Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#45) Crystalheart válasza Mr X (#42) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Hidd el, hogy felfogom, hogy a hangulata vonz sokakat. Elvégre a Sims a világ legnépszerűbb játéka, pedig kb. semmi értelme annak sem, de főleg nyugaton a felnőttek szeretnek vele szöszölni.

A grafikát emeltem ki, de az egyéb technikai, kezdetleges megoldásokat is mondhattam volna, az animáció elnagyoltságát, a játékmenet elemeinek sablonosságát, a harc kinézetét és összhatását, de egy valami az, ami miatt nem tudok vele kibékülni. A minden téren való különbözősége a cinematicoktól. És nem elsősorban grafikában, hanem hangulatban, pedig mindkettőt a Blizzard alkotta. A legfájóbb talán az, hogy az ingame motor tökéletesen alkalmatlan a filmszerűségre, miközben megpróbálnak komoly hangulatú átvezetőket készíteni benne (pl. Illidan vs. Arthas, vagy Arthas bázisánkak ostroma, melyeknek a rendezése és voice actingja is elmarad a CGI-ben megszokottól), kétes eredménnyel - de ezt talán az esetleges második rész már orvosolni fogja. Megjegyzem, egyelőre majd' minden MMO motor alkalmatlan rá. Lehet, sokan nem tudják elképzelni, mit lehetne még betenni egy online multi RPG-be, de a változás bizonyosan nem lesz kisebb, mint anno a feliratozott, hang nélküli párbeszédekből az animált, filmszerű interakcióba való átállás - jobb helyeken. A játékfejlesztés az egész világon a realizmus felé halad, egyszer ebben a műfajban is eljön ez a korszak, mint minden másban. (Ez nem a WarCraft mesebeli világának elhagyását vagy "darkosítását" jelenti, persze.)

Ami miatt pedig a legtöbben egyszer beleunnak, hogy egyszer elfogy. Az alapvető MMO ötlet, hogy vég nélküli grindeléssel lekössék a játékost, rendkívül jól fanatizál bizonyos típusú embereket, de egyúttal legalább ennyi egyéb játékost elriaszt a műfajtól. Mikor már nem lehet többet elérni, akkor már, mint előttem is említették, szórakozgatni mennek föl a függők, gyengéket öldösni, dumálgatni, stb., és bár még ezt is munkanapnyi időben, de egy ideális MMO világban nem fordulhatna elő olyan, hogy elfogynak az impulzusok.

És ezért mondtam, hogy előre félek, mi lesz, ha megalkotják az ennél sokkal addiktívabb MMO-kat is...

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.