ezek szerint az autó nem az út ás látási viszonyoknak megfelelően haladt, ez ugyanis pont arról szól, hogy annyival menjél, hogy bármi történik előtted azt le tudd reagálni. Ha csak 20méterre látsz el akkor nem mész 90-el.
[ Szerkesztve ]
ezek szerint az autó nem az út ás látási viszonyoknak megfelelően haladt, ez ugyanis pont arról szól, hogy annyival menjél, hogy bármi történik előtted azt le tudd reagálni. Ha csak 20méterre látsz el akkor nem mész 90-el.
[ Szerkesztve ]
"ez ugyanis pont arról szól, hogy annyival menjél, hogy bármi történik előtted azt le tudd reagálni"
Nem: a "bármi" olyan megkötés, hogy azt komolyan véve el sem lenne szabad indulni. Ehelyett olyan fogalmakkal szoktam operálni, hogy ésszerűen várható eseményekre tudj reagálni.
DRM is theft
Ez nem egészen így van.
A szabály úgy szól, hogy olyan sebességet kell választani, amelynél meg tudsz állni minden olyan akadály előtt, amire az adott körülmények között számítani lehet. Tehát nem bármikor, bármi előtt.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
"már elcsaptad a gyalogost és akkor még sehol sincs a féktáv"
De, azon belül vagy:
- "fékút" = tényleges fékezés hossza,
- "féktáv" = előbbi + előtte a reakcióidő alatt megtett út
"szerintem ők sem ültetnek embert olyan autóba, amelyben nem bíznak"
Akkor mégegyszer: aki most az autóban ült, előtte 4 évet fegyveres rablásért és okirathamisításért ült!
Azaz kb. bárkit alkalmaz az Über, csak ne kérjen sokat...
Így van!
Pontosan ezért hiába védett főúton száguldozik vki, ha nagyon durva a sebességtúllépés (mondjuk >2x, de persze nincs fix határ, körülményektől is függ), akkor ő viszi el a balhét, ha olyanba rongyol bele, aki alárendelt útról hajtott ki elé
ez nagyon szép, csak semmi köze nincs ahhoz, amit én írtam.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
Bocs, kávé előtt félreolvastam az "amelyben"-t "akiben"-ként
Milyen kétszeres sebességtúllépésről beszélsz? Az általam említett szabály a relatív gyorshajtásról szól, nem pedig a konkrét gyorshajtásról. Egyébként az a kifordulás sem ilyen egyértelmű. Sajnos, sokan abban a tévhitben vannak, hogy a védett útvonal totális védettséget biztosít. A befolyásolásnak három fokozata van:
-zavarás
-akadályozás
-veszélyeztetés
Az alárendelt útról érkező zavarhatja, sőt, akár akadályozhatja is a védett útvonalon haladót. Csak nem veszélyeztetheti.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Ha pl. egy 50-es tábla mellett 120-al jön vki, akkor hiába van védett úton, már ő a hibás ha alárendelt útról hajt ki elé olyan, aki ilyen durva mértékű sebességtúllépésre nem számíthat - és adott esetben (jellemzően pont ezért van ott a sebességkorlátozás) észre sem veheti időben
Na ez a legnagyobb tévedés.
Fateromnak így zúzták le az autóját - védett útra tolatott be egy kanyarban ahonnan nagy sebességgel érkezett egy manus (fater nem látta és nem is láthatta)t. Rendőrség ki lett hívva, de már egyből azt mondták neki, hogy felesleges azt lobogtatni, hogy a másik mennyivel jött... Ki is jött a határozat, hogy a védett útra behajtó a hibás - még ekkor független szakértőt kért az öregem - a vége ugyanúgy az lett, hogy csak és kizárólag ő a hibás, a gyorshajtás mintha nem is lett volna.... Ja és még külön eljárási költséget meg szakértői díjat is kellett fizetnie.
ez inkább a rendőrségi automatizmus. ki ment a védett útvonalon? ja akkor ő biztosan nem lehet hibás, ügy lezárva. bíróságon tudnak veled komolyabban foglalkozni.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
Minden ilyen ügy egyedi elbírálás alá esik. Eleve a tolatás egy különleges helyzet. Másrészt ilyen esetekben azt vizsgálják, hogy sebességtúllépés nélkül elkerülhető lett volna-e a baleset.
Nem tévedés: apám műszaki szakértőként dolgozott, és jópár hasonló ügye volt, ahol a durván gyorshajtó vitte el a balhét. De valóban egyedi minden eset.
...független szakértőt is kért faterom mint írtam. A védett útra nem kellő körültekintéssel tolatott be ez lett a vége. Az EU-hoz már mégsem fordulhatott.... Így is jó sokba lett az a kanyar...
Szerintem itt alapvetően a tolatás volt a gond, az teljesen más eset, mint a sime előre befordulás. Pl. főútvonalra nem tolathatsz be KRESZ szerint.
A saját háza előtti bejáróról tolatott fel az utcára lakott területen belül - semmi extra.
Bár a másik PH témában, ami ugyanezzel a dologgal foglalkozik, már megírtam, de az a baj, hogy
túl sok a feltételezés az ügyben, tények meg csak akkor lennének, ha az Uber kiadná a szenzorok által generált képet videó formában a balesetről,
de ez esélytelen, mivel az Uber az ellen is tiltakozott, hogy a sima gázolós camvideót közzé tegye a rendőrség.
[ Szerkesztve ]
Rendőrségnek kénytelen átadni az információt, ők meg majd írnak egy szép tanulmányt belőle, mint ahogy a Teslás esetnél is történt. Szóval idővel szépen kiderül majd mi történt pontosan.
Pont ez a probléma, az idő, ez akár egy évet is igénybe szokott venni.
maradjuk a tényeknél:
25. § Haladás az úton
(1) Járművel a forgalmi, az időjárási és látási viszonyoknak, továbbá az útviszonyoknak (az út vonalvezetésének, az útburkolat minőségének és állapotának) megfelelően kell közlekedni; figyelemmel kell lenni a jármű sajátosságaira, az utasokra és a rakományra.
Azt nem tudom, hogy az USA-kresz mit ír.
Ebből nyilvánvalóan mindenki meg tudja magyarázni magának, hogy miért megy kétszer olyan gyorsan mint amivel biztonságosan el tudnak kerülni egy elé ugró szarvasbikát, én mindenesetre ha csak 20méterre látok el akkor a saját jólfelfogott érdekemben annyival megyek, hogy ne haljak meg a családommal ha egy kidőlt fa fekszik keresztben az úton
[ Szerkesztve ]
Az út bármikor beszakadhat előtted egy fél méterre. Ezt a problémát hogyan kezeled?
DRM is theft
Nem pusztán a rendőrség, hanem az NTSB vizsgálja az ügyet, szóval nagyon alapos jegyzőkönyv lesz nyilvánosságra hozva - csak sajnos valóban sokára, akár egy évbe is telhet.
Nálad ez nagyon be van akadva úgy látom. Még a rendőrség sem használja olyan nagyvonalúan ezt a szabályt mint te.
Szerintem hagyd abba az abszurd értelmezést, mert tényleg már ott tartunk, hogy rá se add a gyújtást, mert az már közlekedésnek minősül és ha neked szalad egy kocogó akkor nem megfelelően vezettél.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
Az egy dolog, de a túl lassan haladás is balesetveszélyes. Pl. amelyik nem képes egy személyautóval 90 -nel menni egy autópályán, azt olyan szívesen megsegíteném hátulról, hogy az egész tükrét kitöltse egy MAN embléma.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Ezen nem érdemes pereskedni, mert megnyerhetetlen.
Volt fórumtársunk, aki tolatásban, kerékpárossal akadt össze. A KRESZ kimondja, ha a jármű vezetője tolatás közben nem látja be az útszakasz, segédet kell alkalmaznia. Pont.
Az úton haladó jármű sebességéről csak vitatkozni lehet, bizonyítani sehogyan sem. Ha mégis, mert az autótok hátuljába, hitelesített sebességmérő berendezés van beszerelve és az dokumentálta is az esetet, akkor sem mentesíti az egyik szabályszegést a másikat.
Ez esetben kettő ügy lesz.
1. A szabálytalan tolatás
2. Gyorshajtás.
Az esetek elbírálása egyszerűen történik. Például ráfutásos balesetnél minden esetben a ráfutó jármű a vétkes. Nem tartotta be a követési távolságot. Pont. Ha nem így lenne. a legkisebb koccanáson is lehetne pereskedni évekig. A ti esetekben is hasonló a helyzet. Figyelmetlen tolatás vagy a tolatósegéd hiánya.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Így viszont, hogy a tisztázó vizsgálat csak legrosszabb esetben 1 év múlva várható, sajnos ez negatív hatással
lesz az önvezető autók élesben való használatára,
ugyanis angol nyelvű fórumokon olyan is elhangzott, hogy nem csak az Uber ,
hanem az összes cég önvezetésre alkalmas járműveit ki kell vonni a forgalomból és csak alapos átvizsgálás után lehet ismét forgalomba helyezni.
[ Szerkesztve ]
Mivel eltérő rendszereket használnak, így nem látom értelmét az összes felfüggesztésének. Az uber összes autóját kellene csak kizárni a forgalomból.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
Úgy, hogy maradok a realitás talaján.
Érdekes, amikor mások írták neked ugyanezt, arra az volt a reakciód, hogy "Ebből nyilvánvalóan mindenki meg tudja magyarázni magának, hogy miért megy kétszer olyan gyorsan mint amivel biztonságosan el tudnak kerülni egy elé ugró szarvasbikát"
DRM is theft
Oké, de remélem te is érzed, hogy a kocsi elé befutó állat és az út hirtelen beomlása mégsem azonos valószínűségű esemény.
Jártál mostanában az M1 -en? A berohanó állatra kisebb az esély.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Nemár Mikor volt beomlás az M1-esen? Értem én, hogy mindenki szereti a túlzásokat, de nem ezzel kéne egy vitát eldönteni.
Attól függ, hogy mit nevezel beomlásnak. Van egy pár olyan kátyú, ami már határeset.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Amúgy a kátyú hátán kátyúra gondolt szerintem
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
kivéve, ha rendőr vagy, mert akkor a bíró ki fog hozni vétlennek.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
Akkor nem kerül bíróságra az ügy.
Helyszíneléskor kiszabnak helyszíni bírságot a vétlen félre, ezzel le van zárva a dolog.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
ez ugye még nincs tisztázva, de az uber és a google hasonló elven működő technikát használ, amit lidar -nak hívnak
A szenzorok nyilván adottak, de a szoftver másnak tűnik.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
egy olyan lidar, ami a google autójában van, drágább, mint az autó maga. és persze nekik van egy nagy pontosságú közúti térképük is hozzá.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
Egészen biztos vagyok benne, hogy a fejlesztések egyik legfontosabb célja a lidar száműzése.
A comma.ai-rol mik a velemenyek? Eddig egy ilyen self-driving threadben se volt rola szo szerintem.
Megnéztem a website-jukat és még mindig fogalmam sincs, hogy kik ők és mit akarnak.
DRM is theft
Gyakorlatilag a Tesla Autopilot open source verzioja.
A modern autokban meglevo rendszereket (Adaptive Cruise Control (ACC) es Lane Keeping Assist System (LKAS)) reverse-elik es hasznaljak egy sajat szoftverrel.
Sajnos, mivel sok a kétkedő, ezért ennyi már bőven elég, hogy ideiglenesen kivonják a forgalomból a lidar-ral rendelkező önjáró autókat. Remélem az előbbi állításom nem válik valóra.
Egy kis haladék az emberiségnek, mielőtt a Skynet öntudatára ébred.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
A linkből azért okosabbak lettünk :
Az alábbi alkalmazás is a linkelt cég terméke.
Mondjuk vélemény még nem sok van, de az is két csillagot kapott.
Csak egy kis okoskodás :
a mobilteló kameráját tutibiztos , és szenzorait használhatja önvezetésre?
[ Szerkesztve ]
Sajnos, nem viccnek szántam. Tervezünk olyan autót, ami jobban vezet, mint az ember. Tervezünk olyan mesterséges intelligenciát, ami jobban gondolkodik, mint az ember. De, vajon mennyi időbe telik egy ilyen, gondolkodó intelligenciának rájönnie arra, hogy az ember csupán a saját, alacsonyabb szintű gondolkodása szerint felsőbbrendű, valójában azonban egy kártékony parazita ezen a bolygón. Amikor erre rájön, akkor vajon mi lesz a következő lépése? Ha az ember nem tud a bolygó nélkül élni, de a bolygó tud ember nélkül, akkor sztem egyértelmű a válasz, akár tetszik nekünk, akár nem. Nem az a baj, hogy a Skynet öntudatára ébred, hanem az, hogy igaza van.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Helyesbítés : A Panda chip ( Lidar helyett ),
amit valahol, valamilyen hackertől meg lehet venni kapcsolódik a mobiltelóhoz,
és a mobilteló vezeti az autót.
Szükség lesz az emberre, ha már az elégetett üzemanyagok füstje elhomályosítja a napot, akkor majd embereket használ a gép elemnek. Egész mezők lesznek tele ilyen energiatermelő telepekkel.
Fontos, hogy a megfelelő pirulát bevegyük
[ Szerkesztve ]
Nincs már annyi üzemanyag. Igazából nem tudsz olyan érvet mondani, ami az emberi faj szükségessége mellett szól. Ellene viszont annál több. Mi meg arra törekszünk, hogy magasabb szinten gondolkodó intelligenciát alkossunk, ami mentes az emberi gondolkodás hibáitól. Ezzel magunk alatt fűrészeljük a fát.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
"Tervezünk olyan mesterséges intelligenciát, ami jobban gondolkodik, mint az ember"
Nem, ilyen nincs egyáltalán és nem is lesz mostanában.
DRM is theft
Lehet, hogy ha meglesz a szuperintelligens AI, akkor saját magunk fogjuk a vesztünket okozni?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Van egy félig-meddig idevágó anekdota, amit egy régi videojátékos magazinban olvastam sok éve. A STALKER első részének a fejlesztésekor a fejlesztők próbáltak egy olyan AI-t kidolgozni, ami igyekszik a környezetére és az onnan leselkedő veszélyekre reagálni és belefutottak egy olyan bugba, hogy az ember NPC elkezdte a saját lábát lőni, mert figyelte a környezetét, osztott-szorzott és arra jutott, hogy önmaga a legnagyobb veszély a környéken, ezért el kell pusztítani.
Persze ez csak egy bug volt, de minden cyberpunk fanatikus jövőrettegő bele tud látni bármilyen párhuzamot.
Nem rettegek a jövőtől, csak nem tekintem az embert természetfeletti fajnak. A történelmünk csupán nyúlfaroknyi szösszenet a Föld történelmében. Az időszámításunk még rövidebb, mégis hatalmas pusztulást okoztunk élőhelyünkön. Sztem az nem logikus, hogy ez alapján hosszú jövőt prognosztizáljunk magunknak.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Ennek mondjuk már a Mátrixban sem volt semmi értelme... akárhogyan táplálja az embereket, az energia-veszteség, nem pedig forrás.
Engedd már el ezt a lidar dolgot, mi köze ennek a balesetnek a lidar-hoz? Ez egyértelmű szoftverhiba volt, semmi köze a dolognak a szenzorhoz.
Bocs, de nem a saját véleményemet mondom, hanem a többségét, aki mondjuk csak felületesen jár utána,
és aki a lidar miatt akarja forgalomból kivonni a járműveket.
Én értem, hogy szoftveres ( lehet ) a probléma,
A többség azt se tudja, hogy létezik lidar.
DRM is theft
ma mennem kellett egy 100-ast
azt figyeltem, hogy az "ostorcsapás" effektus nem pont jó ahhoz hogy meglegyen a követési távolság?
gondolom 60-al nem 10 cm-re akarnak majd menni a másik mögött ....
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
" .... Ha az ember nem tud a bolygó nélkül élni, de a bolygó tud ember nélkül .... "
és ebbe az a legrosszabb, hogy aki nélkül el van a bolygó (ember) az veszélyezteti a többi bolygón élőket, akiktől meg függünk
mi, a haszontalan*, veszélybe sodorjuk más élőlények lakhelyét a folyamatos környezetszennyezéssel, akik nélkül élni se tudnánk ... és csinálunk még ön-járó autót (oled-et ... meg minden sz.rt ) ... ami nélkül tudnánk élni ....
*semmivel nem járulunk hozzá bolyngónk jobb hellyé tételéhez, ha az ember eltünne, senkinek nem hiányozna .... de ha a rovarok eltünnek, minden szárazföldi eltünik.
Valahol Kínában eltüntek a méhek és az embereknek kellett ecsettel porozniuk a virágokat ....
azt nem mondom, hogy az ember miatt van (ha van) globális felmelegedés, de a camtrail nélkül lehet mégrosszabb lenne ...
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Induljunk ki abból, hogy a beszakadó úttest mindig cimlapos hír (akkor is ha másik országban történt), egy átszaladó állat meg max akkor ha elcsapták és van halálos áldozat.
Te mondtad azt, hogy MINDENRE fel kell készülni, nem csak arra, amire józan ésszel számítani lehet.
Most akkor döntsd el, hogy tényleg mindenre fel kell készülni, vagy csak az ésszerűen várható helyzetekre.
DRM is theft