Hasznosnak tünik mihamarabb elolvasom.
Backup The World and Headphones on! AMD A8 6600k, Asrock FM2A85X Extreme4, Kingston HyperX DDR3 1600 2x2Gb
Hasznosnak tünik mihamarabb elolvasom.
Backup The World and Headphones on! AMD A8 6600k, Asrock FM2A85X Extreme4, Kingston HyperX DDR3 1600 2x2Gb
Nagyon hasznos, mondhatni kötelező cikk Gratulálok az elkészítésért, és nagyon köszönöm, sokunk nevében
Remélem a boltok/gyártók is elolvassák a cikket, mert kevés kivétellel kb egy cég sem szereti a törvényben leírtan gyakorolni a jótállással kapcsolatos kifogásokat. Sajnos ez a másik oldalt is igaz, vannak trükközők, akik szeretnek minden csip-csup dolgot bebújtatni garanciális probléma alá, hogy ezen nyerészkedjenek. Nehéz ügy ez az egész.
Mindenesetre mindenkinek javaslom, hogy olvassa el a cikket, hogy tájékozott legyen ebben. A szerzőnek gratulálok, ez valóban egy olyan témakör, amit időről-időre köztudatba kell hozni, frissíteni kell az infókat róla.
Igaz még csak melóban vagyok, este elolvasom én is, de maga a témakör fontos.
[ Szerkesztve ]
Azért elég sok a pongyola és pontatlan megfogalmazás, ugyanakkor sok dolog kimaradt.
Pl: fogyasztóvédelemnél nem feljelentést teszünk.
Békéltető testületről szó sem esett, illetve a 3napon belüli meghibásodás esetéről.
Helyedben átnézném még egyszer és javítanám/kiegészíteném, mert egyes részek félrevezetőek lehetnek (főleg ami az elállásnál van).
[ Szerkesztve ]
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
És az itt leírtakból semmi nem vonatkozik a külföldről behozott készülékekre. Ezt is érdemes mérlegelni még rendelés előtt.
Üdv: Gergő
Ez sem igaz ebben a formában.
EU-n belül vásárolt termékekre az egész EUra kiterjedő garanciát kötelesek adni, amit a hazai képviselet köteles elfogadni és itthon vásárolt termékkel egyenrangúként kezelni.
De persze a hazai forgalmazók kitalálták azt a jogilag nem létező fogalmat, hogy "szürkeimport", és ezzel próbálják meg a járatlanokat átverni.
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
remek cikk, köszönjük
Minden embernek alanyi joga, hogy hülye legyen, de látom élnek is vele rendesen...
Tehát ha Én veszek mondjuk egy Asus alaplapot Angliában és azt haza hozom és itt döglik meg, akkor az Asus Magyarország köteles azt nekem legariztatni?
Hiánypótló cikk! Köszönjük!
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
A békéltető testületről valóban nem, viszont a 3 napos szabály benne van.
Hasznos cikk, köszönjük!
Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace
Nem rossz cikk, bár ezzel nem értek egyet: Ha főzött romot teszel föl, ugrik a garancia
Nem, ha vissza tudod állítani gyári állapotra, a root jogokra is ez vonatkozik.
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
Átírtam
Vannak rá különböző módszerek, Samsung alatt például a binary counter lenullázása, és ha úgy viszed vissza meg nem mondják hogy volt rajta valami
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
Jó cikk lett!
Viszont egy nagyon fontos dolgot nem találtam benne,
de javítsatok ki, ha bele van írva, és át siklottam felette.
Nem szól arról a cikk, hogy a vevő számára jogilag ki
biztosítja a garanciát!
Ezt nagyon fontos helyesen tudni, mert sok kellemetlenség
lehet belőle. Saját tapasztalat...
A garanciát mindig az biztosítja, amelyik cég a jótállási
jegyet kiállította!!
pl.: Bárhol veszel Samsung Tv-t, nem az adott üzlet felelős a garanciáért
hanem a Samsung cég.
De! Ha X Y boltban veszek egy Gigabyte alaplapot,
és az XY bolt a saját jótállási jegyét tölti ki,
akkor számodra az X Y bolt adja a garanciát, nem a Gigabyte.
Ez azért nem mindegy, mert a Samsung TV esetében nem zaklathatom
az üzletet ahol vettem, mert nekik jogilag semmi közük az én TV-m
javításához, gariztatásához.
Viszont a másik esetben, az X Y bolt nem védekezhet azzal, hogy "rajtunk nem
múlik semmi, mi nem tudunk csere darabot adni, mi elküldtük, nem tehetünk mást,
bla-bla-bal"
Ó dehogynem! Igenes utána kell menniük akár telefonon, akár email-ben, információt kell
kérniük az alaplapot ténylegesen javító cégtől, hogy mi a helyzet és miért tart 1 hónapig
a bevizsgálás!
X Y bolt adja számomra a garanciát, nem a Gigabyte és törekedniük kell a mihamarabbi
ügylezárásra!
Ha 2-3 hét után semmi érdemi infót nem kapunk, mehet a levél a fogyasztóvédelemnek,
a történetünk hiteles bemutatásával.
Én kétszer jutottam el így a fogyasztóvédelemhez, és mindkét esetben gyorsan lezavarták
az ügyet, számomra kedvezően.
És még valami! Sajnos, a szó nem sokat ér egy több tízezres műszakicikknél.
Amit csak email-ben, hogy levélben intézni! Mert csak így bizonyítható a saját igazad!
Neten rendelem és személyesen veszem át. Él az elállási jog vagy nem?
Köszönjük eme hasznos cikket.
Upp hogy visszataláljak
...
Így van, egyáltalán nem kötelesek az EU-n belül vett eszközöket garanciáztatni itt Magyarországon (vagy más EU államban), kivéve ha a garancia külön kitér erre.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
Nagyon hasznos, minosegi iromany! Koszonjuk
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF enthusiast.
ez a kérdés bennem is sokszor felmerült már.
a cikk hiánypótló
What is your ikigai?
Él, ha csak átveszed. Mivel a szerződés a távollétedben köttetett, és nem tudtad a készüléket kipróbálni a szerződéskötés előtt (szerződéskötés itt a rendelésnek felel meg). Az, hogy személyesen átveszed, az már a használati idő, tehát akkor az a tied, onnantól él a 8 nap (plusz ugye az a nap, amikor átvetted)
Köszönöm a fölvetést, beleírom a cikkbe!
[ Szerkesztve ]
hardverker a lap legalján arról írnak, hogy amit személyesen veszel át arra nem vonatkozik az elállás, akkor ők rosszul tudják?
A másik én úgy tudom, hogy a Magyar törvények szerint elég csak a garancialevél vagy a számla a garancia érvényesítéséhez, nem kérhetik mind a 2-őt!
Nagyon jó és hiánypótló cikk lett. köszi
* Péter - 06302461862 *
Én úgy tudom, hogy a 8 nap csak házhoz szállításnál érvényes, személyes átvételnél nem. Illetve a Pick Pack pontokról nem tudom, hogy hogy van.
Mondjuk én az Iponba vettem 2 hónapja valamit személyes átvétellel,amit 4 nap múlva visszavittem,visszavették de az árát 30 nap múlva utalták vissza napra pontosan,mert ez van a törvénybe!Bár én kpban fizettem szóval ha nincs bankszámlád van még egy utad hozzájuk.....
Ha a boltban rendeled, akkor nem él, de tudomásom szerint ha átveszed, és csak átveszed, akkor élnie kell az elállásnak.
A Fogyasztóvédelem honlapján nincs a kivételek között.
Plusz az Extreme Digital ezt írja: "Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a partner pontjainkban történő személyes átvétel esetén is gyakorolhatja 8 napos elállási jogát."
Most így hirtelen ezt találtam.
De ugyebár olcsóbb, hogy a posta fizetése helyett a helyi szervizzel csináltatja meg, ezért is van egy másik szabály, keresem.
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
Bocs, akkor azon átsiklottam.
Amúgy nem "Ha jelentős részt cseréltek", hanem főalkatrész, és a probléma pont itt van, hogy a főalkatrész fogalma nincs meghatározva, hanem mindenki egyedileg határozza meg.
Így lehet olyan paradoxon, hogy eldöntötték a szolgáltatók és a gyártók, hogy mobiltelefon esetében főalkatrésznek csakis az alaplap minősül, lcd+digitizer meg nem (hát, ilyenokor használtatnék velük egy rossz digitizeres készüléket).
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
Tartós fogyasztási cikkekre 1 év az alapértelmezett jótállás, ezen felül a gyártón múlik.
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
Egy nagyon fontos részt beleraknék / kiemelnék az egyébként roppant hasznos irományba / ból...
Nevezetesen, hogy semmilyen körülmények között nem köteles az adott kereskedő cég a szóban forgó termék vételárát visszafizetni! (Természetesen más a leányzó fekvése, ha orvosolhatatlan garanciális probléma merül fel, és se csere sem pedig javítás nem lehetséges) Nagyon sokan élnek abban a tévhitben, hogy a mai napig él az a vicces törvény, hogy 3 napon belül vissza kell fizetnie a vételárat az adott boltnak. Ilyenkor persze példálódzhat az ember MM, és egyéb nagyáruházakkal, hogy "de ott visszaadták a pénzt pikk-pakk", csak nincs jelentősége. Mert bár nem tiltja semmi, hogy a cég pénzt adjon vissza a vásárlónak, de ugyanakkor nem is kötelezi erre semmilyen jogszabály... Lehetett a vásárlás 3 hete, 3napja, de akár 3 órája is, nincs jelentősége.
Nagyon jó cikk!!
Bár én úgy emlékeztem, hogy ha eredet alkatrészeket cserélünk benne házilag akkor nem ugrik a gari
Finn the human
"Ez azt jelenti, hogy az interneten vásárolt termékre (élő nem!) - mivel nem volt lehetőséged kipróbálni - 8 munkanap "próbaidőt" kapsz. Ezalatt a 8 nap alatt bármikor visszakérheted a pénzedet különösebb indoklás nélkül. A 8 nap a szerződéskötést/termék átvételét követő naptól számítódik. Fontos megjegyezni, hogy akkor is áll az elállási jog, ha a neten rendeled, de személyesen veszed át. Mivel a szerződés (itt a rendelés) a távollétedben lett megkötve, ezért él a 8 nap. Ha a boltban nem fizeted ki, vagy helyben kipróbálod, de mégsem tetszik, az már az elállás."
Amikor még suliban pár éve tanultuk, akkor itt volt egy kitétel, mely szerint a 8 nap akkor vonatkozik a termékre, ha a boltnak NINCS saját bemutatóterme, ahol a termékeik megnézhetőek, kézbe vehetőek, stb. vagy ha a bolt oldalán a termék összes paramétere és fotója szerepel, részletes leírással, gyártó oldalával. Persze itt nyilván nem cipőről vagy függönyről volt szó, hanem kifejezetten műszaki cikkekről.
Na ezt már nincs benne?
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
De van, ha 3 napon belül hibásodik meg.
Ezután pedig, ha a szerződéstől való elállás feltételei fennállnak, akkor a kereskedő köteles visszaadni a pénzt, és nem a termék jelenlegi árát, se egy levásárlási lehetőséget, hanem kp-ba a számlán szereplő összeget.
Kalandor: akkor a link hazudik.
[ Szerkesztve ]
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
Én is belebotlottam egy ilyen problémába az Edigitallal, ami eléggé bosszant mai napig is, pedig egyébként kedvelem a boltot.
Egy mobil vásárlás előtt álltam, és volt nekik raktáron, de nem volt belőle bemutató példány. Kértem, hogy nyisson ki egy dobozt, hadd nézzem meg, de nem tették meg arra hivatkozva, hogy nem lehet felbontani a csomagolást.
Mondom nekik, hogy akkor sebaj, megrendelem a neten, kipróbálom, és ha nem jön be 8 napon belül visszaveszik. Erre kaptam a választ, hogy csak akkor, ha nem bontom ki. És itt durrant el az agyam. Ez a jogszabály pont azért született, hogy a vevő kipróbálhassa a terméket, és ha nem megfelelő, akkor elálljon a vásárlástól, de így legfeljebb a dobozának szépségét csodálhatom meg.
Mikor felhördülve mondtam az eladónak, hogy ez azért elég gáz, hogy se a boltban, se otthon nem próbálhatom ki, úgy, hogy 60+-t fizetnék érte, azt mondta, hogy mégis mit akarok kipróbálni, android az android. Na itt hagytam faképnél. Szerintem ez minősíthetetlen egy ilyen kaliberű boltnál.
(#38) Komplikato válasza Turbolada II (#30) üzenetére
Lehet tévedek, de EU-n belül számítástechnikai és szórakoztató elektronikai termékeknél (bizonyos összeghatár felett) nem 24 hónap a MINIMUM?
Ráadásul 2009-től a csomagolás hiányos és outlet termékeket hazai törvény alapján 20K felett szintén MINIMUM 1 év garanciával lehet árulni én 2011-2012-ben még is egy halom boltot láttam aki csak 6 hónapot adott.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
Alapvetően nem az a kérdés, hogy ki biztosítja a garanciát.
Olyan, mint Garancia, a PTK-ban nem létezik, ez csak egy gyűjtő fogalom.
Létezik Jótállás és szavatosság. A lényegi különbség, a bizonyítási teher, ami jótállás esetén a gyártőn/forgalmazón van, szavatosság esetén, meg a fogyasztón.
Marha lényeges dolog, de a cikkből kimaradt.
Mondjuk kis hazánkban ahol nem csak eladók, de vevők egy része is igen érdekes erkölcsöket* vall, van az a szitu, hogy kibontott terméket sok esetben már beszrzési ár alatt lehet csak eladni, hiába nem sérült, nem hiányos, és van rá teljes garancia.
*Volt szerencsém olyan vevőhöz aki 3 terméket is kibontatott, majd abból ami tetszett neki kért egy "bontatlant" és közölte, hogy bontott terméket nem visz el. Biztos van ilyen nyugaton is, csak ott szerintem ritkább és a boltosoknak is nagyságrendekkel több lehetősége van, mint nálunk ahol simán szívathatja a nagyker, vagy bárki a kereskedelmi láncban a boltost és általa a vevőt. Tipikus ilyen téma volt anno a pixelgarancia, ahol a vevő visszavitte 3 napon belül, de a nagyker nem ismerte el garanciális problémának, a boltoson meg vagy ott rohadt a termék vagy kegyetlenül alá kellett akcióznia.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
Biztos, hogy nincs ilyen EU-s szabály.
A vásárló kizárólag azt támadhatja jogilag akitől a készüléket vett.
Igen, ebben igazad van.. ezt kihagytam, köszönöm.. Bár itt is vannak érdekes kérdések, amit előtte tisztázni kell, de valóban, ha a panasz jogos, akkor kötelesek visszaadni a vásárláskor érvényben lévő összeget, ami a számlán is szerepel. Mondandóm inkább arra az esetre irányult, amikor úgy hivatkoznak a szent "3napos törvényre" hogy az adott terméknek kutya baja, csak nem kell / nem tetszik / véletlenül 2 lett belőle / vagy csak egyszerűen 1 estére kellett és ez olcsóbb megoldás, mint egy kölcsönző
Ha távközlési eszköz útján rendelsz (internet, telefon, stb.) teljesen mindegy hogyan veszed át, minden esetben él a 8 napos elállás.
poli27: A hardverker nem jól írja. Csak abban az esetben nem él a 8 nap, ha besétálsz a boltba és ott helyben választod ki a terméket.
OK, csak ha már a fogyasztóvédelem is meg lett említve a cikkben,
akkor azzal is tisztában kell lenni, hogy eladó, forgalmazó, szerviz stb
felé milyen panasszal élhetünk. a legcélravezetőbb, az abszolút illetékes
"szerv"-nél kopogtatni ha probléma van, és az minden esetben az, aki nekünk
a jótállási kötelezettséget vállalta.
Igen, ez a kettősség áll fent nálunk. Az is helytelen, hogy valaki visszaéljen ezzel a 8 napos határidővel, de az is helytelen, ha az eladó a vásárlóra terelné a felelősséget, és ő nem vállalná érte. És most mindegy, hogy nem akarja, vagy neki is meg van kötve a keze, mert a nagyker nem vállalja.
De összességében azt lehet mondani, hogy ez a szabály. Az a kereskedő, aki nem fogadja el, és nem kalkulálja bele annak az esélyét, hogy ha neten vesznek tőle, akkor esetleg köteles visszaadni a pénzt, az ne üzemeltessen webáruházat. Ez az egész kérdéses 8 nap, csakis a webáruházak miatt született, ha nem neten rendel az illető, akkor ugyanaz van, mint volt, amint kilépett a boltból az a termék vagy nála marad, vagy max hiba miatt viheti vissza. Persze ugyanakkor az ilyen szabályokat kifogásoló webáruház üzemeltető széles mosollyal adja fel a heti többtíz csomagot vidékre olyan embernek, aki kb az életébe nem toppant volna be az üzletébe, feltéve ha van neki.
A fogyasztóvédelem korlátai meg abban vannak, hogy kizárólag magánszemélyekkel foglalkozik.
Tehát ha valamit cég, egyéb jogi személy, stb. részére vettél, akkor a fogyasztóvédelem kiesik a képből.
Nagyon fontos tisztában lenni azzal, hogy "garanciaként" jótállás v. szavatosság van???
17/1999-es kormányrendelet.
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
Ha jól tudom nagyon nagy vonalakban a kettő között a különbség:
jótállás: rendeltetésszerű használat mellett garantálják, hogy kifogástalanul fog működni
szavatosság: hibátlan terméket kaptam, nincs rejtett hibája sem, az átvétel pillanatában.
tehát a jótállás sokkal "erősebb" "garancia".
Mondjuk nem éppen a 8 napos elállás témája, de egyszer egy KFT rendelt kb. kisteherautónyi multi és színes lézer nyomtatót. 3x volt telefonos, 2x e-mailes megerősítés, majd a futárt az ajtóban pattintotta vissza céges ember, hogy "há még se nem kell!" ... a szállítási költség több volt, mint a rajta lévő haszon, már oda-vissza ugye.
Az eset után zsinórban sértődtek meg a cégek, hogy ha nem törzsvevők, akkor Krisztus előtt is alakulhattak, előleg nélkül egy ceruzahegyezőt sem kaptak.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
Tudástár Elromlott a kütyüm! - Mik a jogaim?