Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#108) Alogonomus válasza Ragnar_ (#86) üzenetére


Alogonomus
őstag

AMD nem az Nvidia-féle RT-ben gondolkozik, mert az nagyon erőforrásgyilkos technológia, amihez ráadásul a kártyába kell belezsúfolni az összes hozzávalót. Szép techdemó a 20x0 kártyák sorozata, de közülük egyedül a 2080Ti tudja a sugárkövetést értelmes szintű megkötések mellett tisztességes minőségben hozni a 400 ezres árszintje mellett, bár a valóban jó (és tartós) eredményhez már inkább valami 500 ezres aktív vízhűtéses modell kell, hogy ne melegedjen túl a kártya.

Az AMD valószínűleg a Crytek megoldásában látja a jövőt [link] , ami a kártyák helyett (mellett) sokkal inkább a CPU erejére támaszkodik. Az AMD már csak azért is valószínűleg a sokszálas rendszereket szeretné helyzetbe hozni, mert egy átlagos játékhoz nem kell már egy 8/16 rendszer sem, nem hogy a most bejelentett 16/32, de idővel talán 64/128 is megjelenhet, mert "hely van a sapka alatt", a 7 nm-t pedig egyre jobban kiismerik. AMD az ilyen szoftveres megoldásokkal tudná megindokolni, hogy miért érdemes sokszálas rendszert építeni. Ráadásul a sokszálas rendszerek "univerzális" erejét valamennyire a játékon kívül is lehetne hasznosítani, míg a 20x0 kártyák "speciális" ereje játékon kívül lényegében semmit sem ér.

Nvidia megoldásánál veszel egy közel fél milliós kártyát a mondjuk 200 ezres gépedbe, Crytek megoldásánál pedig veszel egy 300 ezres gépbe egy 150 ezres kártyát, és megvagy. Nvidia kártya árából a teljes rendszert kiépítetted.

Azért is jó a PCI-Express 4.0, mert sokkal nagyobb mértékben együtt tud működni a GPU és a CPU azon keresztül.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.