Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#201) szaszlaci


szaszlaci
addikt

Azt szeretném megkérdezni a jártasabbaktól, hogy mi van akkor, ha..
Egy termék garanciája mondjuk 5 nap múlva lejár, és javítják (tehát nem cserélik)? Úgy rémlik, van valami olyasmi, hogy meghosszabbodik a garancia, és nem csak a javítás idejével, hanem többel, mondjuk egy hónappal. Ami logikus is, hisz a javításra is kellene valamennyi garanciát vállalni.
Illetve van-e eltérés újként és használtként vásárolt termék esetén?

■■■ pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt

(#202) Turbolada II válasza szaszlaci (#201) üzenetére


Turbolada II
őstag

A javításnál meghosszabbodik (annyi idővel ameddig nem tudod használni), cserénél újraindul. Használt termékekre pedig a Ptk. szavatosság része az irányadó, de ekkor a bizonyítási teher megfordul.

"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.

(#203) szaszlaci válasza Turbolada II (#202) üzenetére


szaszlaci
addikt

Mit kell az alatt érteni, hogy nekem szükséges bizonyítani? Ha a kötelezett azt állítja, hogy hibátlan, akkor nekem kell bevizsgáltatni?

■■■ pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt

(#204) Turbolada II válasza szaszlaci (#203) üzenetére


Turbolada II
őstag

Neked kell bizonyítani hogy a hiba a vásárlást megelőzően már megvolt. Jótállásnál a kötelezett bizonyít.

[ Szerkesztve ]

"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.

(#205) szaszlaci válasza Turbolada II (#204) üzenetére


szaszlaci
addikt

Várj, pontatlan voltam. Olyan használt termékről volna szó, ami üzletből van számlával, x hónap vállalt garanciával. Szóval ilyen esetben van bármi eltérés az originált terméktől?

■■■ pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt

(#206) Pug válasza KTTech (#193) üzenetére


Pug
veterán

Tévedés, a távollevők között megkötött szerződések esetében él a 8 napos elállás. Ha bolt elől telefonon rendeled meg a terméket és utána boltban veszed át, akkor is. ;)

Nem az a lényeg, hogy a kiszállítás/átvétel milyen módon történt.

Természetesen, aki ennek a "lehetőségnek" a kihasználására "utazik" (pl mennyit bír a HW tuningban), valós ok nélkül, azt mélyen elítélem.

[ Szerkesztve ]

Eladó Samsung Galaxy S24 Ultra 512GB titánlila - 3 év gyártói garancia - extrákkal

(#207) arnyekxxx válasza szaszlaci (#205) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Használtra törvényileg szavatosság van (aminél fél év után neked kell a hibát bizonyítanod és 1 év a minimum) de az eladó vállalhat rá saját jogán jótállást is (olyan, hogy garancia, nem létezik csak a konyhanyelvben) aminél default, hogy a hiba gyári és neki kell bizonyítani, hogy te rontottad el.

http://www.nfh.hu/hasznos/szavatossag

Amennyiben a fogyasztói szerződés tárgya használt termék, az eladóval rövidebb határidőben is megállapodhatunk, de ennek is legalább egy évnek kell lennie.

Használt termék esetében szinte ugyanazok a szavatossági jogok érvényesíthetőek, mint új termékek vonatkozásában. Tekintettel arra, hogy használt termék esetében nem lehetséges ugyanolyan tulajdonságú termék biztosítása, a csereigény teljesíthetetlennek minősül. Használt termék esetén tehát első körben javítás kérhető, s ha ennek az eladó nem tud, illetve nem képes eleget tenni, árleszállításra tarthatunk igényt, illetve elállhatunk a szerződéstől.

A fogyasztói szerződések esetében a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen.

[ Szerkesztve ]

(#208) szaszlaci válasza arnyekxxx (#207) üzenetére


szaszlaci
addikt

Nagyon érdekes, amit linkeltél.
Egyértelműen írod, de azért konkretizáljuk a gyakorlati esetemre: 10e Ft-nál drágábban értékesített termék, amire fél év jótállást kaptam.

Ezek szerint ilyen esetben egy éven belül visszamehetek ha elromlott, és kérhetem a javítását? Gondolom elhajtanak. – hacsak meg nem győzöm, hogy olcsóbban jön ki, ha nem kell a bevizsgálás költségét fizetnie. Ezután bevizsgáltatom, és ha igazam lesz (miért ne lenne, ha rendeltetés szerűen használtam), akkor nekik kötelességük javítani?

■■■ pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt

(#209) arnyekxxx válasza szaszlaci (#208) üzenetére


arnyekxxx
veterán

röviden: igen

(#210) -NOKIA- válasza arnyekxxx (#209) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

Hello,a termékre levásárlási és pénzvisszafizetési garancia nem vonatkozik. Ez áll a barátnőm cipőjének a garijegyén, és most akarjuk visszavinni 3 napon belül, mert nem jó, és visszakérni a pénzt.ilyenkor mi van?

(#211) arnyekxxx válasza -NOKIA- (#210) üzenetére


arnyekxxx
veterán

soksok éve nem létezik olyan szabály, hogy 3 napon belül visszaviszed mert nem felel meg és vissza kellene adniuk az árát.

Ha hibás akkor 3 napon belül csere ugyanolyanra.

(#212) _Oscar válasza arnyekxxx (#211) üzenetére


_Oscar
aktív tag

Ha nem tudják cserélni, akkor pénzvisszafizetés.
Levásárlás mint olyan a hatályos magyar törvények szerint nem létezik. (Az eladó felajánlhatja, de nem vagy köteles elfogadni.)

Persze az eladó méltányosságból adhat kedvezőbb feltételeket a törvény által meghatározottnál. (Pl.: nem tetszett a színe a cuccnak és másikat akarsz.)

[ Szerkesztve ]

Chuck Norris vakon gépel érintőkijelzőn is...

(#213) -NOKIA- válasza _Oscar (#212) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

és ha amit cserére adnak, az sem jó (kényelmetlen/tör/stb.),akkor?
/Ez amúgy ilyen hiper-szuper kényelmes cipőnek reklámozták, és egy kínai edzőcipő is kényelmesebb ennél/
Gondolom kérnünk kell új garijegyet az cserecuccra, hogy újrainduljon a 3 nap.

(#214) szaszlaci válasza arnyekxxx (#209) üzenetére


szaszlaci
addikt

:R

■■■ pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt

(#215) arnyekxxx válasza -NOKIA- (#213) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Ha eleve csak annyi a baja, hogy kényelmetlen, akkor még cserére sincs jogod, az nem a termék hibája, ha nem kompatibilis a lábaddal, azért van a cipőboltban felpróbálás, hogy olyat ne vegyél meg ami töri a lábad.

(#212) _Oscar

Levásárlás mint olyan a hatályos magyar törvények szerint nem létezik

Persze, a "le kell vásárolni" tipikus lehúzási kísérlet. 3 napon belül csere azonos termékre, ha ez nem lehetséges, akkor jöhet az elállás a szerődéstől = eredeti állapot helyreállítása = hibás termék marad a boltban, az ára meg a vevőnél.

[ Szerkesztve ]

(#216) simonzé


simonzé
addikt

Friss tapasztalat:
A szerviznek "törekednie kell a termék 15 napon belüli javítására" - milyen jogszabály már ez??? Mi az hogy törekednie kell. 15 nap? Naptári, vagy munkanap? Komolyan ilyen béna megfogalmazást ritkán látni jogi dumákban...

A M****io tabletem betojt. Nem nagy ügy, irány a szerviz. 35 nappal később már csak rákérdeztem, hát kiderítették hogy lassan megnézik majd mi baja van. 47 nap után visszakaptam - volna... ha nem lett volna elsőre nyilvánvaló hogy a hardveres gondjaira rá se néztek, csak húztak rá egy (Aigo márkájú géphez tartozó) ROM updatet. Miután jeleztem hogy 47 nap után azért illett volna legalább tételesen megnézni és javítani a hibáit, és jeleztem hogy nekem a hosszú szervizidő miatt vennem kellett egy másik tabletet, a forgalmazó Auchan egyedi vezetői engedély alapján felkínálta (!!!) a pénzvisszatérítést. Elfogadtam.
Örök hála nekik, a jogszabály alkotói meg mind bekaphatják!!!

I don't fit in. I fit out.

(#217) 313313


313313
addikt

A szerviznek "törekednie kell a termék 15 napon belüli javítására"

Erre reagálva én úgy tudom: "...a szerviznek törekednie kell a gyors javításra..." nincs napokban meghatározva, ha 2 hónap 2 hónap... Kereskedelemben dolgozok én is, tetszik-nem tetszik garanciális hibáknál 1 hó a minimum, de vannak kényes esetek 1,5-2 hónappal... vevő nem tehet mást, tűr...

HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB

(#218) Pug válasza 313313 (#217) üzenetére


Pug
veterán

Törekednie kell a 15 naptári napra, azonban ha 30 naptári napon belül nem sikerül, akkor cash back.

Eladó Samsung Galaxy S24 Ultra 512GB titánlila - 3 év gyártói garancia - extrákkal

(#219) Mr. Teddy válasza Pug (#218) üzenetére


Mr. Teddy
őstag

Hm, ez nekem is új. Úgy emlékszem régebben úgy volt, hogy törekednie kell x napra (most 15 vagy 30 nem tudom), de olyat leírva eddig nem láttam, hogy x idő után cash back. Ez most már íyg van fixen? 30 naptári napon belül jogszabályilag vissza kell adják a pénzt?

Mert a törekvés az kb egy vicc, max azért lehet a szabályban, hogy az emberek ne két nap múlva csapkodják az asztalt, és legalább addig várjanak.

(#220) 313313 válasza Pug (#218) üzenetére


313313
addikt

Ahol dolgozok ott még pénzt vissza nem adtunk szervizelés ideje miatt, hiába volt akár 2-3 hónap :Y
Volt hogy pampogott a vevő fogyasztóvédelemmel, meg miegymás, de még nem lett belőle semmi.
Továbbra is azt vallom, nincs már napba meghatározva (főnök szokott erről szépen informálódni, tudja mit csinál..)
Most hogy nézem a "jegyzőkönyv a fogyasztó minőségi kifogásáról" című nyomtatványt, abba sincs nap meghatározva, a régibe volt 15 nap, ebbe már nincs...

HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB

(#221) Turbolada II válasza 313313 (#220) üzenetére


Turbolada II
őstag

Ha én lettem volna a vevő akkor tejeltetek volna mint a kisangyal és a vásárlók könyve is gazdagabb lett volna egy bejegyzéssel. Ezt nem bántásból mondom, ne értsd félre.

A 2-3 hónap már nagyon erős túlzás, a másfél hó még szódával talán elmegy.

"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.

(#222) Peterson_


Peterson_
addikt

Nagyon jó és hasznos írás lett, minden elismerésem. :R
Főleg örültem, hogy rábukkantam, mivel pont 15 napja pihen a párom telefonja a szervizben(remélhetőleg csere lesz).
Tehát ha jól értelmezem, havi nyolcezer forintos részletnél, 4000Ft-ot gyakorlatilag viszakövetelhetek?

Apu mi ez?-Ez? Feketeribizli...-Akkor miért piros?-Mert még zöld...

(#223) Peterson_


Peterson_
addikt

Nagyon jó és hasznos cikk lett:R
Most az aktualitás miatt különösen örülök hogy rábukkantam, a párom telefonja 15 napja pihen a szervizben-reményeim szerint csere lesz-.

"Részletfizetéssel vettem telefont, de hiszen egy hónapig is eltarthat a szerviz!
Jogilag "A jogosult a kijavításig vagy kicserélésig az ellenszolgáltatás arányos részét visszatarthatja."

-Erről a szabályról nem tudtam, viszont megfordult a fejemben.
Tehát, ha jól értelmezem nyolcezer forintos havi törlesztés felét akár vissza is kérhetném?

Szerk:

Bocsi, valamiért kétszer ment(és kétféle) :F

[ Szerkesztve ]

Apu mi ez?-Ez? Feketeribizli...-Akkor miért piros?-Mert még zöld...

(#224) Sethdobaloah válasza Peterson_ (#223) üzenetére


Sethdobaloah
senior tag

azt azért gondolom tudod, hogy ha a részlet, nem havidíj a kapcsolt szolgáltatásért, hanem egész konkrétan a telefonod ára, akkor küzdhetsz érte, hogy most megfogj 4k forintot, de majd kifizeted utolsó utáni részletként.
Szvsz nem éri meg. Ha nem, akkor persze uccu.

...csak én vagyok helikopter?

(#225) Peterson_ válasza Sethdobaloah (#224) üzenetére


Peterson_
addikt

Igen, ez külön a részlet, a havidíj teljesen külön tételként szerepel.
Arra kaptam fel a fejem, hogy ez jogilag lehetséges, akkor legalább próbát teszek azzal hogy nekik szegezem a kérdést.
Aztán biztos mondanak majd rá valami furfangos választ, én meg leszűröm a következtetést, hogy 4 ezer forint nem ér meg ennyi kellemetlenséget. :B

Apu mi ez?-Ez? Feketeribizli...-Akkor miért piros?-Mert még zöld...

(#226) dzsidzsas


dzsidzsas
aktív tag

Nagyon jó cikk lett, persze vannak benne hiányosságok, de köszönjük.
Sajnos ezek ismerete sem fog megmenteni a galád csalók ellen.
Pár gondolat tőlem, ha elfogadjátok (sajnos saját tapasztalat):
Első, csak olyan helyről vásárolj, amelyiknek van boltja, ahova be tudsz menni reklamálni, ahol van panaszkönyv.
Kettő, a számlaképesség nem bizonyíték, hogy a garanciádat érvényesíteni is tudod az eladónál.
Amennyiben van infó a cégről, nézz utána az adószáma alapján van e eljárás, inkasszó ellene. Ha van semmire nem fogsz menni ellene, sehol.
Három, "Semmire nem hajlandó a gyártó
Nincs más lehetőséged, mint följelenteni a Fogyasztóvédelemnél."
Hát ez nem fog menni, levelet kell küldeni (tértivevényest) 30 nap múlva kell választ adnia, akkor indíthat a fogyasztóvédelem egy garanciális jogok megsértése miatt egy eljárást kb 300.000 Ft bírság, amit valószínűleg semmibe vesz a cég, mert ha már idáig jutottál, inkasszós a cég +300 ropi már nem számít neki.
Négy, "Fontos megjegyezni, hogy akkor is áll az elállási jog, ha a neten rendeled, de személyesen veszed át." biztos ez?? Mert szerintem nem. Ekkor már csak 3 napod van. Legalább is én így tudom, mert vettem már így készüléket több helyről, és mindenhol ezt mondták (lehet trükköznek?).
Öt, fogyasztóvédelemnek van segélyvonala, ahol segítenek, hogy mit tehetsz, élj vele.
Remélem segítettem.

https://rollerezz.blogspot.com/

(#227) Pug válasza dzsidzsas (#226) üzenetére


Pug
veterán

Négy, "Fontos megjegyezni, hogy akkor is áll az elállási jog, ha a neten rendeled, de személyesen veszed át." biztos ez?? Mert szerintem nem. Ekkor már csak 3 napod van. Legalább is én így tudom, mert vettem már így készüléket több helyről, és mindenhol ezt mondták (lehet trükköznek?).

A nyolc munkanpos elállási jog a távollevők között kötetett szerződésekre vonatkozik, tehát, ha a bolt elől rendeled meg telefonon a terméket és utána a boltban veszed át, akkor is érvényes. /természetesen ez extrém eset/.

Eladó Samsung Galaxy S24 Ultra 512GB titánlila - 3 év gyártói garancia - extrákkal

(#228) arnyekxxx válasza dzsidzsas (#226) üzenetére


arnyekxxx
veterán

"Fontos megjegyezni, hogy akkor is áll az elállási jog, ha a neten rendeled, de személyesen veszed át." biztos ez?? Mert szerintem nem.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szerint meg de, link visszább.

lehet trükköznek?

szimplán hazudnak, vagy trükköznek (lásd speedshop afsz megoldása: a netes rendelés személyes átvételnél nem rendelés csak készletnyilvántartás)

(#229) Domi_Jani


Domi_Jani
tag

Jó a cikk, egy időben én is rengeteget kerestem ezekről szóló törvényeket, de a legtöbb amit találtam az számomra halandzsa volt értelmezhetetlen szöveg amit csak a paragrafus gyártók képesek megérteni. Talán. De ez jól leegyszerűsített és mégis benne van a lényeg.
Amivel nem értek egyet az az h a szervíz nem vállalja fel az odajuttatást pl postát. Pedig neki aztán tökmindegy lenne h tovább számlázza a javítás után a forgalmazónak. Sajnos eddig egyetlen egy darab szervízzel találkoztam aki felvállalta. Pedig pici boltoknak a kisértékű terméknél viszi a hasznot posta.

A mi boltunkban mindenki örömet okoz nekünk. Egyesek azzal, hogy bejönnek, mások azzal, hogy kimennek.

(#230) Sethdobaloah válasza Domi_Jani (#229) üzenetére


Sethdobaloah
senior tag

nem értem a postás részét a hozzászólásodnak.
Neked odáig kell eljuttatnod a terméket, ahol vetted (vagy ha proaktív vagy, de ez csak opció, akkor ahol javítani fogják). A szervizbe elviszi a kisker, ez a dolga. A szerviz meg elviszi a gyárba, ha az van a cég javítási útmutatójában :)

...csak én vagyok helikopter?

(#231) tomazin válasza Pug (#227) üzenetére


tomazin
veterán

sőt amennyiben erről a jogodról nem tájékoztatnak, (8napos elállás), akkor ez ha jól emlékszem 30napra nő.
amióta tudok erről mindig ellenrőzöm,h tájékoztattak-e, de eddig mindenhol igen, 6os betűmérettel ott van a szla/garin.

illetve még 1 dolog ehhez a 8napos elálláshoz:
én emiatt nagyon óvatosan bontok ki mindent, h ne szakadjon szét a doboz, ne koszolódjon, etc. ezzel megkönnyítem az eladó életét (mert tudja értékesíteni újra) és a sajátomat is, mert nem kell kardoskodni,h miért szaggattad szét/mocskoltad össze a dobozát.(amit jogosnak is tartok)

[ Szerkesztve ]

(#232) Peterson_


Peterson_
addikt

Pont tegnap lett kész a párom telefonja, centire a beígért intervallumon belül.
Az egész telefont ugyan nem, csak az alaplapot, kamerát, kameraburkolatot, akkut, hangszórót, meg szerintem az egész külső burkolatot cserélték(HTC OneX) :DDD
Viszont megkérdeztem a fickót, hogy akkor gondolom innentől -ezekre a komponensekre legalábbis- meghosszabbodik a garancia.
-Erre a válasz az volt, hogy nem, mert ezért adnak rá két évet, nem pedig egyet.
Vitatkozni nem álltam le vele, anno nekem a Nokiámnál is lejárt már a rendes, két éves készülékre szóló garancia, de beleszámolták a jegyzőkönyv alapján összesen kb egy hónapot.
Aztán lehet hogy most már így van, ezt nem tudhatom.

Apu mi ez?-Ez? Feketeribizli...-Akkor miért piros?-Mert még zöld...

(#233) tomazin válasza Peterson_ (#232) üzenetére


tomazin
veterán

ezek le is vannak írva,h mit cseréltek?
mert ha majdnem az egészet kicserélték, akkor tudomásom szerint az egészre újraindul a gari.(ha jól tudom úgy van megfogalmazva,h ha a termék alapvető elemei lesznek cserélve :F )
ez meg bullshit, hogy ezért van rá 2év.

nekem is volt ilyen,h kicserélték a cipőmet (amire ugye óriási 6hó gar van), aztán miután a kezembe adták, megkérdeztem a tagot,h egész véletlenül nem kellene egy garipapírt adni? hát de ő visszaadta. mondtam neki,h igen nagyszerű, viszont ezen nincs feltüntetve,h ki lett cserélve és hogy újraindult rá a gari. válasz: hát mi azt így szoktuk.
elkezdtem röhögni, majd kértem a vásárlók könyvét, hogy beírjam,h eme nagyszerű üzlet (király utcai zone) szokásjog alapján dolgozik. ekkor jött,h természetesen ráírhatom blablabla
szóval jól seggbe kell rugdostatni az ilyeneket. westendben pl van egy fogyvéd pult, lemész, elmondod a nyűgöd, odatelefonál a boltba,h "na, nem kéne" és már mehetsz is vissza a mosolygós eladókhoz, akik természetesen éreztetik veled,h te vagy a köcsög, de az arcuk kárpótol :C

(#234) arnyekxxx válasza Peterson_ (#232) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Érdekes kérdés, ha cserélik a készüléket akkor ujraíndul a jótállás, ha mindent kicserélnek de 1db csavart megtartanak az eredetiből akkor nem, hiszen nem cserekszülék csak sok benne a cserealkatrész :)

(#235) KTTech válasza Peterson_ (#232) üzenetére


KTTech
veterán

Ha az IMEI szám nem változott, akkor nem jár az újrainduló garancia, és a beépített alkatrészekre az eredeti gar érvényessége + amennyit a szervizben töltött a teló idő jár.

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#236) Peterson_ válasza tomazin (#233) üzenetére


Peterson_
addikt

Igen, le vannak írva, tényleg mindent cseréltek, csak épp a kijelzőt nem.
Ettől függetlenül ugye az ember azt mondta, hogy nem is hosszabbodik, na ez az ami nekem sántít.
No mindegy, nem is rajta fog múlni ha esetleg arra kerül a sor.

(#235) KTTech:

Maradt az IMEI :R

Apu mi ez?-Ez? Feketeribizli...-Akkor miért piros?-Mert még zöld...

(#237) tomazin válasza KTTech (#235) üzenetére


tomazin
veterán

én úgy tudom (mondjuk nem mai az állítás), hogy a azokban az országokban ahol blacklistelték a lopott telefonok imeijét nem volt nagy wasistdas megváltoztatni azt,hogy működjön.
egy szervíznek gondolom hasonló kihívás lehet. (nem tudom manapság így van-é)

(#238) Sethdobaloah válasza tomazin (#237) üzenetére


Sethdobaloah
senior tag

elvileg nem nagy cucc átírni. DE attól még új (nem sérült) matricája nem lesz hozzá... ha meg más lenne a házon, mint a szoftverben, csúnyán megütné a bokáját a szerviz.

...csak én vagyok helikopter?

(#239) KTTech válasza tomazin (#237) üzenetére


KTTech
veterán

Lényegtelen az ügy szempontjából (mondjuk nem nyilatkoznék ez ügyben, bár nagyon jól tudom hogy működik). A lényeg az, ha az azonosító nem változik, bármi cserélődhet.

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#240) Sethdobaloah válasza KTTech (#239) üzenetére


Sethdobaloah
senior tag

egyébként: ha egy telefonban kicserélték az alaplapot, kamerát, stb amiket így egyben felsoroltak korábban... na ez jelentősebb cserének számít már.
Szóval a jótállás nem indul teljesen újra, de ezekre a részegységekre elölről kezdődik.

ld: ptk 308. § (3)

Én mondjuk sosem pattogok ezen, ha nem írják rá a garancialapra, de amikor kellett, akkor utólag belekötöttem, és kénytelenek voltak a normál jótállási időn túl javítani.

...csak én vagyok helikopter?

(#241) tomazin válasza tomazin (#233) üzenetére


tomazin
veterán

nem hagyott nyugodni, úgyhogy megkerestem, de rosszul emlékeztem:

Ugyanez irányadó, amennyiben a dolog jelentősebb részét cseréli ki a kötelezett – ilyenkor e rész tekintetében újból kezdődik a jótállási határidő. Fontos még, hogy a dolog jelentősebb része kicserélése esetén is áll, miszerint az egész dolog vonatkozásában meghosszabbodik a jótállás időtartama a hiba közlésétől kezdődő azzal az idővel, amely alatt a jogosult a dolgot a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. Szükséges kiemelni, hogy a dolog nem jelentős részének kicserélésének esetére ez a rendelkezés nem vonatkozik, azaz ilyenkor a jótállási idő nem hosszabbodik meg.

forrás

(#242) feedme


feedme
tag

Mi van akkor ha én szolgáltatónál veszek telefont és abban volt fődarab csere(változott az IMEI)akkor elölről kéne kezdődjön a garancia?
Mert ezt nekem valahogy nem mondták, még csak azt se mondták hogy azzal meghosszabbodna amíg bent volt.

(#243) Sethdobaloah válasza feedme (#242) üzenetére


Sethdobaloah
senior tag

röviden: igen

...csak én vagyok helikopter?

(#244) fsb1000 válasza feedme (#242) üzenetére


fsb1000
nagyúr

Sok szó esett a jogszabályokról lehetőségekről. Sőt a PH! házigazdája is indított egy cikksorozatot ennek a cikknek a sikerén felbuzdulva.
De....
Egy fontos tényezőt mindenki kihagy. A vevő és az eladó viszonyát.
Nem feltétlenül informatikában van elég jó rálátásom a kiskereskedelmi garancia ügyintézésekre, azt tapasztalom a cégek gyakran a jogszabályok keretein túl is teljesítik a vevők kéréseit, reklamációit.

Ennek több oka van... de a tendencia a világos, egy cég minél nagyobb, minél "tisztábban" dolgozik és minél jobban eloszthatók a költségei, annál merevebben viszonyul a vásárlók panaszaihoz.

Szerintem sokkal árnyaltabb pro és kontra is a kép a magyar piacon, mint ami a jogszabályokból levezethető, sőt ha normális hangnemben, nem ajtóstul hőbörögve rontunk neki a garancia ügyintézésének akkor nagyobb siker várható. Mindig egy emberrel találkozunk, akinek ez a munkája és biztosan vannak szubjektív elemei is a döntéseinek.
Persze ez a másik oldalról is így kéne működjön....

(#245) Aakisan


Aakisan
aktív tag

Megérte elolvasnom.Igényes és minden benne van. Nagyon sokat segítettél,köszönöm! +1

(#246) this is life


this is life
Ármester

Koszi a hasznos olvasmanyt,ilyet mar eltem at en is,de sokaknak hasznos lehet ha ilyen elott allnak... koszi megegyszer.

Aztán a szomszéd tehenének, hogy szolgál az egészsége?

(#247) BlackSoft


BlackSoft
addikt

Hát tabletet sem szabad venni 100-150 alatt, és már meg is van oldva a probléma, sőt a nem 30ezer forintos kínai csung-young tablet/telefon gyártók általában kedvesen, megértően állnak hozzá bármilyen problémához, és céljuk, hogy a vásárló elégedett legyen a drága termékkel, és később visszatérjen más általuk forgalmazott terméket vásáolni... :D :U

[ Szerkesztve ]

---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------

(#248) this is life válasza BlackSoft (#247) üzenetére


this is life
Ármester

Osztom reszben a velemenyed, de talan nem is az ar hanem a gyarto ami sokat szamit a tableteknel,mindegy milyet vesz az ember de nagy es neves gyarto termeke legyen pl asus,acer,lenovo,samsung,sony...a dzsunka gyartok neve sincs termekei messzire kerulendok...

[ Szerkesztve ]

Aztán a szomszéd tehenének, hogy szolgál az egészsége?

(#249) BlackSoft válasza this is life (#248) üzenetére


BlackSoft
addikt

Hát igen én is ilyesmire gondolok, de a minőség azért magasabb árat is jelent, ha nem is annyira elérhetetlent, de nem 20-30 ezres szokott lenni egy asus vagy egy apple termék. De azért az árért azt kapjuk amit szeretnénk.

---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------

(#250) this is life válasza BlackSoft (#249) üzenetére


this is life
Ármester

Ezt megtapasztaltam en is,eloszor egy brandelt tabom volt de annyi bosszusagot okozott 150 napbol kb 60 nap szervizben, mindenem tele lett a kinai x@rokkal,hogy inkabb aldoztam ra tobbet ,joval tobbet es lett egy samu. Bar papiron csak 2/3 ad a teljesitmenye mint a kina taboknak, megis joval gyorsabb,stabil, sokaig birja akksival. Nem kell allandoan romolni mokolni hogy hatha hasznalhato lesz majd.

Aztán a szomszéd tehenének, hogy szolgál az egészsége?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.