Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Löncsi


Löncsi
őstag

Jó recept:

Folytatni kell a játékot, és idővel lesz olyan pont ahol megunod. :)

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#2) Mr X válasza Löncsi (#1) üzenetére


Mr X
veterán

Unni fogja, de akkor is belép és elbóklászik.

Azt kell végiggondolni, hogy mondjuk 5 év múlva, mit fogsz tudni felmutatni ebből az időszakból, ami jobbá tette az életed.

(#3) Löncsi válasza Mr X (#2) üzenetére


Löncsi
őstag

Nem hiszem h bóklászni fog ha már megunta egyszer. :)

Főleg ha eszébe jut, hogy X/Y akármihez mennyi 'erőfeszítés' kell, idővel átfog menni a dolog casual/zero gaming-be, attól függ ki, hogy áll hozzá. Ehhez hozzájön, hogy a virtuális világ elmegy mellette időközben.

[ Szerkesztve ]

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#4) Crystalheart


Crystalheart
senior tag

Próbáld meg objektíven meglátni, hogy mennyire tré maga a játék, mennyire értelmetlen vele nyomulni, és mennyi minden mást mulasztasz el miatta.

Előre félek, mi lesz, ha az MMO-knak Mass Effect kidolgozottságú sztorija és élethű grafikája lesz, a fél világ függővé fog válni, ha még ez a gyermeteg WoW is képes volt ennyi fiatalt elcsábítani.

(#5) Mr X válasza Löncsi (#3) üzenetére


Mr X
veterán

A játékfüggőség miatt be fog lépni, hidd el. :)

Én is fent voltam egész nap, mikor még toltam, pedig sokszor ronggyá untam magam. Ilyenkor jön az, hogy az ember idétlenkedik, elmegy kis szintűeket öldökölni, ilyesmi. De akkor is belép, nem pedig elmegy mást csinálni helyette.

Erről szól a függőség.

Crystalheart:

Egy dolog kell ehhez, a hangulat. Lehet csillivilli grafika, meg bármi, ha nem ragad magával a hangulata. Na ezt viszont rohadtul eltalálta a Blizzard.

[ Szerkesztve ]

(#6) beefjeez


beefjeez
senior tag

engem nem fogott meg a wow, soha, és nem is rakom fel, nehogy megfogjon. egyszerűen próbáld meg törölni a játékot, és élj úgy. ha nem megy, töröld a karaktered. :DDD

(#7) Crystalheart válasza Mr X (#5) üzenetére


Crystalheart
senior tag

A Blizzard rohadt jól eltalálta a hangulatot a cinematicjaiban, mi több, magas művészi szintre emelte a játékok közt a fantasyt, de a WoW olyan, mintha azok paródiája lenne. Ebbe nem gondoltál még bele? :)

(#8) Lenry válasza Crystalheart (#4) üzenetére


Lenry
félisten

én nem nevezném gyermetegnek a WoWot, elég komoly és nagy háttértörténete van, ezen kívül nem véletlenül játszanak vele ennyien.

(de én elfogult vagyok, ahogyan te is, csak a másik irányba, ezért erről teljesen fölösleges is lenne vitázni, nem lenne több értelme, mint egy Apple flametopiknak. egyszerűen fogadd el, hogy van, akinek tetszik és aki szereti)

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#9) Mr X válasza Crystalheart (#7) üzenetére


Mr X
veterán

Én nem kizárólag a képi megjelenítésre gondoltam. :)

Játszottál vele huzamosabb ideig? A sztori, a világ annyira magával ragad, hogy az hihetetlen. Plusz ott van az az érzés, hogy folyamatosan valami új dolgot tanulsz, szerzel, hajtasz érte, hogy egy picit jobb legyél.

Én könyvben is imádtam a warcraft világot, ahogy a játékban is. Nem azért, ahogy a játék kinéz, hanem azért, mert iszonyatosan megmozgatta a fantáziámat.

[ Szerkesztve ]

(#10) Crystalheart válasza Lenry (#8) üzenetére


Crystalheart
senior tag

A Blizzardnak remek marketingesei vannak, és nagyon jó érzékkel adják el a játékaikat, bármit is készítsenek. Azon kívül az olyan perem-részletekre, mint cinematic, vagy a zene, nagyon odafigyelnek. A grafika is azért olyan, amilyen, hogy a kiadatáskor nagy bázisra építhessenek. Mondjuk ez ma már nem volna indokolt ilyen szinten.

Ott a GW, nem volt rossz a sztorija sem, a grafikája sem, mégis unalomba fulladt. Apróságokon múlik, de én azt mondom, egyelőre jónak mondható MMO nincs a világon, gyerekcipőben jár.

Mr X: A WarCraft világát imádom. :) De számomra az a világ az, amit a cinematicok közvetítenek.

[ Szerkesztve ]

(#11) Mr X válasza Crystalheart (#10) üzenetére


Mr X
veterán

"de én azt mondom, egyelőre jónak mondható MMO nincs a világon."

Ezzel azért az a pár millió aktív wow játékos vitázna. :)

(#12) Lenry válasza Crystalheart (#10) üzenetére


Lenry
félisten

A Blizzardnak remek marketingesei vannak, és nagyon jó érzékkel adják el a játékaikat, bármit is készítsenek.

ha csak ennyi lenne, akkor induláskor játszották volna sokan, aztán szépen elkoptak volna és az egészet leállították volna már vagy 5 éve.

Azon kívül az olyan perem-részletekre, mint cinematic, vagy a zene, nagyon odafigyelnek. A grafika is azért olyan, amilyen, hogy a kiadatáskor nagy bázisra építhessenek.

ezek teremtik a hangulatot. Chris Metzen megírja hozzá a sztorit és kész a WoW. mi kell még egy jó MMO-ba a kihíváson, a hangulaton és a folyamatosan bővülő, és magához láncoló történeten kívül?

játszottál egyáltalán vele?
nem flame vagy kötekedésképp kérdem, és nem is arra vagyok kíváncsi, hogy kipróbáltad-e? normálisan, erős karakterrel, amit te húztál fel heteken, hónapokon át, és kipróbáltad-e az aktuális endcontentet, instákat, PvP-t, körbeutaztad-e a világot, részt vettél-e valami nagyobb, többjátékos eseményen?
mert ha nem, akkor nem láttál semmit és a véleményed annyira releváns csak, mintha én tartanék kiselőadást a Háború és békéből, amit sosem olvastam.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#13) Crystalheart válasza Lenry (#12) üzenetére


Crystalheart
senior tag

A jövőben az MMO játékok is közeledni fognak a realisztikusság felé, még ha mesés grafikát is preferálják. A WoW, de az egész WarCraft is úgy hiszem, a technológia fejlődésével a cinematicok felé fog közeledni, amit áldásosnak tartok. (Ahogy pl. a SC2 nagy része is cinematic-közeli ingame grafikával fut, persze ott is van még előtte út). Azt mondanád, ez csak a grafika, de az alaphangulatot többek közt ez adja meg. Egy játék alapelemei a grafika, történet, zene és játszhatóság, és ezek mind egyenrangúak. A WoW lehet, hogy nagy eladásokat produkált, de ha a jövőben a kép számítása nem lesz akadály, úgy valószínűleg még nagyobb tömegek fognak MMO-zni.

Én tudok úgy kiselőadást tartani a Háború és békéről, hogy nem olvastam el. :) A játékteszter lapoknál is többnyire csak átfutják a gamet. Amúgy öcsém játszott vele huzamosabb ideig, én csak kipróbáltam. Épp ezért tudok objektíven hozzáállni, mert sosem voltam függő - ha erős karakterig nyomtam volna, az már függőséget jelentene. :D Vannak erényei, melyek az eladásokat erősítik, és képesek tömegeket fanatizálni, de közel nem tökéletes, mint azt a legtöbb fan gondolja. Úgy hiszem, az egész számítógépes játékipar nagy forradalom előtt áll.

Ha nem így gondolnám, megelégedhetnék a Tetrissel is, micsoda kihívás már 982 ezer pontot összeszedni benne.

[ Szerkesztve ]

(#14) sz4blya


sz4blya
csendes tag

azért vicces hogy egy háziszerveres wowon ennyit el lehet szórakozni... még ha legalább fizetnél a 100%-os termékért.. de hogy "letöltöm" a játékot és pistivel a szomszéd faluból függök rajta évekig és közben ellógok az iskolából...

inkább menj és OLVASS! ahogy látom rád fér :o

Cum Deo Pro Patria Et Libertate. Verje meg a mi Istenünk, aki ezt engedte! | Free life, free people, free internet! *See you, space cowboy!

(#15) Cathfaern válasza Crystalheart (#10) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

A WoW-nak az egyik titka az, hogy kikapcsolódást tud nyújtani felnőtt embereknek úgy, hogy sok órát eltöltesz vele. Hogy ez hogy sikerült elérni? Épp azzal, amit te "paródiának" nevezel. Hogy nem veszi halál komolyan magát, hogy nem az élethűségre törekszik, hanem valami nagyon mást, alternatívát mutat a szürke hétköznapokra, a napi 8 óra munka után. A "bugyuta" grafika pont, hogy nem a fiatal korosztálynak készült. Bár nem végeztem közvéleménykutatást, de szerintem pont a 14-20 éves réteg az, akinek a legkevésbé jön be (14-nél fiatalabbakat ne nézzük, marginálisak a wow populációban, és azok is voltak a kezdetektől kezdve). Megjegyzem ha valaki kicsit jobban megnézni, nagyságrendekkel összetettebb, és komplexebb grafikája van a WoW-nak, mint a konkurrens MMO-knak... csak nem élethűségre törekszik, de sokkal több benne az élet, mint azokban.

GW: egyáltalán nem bukott az meg, viszont az üzleti modellből adódóan az ncsoft-nak pont, hogy nem érdeke az, hogy 12 millió aktív előfizetője legyen. GW-nél az az érdekük, hogy vedd meg minden kieget, de minél kevesebbet játsz utána vele :) Ettől függetlenül / épp ezért a GW önmagában sikeresnek mondható (WoW-hoz meg az előbbiek miatt kár hasonlítani).

"egyelőre jónak mondható MMO nincs a világon, gyerekcipőben jár"
Én inkább azt mondom, hogy az MMO-k a WoW-al elérték a csúcspontjukat. Kb. most vannak ott, ahol az FPS-ek voltak a Queke3 (motor) - CS - Half-Life idején, amikor mindenki FPS-ekkel jött, és azzal játszott. A WoW-ban gyakorlatilag minden benne van, amit a zsáner fel tud mutatni, innentől lehet bővítgetni ezzel azzal, de lényegi újdonságot már csak egy új játékműfaj tud hozni, maga az MMO nem.
Félreértés ne essék ezzel nem a WoW-ot akarom dícsérni, csak a műfajba nem igazán fér több (ahogy lényegében az FPS-ek se tudnak újat mutatni a Q3 - Half Life óta... vannak részletesebbek, élethűbbek, bővebbek, de a lényeg nem igazán változott).

Szerk:
"A jövőben az MMO játékok is közeledni fognak a realisztikusság felé"
Ahogy korábban is említettem, az élethűséggel csak a 14-25 éves korosztályt tudod vonzani. Kisebbeketnek még túl bonyolult, idősebbek pedig pont hogy másra vágynak. Nem véletlenül tüntek el szinte teljesen a szimulátorok, pedig egy időben az összes játékban (főleg versenyzősökben, vagy ahol valami gépet kell irányítani) az volt a menő, minél élethűbb volt.

Bors9315:
"Nos ez idö alatt sikerült felhuznom egy 4800 + GS-es MM Huntert, és egy Holy papot."
Nem akarok gonoszkodni, de ha egy egész nyár alatt csak ennyit tudtál elérni, akkor tényleg kár volt ennyi időt beleölni (bár felteszem ez valami törtszerver... ha mondjuk nyár fele óta elérhető csak a 3.3-as patch, akkor érthető, de ha nyár eleje óta az van, akkor ez tényleg elég rossz hatékonyság).

[ Szerkesztve ]

(#16) Lenry válasza Crystalheart (#13) üzenetére


Lenry
félisten

én csak kipróbáltam. Épp ezért tudok objektíven hozzáállni,

épp ezért nem tudsz objektíven hozzáállni, mert nem láttad a pozitívumait, azokat, amiket leírtam. a kipróbálás, pár percnyi, órányi marhulás az semmi. nem látsz semmit, nem lesz tőle érdekes, nem ragad magával és nem ér többet, mintha megnéznél egy 5 perces YouTube videót.
ennyiből levágod, hogy "aha. fogalmam sincs mit esznek ezen a népek, mert amúgy elég gyér"

(#17) Löncsi szidalmazni valóban hülyeség, de a warez kategóriát kimeríti, azt meg errefelé nem szeretjük
(lehet, hogy én siklottam el fölötte, de hol írja, hogy törtszerveren játszott?)

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#17) Löncsi válasza sz4blya (#14) üzenetére


Löncsi
őstag

Tört szerveren is jól lehet szórakozni, főleg ha van jó társaság, pótolhatja a hibákat/hiányosságokat.

Persze ha én ismét MMO-zni kezdenék, 100%, hogy csak eredeti szerver jöhetne szóba, de amiatt másokat szidalmazni, mert törtön játszik szerintem hülyeség. :U

[ Szerkesztve ]

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#18) Crystalheart válasza Cathfaern (#15) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Miért ne férne több a műfajba? Mikor már azt hitték, az akciójátékokba sem fér több, és az eldönthető sztori megállt a japán visual noveleknél, akkor jött a Mass Effect a filmszerűséggel.

Persze ezen a vonalon lehet, hogy ez a csúcs. De csak azért tűnik úgy, hogy az MMO-nak nincs más vonala, mert míg ez is képes jelentős bevételt termelni, addig a kiadók nem kockáztatnak komplexebb ötletekkel.

Van egy befulladt magyar projekt, a Renaissance, amitől már az ötlet indulásakor sem vártam, hogy valaha el is kezdik kódolni. De a fórumában éveken keresztül nagy MMO brainstorming ment, elég sok jó ötlettel.

(#19) Cathfaern válasza Lenry (#16) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Hivatalos WoW-ban november óta Cataclysm van, Bastion of Twillight, Blackwing Descent, Throne of the Four Winds, Firelands raidekkel. Ha ők nyáron az általa leírt raidekben voltak, akkor nem lehettek officalon :)

(#20) Crystalheart válasza Lenry (#16) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Ugyan már, ez olyan, mintha azt mondanám, ahhoz előbb le kell gyilkolni 1200 afgánt, hogy élethű háborús jelenetet írhassak.

(#21) Mr X válasza Crystalheart (#20) üzenetére


Mr X
veterán

Mivel nem játszottál vele nem élted át a hangulatát. Így nem lehet mérvadó a véleményed. Ilyen egyszerű.

(#22) zH.


zH.
senior tag

nincs életed. ilyet én leírni nem mernék

[ Szerkesztve ]

just be

(#23) Cathfaern válasza Crystalheart (#20) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Igaza is lenne :) Ha nem vettél részt ténylegesen egy háborúban, akkor legfeljebb olyat tudsz írni, amiről a hozzád hasonlóan háborúban részt nem vettek azt fogják mondani, hogy ez élethű. Akik részt vettek, azok azt fogják mondani, hogy közöd sincs hozzá.

(#24) Lenry válasza Crystalheart (#20) üzenetére


Lenry
félisten

erről nem tudok nyilatkozni, nem jártam háborúban.
arról viszont igen, hogy amíg nem láttad belülről, addig a véleményed és érveid súlytalanok. (és ez valószínűleg másban is így van)

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#25) EczkE


EczkE
addikt

Hát aki nem ismeri ezt a játékot vagy csak pár napot esetleg hetet játszott vele az nem értheti mit lehet napi 10 órát csinálni ebbe a játékba . Hát azoknak röviden elmondom h a Guild-ommal napi 10-25 fős raidekre mentünk (ulduar , naxxramas, onyxia, Trial of Crusader és még sorolhatnám, Emelett PvP-ztem és még sok mást csináltam amit most nem irok le mert már igy is sokat irtam. Nos ez idö alatt sikerült felhuznom egy 4800 + GS-es MM Huntert, és egy Holy papot.

Aki nem ismeri a játékot azoknak ezzel semmit sem mondtál. :DDD

Asszem mindenféleképpen!

(#26) Crystalheart válasza Cathfaern (#23) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Ez szimplán hülyeség, bocs. Az írás nem így működik, szinte sohasem saját tapasztalatokról ír az író, hanem a karakterei viszik a cselekményt. Ezen túl az írástechnika kérdése, mennyire lesz érzékletes, ami pedig akkor is tanulható, ha az életét egy szürke szobában tölti az ember. Mondok egy példát: a legtöbb ember ugye megéli azt, amikor van párja, barátnője/barátja, felesége/férje. Én még nagyon sok ideig nem fogom, határozottan állítom, hogy nem, de nem hiszem, hogy ez megakadályozna abban, hogy ebben az időszakban úgy írjak róla, vagy úgy vigyem filmre, hogy életszerű és átélhető is legyen. Sőt, mi több, egyetlen novellám vagy történetem sem saját tapasztalatokon nyugszik, hiszen egész életemben nem történt velem semmi említésre méltó, vagy érzelemmel átszőtt dolog.

Különben sem értem, miért csak akkor mondhatnék véleményt egy játékról, mellyel bár nem játszottam sokat, de kb. minden elemét ismerem, ha még mellé elfogult is lennék. Nem mondtam a WoW-ra, hogy rossz játék. Sőt, egyes elemeit dicsértem is, a fanok mégis támadásnak élik meg. Ez az elfogultság.

[ Szerkesztve ]

(#27) Mr X válasza Crystalheart (#26) üzenetére


Mr X
veterán

"Különben sem értem, miért csak akkor mondhatnék véleményt egy játékról, mellyel bár nem játszottam sokat, de kb. minden elemét ismerem"

Pont ezért, mert mivel nem játszottál vele sokat, egyáltalán nem ismered az elemeit. Egy játék hangulata, az, hogy mennyire köt le, ne, egy objektív dolog, így kívülről nem is látod át.

Ha fel is húztál mondjuk egy maximum szintes karaktert, még akkor is csak egy picinyke részét láttad a játéknak. Nem véletlen mondják, hogy ott kezdődik az igazi játék, a szintezés csak a tanulási fázis.

Ez olyan, mint ha azt mondanád, nem érted, mi fog meg embereket az autóversenyekben, hisz már te is ültél egy Ladában, ami a garázsban állt.

(#28) deicide


deicide
veterán

Azért valamennyire a tanulás rovására mehetett a dolog, mert kb. a huszadik helyesírási/gépelési hiba után abbahagytam a számolást.

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#29) Crystalheart válasza Mr X (#27) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Egyáltalán nem olyan, mert évekig játékfejlesztőnek (pontosabban leginkább játéktervezőnek) készültem rövidtávon, és nem is ment volna rosszul, csak végül elrettentett a túl sok gép előtt való zombulás és a hosszú idő, amíg túljuthat az ember a kódoláson. Egy játék felépítése - csakúgy, mint egy könyvé - számomra nem objektív vagy szubjektív, hanem gyakorlati kérdés.

Meg aztán, ugyan, egy pszichológusnak sem kell fóbiásnak lennie ahhoz, hogy kezelni tudja, vagy tanulmányt írjon róla, és egy politikusnak sem kell ahhoz előbb vérbeli kommunistává válnia, hogy aztán kritikát intézzen a baloldal felé. Ebből is látszik, hogy fölösleges példákkal dobálózni.

(#30) nem_tom


nem_tom
őstag

Erre csak egy megoldást tudok. Töröld a francba és ne töltsd le újra! Ha már azt megbírod állni, hogy ne szedd le ismét, akkor nyertél is. Még ha egy ideig hiányozni is fog.
Kár ezért a nyaradért. :(

(#31) Lenry válasza Crystalheart (#29) üzenetére


Lenry
félisten

...ellenben nem árt, ha az ember ért a fizikához, mielőtt kvantummechanikáról publikál.
ebből is látszik, hogy érdemes példákkal dobálózni

a játékfejlesztésnek ehhez kevés köze van, hogy megismersz-e valamit anélkül, hogy láttad azt.
(de hogy nagyobb legyen az e-peeenem, bedobom, hogy én játékfejlesztő vagyok, ebből következik, hogy igazabbam van, mint neked :P )

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#32) Mr X válasza Crystalheart (#29) üzenetére


Mr X
veterán

De, pont olyan, mert nem élted át azokat az élményeket, amik a hangulatot adják, amik miatt addiktív ez a játék.

Az, hogy minek készültél, itt nem számít.

(#33) danih


danih
addikt

Sziasztok. Írnék pár sort rólam és a marijuana-ról.
2009. Szeptember közepe fele kezdtem el szívni , ekkor 7. osztályos voltam. Az egyik oszt. társam egyben barátom is megkérdezte tölem , h nem akarok -e egyet tolni... az elején még nem annyira érdekelt de aztán csak rábeszélt a dologra. Eljött hozzánk az egyik délután és tekert nekem egy joint-ot. Hát mondanom sem kell nem nagyon értettem az efféle drogokhoz ezért még nagyon kezdö voltam benne. Minnél többet toltam annál jobban megtetszett és természetesen tapasztaltabb is lettem. Perzse egyáltalán nem ment a tanulás rovására hiszen emelett tanultam voltak haverjaim jártam úszni , sportolni stb. azthiszem nagyábol 1 évig szívtam aztán abbahagytam. Mikor befejeztem a 8. osztályt azon a nyáron rengeteget voltam strandon a haverjaimmal unokatestvéreimmel , voltam Horvátországba nyaralni , egyzserüen fantasztikus nyaram volt. Mikor elkezdödött a 9. osztály (uj társaság , uj tanárok stb) Elején minden tök jól ment uj haverokat szereztem jo tanulo voltam stb. aztán a második félévre valahogy megint elkezdtem gondolkozni rajta h milenne ha tekernék magamnak egyet és ujra elkezdenék szívni. Igy is tettem. Rengeteget dzsindzsát toltam és voltak olyan napok mikor suliba se mentem el mert egyszerűen otthon maradtam kiütve. A nyári szünet elötti 2 hónapban már szinte be se mentem az iskolába. Anyum perzse tudott rola hiszen ha vlaaki már pár hetet nem jár suliba azért értesitik a szülöt stb. Megis volt a veszekedés, meg ami ilyenkor következik. 2 hétig nem engedett tolni (lol) (persze én ebbe a 2 hétbe beleörültem hiszen nagyon hiányzott az anyag)...

Meguntam :)

(#34) deicide válasza danih (#33) üzenetére


deicide
veterán

:DDD látom ctrl+c ctrl+v volt, mert a "Perzse", ami marhára irritál, itt is rosszul van írva mindegyik alkalommal...

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#35) Mr X válasza danih (#33) üzenetére


Mr X
veterán

Az elején egy pillanatra elgondolkodtam, hogy ennyivel fiatalabb lennél-e, mint amennyinek gondoltalak. :DDD

(#36) danih válasza deicide (#34) üzenetére


danih
addikt

Nem is, az utolsó sorban helyesen van leírva :DDD

(#37) deicide válasza danih (#36) üzenetére


deicide
veterán

Oh, tényleg, mert azt Te írtad. :))

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#38) danih válasza deicide (#37) üzenetére


danih
addikt

Nem-nem, csekkold csak az origi posztot ;)

(#39) Pukkancs válasza Crystalheart (#13) üzenetére


Pukkancs
tag

Ha csak kipróbáltad, az olyan, mintha egy egész kastélyból csak az előszobát látnád...

(#40) deicide válasza danih (#38) üzenetére


deicide
veterán

Igen, ott elvette a figyelmem a "beleörültem" szó a közelében... :DDD

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#41) Crystalheart válasza Lenry (#31) üzenetére


Crystalheart
senior tag

A játéktervezés kicsit más, és az ügyben relevánsabb, csak a létra alja a fejlesztés, sajnos, amihez nem volt türelmem. :)

Fanokkal vitázni tényleg értelmetlen. :) Nem lehet őket meggyőzni, hogy az imádott játékuk nem tökéletes. (Pedig mi tökéletes, ami új? :D)

(#42) Mr X válasza Crystalheart (#41) üzenetére


Mr X
veterán

Senki nem mondta, hogy tökéletes, csak azt nem érted meg, hogy ha nem játszol vele, gőzöd sincs, milyen a hangulata, és ezt csűrheted, ahogy akarod, akkor is így lesz.

Te azzal kezdted, hogy a grafika miatt nem jó. Mi megcáfoltunk, hogy a hangulata miatt jó. De kötöd az ebet a karóhoz úgy, hogy nem is ismered.

Itt most nem a fanok beszélnek butaságot, hanem te.

[ Szerkesztve ]

(#43) Lenry válasza Crystalheart (#41) üzenetére


Lenry
félisten

nem is állítottuk ezt egyszer sem.
a vita arról szól, hogy szerinted ismered a játékot azáltal, hogy egy keveset játszogattál vele, és ezért a róla alkotott véleményed releváns a topikban, míg szerintünk ez nem így van.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#44) Sandrew


Sandrew
őstag

Kinek az újraregje vagy?

[ Szerkesztve ]

(#45) Crystalheart válasza Mr X (#42) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Hidd el, hogy felfogom, hogy a hangulata vonz sokakat. Elvégre a Sims a világ legnépszerűbb játéka, pedig kb. semmi értelme annak sem, de főleg nyugaton a felnőttek szeretnek vele szöszölni.

A grafikát emeltem ki, de az egyéb technikai, kezdetleges megoldásokat is mondhattam volna, az animáció elnagyoltságát, a játékmenet elemeinek sablonosságát, a harc kinézetét és összhatását, de egy valami az, ami miatt nem tudok vele kibékülni. A minden téren való különbözősége a cinematicoktól. És nem elsősorban grafikában, hanem hangulatban, pedig mindkettőt a Blizzard alkotta. A legfájóbb talán az, hogy az ingame motor tökéletesen alkalmatlan a filmszerűségre, miközben megpróbálnak komoly hangulatú átvezetőket készíteni benne (pl. Illidan vs. Arthas, vagy Arthas bázisánkak ostroma, melyeknek a rendezése és voice actingja is elmarad a CGI-ben megszokottól), kétes eredménnyel - de ezt talán az esetleges második rész már orvosolni fogja. Megjegyzem, egyelőre majd' minden MMO motor alkalmatlan rá. Lehet, sokan nem tudják elképzelni, mit lehetne még betenni egy online multi RPG-be, de a változás bizonyosan nem lesz kisebb, mint anno a feliratozott, hang nélküli párbeszédekből az animált, filmszerű interakcióba való átállás - jobb helyeken. A játékfejlesztés az egész világon a realizmus felé halad, egyszer ebben a műfajban is eljön ez a korszak, mint minden másban. (Ez nem a WarCraft mesebeli világának elhagyását vagy "darkosítását" jelenti, persze.)

Ami miatt pedig a legtöbben egyszer beleunnak, hogy egyszer elfogy. Az alapvető MMO ötlet, hogy vég nélküli grindeléssel lekössék a játékost, rendkívül jól fanatizál bizonyos típusú embereket, de egyúttal legalább ennyi egyéb játékost elriaszt a műfajtól. Mikor már nem lehet többet elérni, akkor már, mint előttem is említették, szórakozgatni mennek föl a függők, gyengéket öldösni, dumálgatni, stb., és bár még ezt is munkanapnyi időben, de egy ideális MMO világban nem fordulhatna elő olyan, hogy elfogynak az impulzusok.

És ezért mondtam, hogy előre félek, mi lesz, ha megalkotják az ennél sokkal addiktívabb MMO-kat is...

[ Szerkesztve ]

(#46) Mr X válasza Crystalheart (#45) üzenetére


Mr X
veterán

Szerintem viszont pont azáltal lesz egy MMO jó, hogy nem a grafikával kell eladni. Egy 25 fős raid közepén amúgysem érsz rá bámulni a grafikát. :)

Azt amúgy nem értem, hogy mondjuk ha játék úgy nézne ki, mint a videók, attól miért lenne tartalmasabb a játék. Szebb lenne, de milyen újdonságot adna ezen kívül?

[ Szerkesztve ]

(#47) darál0w


darál0w
Jómunkásember

durva...és sokan vagytok így ezzel.

Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]

(#48) Crystalheart válasza Mr X (#46) üzenetére


Crystalheart
senior tag

És mit szólnál egy 250 vagy 2500 fős raidre, ahol nem ütemre hadonásznak azonos animációjú ütéseket, béna hangeffektek közepette, hanem monumentális zenére két sereg egymásnak ront, filmszerű kamerabeállításban? ;] Attól az még WoW maradna. Nem feltétlen kell, hogy a játék gyerekjátéknak nézzen ki.

(#49) Mr X válasza Crystalheart (#48) üzenetére


Mr X
veterán

Nem tudsz olyan embert mutatni, akinek a gépe ezt elbírná. De látványos lenne, ez tény. Viszont ezen kívül új tartalmat nem adna hozzá, cserébe elveszítené a Blizzard a felhasználók jó részét, aki nem bírja megfizetni a futtatáshoz szükséges gépet.

Öngyilkos lépés lenne.

Egy akkora csapat amúgyis kezelhetetlen lenne, nem beszélve arról, hogy a sok karaktertől vagy nem látsz semmit, vagy olyan messzi madártávlatból kellene nézni, hogy értelmét vesztené a csúcs grafika.

Nézd meg mondjuk a Fable grafikáját. Az is meseszerű, mégis az egyik kedvenc játékom. Vagy ott a Jade Empire.

[ Szerkesztve ]

(#50) danih


danih
addikt

Nem akarok okoskodni, de szerintem az alapdilemma itt nem az, hogy önmagában vizsgálva a WoW szar vagy gyerekes MMO volna-e vagy sem. Itt inkább az olyan típusú játékok (az MMO-k ilyenek) által okozott függőségről van szó, ahol a játékosnak másokhoz kell elsősorban alkalmazkodnia ami a játékidőt illeti, ezáltal olyankor (is) játszik, amikor valójában nem kéne.

(#51) Crystalheart válasza Mr X (#49) üzenetére


Crystalheart
senior tag

A jövőről beszéltem, ofkórz. :) (Nem mintha egy kicsit élethűbb animációt manapság nem tudnának fölvenni, pedig az aztán semmi plusz megterhelést nem jelentene.) Korábban itt fölmerült, hogy már nincs hova fejlődni. Majd ha olyan lesz a hangulat, mint egy cinematicban, akkor elismerem, hogy ezután már csak az elmébe sugárzott játéktér jöhet... :)

Épp azért mondtam egy olyan példát, ami a tartalmat magát nem változtatná, a játékelemek teljesen azonosak maradnának, de a felhasználói élményt jelentősen javítja.

A nagy csatákhoz volt a Renaissance fórumán egy jó felvetés, a parancsnok, király, vezér szerepe, aki a magaslatról gyakorlatilag RTS-ezik, de a sereg nem automatikusan követi az utasításait, hanem az interface-n kapjuk meg a parancsokat. Amúgy megoldható sok embernél is a normál TPS mód, csak jól kell megcsinálni. Pont a Fable-ben lévő "harci mód" az automatikus célzással egy jó kiindulópont lehetne, persze fejlettebb harci megjelenítéssel, hogy a tömegküzdelem ne nézzen ki bénán, és számítsanak a skillek is.

Biztos vagyok benne, hogy sok fejlesztés folyik már ez irányban, de a piacot nem érdemes siettetni, mert nagy bevételektől eshetnek el, ha nem aknázzák ki a végletekig az adott technológia nyújtotta lehetőségeket.

[ Szerkesztve ]

(#52) Mr X válasza Crystalheart (#51) üzenetére


Mr X
veterán

Na pont ez az, a grafika a hangulathoz csak az újdonság szintjén adna hozzá. Egy szar játékot a grafika sem mentene meg, pláne nem hozna neki milliós tábort.

(#53) Kasya


Kasya
nagyúr

Valóban létező és ismert probléma és ideillő a drogos átírás is (:) Szerintem kell egy idő (pár év) mire ráunsz. Ez esetben örülni fogsz, vagy a hiány miatt keresel egy új játékot.
Van egy tippem a számodra. Menj el kirándulni majd az őszi szünetben egy olyan helyre, ahol nincs net (mondjuk egy erdő közepébe) és mikor visszatérsz már nem is fog hiányozni. Na ekkor már csak rajtad áll, hogy inkább a piának és a haveroknak élsz esténként, vagy az instáknak (és a "nem igazi" igazi barátaidnak).

(#54) Mr X válasza Kasya (#53) üzenetére


Mr X
veterán

Ez azért nem működik, mert közben is a játékon kattogna. Csak úgy megy, ha elhatározza, hogy nem ezt akarja.

(#55) joey04


joey04
titán

+1 a többieknek, Crystalheart ellenében. Zseniális játéknak tartom, annak ellenére, hogy nem kedvelem az mmo-kat.

Az ilyen szintű függés viszont nagyon gáz.

"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

(#56) Crystalheart válasza Mr X (#52) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Nem feltétlen, ha a kardok valóban találkoznának, a páncél valóban védene, és a pajzzsal valóban hárítani lehetne (persze skill alapján, automatice, hiszen RPG, nem ügyességi játék), az egészen új lehetőségeket nyitna, nem csak az újdonság erejével hatna. Ráadásul kevéssé a grafika dolga, mint az animációé. Egy ilyen rendszer a GW átlagos grafikáján is jól mutatna, nem kell hozzá Crysis.

Azon túl jelentős fejlődés figyelhető meg a szerverek teljesítményében, egyre több cégnek lesz akkora szerverparkja, amin akár az internet összes weboldalát is el lehetne tárolni. Csak idő kérdése, hogy a szerveroldali lag okozta problémák is elháruljanak nagy játékosszám esetén is.

(#57) Mr X válasza Crystalheart (#56) üzenetére


Mr X
veterán

Nem a lagra gondoltam, egyszerűen egy jó darabig még nem lesz elérhető olyan pc konfiguráció, ami képes lenne ekkora tömeg megjelenítésére, játszható sebességgel.

(#58) Crystalheart válasza Mr X (#57) üzenetére


Crystalheart
senior tag

250 főt? o.O Annyi lazán mászkált a GW városaiban.

(#59) Mr X válasza Crystalheart (#58) üzenetére


Mr X
veterán

Nulla effekt mellett (varázslatok, robbanások), és sokkal gyengébb grafikával, mint amiről te beszélsz. :)

Nekem is van GW-m. ;)

[ Szerkesztve ]

(#60) Crystalheart válasza Mr X (#59) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Az effekteken lehet spórolni, ha pl. az ütések nyomán nem csillan tűzgolyó, meg hasonlók. :) Amúgy ha van GW-d, akkor tudhatod, hogy pl. Mad Kingnél vagy hasonlóknál nem kevés effekt szokott lenni a tömegben, én sokalltam is. Azon kívül ha kicsit megnehezítenék a varázslók útját, nagyobb presztízsük is lenne, mint egy valódi fantasy világban, ellenben kevesebb effektet kellene megjeleníteni. Mondom, nem csak a garfika újdonsága jelentene itt pluszt, de sok lehetőséget is megnyitna egy átgondolt realizáció.

A megoldás talán valahol a kliensgépek összekapcsolásában rejlik, mint a SETI projektnél, ahol elképesztő számításokat végeznek a sok gyenge gép teljesítményének felhasználásával.

(#61) Mr X válasza Crystalheart (#60) üzenetére


Mr X
veterán

Az effektek elvétele szerintem pont visszafelé sülne el, én tutira hiányolnám a wow-ból. Nem biztos, hogy mindig a legrealisztikusabb ábrázolásmód a legmegkapóbb. :)

A kliensek összekötése pedig azért nem jó megoldás, mert attól még ki kell rajzolnia a gépnek a képet, ráadásul, ha összekötöd több játékos gépét, akkor több karakter nézőpontjából kell legenerálni a képet, tehát ugyanott vagy.

[ Szerkesztve ]

(#62) Crystalheart válasza Mr X (#61) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Akarom mondani, a kifröccsenő vér vagy a deformálódó páncél kevésbé csilivili, ellenben a csillogástól nem látszanának. :) Egy szint után kamerakezeléstől függ, hogy mi mennyire látványos. Konstans kameraállásból minden unalmasan néz ki. A kamerakezelés megoldása egy igen bonyolult, de ideális esetben nem túl erőforrás-igényes algoritmus, de ha azt jól eltalálják, szinte nyert ügyük van a készítőknek. Nehéz jól megcsinálni, azért is merül föl olyan gyakran a játékkritikákban negatívumként.

SETI-hez: van egy bizonyos felhasználói bázis, akik nem egyszerre kapcsolódnak a játékhoz, azonban egyre többen rendelkeznek nagy sebességű, állandó és korlátlan internetkapcsolattal. Ha ezen bekapcsolt gépeket a játék futása nélkül is elérnék és mondjuk a processzor néhány százalékát számításra bírnák, úgy hatalmas számítási kapacitás jelentkezne pluszban. Az ilyen közreműködést lehetne díjazni pl. a havidíj egy maximalizált részének arányos elengedésével vagy ingame juttatásokkal, szerintem mindenki okét nyomna.

[ Szerkesztve ]

(#63) lsebestyen válasza EczkE (#25) üzenetére


lsebestyen
addikt

pluszeggy:D szerintem rakd offba, kedves cikk író:)

azért már a napi 5 óra is durva:O én ha 5 órát gépezek, akkor már mérges vagyok magamra, mert ennyi időt elb@sztam...

megoldás: veszel egy nagy levegőt, belépsz, és törlöd a 'csába a trollodat, vagy mit (bocs lövésem sincs a játékról :B )

ja, és csinálj magadnak napirendet, ami bevan osztva időre...én most kapom meg az órarendem, jövőhéten tudom mikor mi lesz, melyik nap mennyit kell tanulni ilyesmi, és így be tudom osztani, mennyit tanulok, edzek, gépezek, és szocializálódom :))

(#64) Mr X válasza Crystalheart (#62) üzenetére


Mr X
veterán

Erre írtam ,hogy a grafika addig lényeg, míg hat az újdonság varázsa, aztán a játékos úgyis a játékmenetre figyel, nem arra, hogy hol horpad be a warrior páncélja.

(#65) danih


danih
addikt

Logout: ahol még véletlen sem a témáról beszélünk, hanem találunk valamit, ami mentén árkot áshatunk és egymásnak mehetünk.

(#66) Crystalheart válasza Mr X (#64) üzenetére


Crystalheart
senior tag

De ha a karnál behorpadt páncél mondjuk -30% attack ratinget eredményez, vagy a leütött sisak gyakoribb critical damaget a fejen, mindjárt komplexebbé teszi a dolgot... ;] Így végre látná az ember, hogy a skilleknek tényleg súlya van.

danih: én aztán senki ellen nem megyek, csak társalgok. :) Ilyen semmiségen vitázni nem kezdenék. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#67) Mr X válasza Crystalheart (#66) üzenetére


Mr X
veterán

Ezzel a harcsebességgel egy 40v40-nél nem lesz időd horpadásokat keresgélni. :)

(#68) SzlobiG


SzlobiG
félisten

Hasonló helyzetbe voltam én is a játékkal bár ennyire sokat azért nem tudtam vele játszani (szal a suli rovására nem ment a dolog),leszámítva amikor kieg jött, én kb 3évet húztam le vele és valóban elszívja az embert ha nem figyel oda, mert csak az fog létezni semmi más, én szerencsére beleuntam már a tavalyi évbe is eléggé nyögve nyelős volt az egész ki is hagytam pár hónapot, majd megint vissza tértem, de nem tudtam már vele annyit játszani mint régebben ezért idei év elején befejeztem az egészet úgy, hogy hozzá teszem már nem ez volt a legfontosabb az életembe, de örülök, hogy vége ami köszönhető annak, hogy egyre szarabb lett a játék tehát a fejlesztők szoktattak le a játékról.:D

Amúgy keress valami más elfoglaltságot amit előtérbe tudsz helyezni most játékot nem írok, mer akkor megint az lenne hogy azzal tolod egész nap, pl valami sport...

(#69) Crystalheart válasza Mr X (#67) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Ez olyan, mintha azt mondanád, egy stratégiában 10 ezer embernél úgysem azt nézed, hogy egy csapatban hányféle pajzs vagy sisak fordul elő. Azért Total Warba valamiért berakták az egyedi megjelenést, vagy az egyedi animációkat, amiket madártávlatból úgysem látsz. :) És igazából meg sem lehet becsülni, milyen sokat adott a játékélményhez.

(#70) Mr X válasza Crystalheart (#69) üzenetére


Mr X
veterán

Azért arra tippelhetünk, hogy aki huzamosabb ideig játszott vele, az nem a grafika miatt. :)

Ott a StarCraft. Ocsmány, és mégis megjelenése óta az egyik legnépszerűbb RTS.

[ Szerkesztve ]

(#71) Crystalheart válasza Mr X (#70) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Azért a perspektivikus ábrázolású grafika terén nem csúnya az. :) (Sőt, ha továbbmegyünk, pl. Diablo 2, ott is sokkal több a valósághűen kiömlő bél, mint manapság a God of Warban, és ez adja az egyik varázsát. :DDD)

[ Szerkesztve ]

(#72) Mr X válasza Crystalheart (#71) üzenetére


Mr X
veterán

Nem csúnya, de azért a kanyarban nincs a Blizzard renderelt videóihoz képest.

(#73) Crystalheart válasza Mr X (#72) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Ami azt illeti, az SC2 RTS grafja sem, de ezt ügyesen egy külön "fedélzeti" engine-el hidalták át a Blizzardosok.

(#74) Cathfaern válasza Crystalheart (#66) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Hmm... mi a lényegi különbség aközött, hogy a karnál behorpadt páncél okozza a -30% kritet, vagy pedig simán felpakol az illető egy debuffot, és az okozza a -30% kritet? Lehet mondani, hogy az, hogy akkor direkt karra célozva lehet ezt elérni, de ehhez vagy FPS szerű irányítás kell (Conan-ban megbukott, majd Tera-ban kiderül), vagy egy speciális támadás, ami direkt karra megy, de akkor meg végképp ott vagyunk, hogy mi a különbség (ahhoz képest, hogy most egy speciális támadás rakja fel a 30% debuffot)? Semmi. Főleg, hogy ahhoz, hogy átlásd mi is történik, úgyis kénytelen vagy kizoomolni, és akkor már csak azt a behorpadt páncélt se látni. De akárhogy is, plusz komplexitást nem vinne a rendszerbe, csak kicsit macerásabb lenne mindenkinek, és talán valamennyivel feelingesebb. De ismétlem, csak talán.

250+ fős csaták:
A blizzard annak idején 40 fős raidekkel indított. Ugyebár ezek nem random szerveződésűek voltak (tehát nem úgy működött, hogy feljelentkezett az ember, és akkor behívott 40-et véletlenszerűen, hanem valakinek meg kell szervezni). A tapasztalat az volt, hogy az össz játékosok kb. 1%-a raidelt ennek következtében, ugyanis nem lehetett értelmes keretek és feltételek között heti szinten ennyi embert összecsődíteni (és koordinálni). Arról nem is beszélve, hogy különböző okokból (felsír a gyerek, szól anyu, stb), a 40 emberből 3-5 ember folyamatosan AFK volt a raid alatt.
Szóval ahhoz, hogy 250 fő reális legyen, ahhoz az kell, hogy ezt ne kelljen valakinek összezervezni relatív állandó csapattal, hanem véletlen, random emberekkel teljesíthető legyen. Ha így van, akkor viszont nem tudod garantálni azt, hogy az egyes emberek milyen (IRL) képességekkel rendelkeznek, mennyire hajlandóak egyáltalán követni a vezető utasításait, stb... ebből következőleg ezeket a csatákat nem csinálhatod túl komplexre, hogy még így is lemenjenek. Viszont ha könnyen lemennek, akkor már önmagában senki se érzi igazán súlyát a dolognak (odamegyünk aztán zergelünk), az, hogy 249 másik ember miatt szinte 1-1 embernek alig van jelentősége, csak tovább rontja a helyzetet. Ebből kifolyólag hamar unalmas lesz az egész, és otthagyják az emberek (vagy a 250-ből 150 "AFK" lesz, értsd: nem csinál semmit, csak annyit amennyi elég hogy ne lehessen kirakni). Ha pedig komplexre csinálod őket, úgy hogy kihívást jelentsenek, akkor pillanatok alatt frusztrációba megy át a csapat felének (törvényszerűen, hiszen definícióból adódóan a csapat fele átlag alatti, másik fele átlag feletti képességű lesz), hiszen ők hiába tesznek meg mindent, a többiek miatt nem fog lemenni.

Elővehetném a többi ötleted is, de igazából mindegyikre ugyanaz igaz: első hallásra jól hangzanak, viszont gyakorlatilag teljesen a földtől elrugaszkodott dolgok. A kisebbik probléma, hogy ahogy korábban rávilágítottak, a technikai feltételek jelenleg nincsenek meg (és a közeljövőben sem lesznek meg), a nagyobb, hogy még ha ezt leszámítjuk, akkor sem működőképesek. Annak, hogy ez utóbbit nem látod, pont az az oka, hogy nem játszottál MMO-kkal, csak "próbálgattad" őket (legalábbis remélem, hogy csak ez).
Hogy kis párhuzamot hozzak, az ötleteid körülbelül olyan szintűek, mint ha azt mondanád, hogy a budapesti dugókat oldjuk meg úgy, hogy ezentúl közlekedjen mindenki repülő autókkal, és akkor több magassági szintet kihasználva jobban eloszlik a forgalom. Totál jól hangzik ez is, csak... :U

(#75) Lenry válasza Cathfaern (#74) üzenetére


Lenry
félisten

már egy BG-t se nagyon lehet koordinálni, pedig a "védd a zászlót" nem egy einsteini művelet, de sokak még ennyire se képesek.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#76) Bors9315


Bors9315
újonc

Üdv ismét.
Végigolvastam az összes hozzászólást ... volt egy pár ami nem a témához kapcsolódott de azokat is szívesen végigolvastam , mert mindenki véleményére kíváncsi voltam. Ami azt illeti nem a helyesírásra koncentráltam , hanem egyszerűen csak megakartam osztani másokkal is ezt a történetet ,mert kíváncsi voltam ki mit gondol róla...
Tudom ,hogy nem teljes a történet és csak egy töredékét írtam le , mert egy spontán ötlet volt és csak azokat a gondolatokat írtam le amik akkor a fejembe voltak. A jó tanácsokra természetesen adok de jelenleg a játékot nem akarom abbahagyni , csak a játékidőm szeretném drasztikusan csökkenteni. Jelenleg egy hete nem játszok a wowwal. Átgondolom a helyzetem és ha érdemesnek látom akkor újra belépek és folytatom a kalandozást a wow varázslatos világában :)

(#77) Crystalheart válasza Cathfaern (#74) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Mindenre van megoldás, de egy ilyen játékterv annyira komplex, hogy száz oldalakat lehetne megtelíteni vele. Szerintem alig van olyan probléma, amit a Renaissance fórumán ne hoztunk volna föl, pedig ott hardcore MMO-sok írtak rajtam kívül.

Az AFK-sok ellen két megoldás van: egyik, hogy egy ilyen nagy csatában csak simán hamar halnának, vagy menekülnének, mint a való életben is sokan tették; másik, hogy az irányítást át lehetne adni az MI-nek. (Vagy esetleg a seregbe belépett egyén automatikusan MI-irányított, a parancsnok utasításai szerint, csak a játékos beavatkozására veszi át a kontrollt a kliensgép, majd kis időnyi afk után alapértelmezés szerint visszaveszi, hogy haladjon a játék.) Ez hasznos lenne pl. a formáció tartásához, hogy csak a seregek ütközésekor bomoljon föl a harci alakzat, csak akkor vegye át mindenki a kontrollt. Sokkal látványosabb és egyúttal hasznosabb is lenne, hiszen jelenleg semmi előny nem származik pl. egy ékalakzat tartásából vagy a tömött soros rohamból. :) Tehát ez is egy új perspektíva, ami jelentős plusz játékélményt adhatna. És mai technológiával abszolút kivitelezhető, csak egyelőre még nem oltottak ennyi és ilyen RTS-t egy MMO-ba sem.

A csapattoborzás is egy érdekes kérdés, de ezt is tárgyaltuk anno, igazán jó megoldás egyelőre erre sincs. De ha a karakter beléphetne mondjuk egy seregbe, ott nyilvántarthatnák az eredményeit - mint sok helyütt PvP-ben -, és a nagy csaták előtt megjöhetne a hadba hívás. Az addigi eredmények és a kasztok szerint szervezné csapatokba a katonákat a rendszer, mint egy stratégiai játékban. Végtére is a középkorban épp ilyen nehéz volt azonos képességű embereket szerezni egy seregbe, példát is lehet vennie. :) Amúgy anno GW-vel játszottam elég sokat, sajnálom így utólag a rá fordított időt, de emlékszem, milyen frusztráló volt a csapatgyűjtés, ha idegenekkel kellett menni. Ez azért volt, mert nem tudtunk róluk semmit, és ugye a fix kicsi csapatlétszám miatt egy noob a nyolcból is tönkretehette a küldetést. Nagyobb létszám esetén, és egy csapatokra osztó rendszerben ilyen nem fordulhat elő. A nyilvánvalóan kezdők pl. külön csapatba kerülnének, akiket nyilván hamar lemészárolnak, mégis akár pótolhatatlan hasznára válhatnak a főseregnek pl. az ellenség feltartóztatásával. (Aztán a csatát vissza lehetne nézni. :DDD)

Hogy unalmas volna-e, azt nem gondolom. Volt egy béna keleti MMO, a RYL, ott mentek ilyen több százas csaták, amik első blikkre izgalmasak voltak. Csak egy idő után unalmassá vált, hogy mindig ugyanott és ugyanazok, ráadásul tök koordinálatlanul, egyenlőtlen erőviszonyok között. Rá kell hát feküdni arra, hogy a nagyobb csaták igazi eventek legyenek, mint egy igazi fantasyben, legyen változatosság, és legyen súlya. (Pl. elfoglalható országrészek.)

Persze csak ötletelek itt, sejtelmem sincs, mikor fognak ehhez hasonlót megcsinálni, és melyik MMO-ban, de a WoW már sokkal kisebb dolgokból is még élvezhetőbb lehetne, mint jobb animáció, vagy kicsit valósághűbb párharc, például, amik igazán inkább csak több fejlesztést igényelnének, mint erőforrást a klienstől. Valószínűleg ezeknek a kisebb dolgoknak egy részét fogják meglépni egy esetleges következő WoW-ban.

(#78) ollie


ollie
MODERÁTOR

Tarts ki, és ne játssz többet a WoW-val! Nagyon rossz tanácsot adtak azok, akik szerint be kell lépned. Hidd el, tönkre fogja tenni az egész élteted, ha folytatod. A függőség nem tréfadolog.

***

(#79) Cathfaern válasza ollie (#78) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Hogy a sok OFF-om után On is legyek, egyet kell hogy értsek ollie-val. Sajnos nálad tényleg a függőség egyértelmű jelei látszanak, szóval jobb nem erőltetned ezt a játékot :( Amíg ha rágondolsz és azt érzed, hogy hiányzik, és nem csak azt, hogy "hmm mekkora fun lenne haverokkal menni egyet", addig hanyagold.
Az se feltétlen egészséges ha valaki minden szabadidejét ezzel tölti, de nálad többről volt szó, mint szabadidőről, ennyit pedig semmi sem ér.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.