Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Amúgy WTF, Bacsis autója nincs tuningolva?
Mutogatni való hater díszpinty
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #146 üzenetére
"Amikor már szaggatott az üzemanyag-ellátás, nyilván nem jó.": a kevés gázolaj nem a szaggatott üzemanyag-ellátás miatt nem jó, hanem azért, mert a tankban levő gázolajat használják a befecskendező rendszer hűtésére. ha kevés a gázolaj, nem hűt rendesen, túlmelegedhet a nagynyomású szivattyú és környéke.
(#147) buherton "Ezzel azért vitatkoznék.": csak nyugodtan, vitatkozni akkor is lehet, ha nem értesz hozzá. a priusban a nagy durranás a fékezéskor elpazarolt energia visszanyerése, és annak felhasználása a következő gyorsításkor. az egész kóceráj, a rengeteg plusz alkatrész azért van kitalálva és belerakva a kocsiba, hogy ezt megvalósítsa. Ráadásul a benzinmotorja is úgy van megcsinálva, hogy számít az elektromos rásegítésre, nem Otto motor van benne, hanem Atkinson. Na ezt kompletten lököd a kukába, ha az utazási szokásod jellemzően olyan, hogy kevés a fékezés és a gyorsítás, szemben a priusnak a legideálisabb környezetével, a taxi üzemmóddal. A prius országúti közlekedő autónak rossz.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
buherton
őstag
Az akkumulátor része valóban a városban előnyös. Az Atkinson ciklusú motor nem számít a villanymotor erejére, ugyanis a motor gyorsításkor is töltheti az akkumulátort. Az Atkinson ciklusú motornak fontos, hogy munkaponton üzemeljen, ezért - is - van az autóban e-CVT. Továbbá az áramvonalasság is nagy sebességnél előnyös, ami további plusz az országúti közlekedéshez a városival szemben. A Prius országúti autónak is megfelelő. Persze nem éri el egy dízeles német autó szintjét.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
bacsis
Közösségépítő
Az abszolút csúcs felszereltség a kis Swift,
elektronyos ablakok, elektronyos tükör, 2 légzsák, klíma, anyós ülés előtt lévő napellenzőben tükör!!!! Igen, ez is extra, mert a GL felszereltségben nincs a napellenzőben tükör állítható magasságú bizti öv, plüss ülések, központi zár, stb egyedül első ködlámpa ami nincs benne...
És de.. tuningolva van... elég sok téren... ami utólag került bele, táviráynítóval nyíló központi, távirányítóval nyitható csomagtartó ajtó!!! ezt haver homemade terve alapján lett megoldva egy munkahengerrel, külső hőmérséklet mérő, előre sport kagyló ülések kerültek (gyári suzuki) és a motor terén is történtek optimalizálások, az 1,6-os suzuki balenó leömlője került fel illetve egy sport kipufogórendszer, meg még pár apróság -
válasz Hieronymus #146 üzenetére
A pd és cr dízelnél konkrétan a visszaáramló anyag keni és hűti a rendszert. Kevesebb nyál = melegebb rendszer= rosszabb kenés.
A fizikatanárok szerint is.Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
-
alcsa
senior tag
Miért érzem azt, hogy ti már eldöntöttétek, hogy SX4 kell nektek, csak azért írtál bejegyzést, hogy igazoljanak és megnyugodhassatok, hogy jól döntöttetek?
-
bacsis
Közösségépítő
hááát... elmondom neked, hogy 99%, hogy nem SX4 lesz
Én inkább a Prius felé fordulnék, a feleségem meg a Honda Civic irányába..
Amúgy ma még ránéztünk a Honda CR-V-re is de sajna 2 ajtós 4 személyes... nem jó, rengeteget utazunk 5 fővel...
Szóval egyelőre a tanácsaitok alapján ez a 2 a kiszemelt -
bacsis
Közösségépítő
Ne haragudj, elírtam, Honda CR-Z-re gondoltam... Azért kezdtünk gondolkodni irányába, mert igaz 6-8 évesek, de árban simán jók, Hibridek és ha már dicséri mindenki a Priust akkor ez is lehet olyan tartós (feltételezem csak) és tök jól is néz ki... De hát végül is hamar eldőlt, hogy nem jó nekünk
-
KubanitoS
veterán
Lehet, hogy egyedül leszek a véleményemmel, de 2,5m forint az már pont az a határ számomra, ahol tutira nem gondolkodnék használt autóban. Ennyi pénzt kiadni a lutriért számomra egészen biztosan nem lenne opció. Ha eddig is jó volt a Suzuki, akkor ezután is jó lesz, azt a 2,5m-et meg emeld meg 500-800 ezerrel és hozz el szalonból egy új autót.
Ha pedig használt, akkor 1 millió alatti SX4-et nézegetnék, ha már nálatok is felmerült.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
bacsis
Közösségépítő
válasz KubanitoS #162 üzenetére
olvasd el ezt a laptopos cikkemet És találd meg a közös nevezőt az, és eme bejegyzésem között... Valahogy autók terén is úgy gondolokodok, mint laptopoknál
alcsa! Pedig most vakon kiegyeznék vele[ Szerkesztve ]
-
-
-
nullpoint
őstag
Ha 'Citroncsra adnád a fejed akkor ide beregisztrálva a kocsi alvázszáma alapján minden alkatrész gyári cikkszámát kikeresheted. Robbantott ábrák is vannak. Szerelési útmutatók de az már fizetős.
Ugyanilyen van 'Reugeot-ban is.
[ Szerkesztve ]
kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt
-
-
buherton
őstag
Ez szintén nem igaz. A Prius kevesebbet fogyaszt, mint egy mai korszerű dízel. Hála az Aktinson ciklusú motornak, az e-CVT-nek, áramvonalasságnak és súly csökkentésnek.
Igen, drágább, de kevesebbet fogyaszt és sokkal kevesebb drága és tönkremenő alkatrészből áll.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
bambano
titán
válasz buherton #172 üzenetére
jaja, a prius kevesebb drága és tönkremenő alkatrészből áll, hiszen van benne *KÉT* komplett hajtáslánc, meg közöttük egy erőátviteli cucc. és akksiból sincs benne kosárszám. lol, ekkora marhaságot rég olvastam, pedig mostanában vannak topicok, ahol nagyon rákészültek.
"A Prius kevesebbet fogyaszt, mint egy mai korszerű dízel. ": városban valóban. tisztán országúton nem fogyaszt kevesebbet. 5 literes átlagokat találtam a neten, annyival egy dízel is eljár. de sokkal drágább. 5.5 literrel én is eljártam az astrámmal anno.
tehát annak érdemes priust vennie, aki a városi rohangálásban összeszedett üzemanyag megtakarításból fedezni tudja az árát.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
-
válasz buherton #172 üzenetére
"Igen, drágább, de kevesebbet fogyaszt és sokkal kevesebb drága és tönkremenő alkatrészből áll.
Ezt hogyan?
Az Aktinson motor, a diagramja alapján bonyolultabb mint az Otto-motor. Ehhez jön még az elektromos hajtás és energia visszatermelés eszközhalmaza.
A kevesebb fogyasztás nyilván városi forgalomban igaz. Autópályán csak többlet súly az elektromos rendszer. Kevés alkalommal kell lassítani és gyorsítani.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
bambano
titán
[link] tehát ha atkinson ciklus szerinti motor van a priusban, akkor az nagyon sokkal bonyolultabb motor, mint egy otto motor.
"A Toyota megtalálta ennek a motorelvnek a megfelelő alkalmazását a Prius-ban, ahol az alsó fordulatszám-tartományi teljesítmény hiányosságokat elektromotorokkal pótolják, melyekkel tökéletes párost alkotva ma elvárható teljesítménnyel": erről írtam a korábbi hsz-emben, lásd #152, amit buherton a #153-ban annyira jól megokoskodott (nem).
[link] Valószínűleg a priusban Miller motor van, az nem sokkal bonyolultabb, mint egy alap otto motor. Csak van hozzá egy bolygómű, egy elektromotor, egy erősített generátor, meg egy töltésvezérlő-hajtás-akku menedzsment elektronika, meg egy akkupakk. Aki szerint ez egyszerűbb, mint Bacsis jelenegi stiftje, az tájékozódjon alaposabban.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #177 üzenetére
"Az Aktinson motor, a diagramja alapján bonyolultabb mint az Otto-motor."
A Toyota Atkinson motorjai tulajdonképpen tök sima benzinmotorok (annyira, hogy van köztük olyan is, ami képes Atkinson és Otto-üzemmódban is működni), az atkinsonságot leginkább a szívószelep hosszabb nyitvatartásával érik el, szóval ott nincs igazán plusz bonyolultság.
"Ehhez jön még az elektromos hajtás és energia visszatermelés eszközhalmaza."
Azok mechanikusan tök egyszerű, nem elromló dolgok és mindezért cserébe nincs hagyományos értelemben vett váltó, helyette a Power Split Device van (itt van róla egy tök jó flashes bemutató), ami azért jóval egyszerűbb szerkezet.
DRM is theft
-
bambano
titán
[link] és ha egy olyan forrást linkelsz, ahol nem csupaszították le a magyarázat kedvéért a psd-t, akkor kiderül, hogy nem is egyszerűbb, mint egy sima váltó.
van kuplung is, meg lánc meg ilyenek, amit karban kell tartani...nekem ez nem egyszerűbb.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
buherton
őstag
Tavaly 4,9 literrel jártam el, igaz ez vegyes volt. Viszont ezt túlnyomó részt városon kívül vezettem le. (A legközelebbi rokonom 80 km-re lakik, a szülők 180, 220, 230, 240 km-re (elváltak) az ország két végében, tesóm 150 km-re és egyébként összetartó családról van szó.) Országúton 105, autópályán 120-al.
A belsőégésű motorok hatásfoka a sebességtartáskor a legrosszabb. 70 alatt kellő akkumulátor töltöttségnél csak villanymotoros a hajtás. E fölött is előfordul lejtők esetén, hogy nem jár a motor.
(#175) bambano: Kihangsúlyozom, hogy mai modern dízelről van szó. Az előző generációval már nem lenne igaz, természetesen.
A hibrid hajtáslánc, ha cserélik az olaját, akkor kb soha nem megy tönkre. Érdemes az interneten utána olvasni. Egy esetet találtam, amikor megadta magát, de az azért volt, mert nem cseréltek olajat.
Cseréltettél már kettőstmegű lendkereket, vezérműszíjat, turbót, EGR szelepet, kuplungot, önindítót, stb-t az autódban? Én nem és nem is fogok.
A nagy szervíz nekem ennyibe került (magam szereltem):
12k a váltóolaj
3,5k/db a gyertya (4 db)
2k pollenszűrő
2k levegőszűrő
2k olajszűrő
9k motorolaj.Az akkumulátor 250k-s kiadás, ha már elöregedett. Cellacsere max 20k/db munkadíjjal együtt. Nekem azt mondta a szaki, hogy 200-300k km futás körül kezdenek elhalni a nagy akkumulátorok. A másik típus hiba a bal első kerékcsapágy. Persze vannak elszórtan légkondi, hibridkör vízpumpa elhalás, motor vízpumpa, stb.
Mielőtt megvettük az autónkat, akkor hónapokon keresztül bújtam a netet, hogy mi fán terem a Prius.
(#177) Hieronymus: Szerintetek hány száz kiló pluszt jelent a villanyrész?!
1325 kg az össztömeg -> mutassatok egy könnyebb hasonló kategóriás autót. Ebből 45 kg az akkumulátor, ami a hátsó ülés mögött van. A HSD-t nem tudom.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
buherton
őstag
Az e-CVT teljesen más dimenzió, semmiben sincs köze a többi automataváltós megoldásokhoz, amik ugye biztosan tönkre mennek. Az autó hamarabb rohad szét körülötte, mint hogy a HSD megadja magát. A HSD magában foglalja az e-CVT-t is.
(#179) bambano: Atkinson ciklusú motor van a Priusban.
A Prius 2-ben nem alulméretezett láncok vannak. A motoré életarttamra tervezett.
Nézd bambano, próbálj ki egy Prius-t és meglátod, hogy mekkora blődség, amit azaz oldal írt.
Az álló Prius-ban a gázpedál nyomásra nagyon sok minden történhet. Tételezzük fel, hogy az akkumulátorban alacsony a töltöttség. Ebben az esetben, ha gázt nyomsz, akkor az autó rögtön indul a villanymotor által, majd beröffen a benzin motor és konstans "magas" fordulaton búg a motor (ez egyébként veszélyes, mert könnyen átléped a sebességhatárt ), amíg eléred a kívánt sebességet. A motor csak akkor jár alacson fordulaton, ha sebességtartásról van szó.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
bambano
titán
válasz buherton #182 üzenetére
toyota.hu kezdőoldal szerint (1 perce letöltve):
Prius+ Hybrid 10.425.000 Ft-tól
Prius Plug-in Hybrid 12.600.000 Ft-tól.Ehhez képest tavaly érdeklődtem opel márkakereskedésekben. Egy rendesen felszerelt k astrát 6.7-ért, egy rendesen felszerelt Insigniát 11 misiért vágtak volna hozzám. Itt most ne arra gondolj rendes felszereltség alatt, hogy full fapad modellbe kértem gumiszőnyeget és akkor az már felszerelt.
Szóval kenheted a hajadra a filléres időszaki szervizt, sose térül meg, pláne nem azzal a közlekedéssel, ahogy bacsis jár vele.
"Cseréltettél már kettőstmegű lendkereket, vezérműszíjat, turbót, EGR szelepet, kuplungot, önindítót, stb-t az autódban? Én nem és nem is fogok.": szerintem is jobb, ha komolyabb munkához szervizbe viszed, ha még azt se tudod, hogy van-e benne kuplung.
A hsz-edből beugrott, hogy priusod van. Az álláspontodat az üléspontod határozza meg, önigazolás rulez.
"A hibrid hajtáslánc, ha cserélik az olaját, akkor kb soha nem megy tönkre.": a kigyulladó motorvezérlés kábel az a hibrid hajtáslánc része? Mert szeptemberben volt belőle visszahívás.
szerintem két dolgot meg kellene fontolnod, emlékeim szerint nem először szólok:
1. ne hozz fel másodpercek alatt cáfolható érveket.
2. azt a kicseszett szervizt írd már rövid i-vel, mert nem kannibál varázsló vagy, aki betépve táncol a tűz körül. ha mégis, akkor bocs
3. a többieknek: az si előtagokban, tipikusan a kilo-ban, rövidek a magánhangzók.
4. Hieronymus special: az aláírásodból vedd már ki azt a vesszőt, mert karcolja a monitort.szerk: egy haver 4.1-ért tisztességesen felszerelt j astrát vett nemrég.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
buherton
őstag
Továbbra is a Prius 2-ről van szó, hiszen az fér bele bacsis keretébe.
Ha már szóba hoztad az újabb Priusokat, akkor megragadnám az alkalmat, hogy elmondjam azok már nem olyan jó vételek. Az euro norma miatt azokban is van már turbó és EGR szelep, illetve elkezdtek költséget optimalizálni. Ettől még természetesen jók.
A dízelek a turbó miatt gyulladnak ki, a hibridek a kábel miatt. Sokan tragédiának élik meg a visszahívásokat holott én pont örülnék neki, hogy legalább ezt nem sumákolják el. Ezt gyártótól függetlenül mondom. Sőt terméktől függetlenül. Örülök, ha a NÉBIH újravisszahív valamilyen bébiételt, hogy miért? Mert folyamatosan a gyártók körmére néz és van foganatja.
A motor Atkinson ciklusú és nincs kuplung. Linkeket is tettem.
A szervizért bocs.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
buherton
őstag
Én pedig komolyan mondtam, hogy próbálj ki egyet hosszabb távon.
Mérnök vagyok. A csili-vili dolgok nem érdekelnek, illetve az se hogy, hogyan néz ki valami. A dolgok belső működése és problémamentessége érdekel. Engem megvett a HSD kilóra és nem a hájp meg a környzettudatosság miatt, hanem mert ezt komolyan megtervezték és kiválóan kivitelezték a japánok. Természetesen van árnyoldala is a HSD-nek, mint minden másnak. Ettől függetlenül, ha lesz pénzem, akkor a következő is Toyota hibrid lesz.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
bambano
titán
válasz buherton #188 üzenetére
"Én pedig komolyan mondtam, hogy próbálj ki egyet hosszabb távon.": nekem ilyen drága autóra nem futja.
egyébként pedig az autózási szokásaimhoz nem passzol, úgyhogy nem lesz prius.ez, meg az, hogy nem hiszem, hogy tisztán országúton megéri priusszal járni, semmit nem von le az autó (városi) értékéből.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Ha 6-7 literből elval hosszabb távokon, akkor nekem már jó - egyszerűen pl. a mostani F Astra városban benyal 8-at is, a melóhely meg közel van, de sokszor kell autóval menni, mert a Nőnek kell valamiért. Ha ez elmenne villannyal, akkor már jól jártam. Hosszabb távok meg ritkán vannak, akkor meg 1 literrel enne többet a mostani 6-nál. Plusz ott is akadna villanyos rásegítés, töltene is a somogyi dombokon.
Mutogatni való hater díszpinty
-
bagkri01
őstag
Egy ufo civikkel nem járnátok rosszul. Igaz öregebb, mint szeretnéd, de nagyon megbízható. Az 1,8-as benzines, 14o lóval, hatos váltóval meglepően keveset is fogyaszt és azért megtud indulni ha kell.
samsungI600>tmobile pulse>nokiaE52>se xperia mini>nexus s>acer liquid gallant duo>JiayuG3>WayteQTalk5H(MIUIbyKelzsoca)>Xiaomi Hongmi 1S>lumia 535>Lenovo A6000>Meizu M2 Note
-
flymi
addikt
Engem zavarna ha lenne priuszom.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
-
buherton
őstag
válasz Hieronymus #193 üzenetére
Kifakadtam, hogy jellemzően mindig ezzel érvelnek a hibridek ellen, hogy jaaaj csak holt teher a villanyosrész és kimondatlanul is benne van, hogy mennyivel jobb lenne, ha csak az egyik lenne benne. Erre kontráztam rá, hogy mutasson valaki hasonló kategóriás, de könnyebb autót. Jah és legyen legalább olyan biztonságos is.
(#195) Doki16: elégedett vagy az autóval? Mi a tapasztalatod az Aurisszal?
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Doki16
addikt
válasz buherton #197 üzenetére
Ezt én is könnyen meg tudom cáfolni. Mutass még egy csak benzinest vagy dízelt aminek 4 liter a fogyasztása városban mint nekem az Auris. Sokkal többet ad a villanymotor mint amennyit a plusz súly elvesz.
Maximálisan meg vagyok vele elégedve. Nekem már az FL utáni van. Ez már sokkal jobban össze van rakva mint a korábbi modellek. A másik meg ízlés kérdése, de szerintem sokkal szebb mint bármelyik Prius
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
bagkri01
őstag
Nekem nincs hibrid autóm, de én is bírom az ilyen érveléseket. Valószínűleg azért öltek a gyártók dollár milliókat a fejlesztésbe,hogy nehezebb legyen és többet fogyasszon
samsungI600>tmobile pulse>nokiaE52>se xperia mini>nexus s>acer liquid gallant duo>JiayuG3>WayteQTalk5H(MIUIbyKelzsoca)>Xiaomi Hongmi 1S>lumia 535>Lenovo A6000>Meizu M2 Note
-
Doki16
addikt
válasz bagkri01 #199 üzenetére
Egyedül autópályán jobb a dízel, minden máshol a hibrid vagy a tisztán elektromos a nyerő. Pályán a kocsim 5,8 körül fogyaszt, ami a korábbi dízel passatomhoz képest fél literrel több. De a Passat városban 11-et evett míg a hibrid még most télen is elvan 6-ból. Ha már teljesen meleg a motor akkor 4-ből is.
Aki nem megy hosszú távra autópályán annak tökéletes egy Prius 2 is. Az már más kérdés, hogy szerintem bűn rondaA Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- XFX Radeon Speedster SWFT 319 RX 6800 - BONTATLAN - ALZA GARANCIA
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 3rd - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" 2K Touch I W11 I CAM I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon G3: i7-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" QHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T14s - i5-10G I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest