Hirdetés

2019. december 12., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Löncsi


Löncsi
(őstag)

Jó recept:

Folytatni kell a játékot, és idővel lesz olyan pont ahol megunod. :)

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#2) Mr X válasza Löncsi (#1) üzenetére


Mr X
(addikt)

Unni fogja, de akkor is belép és elbóklászik.

Azt kell végiggondolni, hogy mondjuk 5 év múlva, mit fogsz tudni felmutatni ebből az időszakból, ami jobbá tette az életed.

(#3) Löncsi válasza Mr X (#2) üzenetére


Löncsi
(őstag)

Nem hiszem h bóklászni fog ha már megunta egyszer. :)

Főleg ha eszébe jut, hogy X/Y akármihez mennyi 'erőfeszítés' kell, idővel átfog menni a dolog casual/zero gaming-be, attól függ ki, hogy áll hozzá. Ehhez hozzájön, hogy a virtuális világ elmegy mellette időközben.

[ Szerkesztve ]

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#4) Crystalheart


Crystalheart
(senior tag)

Próbáld meg objektíven meglátni, hogy mennyire tré maga a játék, mennyire értelmetlen vele nyomulni, és mennyi minden mást mulasztasz el miatta.

Előre félek, mi lesz, ha az MMO-knak Mass Effect kidolgozottságú sztorija és élethű grafikája lesz, a fél világ függővé fog válni, ha még ez a gyermeteg WoW is képes volt ennyi fiatalt elcsábítani.

(#5) Mr X válasza Löncsi (#3) üzenetére


Mr X
(addikt)

A játékfüggőség miatt be fog lépni, hidd el. :)

Én is fent voltam egész nap, mikor még toltam, pedig sokszor ronggyá untam magam. Ilyenkor jön az, hogy az ember idétlenkedik, elmegy kis szintűeket öldökölni, ilyesmi. De akkor is belép, nem pedig elmegy mást csinálni helyette.

Erről szól a függőség.

Crystalheart:

Egy dolog kell ehhez, a hangulat. Lehet csillivilli grafika, meg bármi, ha nem ragad magával a hangulata. Na ezt viszont rohadtul eltalálta a Blizzard.

[ Szerkesztve ]

(#6) beefjeez


beefjeez
(senior tag)

engem nem fogott meg a wow, soha, és nem is rakom fel, nehogy megfogjon. egyszerűen próbáld meg törölni a játékot, és élj úgy. ha nem megy, töröld a karaktered. :DDD

(#7) Crystalheart válasza Mr X (#5) üzenetére


Crystalheart
(senior tag)

A Blizzard rohadt jól eltalálta a hangulatot a cinematicjaiban, mi több, magas művészi szintre emelte a játékok közt a fantasyt, de a WoW olyan, mintha azok paródiája lenne. Ebbe nem gondoltál még bele? :)

(#8) Lenry válasza Crystalheart (#4) üzenetére


Lenry
(nagyúr)
LOGOUT blog (1)

én nem nevezném gyermetegnek a WoWot, elég komoly és nagy háttértörténete van, ezen kívül nem véletlenül játszanak vele ennyien.

(de én elfogult vagyok, ahogyan te is, csak a másik irányba, ezért erről teljesen fölösleges is lenne vitázni, nem lenne több értelme, mint egy Apple flametopiknak. egyszerűen fogadd el, hogy van, akinek tetszik és aki szereti)

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#9) Mr X válasza Crystalheart (#7) üzenetére


Mr X
(addikt)

Én nem kizárólag a képi megjelenítésre gondoltam. :)

Játszottál vele huzamosabb ideig? A sztori, a világ annyira magával ragad, hogy az hihetetlen. Plusz ott van az az érzés, hogy folyamatosan valami új dolgot tanulsz, szerzel, hajtasz érte, hogy egy picit jobb legyél.

Én könyvben is imádtam a warcraft világot, ahogy a játékban is. Nem azért, ahogy a játék kinéz, hanem azért, mert iszonyatosan megmozgatta a fantáziámat.

[ Szerkesztve ]

(#10) Crystalheart válasza Lenry (#8) üzenetére


Crystalheart
(senior tag)

A Blizzardnak remek marketingesei vannak, és nagyon jó érzékkel adják el a játékaikat, bármit is készítsenek. Azon kívül az olyan perem-részletekre, mint cinematic, vagy a zene, nagyon odafigyelnek. A grafika is azért olyan, amilyen, hogy a kiadatáskor nagy bázisra építhessenek. Mondjuk ez ma már nem volna indokolt ilyen szinten.

Ott a GW, nem volt rossz a sztorija sem, a grafikája sem, mégis unalomba fulladt. Apróságokon múlik, de én azt mondom, egyelőre jónak mondható MMO nincs a világon, gyerekcipőben jár.

Mr X: A WarCraft világát imádom. :) De számomra az a világ az, amit a cinematicok közvetítenek.

[ Szerkesztve ]

(#11) Mr X válasza Crystalheart (#10) üzenetére


Mr X
(addikt)

"de én azt mondom, egyelőre jónak mondható MMO nincs a világon."

Ezzel azért az a pár millió aktív wow játékos vitázna. :)

(#12) Lenry válasza Crystalheart (#10) üzenetére


Lenry
(nagyúr)
LOGOUT blog (1)

A Blizzardnak remek marketingesei vannak, és nagyon jó érzékkel adják el a játékaikat, bármit is készítsenek.

ha csak ennyi lenne, akkor induláskor játszották volna sokan, aztán szépen elkoptak volna és az egészet leállították volna már vagy 5 éve.

Azon kívül az olyan perem-részletekre, mint cinematic, vagy a zene, nagyon odafigyelnek. A grafika is azért olyan, amilyen, hogy a kiadatáskor nagy bázisra építhessenek.

ezek teremtik a hangulatot. Chris Metzen megírja hozzá a sztorit és kész a WoW. mi kell még egy jó MMO-ba a kihíváson, a hangulaton és a folyamatosan bővülő, és magához láncoló történeten kívül?

játszottál egyáltalán vele?
nem flame vagy kötekedésképp kérdem, és nem is arra vagyok kíváncsi, hogy kipróbáltad-e? normálisan, erős karakterrel, amit te húztál fel heteken, hónapokon át, és kipróbáltad-e az aktuális endcontentet, instákat, PvP-t, körbeutaztad-e a világot, részt vettél-e valami nagyobb, többjátékos eseményen?
mert ha nem, akkor nem láttál semmit és a véleményed annyira releváns csak, mintha én tartanék kiselőadást a Háború és békéből, amit sosem olvastam.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#13) Crystalheart válasza Lenry (#12) üzenetére


Crystalheart
(senior tag)

A jövőben az MMO játékok is közeledni fognak a realisztikusság felé, még ha mesés grafikát is preferálják. A WoW, de az egész WarCraft is úgy hiszem, a technológia fejlődésével a cinematicok felé fog közeledni, amit áldásosnak tartok. (Ahogy pl. a SC2 nagy része is cinematic-közeli ingame grafikával fut, persze ott is van még előtte út). Azt mondanád, ez csak a grafika, de az alaphangulatot többek közt ez adja meg. Egy játék alapelemei a grafika, történet, zene és játszhatóság, és ezek mind egyenrangúak. A WoW lehet, hogy nagy eladásokat produkált, de ha a jövőben a kép számítása nem lesz akadály, úgy valószínűleg még nagyobb tömegek fognak MMO-zni.

Én tudok úgy kiselőadást tartani a Háború és békéről, hogy nem olvastam el. :) A játékteszter lapoknál is többnyire csak átfutják a gamet. Amúgy öcsém játszott vele huzamosabb ideig, én csak kipróbáltam. Épp ezért tudok objektíven hozzáállni, mert sosem voltam függő - ha erős karakterig nyomtam volna, az már függőséget jelentene. :D Vannak erényei, melyek az eladásokat erősítik, és képesek tömegeket fanatizálni, de közel nem tökéletes, mint azt a legtöbb fan gondolja. Úgy hiszem, az egész számítógépes játékipar nagy forradalom előtt áll.

Ha nem így gondolnám, megelégedhetnék a Tetrissel is, micsoda kihívás már 982 ezer pontot összeszedni benne.

[ Szerkesztve ]

(#14) sz4blya


sz4blya
(csendes tag)

azért vicces hogy egy háziszerveres wowon ennyit el lehet szórakozni... még ha legalább fizetnél a 100%-os termékért.. de hogy "letöltöm" a játékot és pistivel a szomszéd faluból függök rajta évekig és közben ellógok az iskolából...

inkább menj és OLVASS! ahogy látom rád fér :o

Cum Deo Pro Patria Et Libertate. Verje meg a mi Istenünk, aki ezt engedte! | Free life, free people, free internet! *See you, space cowboy!

(#15) Cathfaern válasza Crystalheart (#10) üzenetére


Cathfaern
(nagyúr)

A WoW-nak az egyik titka az, hogy kikapcsolódást tud nyújtani felnőtt embereknek úgy, hogy sok órát eltöltesz vele. Hogy ez hogy sikerült elérni? Épp azzal, amit te "paródiának" nevezel. Hogy nem veszi halál komolyan magát, hogy nem az élethűségre törekszik, hanem valami nagyon mást, alternatívát mutat a szürke hétköznapokra, a napi 8 óra munka után. A "bugyuta" grafika pont, hogy nem a fiatal korosztálynak készült. Bár nem végeztem közvéleménykutatást, de szerintem pont a 14-20 éves réteg az, akinek a legkevésbé jön be (14-nél fiatalabbakat ne nézzük, marginálisak a wow populációban, és azok is voltak a kezdetektől kezdve). Megjegyzem ha valaki kicsit jobban megnézni, nagyságrendekkel összetettebb, és komplexebb grafikája van a WoW-nak, mint a konkurrens MMO-knak... csak nem élethűségre törekszik, de sokkal több benne az élet, mint azokban.

GW: egyáltalán nem bukott az meg, viszont az üzleti modellből adódóan az ncsoft-nak pont, hogy nem érdeke az, hogy 12 millió aktív előfizetője legyen. GW-nél az az érdekük, hogy vedd meg minden kieget, de minél kevesebbet játsz utána vele :) Ettől függetlenül / épp ezért a GW önmagában sikeresnek mondható (WoW-hoz meg az előbbiek miatt kár hasonlítani).

"egyelőre jónak mondható MMO nincs a világon, gyerekcipőben jár"
Én inkább azt mondom, hogy az MMO-k a WoW-al elérték a csúcspontjukat. Kb. most vannak ott, ahol az FPS-ek voltak a Queke3 (motor) - CS - Half-Life idején, amikor mindenki FPS-ekkel jött, és azzal játszott. A WoW-ban gyakorlatilag minden benne van, amit a zsáner fel tud mutatni, innentől lehet bővítgetni ezzel azzal, de lényegi újdonságot már csak egy új játékműfaj tud hozni, maga az MMO nem.
Félreértés ne essék ezzel nem a WoW-ot akarom dícsérni, csak a műfajba nem igazán fér több (ahogy lényegében az FPS-ek se tudnak újat mutatni a Q3 - Half Life óta... vannak részletesebbek, élethűbbek, bővebbek, de a lényeg nem igazán változott).

Szerk:
"A jövőben az MMO játékok is közeledni fognak a realisztikusság felé"
Ahogy korábban is említettem, az élethűséggel csak a 14-25 éves korosztályt tudod vonzani. Kisebbeketnek még túl bonyolult, idősebbek pedig pont hogy másra vágynak. Nem véletlenül tüntek el szinte teljesen a szimulátorok, pedig egy időben az összes játékban (főleg versenyzősökben, vagy ahol valami gépet kell irányítani) az volt a menő, minél élethűbb volt.

Bors9315:
"Nos ez idö alatt sikerült felhuznom egy 4800 + GS-es MM Huntert, és egy Holy papot."
Nem akarok gonoszkodni, de ha egy egész nyár alatt csak ennyit tudtál elérni, akkor tényleg kár volt ennyi időt beleölni (bár felteszem ez valami törtszerver... ha mondjuk nyár fele óta elérhető csak a 3.3-as patch, akkor érthető, de ha nyár eleje óta az van, akkor ez tényleg elég rossz hatékonyság).

[ Szerkesztve ]

(#16) Lenry válasza Crystalheart (#13) üzenetére


Lenry
(nagyúr)
LOGOUT blog (1)

én csak kipróbáltam. Épp ezért tudok objektíven hozzáállni,

épp ezért nem tudsz objektíven hozzáállni, mert nem láttad a pozitívumait, azokat, amiket leírtam. a kipróbálás, pár percnyi, órányi marhulás az semmi. nem látsz semmit, nem lesz tőle érdekes, nem ragad magával és nem ér többet, mintha megnéznél egy 5 perces YouTube videót.
ennyiből levágod, hogy "aha. fogalmam sincs mit esznek ezen a népek, mert amúgy elég gyér"

(#17) Löncsi szidalmazni valóban hülyeség, de a warez kategóriát kimeríti, azt meg errefelé nem szeretjük
(lehet, hogy én siklottam el fölötte, de hol írja, hogy törtszerveren játszott?)

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#17) Löncsi válasza sz4blya (#14) üzenetére


Löncsi
(őstag)

Tört szerveren is jól lehet szórakozni, főleg ha van jó társaság, pótolhatja a hibákat/hiányosságokat.

Persze ha én ismét MMO-zni kezdenék, 100%, hogy csak eredeti szerver jöhetne szóba, de amiatt másokat szidalmazni, mert törtön játszik szerintem hülyeség. :U

[ Szerkesztve ]

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#18) Crystalheart válasza Cathfaern (#15) üzenetére


Crystalheart
(senior tag)

Miért ne férne több a műfajba? Mikor már azt hitték, az akciójátékokba sem fér több, és az eldönthető sztori megállt a japán visual noveleknél, akkor jött a Mass Effect a filmszerűséggel.

Persze ezen a vonalon lehet, hogy ez a csúcs. De csak azért tűnik úgy, hogy az MMO-nak nincs más vonala, mert míg ez is képes jelentős bevételt termelni, addig a kiadók nem kockáztatnak komplexebb ötletekkel.

Van egy befulladt magyar projekt, a Renaissance, amitől már az ötlet indulásakor sem vártam, hogy valaha el is kezdik kódolni. De a fórumában éveken keresztül nagy MMO brainstorming ment, elég sok jó ötlettel.

(#19) Cathfaern válasza Lenry (#16) üzenetére


Cathfaern
(nagyúr)

Hivatalos WoW-ban november óta Cataclysm van, Bastion of Twillight, Blackwing Descent, Throne of the Four Winds, Firelands raidekkel. Ha ők nyáron az általa leírt raidekben voltak, akkor nem lehettek officalon :)

(#20) Crystalheart válasza Lenry (#16) üzenetére


Crystalheart
(senior tag)

Ugyan már, ez olyan, mintha azt mondanám, ahhoz előbb le kell gyilkolni 1200 afgánt, hogy élethű háborús jelenetet írhassak.

(#21) Mr X válasza Crystalheart (#20) üzenetére


Mr X
(addikt)

Mivel nem játszottál vele nem élted át a hangulatát. Így nem lehet mérvadó a véleményed. Ilyen egyszerű.

(#22) zH.


zH.
(senior tag)

nincs életed. ilyet én leírni nem mernék

[ Szerkesztve ]

just be

(#23) Cathfaern válasza Crystalheart (#20) üzenetére


Cathfaern
(nagyúr)

Igaza is lenne :) Ha nem vettél részt ténylegesen egy háborúban, akkor legfeljebb olyat tudsz írni, amiről a hozzád hasonlóan háborúban részt nem vettek azt fogják mondani, hogy ez élethű. Akik részt vettek, azok azt fogják mondani, hogy közöd sincs hozzá.

(#24) Lenry válasza Crystalheart (#20) üzenetére


Lenry
(nagyúr)
LOGOUT blog (1)

erről nem tudok nyilatkozni, nem jártam háborúban.
arról viszont igen, hogy amíg nem láttad belülről, addig a véleményed és érveid súlytalanok. (és ez valószínűleg másban is így van)

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#25) EczkE


EczkE
(addikt)

Hát aki nem ismeri ezt a játékot vagy csak pár napot esetleg hetet játszott vele az nem értheti mit lehet napi 10 órát csinálni ebbe a játékba . Hát azoknak röviden elmondom h a Guild-ommal napi 10-25 fős raidekre mentünk (ulduar , naxxramas, onyxia, Trial of Crusader és még sorolhatnám, Emelett PvP-ztem és még sok mást csináltam amit most nem irok le mert már igy is sokat irtam. Nos ez idö alatt sikerült felhuznom egy 4800 + GS-es MM Huntert, és egy Holy papot.

Aki nem ismeri a játékot azoknak ezzel semmit sem mondtál. :DDD

Asszem mindenféleképpen!

(#26) Crystalheart válasza Cathfaern (#23) üzenetére


Crystalheart
(senior tag)

Ez szimplán hülyeség, bocs. Az írás nem így működik, szinte sohasem saját tapasztalatokról ír az író, hanem a karakterei viszik a cselekményt. Ezen túl az írástechnika kérdése, mennyire lesz érzékletes, ami pedig akkor is tanulható, ha az életét egy szürke szobában tölti az ember. Mondok egy példát: a legtöbb ember ugye megéli azt, amikor van párja, barátnője/barátja, felesége/férje. Én még nagyon sok ideig nem fogom, határozottan állítom, hogy nem, de nem hiszem, hogy ez megakadályozna abban, hogy ebben az időszakban úgy írjak róla, vagy úgy vigyem filmre, hogy életszerű és átélhető is legyen. Sőt, mi több, egyetlen novellám vagy történetem sem saját tapasztalatokon nyugszik, hiszen egész életemben nem történt velem semmi említésre méltó, vagy érzelemmel átszőtt dolog.

Különben sem értem, miért csak akkor mondhatnék véleményt egy játékról, mellyel bár nem játszottam sokat, de kb. minden elemét ismerem, ha még mellé elfogult is lennék. Nem mondtam a WoW-ra, hogy rossz játék. Sőt, egyes elemeit dicsértem is, a fanok mégis támadásnak élik meg. Ez az elfogultság.

[ Szerkesztve ]

(#27) Mr X válasza Crystalheart (#26) üzenetére


Mr X
(addikt)

"Különben sem értem, miért csak akkor mondhatnék véleményt egy játékról, mellyel bár nem játszottam sokat, de kb. minden elemét ismerem"

Pont ezért, mert mivel nem játszottál vele sokat, egyáltalán nem ismered az elemeit. Egy játék hangulata, az, hogy mennyire köt le, ne, egy objektív dolog, így kívülről nem is látod át.

Ha fel is húztál mondjuk egy maximum szintes karaktert, még akkor is csak egy picinyke részét láttad a játéknak. Nem véletlen mondják, hogy ott kezdődik az igazi játék, a szintezés csak a tanulási fázis.

Ez olyan, mint ha azt mondanád, nem érted, mi fog meg embereket az autóversenyekben, hisz már te is ültél egy Ladában, ami a garázsban állt.

(#28) deicide


deicide
(veterán)

Azért valamennyire a tanulás rovására mehetett a dolog, mert kb. a huszadik helyesírási/gépelési hiba után abbahagytam a számolást.

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#29) Crystalheart válasza Mr X (#27) üzenetére


Crystalheart
(senior tag)

Egyáltalán nem olyan, mert évekig játékfejlesztőnek (pontosabban leginkább játéktervezőnek) készültem rövidtávon, és nem is ment volna rosszul, csak végül elrettentett a túl sok gép előtt való zombulás és a hosszú idő, amíg túljuthat az ember a kódoláson. Egy játék felépítése - csakúgy, mint egy könyvé - számomra nem objektív vagy szubjektív, hanem gyakorlati kérdés.

Meg aztán, ugyan, egy pszichológusnak sem kell fóbiásnak lennie ahhoz, hogy kezelni tudja, vagy tanulmányt írjon róla, és egy politikusnak sem kell ahhoz előbb vérbeli kommunistává válnia, hogy aztán kritikát intézzen a baloldal felé. Ebből is látszik, hogy fölösleges példákkal dobálózni.

(#30) nem_tom


nem_tom
(őstag)

Erre csak egy megoldást tudok. Töröld a francba és ne töltsd le újra! Ha már azt megbírod állni, hogy ne szedd le ismét, akkor nyertél is. Még ha egy ideig hiányozni is fog.
Kár ezért a nyaradért. :(

YouTube csatornáim > Tánc: http://www.youtube.com/user/RamPaGe93HST Gameplay és egyéb: https://www.youtube.com/user/kenyergameplay

(#31) Lenry válasza Crystalheart (#29) üzenetére


Lenry
(nagyúr)
LOGOUT blog (1)

...ellenben nem árt, ha az ember ért a fizikához, mielőtt kvantummechanikáról publikál.
ebből is látszik, hogy érdemes példákkal dobálózni

a játékfejlesztésnek ehhez kevés köze van, hogy megismersz-e valamit anélkül, hogy láttad azt.
(de hogy nagyobb legyen az e-peeenem, bedobom, hogy én játékfejlesztő vagyok, ebből következik, hogy igazabbam van, mint neked :P )

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#32) Mr X válasza Crystalheart (#29) üzenetére


Mr X
(addikt)

De, pont olyan, mert nem élted át azokat az élményeket, amik a hangulatot adják, amik miatt addiktív ez a játék.

Az, hogy minek készültél, itt nem számít.

(#33) danih


danih
(addikt)

Sziasztok. Írnék pár sort rólam és a marijuana-ról.
2009. Szeptember közepe fele kezdtem el szívni , ekkor 7. osztályos voltam. Az egyik oszt. társam egyben barátom is megkérdezte tölem , h nem akarok -e egyet tolni... az elején még nem annyira érdekelt de aztán csak rábeszélt a dologra. Eljött hozzánk az egyik délután és tekert nekem egy joint-ot. Hát mondanom sem kell nem nagyon értettem az efféle drogokhoz ezért még nagyon kezdö voltam benne. Minnél többet toltam annál jobban megtetszett és természetesen tapasztaltabb is lettem. Perzse egyáltalán nem ment a tanulás rovására hiszen emelett tanultam voltak haverjaim jártam úszni , sportolni stb. azthiszem nagyábol 1 évig szívtam aztán abbahagytam. Mikor befejeztem a 8. osztályt azon a nyáron rengeteget voltam strandon a haverjaimmal unokatestvéreimmel , voltam Horvátországba nyaralni , egyzserüen fantasztikus nyaram volt. Mikor elkezdödött a 9. osztály (uj társaság , uj tanárok stb) Elején minden tök jól ment uj haverokat szereztem jo tanulo voltam stb. aztán a második félévre valahogy megint elkezdtem gondolkozni rajta h milenne ha tekernék magamnak egyet és ujra elkezdenék szívni. Igy is tettem. Rengeteget dzsindzsát toltam és voltak olyan napok mikor suliba se mentem el mert egyszerűen otthon maradtam kiütve. A nyári szünet elötti 2 hónapban már szinte be se mentem az iskolába. Anyum perzse tudott rola hiszen ha vlaaki már pár hetet nem jár suliba azért értesitik a szülöt stb. Megis volt a veszekedés, meg ami ilyenkor következik. 2 hétig nem engedett tolni (lol) (persze én ebbe a 2 hétbe beleörültem hiszen nagyon hiányzott az anyag)...

Meguntam :)

(#34) deicide válasza danih (#33) üzenetére


deicide
(veterán)

:DDD látom ctrl+c ctrl+v volt, mert a "Perzse", ami marhára irritál, itt is rosszul van írva mindegyik alkalommal...

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#35) Mr X válasza danih (#33) üzenetére


Mr X
(addikt)

Az elején egy pillanatra elgondolkodtam, hogy ennyivel fiatalabb lennél-e, mint amennyinek gondoltalak. :DDD

(#36) danih válasza deicide (#34) üzenetére


danih
(addikt)

Nem is, az utolsó sorban helyesen van leírva :DDD

(#37) deicide válasza danih (#36) üzenetére


deicide
(veterán)

Oh, tényleg, mert azt Te írtad. :))

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#38) danih válasza deicide (#37) üzenetére


danih
(addikt)

Nem-nem, csekkold csak az origi posztot ;)

(#39) Pukkancs válasza Crystalheart (#13) üzenetére


Pukkancs
(tag)

Ha csak kipróbáltad, az olyan, mintha egy egész kastélyból csak az előszobát látnád...

(#40) deicide válasza danih (#38) üzenetére


deicide
(veterán)

Igen, ott elvette a figyelmem a "beleörültem" szó a közelében... :DDD

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#41) Crystalheart válasza Lenry (#31) üzenetére


Crystalheart
(senior tag)

A játéktervezés kicsit más, és az ügyben relevánsabb, csak a létra alja a fejlesztés, sajnos, amihez nem volt türelmem. :)

Fanokkal vitázni tényleg értelmetlen. :) Nem lehet őket meggyőzni, hogy az imádott játékuk nem tökéletes. (Pedig mi tökéletes, ami új? :D)

(#42) Mr X válasza Crystalheart (#41) üzenetére


Mr X
(addikt)

Senki nem mondta, hogy tökéletes, csak azt nem érted meg, hogy ha nem játszol vele, gőzöd sincs, milyen a hangulata, és ezt csűrheted, ahogy akarod, akkor is így lesz.

Te azzal kezdted, hogy a grafika miatt nem jó. Mi megcáfoltunk, hogy a hangulata miatt jó. De kötöd az ebet a karóhoz úgy, hogy nem is ismered.

Itt most nem a fanok beszélnek butaságot, hanem te.

[ Szerkesztve ]

(#43) Lenry válasza Crystalheart (#41) üzenetére


Lenry
(nagyúr)
LOGOUT blog (1)

nem is állítottuk ezt egyszer sem.
a vita arról szól, hogy szerinted ismered a játékot azáltal, hogy egy keveset játszogattál vele, és ezért a róla alkotott véleményed releváns a topikban, míg szerintünk ez nem így van.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#44) Sandrew


Sandrew
(őstag)

Kinek az újraregje vagy?

[ Szerkesztve ]

(#45) Crystalheart válasza Mr X (#42) üzenetére


Crystalheart
(senior tag)

Hidd el, hogy felfogom, hogy a hangulata vonz sokakat. Elvégre a Sims a világ legnépszerűbb játéka, pedig kb. semmi értelme annak sem, de főleg nyugaton a felnőttek szeretnek vele szöszölni.

A grafikát emeltem ki, de az egyéb technikai, kezdetleges megoldásokat is mondhattam volna, az animáció elnagyoltságát, a játékmenet elemeinek sablonosságát, a harc kinézetét és összhatását, de egy valami az, ami miatt nem tudok vele kibékülni. A minden téren való különbözősége a cinematicoktól. És nem elsősorban grafikában, hanem hangulatban, pedig mindkettőt a Blizzard alkotta. A legfájóbb talán az, hogy az ingame motor tökéletesen alkalmatlan a filmszerűségre, miközben megpróbálnak komoly hangulatú átvezetőket készíteni benne (pl. Illidan vs. Arthas, vagy Arthas bázisánkak ostroma, melyeknek a rendezése és voice actingja is elmarad a CGI-ben megszokottól), kétes eredménnyel - de ezt talán az esetleges második rész már orvosolni fogja. Megjegyzem, egyelőre majd' minden MMO motor alkalmatlan rá. Lehet, sokan nem tudják elképzelni, mit lehetne még betenni egy online multi RPG-be, de a változás bizonyosan nem lesz kisebb, mint anno a feliratozott, hang nélküli párbeszédekből az animált, filmszerű interakcióba való átállás - jobb helyeken. A játékfejlesztés az egész világon a realizmus felé halad, egyszer ebben a műfajban is eljön ez a korszak, mint minden másban. (Ez nem a WarCraft mesebeli világának elhagyását vagy "darkosítását" jelenti, persze.)

Ami miatt pedig a legtöbben egyszer beleunnak, hogy egyszer elfogy. Az alapvető MMO ötlet, hogy vég nélküli grindeléssel lekössék a játékost, rendkívül jól fanatizál bizonyos típusú embereket, de egyúttal legalább ennyi egyéb játékost elriaszt a műfajtól. Mikor már nem lehet többet elérni, akkor már, mint előttem is említették, szórakozgatni mennek föl a függők, gyengéket öldösni, dumálgatni, stb., és bár még ezt is munkanapnyi időben, de egy ideális MMO világban nem fordulhatna elő olyan, hogy elfogynak az impulzusok.

És ezért mondtam, hogy előre félek, mi lesz, ha megalkotják az ennél sokkal addiktívabb MMO-kat is...

[ Szerkesztve ]

(#46) Mr X válasza Crystalheart (#45) üzenetére


Mr X
(addikt)

Szerintem viszont pont azáltal lesz egy MMO jó, hogy nem a grafikával kell eladni. Egy 25 fős raid közepén amúgysem érsz rá bámulni a grafikát. :)

Azt amúgy nem értem, hogy mondjuk ha játék úgy nézne ki, mint a videók, attól miért lenne tartalmasabb a játék. Szebb lenne, de milyen újdonságot adna ezen kívül?

[ Szerkesztve ]

(#47) darál0w


darál0w
(Jómunkásember)

durva...és sokan vagytok így ezzel.

Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]

(#48) Crystalheart válasza Mr X (#46) üzenetére


Crystalheart
(senior tag)

És mit szólnál egy 250 vagy 2500 fős raidre, ahol nem ütemre hadonásznak azonos animációjú ütéseket, béna hangeffektek közepette, hanem monumentális zenére két sereg egymásnak ront, filmszerű kamerabeállításban? ;] Attól az még WoW maradna. Nem feltétlen kell, hogy a játék gyerekjátéknak nézzen ki.

(#49) Mr X válasza Crystalheart (#48) üzenetére


Mr X
(addikt)

Nem tudsz olyan embert mutatni, akinek a gépe ezt elbírná. De látványos lenne, ez tény. Viszont ezen kívül új tartalmat nem adna hozzá, cserébe elveszítené a Blizzard a felhasználók jó részét, aki nem bírja megfizetni a futtatáshoz szükséges gépet.

Öngyilkos lépés lenne.

Egy akkora csapat amúgyis kezelhetetlen lenne, nem beszélve arról, hogy a sok karaktertől vagy nem látsz semmit, vagy olyan messzi madártávlatból kellene nézni, hogy értelmét vesztené a csúcs grafika.

Nézd meg mondjuk a Fable grafikáját. Az is meseszerű, mégis az egyik kedvenc játékom. Vagy ott a Jade Empire.

[ Szerkesztve ]

(#50) danih


danih
(addikt)

Nem akarok okoskodni, de szerintem az alapdilemma itt nem az, hogy önmagában vizsgálva a WoW szar vagy gyerekes MMO volna-e vagy sem. Itt inkább az olyan típusú játékok (az MMO-k ilyenek) által okozott függőségről van szó, ahol a játékosnak másokhoz kell elsősorban alkalmazkodnia ami a játékidőt illeti, ezáltal olyankor (is) játszik, amikor valójában nem kéne.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.