Szavatosságnál az általános szabályok szerint (az bizonyít, aki állít valamit) a vevőnek kell bizonyítania, hogy a hiba oka a teljesítéskor is létezett. Jótállásnál ez megfordul: az eladó akkor mentesül a kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Abban igazad van, hogy emiatt a jótállás sokkal kedvezőbb a vevőnek.

Still stands Thine ancient sacrifice, An humble and a contrite heart.

(#54) dogi01


dogi01
aktív tag

Azt hittem tudok már mindent. De nem. Érdekes s hasznos :R

[ Szerkesztve ]

(#55) Sethdobaloah


Sethdobaloah
senior tag

amit még érdemes tudni:

49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 3. (4)
Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.

Szóval a "feltételes" ügyintézéssel csak óvatosan, ragaszkodjon mindenki a rendes garanciális ügymenethez!

...csak én vagyok helikopter?

(#56) -NOKIA- válasza Kalandor (#40) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

én 3 napon belül az árát is vissza szoktam kérni és kapni.

(#57) vhw


vhw
addikt

A cserére milyen szabályok vonatkoznak? Ugye a legegyszerűbb az az eset, mikor pontosan ugyanolyan termékre cserélik ki a hibásat. De mi van olyankor, ha ez már nem lehetséges? (Például már nem forgalmazzák tovább az adott terméket)
Ilyenkor ki dönti el, hogy mit kapjon a vevő?

Konkrét eset: vettem anno itt PH-n használtan egy szép kis színesen villogó Corsair 1 Gb DDR2 RAM-ot. 1-2 év múlva megadta magát. A bolti vásárlás időpontjában ez a termék ~40k Ft volt, pár év alatt persze elolvadt ez az ár, a meghibásodás időpontjában már 5-8k Ft között mozogtak az 1 Gb-s modulok.
Igazat megvallva én pályáztam rá, hogy mivel a kérdéses típust már nem tudná beszerezni a bolt, így hát az eredeti összeget én majd jól levásárolom náluk - nem így lett; a bolt megdobott szintén Corsair márkájú 2x1 Gb kittel - oké semmi okom panaszra, bár ez már nem villogott! :)

De lehetett volna más lehetőségem? Kérhettem volna a levásárlást az eredeti összeg értékében? Avagy mire kötelezett ilyenkor a bolt?

Egy ilyen egyszerű, jól behatárolható dolog esetében, mint a memóriák magától értetődő, hogy mire cseréljék. Ám mi a helyzet egy bonyolultabb/különlegesebb/egyedi készülék esetében, amit esetleg már nem forgalmaznak?

[ Szerkesztve ]

"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"

(#58) _Oscar válasza vhw (#57) üzenetére


_Oscar
aktív tag

Ha garanciális időn belül meghibásodik a termék amit vettél, azt a forgalmazó köteles kicserélni, vagy a vételárat visszatéríteni. A levásárlásra nem kötelezhetnek, illetve nem vagy köteles elfogadni eltérő típusú terméket.

Chuck Norris vakon gépel érintőkijelzőn is...

(#59) fsb1000


fsb1000
nagyúr

Hasznos cikk.
A cikk írója jól összeszedte és rendszerezte a témát. Grat a stílushoz és a cikk felépítéséhez is!

(#60) kpal


kpal
veterán

Most akkor ha 5 év garis VGA ami 150k és elromlik kb a 4. évben , gariba ha cserélnek kötelező adniuk egy friss,újabb 150k értékű VGA-t ?

[ Szerkesztve ]

(#61) vhw válasza _Oscar (#58) üzenetére


vhw
addikt

Nem pont ugyanolyan típusú.
Nem is kellett volna köteleznie, hogy levásároljam, ez az én részemről lehetett volna opció, ha a pénzt nem is adják vissza.
Ám akkor elvileg megtehettem volna, hogy nem fogadom el, és követeljem az eredeti vételárat (holott lényegében kétszer annyi memóriát kaptam vissza - vagy ez csak amolyan gesztus volt, hogy fogjam be a szám és ne firtassam tovább a 40k-t?)
Vagy létezik valami méltányosság a jogban ilyen esetben a bolt felé is?

"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"

(#62) great66 válasza Zirowe (#6) üzenetére


great66
tag

Nekem is jöttek a szürkeimportos maszlaggal, de fogalmam nincs, hogy mit tehetnék ellene.
Esetleg valami ötlet?

(#63) D1Rect válasza vhw (#61) üzenetére


D1Rect
félisten

A teljes vételár visszajárt volna.

(#64) HUNPSP


HUNPSP
aktív tag

Köszönjük szépen a cikket!

Jobb is tisztában lenni a dolgokkal, főleg így manapság, hogy 3-5 évente mennek a kütyük a kukába...

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=HUNPSP @@ https://prohardver.hu/tema/kivel_erdemes_uzletelni_topic_3/keres.php?stext=HUNPSP&submit= @@ https://prohardver.hu/tema/kivel_erdemes_uzletelni_topic_4/keres.php?stext=HUNPSP&submit=

(#65) vhw válasza D1Rect (#63) üzenetére


vhw
addikt

Bonyolítja a sztorit, hogy a garanciapapíron vásárlóként egy kft. szerepelt (ez is biztos okosba volt megoldva). Ez megkavarta volna a dolgokat, ha mégis erősködtem volna a teljes vételár mellett?

"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"

(#66) ronson válasza great66 (#62) üzenetére


ronson
őstag

Ha nem Magyarországon vásároltad akkor itthon semmit, még akkor sem ha az egész világra kiterjedő hivatalos garancia papírod van.

Mivel te kizárólag az eladóval állsz szerződésben, így egyedül csak őt vonhatod felelőségre.

(#67) Pug válasza vhw (#65) üzenetére


Pug
veterán

Igen, a fogyasztóvédelem decemberi álláspontja alapján, nem magánszemélyként vásárló "szervezetet" a garanciát túllép fogyasztói jogok nem illetik meg, 3 nap, 8 nap elállás, stb....

Hiába valja magát a cég végfelhasználónak, azaz fogyasztónak....

[ Szerkesztve ]

Eladó Samsung Galaxy S24 Ultra 512GB titánlila - 3 év gyártói garancia - extrákkal

(#68) Mexildos válasza Zirowe (#6) üzenetére


Mexildos
aktív tag

Na és az ilyen Ebay-ról vásárolt új termékek esetében hogy működik a garancia? Mert a DELL az tiszta, és érthető, de pl Samsung etc?

(#69) Exelsior


Exelsior
senior tag

Valaki akkor segíthetne ha nem gond.

Adott egy HTC ONE S amin lepattogzott néhány helyen a festék. Mivel ezen nem szabadna lepattognia mivel speciális eljárással csinálják a házat így alapból feketének kell lennie de mégis szürkés lesz ahol lepattogzik.

Állítólag az első szériánál áll ez fent és cseréli a házat a gyártó.

De nem merem vissza küldeni mert főzött rom van rajta és ki van nyitva a Bootloader.

Ettől függetlenül visszaküldhetem a HTC-nek?? nem fognak rinyálni és visszaküldeni hibásan?

Köszike.

Samsung galaxy fold 4 12/256 gb ,- Samsung Odyssey G6 S32BG650,ROG STRIX B550-A GAMING Lian Li Galahad AIO 240mm ARGB White,Ryzen 3600, Corsair RM850\Corsair Vengeance RGB PRO 2X16GB,GeForce-RTX-3080-GAMING-TRIO-PLUS-12G-LHR/Lian Li LANCOOL 216 RGB White,keychron k8,ROG Pugio II/Logitech G935

(#70) ronson válasza Mexildos (#68) üzenetére


ronson
őstag

A gyártó jóindulata és imázsa alapján.

Jogilag nem kötelezhető rá semmilyen körülmények között a gyártó, csak az eladó.

(#72) Hgovi


Hgovi
aktív tag

Vártam már egy ilyen cikket,hasznos! :C

Üdv Hgovi

(#73) Csepy válasza Exelsior (#69) üzenetére


Csepy
senior tag

Gyári rom vissza és bootloader újra-zárása után nyugodtan, kivévée, ha hivatalos úton lett nyitva a bootloader, mert akkor ugrott a garid hivatalosan!

Regards: Csepy

Regards: Csepy

(#74) sptkyle


sptkyle
senior tag

Köszi a cikket, elég átfogó.

Ellenben saját példa, hogy pl az Acer szervíz ugy működik, hogy bejelented a hibát, küldenek futárt, az elviszi a géped Brnoba, ott megjavítják, majd a futár visszahozza. +garit annyit kapsz, amennyi időt a készülék náluk a szervízben eltölt. (tehát 2-3-4-5 napot buksz, amig a futár viszi hozza)

A másik észrevétel, hogy elállási jog minden netes vásárlásnál él. Illetve hogy pl postai csomagnál erről egy tájékoztatónak benne is kell lennie a csomagodban nyomtatott formában. Fontos, hogy a 8 nap az elállási jogra az 8 MUNKANAP! Valamint hogy ha nem kapsz megfelelő tájékoztatást, hogy jogod van ehhez, akkor ez az idő meghosszabbodik 30 nappal! (tehát 8 munkanap+30 nap, hogy élj az elállás jogával)

"Az a baj,hogy ha v.ki játszik igényesebb játékkal,akkor a gépre költeni kell.Ez a helyzet." by Gica666

(#75) joey04 válasza skippper (#17) üzenetére


joey04
titán

Fogyasztóvédelem oldalán egyszer találtam egy faq-ban, hogy él ebben az esetben is. Később éltem is vele gond nélkül.

"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

(#76) Louies


Louies
tag

Hasznos kis írás, olvasom...

''Okos ember leírja, ha érdekeset hall, a buta nem, mert azt hiszi, meg tudja jegyezni.''

(#77) ViZion


ViZion
félisten

Köszönjük az összefoglalót! :R

A 3 napos szabályhoz annyit, h Vodás kiemelt ügyfél voltam, rendeltem telefont. Persze pénteken hozták ki. Töltőre dugtam, stb. elmentem melózni. Este haza, sim be, bekapcs... bekapcs... HW reset... semmi. Telefonálás, helyi vodához be. A hölgy kedves, azt mondja ennél gyakori, cserélné rögtön, de VIP vagyok, BP központot kell hívnom. Felhívtam, mondták kedden elviszi a futár. OK, remélem hoz cseretelót. Nem hoz, szerviz majd megmondja mi lesz...

Szal. a 3 napos dolgot leszarták, majd szét is kenték a mellemen... :O Sebaj, többet vodától semmit. Szerintük a gyártó a hibás, szerintem meg ha boltban veszek pl. TV-t és nem lehet bekapcsolni, akkor hazavinném? Nehogymá' én szervizeltessem a 0 perces telót...? Netes rendelést is csak megbízható helyről, de már inkább elmegyek, körbenézem amit vennék.

Ettől függetlenül se Voda, se Nokia nem kell többet :)

Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

(#78) sing1ep1ayer


sing1ep1ayer
őstag

Köszönjük a cikket! :R

Ne haragudj meg, de én örülök az apropónak amiért megszületetta cikked, mert az is csak egy jó példa rá, hogy szinte semmivel nem jár rosszabbul, aki egy kínai kütyüt rendel féláron, mivel olyan garanciális ügyintézést, mint amit te kaptál az itthon vásárolt tabletre, nos olyat ő is fog kapni.

(#79) marositech


marositech
senior tag

"Ilyenkor alkalmazható a nagyon drámai nevű Három Napos Szabály. Ez alapján ha 3 munkanapon belül romlik el az eszköz, teljesen mindegy, hogy a gyártónak ez többletköltség, köteles azonnal cseréltetni."

Mi van ha, még cserekészüléket se tud biztosítani?
Mert, bevett szokás, hogy azt erőltetik, hogy adjam le szervízbe vizsgálat céljából.
Ha nincs cserekészülék, akkor kérhetem vissza a pénzt?

Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)

(#80) HuMarc válasza marositech (#79) üzenetére


HuMarc
addikt

A cikk azt is leírja, hogy nem kötelesek cserekészüléket biztosítani.

(#81) marositech válasza HuMarc (#80) üzenetére


marositech
senior tag

Eddig is világos volt. Akkor én visszakérhetem a pénzem?
Úgy cserekészülék, hogy a rossz helyett egy másik készüléket kapok és átírják a garanciát erre a készülékre.

Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)

(#82) Dr.FantastiK


Dr.FantastiK
őstag

azt kivanom magamnak es mindenkinek hogy inkabb ne is szoruljunk a Garanciaervenyesitesre.

Main full time job : >>> The ultra fast money producer !!!

(#83) great66 válasza ronson (#66) üzenetére


great66
tag

Magyarországon vásároltam a készüléket. A webshop importálta "szürkén"

(#84) kelly416 válasza Brianiac (#52) üzenetére


kelly416
veterán

Első sorban köszönöm a cikket a szerzőjének, nagyon kellett már. :R :R
Én is megjártam 2-3 alkalommal, hogy már fogyasztóvédelemmel kellett fenyegetőzni, mire egyáltalán csináltak valamit. De volt olyan is, hogy a két hónapos alaplapba beleégett a memória. Visszavittem úgy ahogy volt, el is küldték. Visszajött azzal, hogy nem garanciális hiba. Mondtam, adják írásba, azzam majd megkeresem az illetékeseket. Hopp-hopp, küldjök csak be még egyszer... és lám, egy ugyanolyan alaplapot kaptam vissza, de érintetlen szüzet. A memória nem volt garanciás.

Brianiac:
Nem örülök, de ezek szerint más is szenved az U-val hasonszőrű hibától. Az asszony szokta rámcsapni vagy csak lenémítani a telefonját, miközben beszélünk. Na majd én is jól visszaviszem (az én nevemre lett véve, de Ő használja, hogy ne legyen képzavar). De legalább foglalkoznak vele, meg csinálnak is valamit. Nekem anno a Wave-emmel volt gondom, GPS jelet nem talált, vagy elveszítette gyorsan, memóriakártyát lassan kezelte (3-5 perces videót 15percig másolta, Kingstone 4gb Class4, még be is kérték egyszer a telefonnal, de semmi), meg a telefonkönyvemet hektikusan kezelte. Ha jó perce volt, név is megjelent, ha rossz perce volt, hiába volt benne mindkét (sim+telefon) telefonkönyvben, csak a számot mutatta. És MINDEN ALKALOMMAL úgy kaptam vissza, hogy a hibát nem tapasztalták, új bada van rajta oszt csá. Tehát nem mondhattam azt sem, hogy már harmadjára van bent, vagy negyedjére, mert így kaptam vissza, tehát = nem volt bent, csak én vagyok hisztis.
No ezzel bő lére eresztve azt akartam mondani, hogy mivel szervizelték minden alkalommal és minduntalan ugyanazzal a visszatérő hibával vitted be, úgy tudom, kérhetsz cserét pont erre hivatkozva, hogy még mindig nem tudják megjavítani ugyanazt a hibát. De szerintem a beadáskor kreált jegyzőkönyvet is nézd meg, legyen benne érthetően a panaszod, úgy nagyobb az esélyed.

(#85) arnyekxxx válasza marositech (#79) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Mi van ha, még cserekészüléket se tud biztosítani?
Mert, bevett szokás, hogy azt erőltetik, hogy adjam le szervízbe vizsgálat céljából.
Ha nincs cserekészülék, akkor kérhetem vissza a pénzt?

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor

7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

http://www.fogyasztok.hu/cikk/20090401/csereigeny_harom_munkanapon_belul_mikor_evenyesitheto

Fontos tudni, hogy a cserének mindig ugyanolyan típusú termékre kell történnie. Amennyiben ez nem oldható meg, például az a típus már elfogyott és nem is lesz készleten, úgy a vételár visszafizetését lehet kérni, azaz fogyasztó elállhat a szerződéstől (természetesen azzal a megkötéssel, hogy jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye).

(#86) bajcc


bajcc
csendes tag

1 éve a t-mobile-nál küzdöttem a garanciális javításért, aztán a harmadik körben már ők is elhitték, hogy a telefon tényleg hibás és kicserélték. Minden esetre hasznos írás! Köszi!

(#87) arnyekxxx válasza Zirowe (#6) üzenetére


arnyekxxx
veterán

EU-n belül vásárolt termékekre az egész EUra kiterjedő garanciát kötelesek adni, amit a hazai képviselet köteles elfogadni és itthon vásárolt termékkel egyenrangúként kezelni

Erre tudnál valami jogszabályt linkelni?

(#88) marositech válasza arnyekxxx (#87) üzenetére


marositech
senior tag

Köszi!

Ezt a választ vártam. Mondjuk nem ártana ezt is kirakni az oldalra.

Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)

(#89) ViZion válasza marositech (#88) üzenetére


ViZion
félisten

Szerintem félreértetted, az elején idézett. Sajnos sok cégnek itthon csak szervizpartnere van, azaz XY kft. végzi a termék javítását. Viszont ők -a szerződésük szerint- csak az itthon vásárolt készüléket kötelesek gariban javítani (sorozatszám alapján megmondják). Így lehet az, hogy külföldi cég magyar webshopot is üzemeltet, de a termékre EU gari van... azaz pl. németben szervizelik. Megoldják, csak ugye több idő.

Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

(#90) arnyekxxx válasza marositech (#88) üzenetére


arnyekxxx
veterán

ez nem válasz, hanem kérdés :)

(#91) Mr. Teddy válasza arnyekxxx (#87) üzenetére


Mr. Teddy
őstag

Ez számomra is furcsa. Manapság bárki behozhat bármilyen terméket, így nem is definiálható teljesen a "képviselet" fogalma sem. Ennél jön be a "szürkeimport" fogalma, legális import, de nem a hazai képviseleten keresztül ment az áru. Nem hinném, hogy ez esetben a képviseletnek bárminemű garanciát vállalnia kéne a termékekre. Ez akkor működne így, hogyha valóban kizárólagos képviseletről beszélnénk, és adott országban, adott termék csak a képviselet útján kerülhet forgalomba. Ezt viszont központilag nem lehet szabályozni, mert pont az a trend mostanában, hogy ugye bárki hozhat bármit, így az egész ellentmondásos.

Ilyen szempontból a magyar tv. elfogadható. Azzal áll az ember szerződéses viszonyban, akitől vette az árut. Annak a boltnak kell a kötelező jótállást vállalnia, persze ha a gyártó saját garanciaszelvényt ad, akkor lényegében a gyártó vállalja azt, a kereskedő max továbbítja neki javításra az árut. Ezért van az, hogy bárhova is szól a garancia, a vásárlás helyén kötelezőek átvenni javításra a termékeket, és nekik tovább intézni a dolgot, vagy el lehet menni a közvetlen szervizbe is.

Ezek az EU-s garis dolgok nekem eléggé rózsaszín felhőnek tűnnek. Korábban linkeltek pár EU-s oldalt, ahol eleve minimum 2 év garanciáról írtak. Ez nem igazán passzol a magyar törvénnyel. Így ezeket maximum, mint "ajánlás" tudom én special felfogni.

marositech szerintem a 85-ös hsz-re akart válaszolni.

[ Szerkesztve ]

(#92) arnyekxxx válasza Mr. Teddy (#91) üzenetére


arnyekxxx
veterán

pontosan, a lényeg, hogy a jótállásra a forgalmazó a kötelezett, ha szürkeimportos a cucc, akkor a forgalmazó majd megoldja okosba, de miért is kellene a magyar importőr által fentartott magyar márkaszerviznek (amit a magyar importőr nyereségébőll fizetnek) javítani, cserélni, vagy akár visszadni a nemjavítható termék árát, miközben annak a terméknek a nyeresége Spanyolországban a spanyol importőrt gazdagította.

Ettől még adhat a gyártó saját jogon EU garanciát ami a gyártó saját szervizeiben mindenhol érvényes, de erre senki nem kötelezi őket.

(#93) nihill


nihill
őstag

Telefont nekem egyszer 5* is javíttatni kellett nagyjából egymás után, vicces volt amikor betelt a garanciafüzet és adtak egy következőt :U újra cserélni csak a 6. alkalomkor voltak hajlandóak. Mondjuk ez már kb 10 éve volt.

Hűtővel voltam még úgy, hogy az 5 éves garancia legvégén romlott el, amikor telefonáltam akkor még volt garancia, mikor pár napra rá kijöttek már lejárt, de az számított, mikor jeleztem nekik a hibát.

(#94) Mr. Teddy válasza arnyekxxx (#92) üzenetére


Mr. Teddy
őstag

Így van. És itt jön a képbe az is, hogy ha már van szürkeimport, akkor az importőr az valóban az importőr? Ha már meg lehet kerülni őt, akkor onnantól nem is lehet ráhúzni az importőr státuszt az adott cégre. Itt csak a gyártó döntheti el, hogy kin keresztül szállít egy adott országba, az szabályozhatja, hogy csak egy adott cégen keresztül és máson nem. Persze még itt sem lehet kötelezni a magyar "importőrt", hogy a Franciaországban megvett hajszárítót garanciában javítsa.

Furcsa ez a kettősség. Egyik oldal azt mondja, hogy bárki bármit hozhat, szabad áruáramlás, stb. Másik oldalon, meg a jótállást központosítani akarják. Ez a kettő együtt nem megy.

(#95) feketepeti válasza arnyekxxx (#92) üzenetére


feketepeti
aktív tag

Na ja. Azért azt látni kell, hogy a garancia az ugye egy szolgáltatás, ami pénzbe kerül.

Ha egy forgalmazó szerződést köt egy szervizzel a garanciális javításokra, az az adott szerviz nyilván nem ingyen fogja megcsinálni a cuccot, azt a számlát valakinek fizetnie kell.

Ha pl a gyártó felvállalja azt, hogy EU, esetleg világgaranciát ad egy termékre, akkor mehet a buli, mert a szerviz benyújtja a számlát a magyar képviseletnek, az meg tovább hárítja a gyárra.

Ez csak egy példa, mert elég sok módja van ennek, de az a lényeg, hogy valakinek fizetni kell a melót.

És esetleg egy "szürkeimportos" cuccnál senki ne csodálkozzon, hogy nem akarja mondjuk a magyar forgalmazó javítani, többek között azért is volt olcsóbb, mert NINCS AZ ÁRÁBA BEÉPÍTVE a garanciális szolgáltatások ára. (vagy nem olyan színvonalon)

(#96) Baggins86


Baggins86
aktív tag

Hát nem tudom... Van egy két év garanciás notebookom. Ha meghibásodik 1év 10 hónap után és alaplapot kell cserélni akkor megint lesz rá 2 év garancia? És így gyakorlatilag egy örök életű gépem? Megnézem ezt melyik gyártó csinálja így...
Gyakorlatban elég sok helyen szerencsére nem adnak már jótállási jegyet, az adott bolt a gyári szám alapján nyilván tartja a termékeit, a számlát meg nem árt megőrizni.
Vannak olyan gyártók pl. HP vagy Dell akik egy előzetes telefonos garancia felmérés során kifejezetten kérik az ügyfelet hogy otthon nyúljanak bele a gépekbe nézzenek meg ezt-azt. Vagy ha házilag bővíted egyszerűen csak a bővített alkatrészekre nem tejed ki a gyártói garancia, minden másra pedig szó nélkül.
Gyakran a jog és az élet nem igazán találkozik...

(#97) arnyekxxx válasza Baggins86 (#96) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Ha meghibásodik 1év 10 hónap után és alaplapot kell cserélni akkor megint lesz rá 2 év garancia?

nem, akkor a javítás időtartamával lesz hosszabb az eredeti jótállásod (persze a gyártó adhat ennél jobb feltételeket, de az már önkéntes).

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor

5. §
(3) A jótállás keretébe tartozó javítás esetén a forgalmazó, illetve a javítószolgálat a jótállási jegyen köteles feltüntetni:
...

d) a jótállás - a kijavítás időtartamával meghosszabbított - új határidejét.

Gyakorlatban elég sok helyen szerencsére nem adnak már jótállási jegyet, az adott bolt a gyári szám alapján nyilván tartja a termékeit, a számlát meg nem árt megőrizni.

Akkor elég sok helyen megsértik a magyar jogszabályt:

3. § (1) A forgalmazó köteles a fogyasztónak a fogyasztási cikkel együtt - külön kérés nélkül - jótállási jegyet átadni.
...

4. § (1) A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.

Szerencsére ennek az elmaradása nem jelenti a jótállás nemlétét:

(2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.

(#98) Mr. Teddy válasza arnyekxxx (#97) üzenetére


Mr. Teddy
őstag

Lehet régebbi infó, de nem úgy volt, hogy a kicserélt alkatrészre a jótállás ugyanúgy újraindul?

(#99) Dark Archon válasza Zoli0726 (#37) üzenetére


Dark Archon
addikt

Nagyon is jól tették, amit tettek! Én legalábbis nem akarnék egy retkes, 86 embernek szétküldözgetett mobilt kapni. Legyen csak bontatlan. Arra ott a Media Markt és társai, hogy kipróbáld a telefont :)

Aki meg szürkeimportos cuccot vesz, vállalja a következményeit és ne a szervizben csapkodja az asztalt.

[ Szerkesztve ]

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#100) KTTech válasza Zirowe (#29) üzenetére


KTTech
veterán

Mobiltelefonoknál csak az alaplap LENNE a fődarab, de csak akkor, ha az IMEI szám változik. Ha nem, hiába cserélik az alaplapot, nem jár újra a garancia.

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.