Hirdetés

2024. május 12., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#15) Cathfaern válasza Crystalheart (#10) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

A WoW-nak az egyik titka az, hogy kikapcsolódást tud nyújtani felnőtt embereknek úgy, hogy sok órát eltöltesz vele. Hogy ez hogy sikerült elérni? Épp azzal, amit te "paródiának" nevezel. Hogy nem veszi halál komolyan magát, hogy nem az élethűségre törekszik, hanem valami nagyon mást, alternatívát mutat a szürke hétköznapokra, a napi 8 óra munka után. A "bugyuta" grafika pont, hogy nem a fiatal korosztálynak készült. Bár nem végeztem közvéleménykutatást, de szerintem pont a 14-20 éves réteg az, akinek a legkevésbé jön be (14-nél fiatalabbakat ne nézzük, marginálisak a wow populációban, és azok is voltak a kezdetektől kezdve). Megjegyzem ha valaki kicsit jobban megnézni, nagyságrendekkel összetettebb, és komplexebb grafikája van a WoW-nak, mint a konkurrens MMO-knak... csak nem élethűségre törekszik, de sokkal több benne az élet, mint azokban.

GW: egyáltalán nem bukott az meg, viszont az üzleti modellből adódóan az ncsoft-nak pont, hogy nem érdeke az, hogy 12 millió aktív előfizetője legyen. GW-nél az az érdekük, hogy vedd meg minden kieget, de minél kevesebbet játsz utána vele :) Ettől függetlenül / épp ezért a GW önmagában sikeresnek mondható (WoW-hoz meg az előbbiek miatt kár hasonlítani).

"egyelőre jónak mondható MMO nincs a világon, gyerekcipőben jár"
Én inkább azt mondom, hogy az MMO-k a WoW-al elérték a csúcspontjukat. Kb. most vannak ott, ahol az FPS-ek voltak a Queke3 (motor) - CS - Half-Life idején, amikor mindenki FPS-ekkel jött, és azzal játszott. A WoW-ban gyakorlatilag minden benne van, amit a zsáner fel tud mutatni, innentől lehet bővítgetni ezzel azzal, de lényegi újdonságot már csak egy új játékműfaj tud hozni, maga az MMO nem.
Félreértés ne essék ezzel nem a WoW-ot akarom dícsérni, csak a műfajba nem igazán fér több (ahogy lényegében az FPS-ek se tudnak újat mutatni a Q3 - Half Life óta... vannak részletesebbek, élethűbbek, bővebbek, de a lényeg nem igazán változott).

Szerk:
"A jövőben az MMO játékok is közeledni fognak a realisztikusság felé"
Ahogy korábban is említettem, az élethűséggel csak a 14-25 éves korosztályt tudod vonzani. Kisebbeketnek még túl bonyolult, idősebbek pedig pont hogy másra vágynak. Nem véletlenül tüntek el szinte teljesen a szimulátorok, pedig egy időben az összes játékban (főleg versenyzősökben, vagy ahol valami gépet kell irányítani) az volt a menő, minél élethűbb volt.

Bors9315:
"Nos ez idö alatt sikerült felhuznom egy 4800 + GS-es MM Huntert, és egy Holy papot."
Nem akarok gonoszkodni, de ha egy egész nyár alatt csak ennyit tudtál elérni, akkor tényleg kár volt ennyi időt beleölni (bár felteszem ez valami törtszerver... ha mondjuk nyár fele óta elérhető csak a 3.3-as patch, akkor érthető, de ha nyár eleje óta az van, akkor ez tényleg elég rossz hatékonyság).

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.