Hirdetés

2022. január 24., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Busterftw


Busterftw
addikt

Gyors atallasra valo kenyszer. :D
Volt ra legalabb 30+ evuk, de inkabb megvartak mig az orszagok azt mondjak oke 10 ev es betiltjuk a belosegesu autok eladasat. :N

(#2) Gdi válasza Busterftw (#1) üzenetére


Gdi
senior tag

30+év? Akkoriban nem inkább csak az ólommentes benzin volt a téma?
Nem csoda, azzal az akkutechnológiával nem volt túl reális elgondolás.
Legyen szerintem 15. :)

Egyébként nem csak az új járművek értékesítését korlátozzák? Lesz itt biznisz alkatrészgyártásban/kereskedelemben és szerviz/karbantartásban :)

''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''

(#3) 8th


8th
őstag
LOGOUT blog

Na, várom a fórum fekete öves villanytrollja mikor ér ide osztani az eszet egy kicsit. :DDD

(#4) sh4d0w válasza Gdi (#2) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Már most is van.

https://coreinfinity.tech

(#5) zolee0307


zolee0307
őstag

Nem lehet, hogy esetleg a befektetők profitéhsége már alapból gond? Meg lehet nem elektromos SUV-ban kellene csak gondolkodni, amiből egyébként simán kijönne 2 normál autó + lehet nem kellene mindent digitálissá alakítani. Dehát a pénz... Ráadásul úgy, hogy folyamatosan az volt kommunikálva, hogy az ev-k jóval egyszerübbek, meg kevesebb alkatrészből vannak, a karbantartás igényük is kisebb, mint a bels égésű társaiknak.

[ Szerkesztve ]

///\\\ Már a jövő sem a régi ///\\\ Magyar égre magyar UFO-t ///\\\ Sose nyomjá full kretént - Kirk Lazarus (Tropic Thunder) ///\\\

(#6) Dare2Live válasza zolee0307 (#5) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Kapitalizmusban vállalatok elsősorban a profitért jönnek létre és a befektetők is azért fektetnek be. Innen minden cég "profitéhes". Kommunizmus meg kb dprkban van a világon.

SUV azért van mert kereslet. Ha vmelyik cég nem gyártja mennek másikhoz. Akkor egy profitorientált cég mért ne gondolkodjon benne? Akik itt elsősorban hibáztathatóak azok a vásárlók akiknek az 50% jelenleg SUVot vesz/akar.

"simán kijönne 2 normál autó"

Hogy? forintra, co2re...? sztem egyikre sem.

"Ráadásul úgy, hogy folyamatosan az volt kommunikálva, hogy az ev-k jóval egyszerübbek, meg kevesebb alkatrészből vannak..."

Attól hogy vmi egyszerübb meg kevesebb alkatrészből van még nem feltétlen olcsobb. Amúgy elektromos autóknál az egyik fő költség az aksi. Ezek bekker ára annyi tud lenni mint egy olcsó új benzines ára.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#7) kacsyx


kacsyx
aktív tag

Még jó, hogy esélyem sincs belerokkanni az elektromos autó törlesztőbe. Mondjuk lassan egy faék szívó benzinesbe se, amilyen új és használt autó árak vannak.

(#8) Somatom válasza Gdi (#2) üzenetére


Somatom
addikt

Kuba feeling? :)

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#9) angyalpc2


angyalpc2
aktív tag

Volt idő...
...csak más volt az érdek.
(Meg jött egy Bush nevű republikánus)

(#10) noPublicFG


noPublicFG
senior tag

Bár kedvelem a villamosítást, de egyre szkeptikusabban állok hozzá, valamint furának tartom, hogy minden statisztikában USA, Nyugat-Európa, Kína, és Japán szerepelnek, holott az egész földgolyón adnak el autókat. A cikk utolsó bekezdéséből eszembe jut, amikor Brazíliában autóztam és a navi bemondta: "A következő útkereszteződés 180km után várható" . Ott a villanyautók labdába sem rúghatnak! Vagy elképzelem, ahogy Egyiptomban a sivatagba lerakott töltőoszlopokon 50 percet töltenek. 50 fokban...

plus ça change, plus c'est la même chose

(#11) lory256 válasza noPublicFG (#10) üzenetére


lory256
csendes tag

Hát mondjuk mert az új autó eladások nagyja ott történik. Egyiptomba is az autók nagyobb része kb. Kairo utcáit járja a várostáblán belül.

(#12) zolee0307 válasza Dare2Live (#6) üzenetére


zolee0307
őstag

Csak jó lenne, ha egy kicsit félretennék a "profitéhséget", ha már annyira meg akarják menteni a bolygót. Bár a fogyasztóknak is kellene változni.

Az, hogyha villanyosból minden gyártó "normál" autót gyártana, pl. nem dög suvot, akkor az ember kénytelen lenne azt venni, de itt visszakanyarodunk a profitra és máris ugyanott vagyunk. :) Egy 4 tonnás suvból kijön két focus kategóriás villanyos lassan :))

Ott az e-Golf, miért több millával drágább, mint a benzines? nincs motor, váltó, kuplung, tank, üa. rendszer. Az akksi ennyire nem lehet drága. És itt van a többi már kapható modell is, kb. egy felnagyított távirányítós autó az ev, aztán kétszer annyi, mint egy bonyolultabb, karbantartás igényes robbanós.

Nem lesz itt változás.

///\\\ Már a jövő sem a régi ///\\\ Magyar égre magyar UFO-t ///\\\ Sose nyomjá full kretént - Kirk Lazarus (Tropic Thunder) ///\\\

(#13) Semin válasza zolee0307 (#12) üzenetére


Semin
senior tag

A gyártókat a kereslet határozza meg és nem fordítva.
Ha te nem gyártasz villany SUV-ot majd gyárt más és ő adja el, mert le kell követni a piacot.
Ha nem tetszik nem veszel, és majd ha másik 5mill. ember sem vesz átalakul a piac :)

" az akksi ennyire nem lehet drága"
De az... nagyon
Az sem sokat segít a dolgon, hogy ki kell termelnie egy valag fejlesztési pénzt is.

"Nem lesz itt változás."
Dehogynem. Brutális áremelés.
Az a több millióval olcsóbb benzines majd utoléri a villanyost (lásd Norvégia).

Mi nem járunk jól ez tény :(

(#14) dabadab válasza angyalpc2 (#9) üzenetére


dabadab
titán

Meg - és leginkább - az akkutechnológia abszolút alkalmatlan volt még a felhasználásra.
Utólag már teljesen tisztán látszott, hogy az EV-1-nek abszolút semmi esélye nem volt a piacon.

DRM is theft

(#15) dabadab válasza zolee0307 (#12) üzenetére


dabadab
titán

Ott az e-Golf, miért több millával drágább, mint a benzines? nincs motor, váltó, kuplung, tank, üa. rendszer. Az akksi ennyire nem lehet drága.

De.

DRM is theft

(#16) Noukoum válasza Semin (#13) üzenetére


Noukoum
addikt

Norvégia teljesen más eset, ott megadóztatták az szennyező autókat. Itt is azt kéne, csak ugye balkánon te ne akarj reformot abba már rengetegen belebuktak. Kenyér és cirkusz kell, semmi más. Azt már régóta tudjuk hogy előbb utóbb utoléri, sőt meg is fogja előzni a hagyományos autók ára a tisztán elektromos autó árakat. Persze akkor már senkinek nem fog kelleni az előbbi így gyorsan kivezetésre is kerülnek. Legalábbis Európában, a világ többi részén még valószínűleg eltudják adni az elavult technológiát egy ideig. Már ha megéri nekik, mert ha nem akkor oda is villany megy. Összetehetjük a két kezünket hogy uniós tagok vagyunk, más különben mi is ehhez a zónához tartoznánk. Így is nyitott szájjal pályázunk a roncs hagyományos autók "boldog" befogadóhelyéhez, a régióban szépen látszik hogy mi pályázunk rá a legjobban. Nem a románok, nem a szlovákok hanem mi. De amíg a nép tapsol addig mit akarok én ugye.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#17) Semin válasza Noukoum (#16) üzenetére


Semin
senior tag

Amint elektromosból is belendül a használt piac, nem a 10 éves ICE autók árát fogják hasonlítani a 4 éves EV-hez. Máris nem lesz akkora különbség.

Akkor majd elkezd gyűlni a tapasztalat, és eloszlanak a sztereotípiák. :K

(#18) Somatom válasza Semin (#17) üzenetére


Somatom
addikt

A használt piac? 8 éves volt a dízelem, amikor vettem. Még nem is gyártanak olyan EV -t. Ha holnap legyártanák, akkor 8 év múlva tudnám megvenni. De, az EV technológia még nem tart ott, hogy a közeljövőben gyártsanak ilyet. Viszont a korlátozásokkal már fenyegetőznek (pl. Bp. kitiltás). Ez a bibi.

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#19) 8th válasza Noukoum (#16) üzenetére


8th
őstag
LOGOUT blog

LOL. Amint elérjük Norvégia szintjét bérekben életszínvonalban adóztassuk meg az öreg szennyező autókat. Addig viszont nettó faszság még a felvetés is.

(#20) Semin válasza Somatom (#18) üzenetére


Semin
senior tag

Ez nem úgy fog kinézni - legalábbis remélem - hogy 2035.01.01 után nem használhatsz ICE-t és pont. Csak egy fokozatos kivezetés/átállás valósítható meg.

Igen lehet, hogy a nagyvárosokba nem hajthatsz majd be, de attól még ingázhatsz a város széléig, aztán vagy tömeg közlekedsz, vagy bérelsz majd egy EV-t.
Ha pedig a napi ingázásod belefér a hatótávba, akkor megoldhatod csak elektromossal is.

Alternatíva a PHEV természetesen. Városon kívül benzin/diesel, városban EV mód.

Minden másra (napi 800km ingázás stb.)használható lesz az ICE még nagyon sokáig.

[ Szerkesztve ]

(#21) Semin válasza 8th (#19) üzenetére


Semin
senior tag

Sok minden nem életszínvonal, hanem felfogás kérdése.
Magyarországon az a legnagyobb probléma jelenleg , hogy sokan lesz@rják - tisztelet a kivételnek - mit pöfög ki az autójuk.

Túlvállalva magát vesz egy - külföldön már levetett -akár premium autót relatíve olcsón,
(mert az eladási árba itt már beleszámolták mit kell majd cserélni)
aztán jöhet a kiütött/mókolt DPF, átvágott/szétbarmolt ECU stb.
Nem érdekli, csak működjön, és ne kelljen rá költeni.

Vizsgán úgyis okosba átmegy, közúton meg senkit nem érdekel.
Max az a pár asztmás ember, de hát az nem az ő baja....

(#22) Noukoum válasza Semin (#17) üzenetére


Noukoum
addikt

Eloszlanak a sztereotípiák? Ja, 50 év múlva. Ez nem a használt piacon múlik, hanem mentalitáson, szemléletmódon. Egyébként igazad van, teljesen felesleges rágódni azon hogy a kormány a környezetvédelem és az emberek egészsége érdekében kb. semmit nem tesz. Mert az emberek ezt várják el tőle. Dízelhívő embereknek dízeltámogató kormány jár. Az értelmes pedig vagy megszokik vagy megszökik.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#23) 8th válasza Semin (#21) üzenetére


8th
őstag
LOGOUT blog

Kb. baszhatod a felfogást ha nincs pénzed váltani. Aki ilyeneket beszél annak szemlátomást fingja sincs róla, hogy ma 2021-ben milyen szegénység van a vidéki Magyarországon és, hogy milyen alacsony bérekből kell, hogy megéljenek az emberek akik ennek ellenére azért járnak mégis autóval mert rá vannak kényszerítve. Nyilván azért húsz éves szarokkal mert csak arra telik. Pont. Mutogathatod te nekik a szép új villany corsát 10millióért amikor az illető háza amiben a családjával él nem éri ennek még a felét sem. Az ilyen ember majd biztos villanyautóra fog évtizedes hitelt felvenni az alapból szar fizetésére mert az zőőd, hát hogyne. Azt többször megfigyeltem, hogy az ilyen hagyományos vs. villany hitvitákban mindig pont a legfontosabb tényező az anyagiak maradnak ki az egyenletből. Hajam leteszem amikor azon örvendeznek egyesek, hogy de jó, hogy ilyen mértékben drágulnak az új és ezáltal a használt autók is így legalább hamarabb állunk át villanyra. Aha, meg ahogy azt móricka elképzeli. Ez Magyarország. Két és fél év alatt akkorát drágult a használtpiac az elektromos autók eszetlen erőltetése és a kretén co2 limit miatt, hogy átlag gipsz jakabnak már egyszerűen túl sokba lenne átülni az öreg környezetszennyező autójából valami takarékosabb euro5 benzines akármibe. Ehelyett az irreális használt autó árakat meglátva megrántja a vállat elkönyveli, hogy erre neki nem telik és hajtja tovább a véres torkú bontószökevény dízelét. De ha itt tartunk önmagában az is milyen abszurd már, hogy az állam a tehetősebb réteget támogatja meg súlyos milliókkal, hogy villanyautót tudjanak vásárolni. Azokat az embereket akik ezt amúgy is megengedhetnék maguknak. Ahelyett, hogy őket tömjük ki potya milliókkal pont a csóróbb réteget kéne megtámogatni, hogy fiatalabb és környezetbarátabb autóba ülhessenek át. Sokkal többet nyernénk ezen mint néhány tucat új elektromos autón amit többnyire amúgy is csak második autónak vásárolnak.
De a ti logikátokat követve kezdjünk el basztatni mindenkit aki vegyes tüzeléssel fűt. Na ha valami akkor az tényleg iszonyatos mértékben környezetszennyező tehát adóztassuk szarrá a legszegényebb réteget aki mindent bedobál a kályhába amivel egy kis meleget tud csinálni. Hiszen a kéménye akár többezerszer is szennyezőbb lehet mint egy öreg dízel autó! Ja, hogy nincs pénze tüzelőre? Az meg kit érdekel! Öltözzön fel akkor majd nem fázik de a büntetőadót azt fizesse mert mi okosan kitaláltuk. Abszurd az egész ugye? Az autósokkal mégis megteszik.

(#24) Semin válasza 8th (#23) üzenetére


Semin
senior tag

Aham értem mélyszegénység autókkal... Ahonnan én jöttem ott a szegénynek nem telt autóra. Nem tudtak ingázni, emiatt korlátozottak voltak a lehetőségeik. Az autó a mai világban is luxus, és a jövőben még jobban azzá válik sajnos.
De pont nem erről a rétegről írtam. Ők nem azok akik agglóból diesel SUV-okkal ácsorognak napi 2 órát dugóban...

"..... Két és fél év alatt akkorát drágult a használtpiac az elektromos autók eszetlen erőltetése és a kretén co2 limit miatt, .... "

CoViD+Chiphiány lesz az, de sajnos ez a tendencia folytatódni fog még legalább egy évig.
(vagy ha nincs szerencsénk tovább) Egyszerűen nem kerül elég új autó forgalomba.
Ez pont annyira hátráltatja az EV-ket, minden minden más ICE autót.

"...e a ti logikátokat követve kezdjünk el basztatni mindenkit aki vegyes tüzeléssel fűt. Na ha valami akkor az tényleg iszonyatos mértékben környezetszennyező tehát adóztassuk szarrá a legszegényebb réteget aki mindent bedobál a kályhába amivel egy kis meleget tud csinálni...."

Remek példa!
Pontosan ezt csinálják a lakáspiacon is. Már csak BB Energia besorolású lakások épülhetnek, ahogy 25% energia felhasználás megújjuló kell legyen. (Vegyes tüzelés nem játszik)
A régebbieket pedig lehet fűtéskorszerűsíteni (Napelem+Hőszivattyú)
Ingyen állami pénzből.

A hangsúly a fokozatosságon van. Autóknál ez nyilván gyorsabban megy majd végbe.

[ Szerkesztve ]

(#25) 8th válasza Semin (#24) üzenetére


8th
őstag
LOGOUT blog

"Aham értem mélyszegénység autókkal..."

Egy fenét, én dolgozó emberekről beszéltem.
Nincs okom panaszra környékbeli béreknek több mint a dupláját keresem nettóban. Gyerek nincs. Ketten vagyunk a párommal aki szintén nem minimálbért keres. Két keresős gyermektelen pár vagyunk saját házban zéró hitellel ennek ellenére nekünk is luxus a villanyautó. Amíg egy valamire való használt elektromos autó 4millió forint környékén kezdődik addig nincs miről beszélni. Az már sokkal gyakoribb szitu amikor egy családban minimálbérért dolgoznak emberek. Vagy a két kereső közül egyikőjük teszem fel közmunkás. Van mondjuk gyerekük esetleg hitelük is. Szerinted hol nem szarják le milyen gyors vagy lassú az átállás nekik mikor lesz pénzük elektromos autóra? Baromi könnyű feltartott mutatóujjal kijelenteni, hogy fú de szennyezik az öreg autójukkal a környezetet. És? Milyen alternatívát tudsz felmutatni nekik? Mert az, hogy üljenek fel a buszra a legtöbb esetben nem opció.

"Az autó a mai világban is luxus"

Ez nem igaz. Pláne vidéken nem főleg akkor nem ha csak azzal jutsz el értelmes idő alatt a munkahelyedre. Persze mehetsz busszal is csak ahhoz háromnegyed négykor kell kelni, hogy az egy óra múlva induló buszhoz odaérj. Aztán hazafelé is kockásra ülheted a segged a buszmegállóban mert egy órát várni kell a buszra ami hazavisz. És ez megy minden nap. Én ezt játszottam egy ideig de köszönöm egy életre elég volt.

"Ahonnan én jöttem ott a szegénynek nem telt autóra. Nem tudtak ingázni, emiatt korlátozottak voltak a lehetőségeik."

Pont erről beszéltem. Egyebek mellett ezért (is) kell az autó vidéken.
A használt autók drágulása már jóval a covid és a chiphiány előtt elkezdődött. Mikor elkezdték emlegetni a 95g/km korlátozást már akkor drágulni kezdtek.

(#26) Semin válasza 8th (#25) üzenetére


Semin
senior tag

Nem nekem kell alternatívát mutatnom. Mindenki ismeri a maga lehetőségeit, korlátait. És megismétlem, nem erről a rétegről beszéltünk.

“Aztán hazafelé is kockásra ülheted a segged a buszmegállóban mert egy órát várni kell a buszra ami hazavisz. És ez megy minden nap. Én ezt játszottam egy ideig de köszönöm egy életre elég volt.”

Én is játszottam, remek móka. :K De akkor és ott ez kellett a továbblépéshez.

[ Szerkesztve ]

(#27) Busterftw válasza Gdi (#2) üzenetére


Busterftw
addikt

Hat a Tesla Roadster 2008-ban jelent meg, amit 2004-ben kezdtek fejleszteni, az alsohangon 17 ev. De a fontos lokes ugye a lithium-ion akku volt, ami 1991-tol elerheto volt barkinek.

Ha mindenki akkor elkezdni, nem kellene "kapkodni."
Plusz Wikin ott a rengeteg mar elektromos auto pelda a 60-as evektol.

[ Szerkesztve ]

(#28) kpbendeguz


kpbendeguz
addikt

Konkrétan mi akadályozta az ICE gyártókat, hogy megelőzzék a Tesla-t innovációban?
Mármint a saját rövidlátásukat és az olajlobbi több évtizedes aknamunkáját leszámítva?

Az egész jelenségre tökéletesen illik a "competence trap" közgazdasági fogalom, azaz hogy a siker olyan szinten képes bebetonozni a piacvezető vállalatok gondolkodásmódját, hogy képtelenek időben felismerni a piaci/technológiai trendváltozást és vagy belebuknak, vagy a partvonalra szorulnak.
Pl. Xerox, Kodak, Nokia hogy csak a nagyobbakat említsük.

ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

(#29) Snoop-y válasza zolee0307 (#12) üzenetére


Snoop-y
veterán

Az tuti de mutatnal nekem egy 4 tonnas SUV-t?

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#30) Dare2Live válasza Semin (#24) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"CoViD+Chiphiány lesz az..."

A drágulás már 10éve indult a NEDC és a turbo, start-stoppal. Mindkettő jelentős +költség. Erre jött rá aztán a dpf, adblue ... és csak most a CO2 kvóta. A CO2 kvóta meg belekényszeríti a gyártókat a hybrid, ev vonalba.

Az elmúlt 1.5évben egy SX4 Scross GL+ ára elsőre dpf... miatt 4.4ről 4.8ra ugrott. Majd a lágyhibrid+co2 kvóta (+forintgynegülés) miatt 5.7re. Ez 2020vége még nincs chiphiány.

A fűtéskorszerüsítés részen kicsit elkomorodtam. Lehet BP közeli falvakban ott a napelem a házakon a kondenzációs kazán majd kövnek arra járok jobban figyelek. De amit 8th beszélt és ez az átlagos a családok a gáz/fa árát se tudják kifizetni (és nagyon sokszor fűtenek amivel tudnak.)

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#31) Medocsabi


Medocsabi
addikt

Az én 96-os Swiftemet mennyiért alakítják át dodgemmé, úgy, hogy továbbra is olyan szervíz igénytelen legyen mint most?
Amúgy tényleg ne értem, hogy elvileg már most minden ipari szektorban nyersanyag és félvezető hiány van. Ezek az e-szarok meg a mostani húszszorosát igénylik. Ez az én szememben meg több elektronikai hulladékot jelent, mert egy otto motor elmegy simán 40 évig is,megfelelő törődés mellett. Na de egy ilyen akku?? Ha az kuka, akkor egy kispolák méretű akku kerül a "kukába". Egyszerűen szerintem meg nem találták fel azt az akkumulátort, ami egy ilyen szintű változáshoz kell. Az nem megoldás,hogy rohadt sok kis lítium akkut kötnek sorba....
Az egész e-autó mizéria jelenleg úgy ahogy van zsákutca. Rohadtul mindegy, hogy nem a levegőt mérgezi, ha az ivóvizet meg a talajt igen. Max nem megfulladunk, hanem éhen meg szomjan halunk. Tényleg sokkal jobb.

(#32) tserrof77


tserrof77
senior tag

Még egy "apróságot" ne felejtsünk el. Ezeket az elektromosokat etetni is kell(ene) valamiből. Vajon miért is épül Paks2? Mert már most necces az áramfogyasztás. Én ha még több elektromos autó lesz, akkor "csókolom". Ja és az utca töltőfejek telepítése sem olcsó...

Két informatikus beszélget: Neked milyen hosszú volt az eddigi legjobb kapcsolatod? Válasz: 8Mbites DSL 2 év hűségnyilatkozattal :)) Laptopszerviz (is)

(#33) Somatom válasza Dare2Live (#30) üzenetére


Somatom
addikt

Meg a köbcenticsökkentés. Csak kis köbcentis motorokkal tudják tartani az emissziós értékeket. Ezek viszont magasabb fordulaton pörögnek, autópályán többet fogyasztanak és rövidebb az élettartamuk. Micsoda fejlődés!

[ Szerkesztve ]

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#34) cherubion08 válasza 8th (#23) üzenetére

Mintha a saját gondolataimat írtad volna le :) Totál igazad van.

(#35) hunluki


hunluki
senior tag

Akik esetleg éltetik az ICE motorokat azok legyenek kedvesek és járassák picit a zárt garázsban és vegyenek szép nagy mély levegőket majd ezt szorozzák fel az utcán rohangáló autók számával és egyből rájönnek hogy miért tarthatatlan a jelenlegi helyzet.

Szívás? Igen. Drága? Igen. Meg kell lépnünk? Igen. Ha nem értesz egyet akkor ülj vissza még egy órára gondolkodni a pöfögő mellé a garázsba.

És igen, ezen felül törekedni kell a megújulók irányába, fejleszteni az aksitechnológiát és az otthoni tárolást, újrahasznosítást. Ha ezt néhány évtizeddel korábban elkezdtük volna most nem lenne ennyire sietős a váltás.

(#36) Dare2Live válasza hunluki (#35) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

egy trabant, eur elotti autokhoz kepest amit egy eur5/6 tud az tisztitott hegyi levego.

ez az egesz mind1 ha a lakossag jelentos resze nem tudja megfizetni.
max 30-40 evesen is futni fognak az sdik.

amig az aram nagyjat szen gaz elegetesevel termeljuk a szarnak egy pofon. hudezold nemetek is leallitottak az atomeromuveiket azota egetik a barnaszen+gazt, aramar horror grat!

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#37) Medocsabi válasza hunluki (#35) üzenetére


Medocsabi
addikt

Te komolyan, őszintén elhiszed, hogy ez elektromos autók a környezetvédelem érdekében születtek meg? És ez az egész csak a környezetvédelem miatt van? Őszintén csodálom a naívsagodat.

(#38) hunluki válasza Medocsabi (#37) üzenetére


hunluki
senior tag

Nyilván nem, de egy kellemes mellékhatásuk a környezetvédelem, feltéve ha teljesülnek az előző hsz-em utolsó bekezdésében lévők.

Egy ICE motor mindig is tolni fogja magából a mocskot, ahogy egyre jobban kopik egyre inkább. Egy EV lehet iszonyat mocskos ha szénből kapott árammal megy, de megvan a lehetőség rá hogy megújulóból töltsék, akkor egészen másképp áll a helyzet. Az üzemanyagot ugyanúgy fel kell hozni, finomítani, szállítani és a legvégén elégetni, ez iszonyat mennyiségű energiát/szennyezést igényel. Nyilván az áram se röppen bele a kocsiba szép szóra, de jóval egyszerűbb és kevésbé macerás mint a benzin/dízel.

[ Szerkesztve ]

(#39) 8th válasza hunluki (#35) üzenetére


8th
őstag
LOGOUT blog

Te egy zárt garázsban laksz vagy mi? Senki sem élteti a jelenlegi technikát de közel sincs velük annyi probléma mint ahogy beállítják. Arról meg végképp nem az autó tehet ha a tulaj kiszedeti belőle a részecskeszűrőt vagy a katalizátort. Magyarországon az elektromos autó különben is olyan szinten luxus, hogy csak egy nagyon szűk jómódban élő réteg engedheti meg magának. Amíg egy magyar ugyanazzal a munkával a német vagy osztrák bérek harmadát keresi csak meg addig nincs itt miről beszélni. Az elektromos autó még használtan is egy totál elérhetetlen dolog az átlag magyar számára és ez nem mostanában fog megváltozni.

[ Szerkesztve ]

(#40) noPublicFG válasza lory256 (#11) üzenetére


noPublicFG
senior tag

Bár van súlya annak, amit említettél, a lényeg nem Egyiptom volt... ;]
Az új autó eladásokkal kapcsolatban: A profitábilis eladások egy része tényleg a "gazdag" fogyasztásra berendezett országokban történik, de nem csak ott.

plus ça change, plus c'est la même chose

(#41) Noukoum válasza tserrof77 (#32) üzenetére


Noukoum
addikt

Még fel kell építenünk 15 darab atomerőművet Magayarországon ahhoz hogy elbírja a hálózat az otthoni klíma fogyasztásával megegyező elektromos autókat. Az otthoni klímák miatt is fel kell húzni még 14 darabot. Ezen kívűl még 1 darabot kell kell húznunk azok miatt akik baromságokat írnak a PROHARDVER lapcsalád hozzászólás szekciójában. De facebookot is használunk, kávét is iszunk. Még lehet hogy ezekhez sem ártana plusz egy erőmű.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#42) Silεncε válasza hunluki (#35) üzenetére


Silεncε
őstag

Még jó, hogy senki nem mondja, hogy a benzin/gázolaj a jövő. Amit 8th kifejtett, hogy itt a nagy átállás kb akkor lehetséges, amikor majd 500k-1kk-ért fogják utánadhajítani az elektromos autót a használtpiacon, mert a többségnek sajnos csak erre van pénze. Ilyen meg ugye sose lesz, mert mire ilyen idős lenne egy elektromos autó, addigra az akksija fel fogja adni és szevasz.

[ Szerkesztve ]

(#43) Semin válasza Dare2Live (#30) üzenetére


Semin
senior tag

Itt valami félrement a gondolatmenettel...

"..De amit 8th beszélt és ez az átlagos a családok a gáz/fa árát se tudják kifizetni (és nagyon sokszor fűtenek amivel tudnak)..."

Annak kell tennie ezért a dologért aki tud/ anyagi lehetősége van.
Nem a szegényebb rétegtől várja el senki, hogy környezeti forradalmat indítson!
(Bár nagyon szegény emberek között láttam először életemben szelektív hulladék kezelést, xal aki akar tud tenni, még ha apró dolognak is tűnik.)

Sajnos a szegénység problámáját nem lehet megoldani. :(
Addig nyilván a környezetvédelem lesz a szempont amíg nélkülözés van.

Ha a BP közeli falvakban lecserélik, vagy 15k család lecseréli (asszem ennyi a pályázat) valahol (akárhol) azzal is haladunk. Ők már kevesebbet szennyeznek.

Lépésenként... nem megy ez máshogy.
De ez már régen elment off-ba. Sorry mindenkitől akit a téma nem érdekel. :R

(#44) Gargouille


Gargouille
senior tag

Engem az érdekelne, hogy mondjuk egy tízemeletes lakótelepen (vagy a belvárosban) hogyan lesz megoldva az elektromos autó töltése? Kiépítünk 100db töltőállomást mindegyik ház mellé a parkolóba? És akinek esetleg este már nem jut hely, az másnap nem megy dolgozni, mert nem tudta feltölteni az autóját (vagy majd nem tud elindulni a tűzoltó/mentő mert épp lemerült a nagykocsi és hát 3 óra a töltés, bocsika)? Csak mert például budapesti lakosság egy nem elhanyagolható része társasházakban (nyilván a többi nagyobb városban is hasonló a helyzet) lakik és rengeteg ilyen modern lakótelep lakópark is épül, amikhez szintén nem csinálnak elektromos töltő állomásokat.

Ki fogja majd kiépíteni ezt mindenhol, amikor még a jelenlegi úthálózatot sem képesek rendesen karbantartani? És ki fogja állni ennek a kiépítését országosan? Mert gyanítom az autógyárak aligha.

No meg akkor az áram is jövedéki termék lesz (már ha tudunk ennyi áramot termelni)? Vagy lesz majd kétféle áram és a régi hagyományokat felfrissítve indulhat az "áramszőkítés"? :D

8th: nagyon jól leírtad a vidéki realitást, teljesen egyetértek veled.

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#45) arnyekxxx válasza Semin (#24) üzenetére


arnyekxxx
addikt

megújjuló kell legyen. (Vegyes tüzelés nem játszik)

Biomasszatüzelésűnek kell átnevezni a vegyestüzelésű kazánokat és máris szuperzöldek lesznek.

A régebbieket pedig lehet fűtéskorszerűsíteni (Napelem+Hőszivattyú)
Leginkább a hőszigetelést kellene támogatni mert a legzöldebb energia a felnemhasznált energia. Itt ülök egyszál gatyában a kellemes melegben a legszarabb B30as téglaházban úgy hogy napi 15kiló száraz fa megy el a kandallóban (ebben extraként megsül a sütőtérben a napi rakott/sült akármi) meg 6-8KWh áramot megesznek a klímák. Persze van 16 centi eps a falon így nem az udvart fűtöm.

(#46) Semin válasza Gargouille (#44) üzenetére


Semin
senior tag

"..És akinek esetleg este már nem jut hely, az másnap nem megy dolgozni, mert nem tudta feltölteni az autóját (vagy majd nem tud elindulni a tűzoltó/mentő mert épp lemerült a nagykocsi és hát 3 óra a töltés, bocsika..)"

Ha nekem kellene tippelni DC töltés, kutakon, ahogy a benzin esetében.

5 évvel ezelőtt 2-3 óra volt a töltés, vagy több.

Most ott tartunk a legújabb autóknál, hogy 18 perc egy 10-80%-ra töltés
(ami hatótávban ~300 km.) Ha csak 10 percig töltöd akkor ~200.

5 év múlva simán beállsz és 10p múlva mehetsz is.

(#47) Silεncε válasza Gargouille (#44) üzenetére


Silεncε
őstag

Ki lesz lógatva a narancssárga hosszabbító az ötödikről :D

(#48) Gargouille válasza Semin (#46) üzenetére


Gargouille
senior tag

"Most ott tartunk a legújabb autóknál, hogy 18 perc egy 10-80%-ra töltés"

Gondolom ez ideális körülmények közt és a csúcstechnika. De mennyi idő egy átlagos elektromos autó töltése? Mert gyanítom, hogy nem ennyi.

"5 év múlva simán beállsz és 10p múlva mehetsz is."

Hát finoman szólva vannak kétségeim. Kicsit olyan utópiának tűnik, de ne legyen igazam. :)

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#49) Gargouille válasza Silεncε (#47) üzenetére


Gargouille
senior tag

Igen, nekem is ez a balkáni megoldás reálisabbnak tűnik. :D

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#50) dabadab válasza Medocsabi (#31) üzenetére


dabadab
titán

egy otto motor elmegy simán 40 évig is,megfelelő törődés mellett. Na de egy ilyen akku??

Izé, motort motorrol. A villanyomotor jóval tartósabb, mint az Otto és kevesebb törődést is igényel.

Ha az kuka, akkor egy kispolák méretű akku kerül a "kukába".

Nem a kukába kerül, hanem reciklálják - és egyébként messze nem "kispolák"méretű, hanem pl. egy Tesla 3 LFP akksi az 215x144x12 cm (kb 371 liter).

Az nem megoldás,hogy rohadt sok kis lítium akkut kötnek sorba....

Mégpedig azért nem, mert: ... ?

DRM is theft

Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.