Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mr K

    őstag

    válasz Rolly #706 üzenetére

    "Tehát kijelenthetjük, hogy magyar árammix alapján 40-60e km után fele CO2 kibocsátása van egy elektromos autónak."
    Azért ennyire zöldeket (sic) ne jelentsünk már ki. Kb. 40e km után akkor van pariban a belsőégésűvel, ha kizárólag megújuló zéró kibocsátású forrásból(*) tankolod töltöd. Forrás. Magyar mixre nincs forrásom, de 70-80e km rémlik, azaz ezután lesz "zöldebb", mint egy belsőégésű.

    Fenti listádból nagyvonalúan kihagytad a reciklálás energia/káros anyag/co2 stb. mérlegét. (Igaz, jelenleg nem is lehet tudni, hogy mi lesz a kivénhedt autó aksikkal.)

    "az áram lehet zöldebb és várhatóan zöldebb lesz?"
    Közmegegyezés szerint lehet zöldebb és várhatóan zöldebb is lesz. Apróbb légy a levesben, hogy várhatóan az elektromos autók gyorsabban terjednek, mint ahogy a zöld áram termelés bővül, így legalább pár évtizedig új fosszilis erőművekkel lehet csak kielégíteni a növekvő áramigényt. (És persze vannak a sötétzöldek, akik a vizi-, szél-, nap-, árapály-, nullponti-, stb. erőműveknek is csak az árnyoldalait látják.)

    "mi van ha teljesen megújuló áramról töltöm?"
    Hát, ha van a kert végében vizi- vagy szél- vagy naperőműved, és direkt arról töltöd, akkor részedről megtetted amit lehet. (Ha eltekintünk attól, hogy egyáltalán nem kellett volna autót venned.) Ha van napelem a tetőn, de éjszaka vagy télen konnektorról töltöd, akkor nem.

    "Ja és továbbra is csak a CO2-ről beszélünk a többi káros anyagról nem"
    Én beszélek, csak senki sem hallgat rám. Pl.
    - A zéró kibocsátás mítosza
    - Az energetikai váltás biztosíthatja számunkra a fenntartható fejlődést? (14-29. oldal)
    - stb.

    (*) Ebbe belefér az atom is. (És anélkül bajosan lenne pozitív a kép.)

Új hozzászólás Aktív témák