Hirdetés

2024. május 6., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#16) guickly04


guickly04
csendes tag

Jó cikk lett!
Viszont egy nagyon fontos dolgot nem találtam benne,
de javítsatok ki, ha bele van írva, és át siklottam felette.
Nem szól arról a cikk, hogy a vevő számára jogilag ki
biztosítja a garanciát!
Ezt nagyon fontos helyesen tudni, mert sok kellemetlenség
lehet belőle. Saját tapasztalat...
A garanciát mindig az biztosítja, amelyik cég a jótállási
jegyet kiállította!!
pl.: Bárhol veszel Samsung Tv-t, nem az adott üzlet felelős a garanciáért
hanem a Samsung cég.
De! Ha X Y boltban veszek egy Gigabyte alaplapot,
és az XY bolt a saját jótállási jegyét tölti ki,
akkor számodra az X Y bolt adja a garanciát, nem a Gigabyte.
Ez azért nem mindegy, mert a Samsung TV esetében nem zaklathatom
az üzletet ahol vettem, mert nekik jogilag semmi közük az én TV-m
javításához, gariztatásához.
Viszont a másik esetben, az X Y bolt nem védekezhet azzal, hogy "rajtunk nem
múlik semmi, mi nem tudunk csere darabot adni, mi elküldtük, nem tehetünk mást,
bla-bla-bal"
Ó dehogynem! Igenes utána kell menniük akár telefonon, akár email-ben, információt kell
kérniük az alaplapot ténylegesen javító cégtől, hogy mi a helyzet és miért tart 1 hónapig
a bevizsgálás!
X Y bolt adja számomra a garanciát, nem a Gigabyte és törekedniük kell a mihamarabbi
ügylezárásra!
Ha 2-3 hét után semmi érdemi infót nem kapunk, mehet a levél a fogyasztóvédelemnek,
a történetünk hiteles bemutatásával.
Én kétszer jutottam el így a fogyasztóvédelemhez, és mindkét esetben gyorsan lezavarták
az ügyet, számomra kedvezően.
És még valami! Sajnos, a szó nem sokat ér egy több tízezres műszakicikknél.
Amit csak email-ben, hogy levélben intézni! Mert csak így bizonyítható a saját igazad!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.