Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) great66 válasza Dark Archon (#99) üzenetére


great66
tag

Azt nem tudhatod, hogy mikor veszel szürkeimportos cuccot...

(#102) KTTech válasza Mr. Teddy (#98) üzenetére


KTTech
veterán

Nem indul újra. Pontosabban, ha gar időn belül van, akkor nem indul újra, ha gar időn kívül, akkor általában fél év garancia van az adott javításra.

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#103) KTTech válasza great66 (#101) üzenetére


KTTech
veterán

De igen, jó eséllyel tudható (ha nem, akkor 1 levél az eladónak, hogy ki vállalja a garanciát a termékre. Ha nem a termék oldalán található hivatalos importőr/márkaszerviz, akkor biztosan gond lesz). Általában az importőrnek egyedi garjegye van (pl. a Panasonicnál a Videopart kft saját garjegye, ami más garanciára jogosít fel, mint a gyári EU garancia).

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#104) great66 válasza KTTech (#103) üzenetére


great66
tag

Samsung Tv-ről volt szó és a márkaszervíz vállalta a garanciát, de csak javításra terjedt ki a garancia. Cserére sajnos az ötödik javítás után sem került sor és a készülék ugyanúgy hibás maradt. Aztán a Samsung ügyfélszolgálat elárulta gyári szám alapján, hogy sajnos nem áll módjukban cserélni, mert szürkeimportos...

(#105) KTTech válasza great66 (#104) üzenetére


KTTech
veterán

Na, itt jött volna képbe szerintem az egyedi garjegy... A Samsung Mo-nak egyedi van (tudom, mert van pár termékem tőlük), és mást vállalnak, mint az EU gar (amire a javítást vállalják).

Neked a csere úgy működne, hogy kiviszed a származási országba és ott cseréltetnéd (bár én a bolton verném le a balhét, aki eladta).

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#106) ronson válasza great66 (#104) üzenetére


ronson
őstag

Kizárólag a vásárlás helyén verheted el a port, így azt tedd.
Intézzék a csere tv-det!

(#107) IamMenyus


IamMenyus
tag

A cikk elején a számla + garjegy szükséges dolog általánosítása sületlenség,
sok olyan gyártó van aki nem ad gyártói garanciajegyet, és nem kér számlát sem javításhoz (pl HP, DELL, APPLE), mert normális online adatbázisuk van (persze ettől nem baj ha meg vannak a papírok).

Meghibásodás esetén a gyar+szla papírok keresgélése előtt érdemes rákeresni neten arra hogy az adott termék gyártójának van-e online garancia-ellenőrző funkciója, mert -ami a számlán / garlevélen gyakran nem szereplő- az esetleges garancia-kiterjesztés és a garancia érvényesíthetőségének módja is megtalálható ott, erre egy-két példa:

Hewlett Packard
APPLE

Fontos és hasznos lehet még az is hogy néhány gyártónál lehet utólagos garancia-kiterjesztést is vásárolni, van ahol még a garancia lejárta után is egy ideig!!!, ami "életmentő" lehet...

m

(#108) orion1025


orion1025
őstag

Sok apróságot üzlete válogatja, de egyértelműen ha nagyobb üzletláncnál van megvéve egy bizonyos holmi, ott jóval egyszerűbb garanciát vagy elállást érvényesíteni.

De csak mellékesként kérdezném meg, hogy mit vársz egy ilyen árkategóriás teblettől?Többet lesz "szervízben" mint használatban a garanciális periódusban.És ezt ne sértésnek vedd, de aki ilyet vesz az csak saját magát szivatja meg.Ráadásul az ilyen noname holmiknak a "szakszervíz" ügye is jóval nehezebb, mint egy elismertebb márkának, aminek adott esetben a városodban is van telephelye, na meg sokkal rugalmasabbak garanciális ügyintézésben, amiben volt is már részem nem egyszer.

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#109) arnyekxxx válasza IamMenyus (#107) üzenetére


arnyekxxx
veterán

sok olyan gyártó van aki nem ad gyártói garanciajegyet,

nem is a gyártónak kell garijegyet adni, hanem a forgalmazónak, ugyanis a vásárló a forgalmazóval van jogviszonyban, annak viszont kutya kötelessége, már ha be akarja tartani a hatályos magyar jogszabályokat (lásd pár hsz-al visszább a törvényt)

(#110) Baggins86 válasza arnyekxxx (#97) üzenetére


Baggins86
aktív tag

Na várj valamit most nem értek.

"Ha jelentős részt cseréltek, mint pl alaplap, kijelző, stb, a garancia újraindul a kicserélt részre, de a többi részre is megnövekszik, ahogy azt fönt is olvastad."

Ha meghibásodik 1év 10 hónap után és alaplapot kell cserélni akkor megint lesz rá 2 év garancia?

"nem, akkor a javítás időtartamával lesz hosszabb az eredeti jótállásod (persze a gyártó adhat ennél jobb feltételeket, de az már önkéntes)."

Én itt egy kis ellentmondást érzek.

A szerencsére szót azért írtam, mert a papír elkeveredik, megsemmisül stb, egy gyártói adatbázis már nehezebben...

(#111) arnyekxxx válasza Baggins86 (#110) üzenetére


arnyekxxx
veterán

nincs itt ellentmondás, a javitási idővel meghosszabbított jótállási idő törvényi kötelezettség (link és idézet visszább), a cserealkatrészre meg önként vállalhat extra jótállást a gyártó, de ez nem törvényi kötelezettsége (legalábbis én még nem láttam sehol belinkelt jogszabályt ami ezt előírná, de ha valaki tud ilyet, ne tartsa magában)

(#112) Peak


Peak
addikt

sajnos pár helyen megtévesztő és helytelen az információátadás.
ilyen pl. az, hogy ki a kötelesség vállalója, aki a garanciáért jogilag felelős.

pl. a fordulj a fogyasztóvédelemhez ha a gyártó nem cserél... merő faxxság, a gyártóval a végfelhasználó semmilyen jogi viszonyban nincs, a gyártóhoz meg mégannyira nincs köze a fogyasztóvédelemnek.
leginkább azzal kell tisztában lenni, hogy AZ A CÉG az, akitől bármit is követelhetünk, vagy fejlelenthetünk, akitől vettük a cuccot.

és még sorolhatnám a pontatlanságokat, de az előttem szólók, és még az utánam jövők is megfogják tenni :)

Ryzen 9 5900X / 64GB@3.2XMP / Asus TUF 3080Ti / 2x1TB RAID0 NVMe SSD / AW2721D / HyperX Alloy Elite 2 / Razer Basilisk V3

(#113) Peak válasza Baggins86 (#110) üzenetére


Peak
addikt

egy kicserélt alkatrésznek NINCS önálló garanciája, hiszen az része a TELJES eszköznek, és a TELJES eszköznek van saját GARANCIÁJA.
tehát TÉVES minden olyan dezinformálás, hogy pl. ha kicserélik a 10 hónapos notebookdban a vinyót, akkor arra 3 év gari jár, mert azt láttad a westerndigital oldalán, hogy 3 évet adnak rá.
NEM. NINCS plusz gari, semmi nincs rá.

ez alól kizárólag a főalkatrészek kivételek ( notebook esetén pl. alaplap és a kijelző ), amelyekre ALKATRÉSZGARANCIA indul beépítés után, amely általában 1 év, és NEM ÖSSZEKEVERENDŐ vagy ÖSSZEMOSHATÓ a készülék teljes garanciájával.
továbbmegyek.... ha egy készülékről már a TERMÉKGARANCIA lejárt, de még van valamire ALKATRÉSZGARANCIÁD, abban az esetben a termékgaranciával járó előnyök és vállalások már nem lesznek érvényesek, kizárólag a szerviz vagy gyártó jófejségén múlik ez, ilyen pl. az ingyenes háztól házig szállítás az ACER esetén. pl. ezt követelni nem követelheted, mert nincs rá jogalapod, de az más kérdés, hogy az acer jó fej és ingyen hozzaviszi a cuccod.

Ryzen 9 5900X / 64GB@3.2XMP / Asus TUF 3080Ti / 2x1TB RAID0 NVMe SSD / AW2721D / HyperX Alloy Elite 2 / Razer Basilisk V3

(#114) Peak válasza Zirowe (#6) üzenetére


Peak
addikt

ez merő hülyeség.
az EU törvénykezése csak megemliti a közös szabályozást, de utána egyből át is tolja a jogalkotást és joggyakorlást az adott országra.
tehát... minden további nélkül mondhatja egy adott ország gyártói képviselete, hogy "bocsi, de ilyen tipus nem is lett magyarországon forgalomba hozva általunk, nem tudunk vele foglalkozni" :) JOGA VAN hozzá.
az emberkének meg JOGA VAN tájékozódni normálisan az EUs jogokról és kötelességekről, mielőtt ukrán importból hoz francia nyelvű lokalizált notebookokat.

Ryzen 9 5900X / 64GB@3.2XMP / Asus TUF 3080Ti / 2x1TB RAID0 NVMe SSD / AW2721D / HyperX Alloy Elite 2 / Razer Basilisk V3

(#115) Peak válasza poli27 (#23) üzenetére


Peak
addikt

"A másik én úgy tudom, hogy a Magyar törvények szerint elég csak a garancialevél vagy a számla a garancia érvényesítéséhez, nem kérhetik mind a 2-őt!"

Papiron igy van, viszont az is benne van, hogy a számlának vagy gar.jegynek EGYÉRTELMŰEN össze kell kapcsolódnia az adott eszközzel, amire igényled a garanciális javítást.

Ergo egy "GYŰJTŐ112" - 69,999.- feliratú blokkal baszhatod, mivel az aztán bármiről szólhat, mosógépről, tűzhelyről, mikróról, telefonról, netbookról, tabletről, tévéről, videoról, erősítőről, hangfalról, BÁRMIRŐL.
Ebben az esetben pl. egy megbizott szerviz minden további nélkül mondhatja azt, hogy oké... adjál garanciajegyet, amit az eladó kitöltött és lepecsételt.

Tehát igenis KÉRHETI mindkettőt, mert a törvény szövege nem tér ki arra, hogy az egyiknek mindenképp az eszköz vásárlását igazoló dokumentumnak kell lennie. Egy blokk NEM IGAZOLJA EGZAKTUL egy adott eszköz vásárlását.

Ryzen 9 5900X / 64GB@3.2XMP / Asus TUF 3080Ti / 2x1TB RAID0 NVMe SSD / AW2721D / HyperX Alloy Elite 2 / Razer Basilisk V3

(#116) RobinHD


RobinHD
tag

nagyon hasznos cikk!
igaz újdonságot számomra nem rejtett

de kérdésem volna, hátha van itt olyan aki tud nekem segíteni :)

Szeretnék venni egy iphone 5-ös készüléket, interneten rendelném, és pick-pack pontra kérném a szállítást!
mivel h az apple-nek elég érdekes garancia szabályai vannak, így be kell regisztrálni a készüléket, h használni is tudjam teljeskörűen, de ez azt eredményezi h elindul a garancia ideje is!
kérdés: ebben az esetben is nyugodtan vissza vihetem a készüléket a boltba ha nem tetszik? eddig még sosem volt iphone-om, de kipróbálnám, viszont az h az iStyle-ba nyomogathatom a menüt az nem kipróbálás :/

persze ha megtetszik a rendszer, akk nem vinném vissza, de ha nem akk igen, szóval lényeg h beregisztrált iphone esetében is élhetek az elállás jogával?

előre is köszönöm :R

Privátra illik válaszolni! :)

(#117) Peak válasza RobinHD (#116) üzenetére


Peak
addikt

gyakorlatilag 8 napra kikölcsönöznéd? :D :D :D

Ryzen 9 5900X / 64GB@3.2XMP / Asus TUF 3080Ti / 2x1TB RAID0 NVMe SSD / AW2721D / HyperX Alloy Elite 2 / Razer Basilisk V3

(#118) RobinHD válasza Peak (#117) üzenetére


RobinHD
tag

röviden és lényegre törően igen :D csak így tudok magamnak véleményt alkotni a telóról, aztán ha megtetszik, akk nem élek a jogommal, ha nem akk meg élnék a jogommal, csak kérdés h díjaznák e?!

gondolom az Apple sem kivétel e jogszabály alól ..

Privátra illik válaszolni! :)

(#119) ronson válasza Peak (#117) üzenetére


ronson
őstag

Volt már olyan aki visszavitte a 8. napon a projektort több mint 100 üzemórával, aztán elhajtották, hogy ez nem kölcsönző köcsög.

robin18

Jogilag nem tud mit tenni, de anyád csuklani fog keményen az biztos. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#120) Peak válasza ronson (#119) üzenetére


Peak
addikt

Ebből is látszik, hogy a Fogyasztóvédelmi jogok igen erősen ráncfelvarrásra szorulnak, mivel nem követték az elmúlt évek változásait, illetve erősen hézagosak és zavarosak is a szabályok.

Ryzen 9 5900X / 64GB@3.2XMP / Asus TUF 3080Ti / 2x1TB RAID0 NVMe SSD / AW2721D / HyperX Alloy Elite 2 / Razer Basilisk V3

(#122) arnyekxxx válasza ronson (#119) üzenetére


arnyekxxx
veterán

akkor bizony megsértették a jogszabályt, mert az nem tartalmaz olyan korlátozást, hogy a terméket 8 napig nem lehet használni.

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99900017.kor

17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet

a távollevők között kötött szerződésekről

4. §15 (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.

(6) A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A vállalkozás azonban követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

Ha nem volt nem rendeltésszerű használat ami kárt okozott a termékben, akkor kutyakötelessége viszavenni még akkor is, ha magunk között tarthatjuk kiskorsónak aki visszaéll a lehetőséggel.

[ Szerkesztve ]

(#123) ronson válasza arnyekxxx (#122) üzenetére


ronson
őstag

Persze, hogy megsértették, ez elvi kérdés. Vállalták volna a következményeit ha lett volna. (Ami annyi lett volna, hogy vissza kell venni tőle.)

Viszont annyi bőr már nem volt a buzi gyerek pofáján, hogy a hatósághoz forduljon.

(#124) Easyl0ver


Easyl0ver
tag

Remek cikk !!! Érdemes elolvasni.

"They know what is what, But they don't know what is what, They just strut. What the fuck? "

(#125) RobinHD válasza ronson (#123) üzenetére


RobinHD
tag

most az "buzi gyerek" aki kihasználja ezt a jogot?
rem engem nem veszel egy kalap alá ezzel :)

Privátra illik válaszolni! :)

(#126) arnyekxxx válasza RobinHD (#125) üzenetére


arnyekxxx
veterán

a joggal lehet élni is meg visszaélni is. A 8 nap nem azért van, hogy SpúrSteve így oldja meg ingyenből az alkalmi eszközhasználatát, hanem azért, hogy az eszközt amit ugy vesz meg, hogy nem tudja élőben kipróbálni, ne maradjon a nyakán akkor se ha nem az amire gondolt, hogy lesz. Az, hogy a kocsmádba veszel egy projectort amivel lenyomod a VB közvetítést aztán szomorú bociszemekkel visszaviszed, hogy mégse tetszik, az nem élés a joggal hanem visszaélés.

(#127) RobinHD válasza arnyekxxx (#126) üzenetére


RobinHD
tag

köszönöm az "értékes" kritikákat, látom egyesek vmiféle kárt okozz ez a lelkükben :D

lényeg amit csak ismételni tudok: nem azért akarok venni egy iphone h 8 napig használjam! hanem h kipróbáljam h aztán ha megtetszik meg is tartanám! és kíváncsi vagyok h iphone esetében is érvényes e..

de látom ezt nehéz értelmezni :)

Privátra illik válaszolni! :)

(#128) szaszlaci válasza arnyekxxx (#126) üzenetére


szaszlaci
addikt

+1

robin18: Miért ne lenne érvényes az ájfonra?

[ Szerkesztve ]

■■■ pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt

(#129) RobinHD válasza szaszlaci (#128) üzenetére


RobinHD
tag

nem tudom, sokat hallottam h apple garikról, aztán csak gondoltam megkérdezem!
de látom egyesekből elég erős negatív kritika áramlik az ötletemmel szemben!

nem akarok visszaélni ezzel a joggal, csak kiakarok próbálni vmit amit eddig még nem volt alkalmam sose, mert eddig mindig androidot használtam, e nem akarok emiatt csomót bukni, mert mégsem olyan jó mint emennyire mondják! azt remélem nyilvánvaló h egy bolt pultján 5-10 perc alatt nem lehet normálisan kipróbálni
ha nem fog tetszeni már másnap vissza viszem, ha igen megtartom..

Privátra illik válaszolni! :)

(#130) arnyekxxx válasza RobinHD (#129) üzenetére


arnyekxxx
veterán

az applegari lehet akármilyen, ez a 8nap ez jogszabályi kötelezettség még SJ szelleme se ignorálhatja

(#131) sysrq válasza RobinHD (#129) üzenetére


sysrq
őstag

Ez egy téves jogalkotás következménye, ha például rendelsz a neten egy kádat akkor ha nem fér be vissza tudjad küldeni. Vagy túl nagy a ruha. De egy elektronikai készüléknél már mondhatja a gyártó, megnézted addig ok, de el is indítottad a szoftvert, ergo elfogadtad a szerződést, miért küldenéd vissza?
De ezt persze itthon megint elszúrták.

Keresek Thermalright 1150 lefogatót

(#132) vamzi


vamzi
őstag

Személyes vásárlásnál sem kötelesek visszatéríteni az árát, ha nem vagyok megelégedve a termékkel? Teszkóban nekem szó nélkül visszaadták a pénzt, amiért 3 napon belül visszavittem és elálltam az ügylettől.

Továbbá nagyon fontos!
Ha tartozékokkal adod be garanciáztatni, akkor mindenképpen szerepeljen a jegyzőkönyvön minden egyes tartozék tételesen, illetve célszerű érdeklődni előtte, hogy kell-e valamit is a hibás készülékmellé pakolni a kiegészítőkből. Sajnos már jártam úgy, hogy kevesebb kiegészítővel kaptam vissza a terméket, mint beadtam...

Néhány pozitív garanciális tapasztalat:
TESCO - 3 napon belül szó nélkül felajánlották a pénzvisszafizetést, cserét, vagy levásárlást
Praktiker - Minden tartozék nélkül, csak a hibás gépet is megjavították
Edigital - 3 napon belül szó nélkül felajánlották a pénzvisszafizetést, vagy levásárlást(nem netes vásárlás volt!)
Media Markt - szó nélkül felajánlották a cserét, vagy levásárlást, a levásárlásra rá is fizethettem
Logitech - Csak annyit írtam a helpdesknek, hogy eltörött az egerem vevője, amire nem válaszoltak, cserébe 2 nap múlva a postás hozta az újat, pedig garancia már nem volt rá!

Biztosan van még, de most ennyi jutott eszembe :))

Hasznos cikk, köszönjük!

(#133) szaszlaci válasza vamzi (#132) üzenetére


szaszlaci
addikt

Nincs 3 nap, ha meggondoltad magad. – az csak azt csak jófejségből szokták vállalni.

■■■ pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt

(#134) sysrq válasza vamzi (#132) üzenetére


sysrq
őstag

TESCO, Praktiker, Media Markt, neked visszaadja az árat, visszaszállítja ahhoz akitől vette ha nem kapja vissza az árát megfenyegeti hogy többet nem vásárol tőle.
Edigital, nem írtad milyen termék volt, Logitech, nagyon gáláns cég, mekkora árrése lehet ha belefér.

Keresek Thermalright 1150 lefogatót

(#135) KTTech válasza vamzi (#132) üzenetére


KTTech
veterán

Nincs 3 nap meggondolás esetére, csak meghibásodásra, törvény szerint. De ez is csak akkor, ha nem a végfelhasználó okozta a meghibásodást... Ettől pozitív irányban természetesen el lehet térni, azt nem tiltja a törvény.

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#136) Peak válasza vamzi (#132) üzenetére


Peak
addikt

Személyes vásárlásnál a neteshez képest sokkal szigorúbb szabályoknak kell megfelelni.

A MediaMarkt saját üzletpolitikája, hogy nem áll le vitázni az ügyfelekkel, még ha azok brikett-szintű hülyék is. Pistabá' traktorról leszállva véletlen törölte az egy napos notebookról a Windows könyvtárat. Nyomorék MediaMarkt ügyfélszolgálat még arra is képtelen, hogy egy sima előszűrést végezzen egy bevitt notebookon, hogy egyáltalán van-e OS, törött vagy sem, stb. Átveszik. Majd ha elég hangosan kiabálsz, és vered az asztalt, kicserélik.
Node utána meg tolnák vissza a gyártónak a saját hülyeségük által visszavett cuccokat, aminek nincs semmi baja. Aztán csodálkoznak, mikor a gyártó nem cseréli ki másikra, és szépen rájukrohad a cucc a saját hülyeségük és inkompetenciájuk miatt.

MediaMarkt ilyen szempontból igazán vevőbarát, mivel szénnélehet sz#&atni őket.

Ryzen 9 5900X / 64GB@3.2XMP / Asus TUF 3080Ti / 2x1TB RAID0 NVMe SSD / AW2721D / HyperX Alloy Elite 2 / Razer Basilisk V3

(#137) Peak válasza KTTech (#135) üzenetére


Peak
addikt

Sőt, ha meg is hibásodott, az átvevő cégnek (aki eladta) JOGA VAN bevizsgálni a gépet, hogy tényleg rossz-e. Sokan pl. ezzel nincsenek tisztában, és azonnal verik az asztalt.
Ez pont az előbb emlitett "jajletöröltemavindózt" vásárlók kivédése miatt lehetséges.

Ryzen 9 5900X / 64GB@3.2XMP / Asus TUF 3080Ti / 2x1TB RAID0 NVMe SSD / AW2721D / HyperX Alloy Elite 2 / Razer Basilisk V3

(#138) arnyekxxx válasza Peak (#137) üzenetére


arnyekxxx
veterán

erre tudsz valami jogszabályt?

Mondjuk megveszem a tabletet, hazamegyek, bekapcsolom, nem indul, visszaviszem, hogy nem indul aggyanak degyorsan másikat erre Ügyfélszolga Mancika rámnéz a tengerkék szemével és közli, hogy jó, 30 nap mulva jöjjek vissza a kivizsgálás eredményéért?

(#139) orion1025 válasza arnyekxxx (#138) üzenetére


orion1025
őstag

Legjobb tudomásom szerint 3 napon belül kötelesek kicserélni egyből a hibás terméket, szervízre hivatkozás ide vagy oda.De ezt is helye válogatja, van ahol egyből adnak másikat, van ahol elküldik pestre kivizsgálásra, majd utána döntenek a továbbiakról.

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#140) arnyekxxx válasza sysrq (#131) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Ez marhaság, a müszaki cikknél alapvető, hogy bekapcsolod, anélkül mit tudsz rajta kipróbálni?

Egyszerűen - és teljes joggal - abból indul ki a jogalkotó, hogy fénykép meg leírás alapján nem tud a fogyasztó valós képet alkotni a termékről. A boltban élőben ki tud próbálni bemutató darabot, tudja nyomkodni, megismerni a fizikai valójában, ez online nem létezik.

(#141) sysrq válasza arnyekxxx (#140) üzenetére


sysrq
őstag

Nem marhaság, hanem ezért rossz a törvény.

Keresek Thermalright 1150 lefogatót

(#142) Peak válasza orion1025 (#139) üzenetére


Peak
addikt

Ez is merő ostobaság.
Tehát ha megtöröd az LCD panelt, visszaviszed 3 napon belül, akkor a bolt nyelje be??? :D Ostobaság!
Nélkülöz minden józan ítélőképességet és ésszerűséget.
A boltnak joga van átvenni úgy, hogy jegyzőkönyvet készit az átvételről, majd elküldi bevizsgálásra, amelynek az eredményétől függően CSAK kicserélés lehet a vége, ha rossz a termék valóban, és az rendeltetés szerű használat mellett rossz, illetve visszaadják, ha nincs hibája, és nem cserélik.

A külömbség az 3 napon túl, hogy a probléma megoldása nem csak 2 lehet ( FIX csere vagy visszaadás ), hanem kijavítás is, az ide vonatkozó törvények szerint.

Tehát TÉVES azt gondolni, hogy bemegyek 3 napon belül egy összefosott notebookkal a boltba, és ott azonnal kicserélik egy másikra hasraesve, mert a szerviznek joga van megvizsgálni a vissza vitt készüléket, hogy valóban jogosult-e a cserére, mert ugyebár bemondásra a lotto5öst sem fizeti ki neked a szerencsejátékRT. :D

Egyéb iránt ez a 3 napos faszkodás sincs jelen pillanatban egy hatályos törvényben sem tudomásom szerint.

[ Szerkesztve ]

Ryzen 9 5900X / 64GB@3.2XMP / Asus TUF 3080Ti / 2x1TB RAID0 NVMe SSD / AW2721D / HyperX Alloy Elite 2 / Razer Basilisk V3

(#143) poli27 válasza orion1025 (#139) üzenetére


poli27
veterán

3 napon belül nem hivatkozhatnak ilyenre! Azonnal cserélniük kell én úgy tudom![link] [link]

[ Szerkesztve ]

(#144) orion1025 válasza Peak (#142) üzenetére


orion1025
őstag

Nem is arra írtam, úgy látszik nem értetted meg....Hanem arra, hogy nem működik valami.Volt még régen MP3 lejátszóval ilyenem, hogy aznap este már nem tudtam bekapcsolni, másnap visszavittem, ment egy kis telefonálgatás, és adtak másikat helyette.Természetesen számlával, dobozával és minden tartozékával együtt állítottam oda.

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#145) Peak válasza orion1025 (#144) üzenetére


Peak
addikt

Szerintem meg akkor egymást nem értjük. :D

A nyilvánvaló meghibásodás esetén egy boltnak nincs miért szarakodni bevizsgáltatni a gépet.
Nem is fogja, ahogy irod is egy be nem kapcsoló MP3 lejátszó esetén.

De nem egyértelmű esetben van joga vizsgálni, hogy a visszavitt termék valóban rossz-e, ahogy a vásárló állitja, vagy NEM rossz.
Mégpedig az alábbiak miatt:
"A szabályozás 13 éve nincs hatályban, de a köztudatban még igen élénken él ez a rendelkezés. A kereskedő napjainkban nem köteles arra, hogy akár 8, akár 3 napon belül minőségi hiba hiányában visszavegye és kicserélje a terméket.

Létezik a jótállásos termékekkel kapcsolatos hasonló szabályozás, mely éltetheti a fentiekben említett tévhitet, a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, mely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szól.

E szerint ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A fentiek alapján a Korm. rendelet mellékletében felsorolt, kötelező jótállás alá eső termékekkel (általánosságban 10.000,-Ft vételár feletti bútorok, órák, hangszerek, írógépek, számológépek, számítógépek, távcsövek, pendrive, fényképezőgép, rádió, porszívó, mosógép stb.) kapcsolatban a kereskedőnek kötelessége a cserét elvégezni, ha a termék rendeltetésszerűen nem használható.

ÉS MIVEL az eladó cég ha nincs megfelelő szaktudás birtokában, JOGÁBAN ÁLL felkérni hivatalos szakszerviz az eszköz megvizsgálására, hogy az igény jogos vagy sem, azaz HAZUDIK A KEDVES VÁSÁRLÓ, vagy sem! :D Érthető? :)

Tekintettel arra, hogy nap mint nap jogászokkal tárgyalok ilyenről és hasonlókról, a bolt 100%osan védve van jogilag bármilyen birósági ügyben, ha arra hivatkozik, amit fentebb irtam.

[ Szerkesztve ]

Ryzen 9 5900X / 64GB@3.2XMP / Asus TUF 3080Ti / 2x1TB RAID0 NVMe SSD / AW2721D / HyperX Alloy Elite 2 / Razer Basilisk V3

(#146) Peak válasza poli27 (#143) üzenetére


Peak
addikt

Ebben a két linkben SEHOL SINCS leirva, hogy ne vizsgálhatná a szerviz az eszközt, hogy valóban hibás-e.
Tisztán egy olyan jogviszonyt ir le, ahol feltételezhető, hogy a bevizsgálás megtörtént, vagy egyértelmű, hogy a készülék hibás, és annak a kötelező kezeléséről szól.

Ezen jogi állapot előtt van az, hogy a bolt, ha akarja, megvizsgáltathatja a készüléket, amennyiben maga nem rendelkezik szaktudással.

Ryzen 9 5900X / 64GB@3.2XMP / Asus TUF 3080Ti / 2x1TB RAID0 NVMe SSD / AW2721D / HyperX Alloy Elite 2 / Razer Basilisk V3

(#147) orion1025 válasza Peak (#145) üzenetére


orion1025
őstag

Az utolsó részére a mondandódnak még reagálnék!

Ez sem feltétlenül így van.Jó "pár" éve volt egy MSi routerem amit egy komplett csomag volt USB-s vevővel.A router szoftvere összeomlott nagyjából 2 év használat után, de az USB-s vevő már rég nem volt meg.Bevittem az üzletbe és megkérdeztem ilyenkor mi van, és fel lett hívva a hivatalos szakszervíz, ahol azt mondták így is érvényesíthetem a garanciát, ráadásul rá sem néztek a routerre.Tehát ebben az esetben az üzlet csak közvetítő volt, nem ő döntötte el mi legyen, és kaptam egy ugyanolyan routert a sima dobozos változatból ott helyben.

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#148) Peak válasza orion1025 (#147) üzenetére


Peak
addikt

Igen, csak ebben az esetben NEM a fogyasztói jogok alapján kaptál bármit is, hanem a gyártói szabályok alapján. Amihez a Fogyvédelemnek semmi köze nincs. Itt a gyártó döntött.
Szóval nem keverendő az idáig tárgyalt témával.

Ryzen 9 5900X / 64GB@3.2XMP / Asus TUF 3080Ti / 2x1TB RAID0 NVMe SSD / AW2721D / HyperX Alloy Elite 2 / Razer Basilisk V3

(#149) arnyekxxx válasza sysrq (#141) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Max neked rossz ha forgalmazó vagy és szemetet árulsz jól promózva amit aztán sokan visszaküldenek..

(#150) arnyekxxx válasza Peak (#142) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Az lcd törés nem jótállási kérdés, az egész erre felépitett mondókád baromság.

Egyéb iránt ez a 3 napos faszkodás sincs jelen pillanatban egy hatályos törvényben sem tudomásom szerint.

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor

A jogszabály mai napon (2013.IV.16.) hatályos állapota

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet

az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

ja látom te is bemásoltad, akkor nem értem azt a "nincs hatályos" dolgot.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.