Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) d@minator válasza dabadab (#30) üzenetére


d@minator
addikt

A mérnököt biztosan nem vonják felelősségre ahogy a repülő baleseteknél sem. Akkor kit lehet felelősségre vonni? Lehet azt aki közúti közlekedésre alkalmasnak ítélte. Aztán azt is aki engedélyezte az autonóm autók használatát. A KRESZ? A gyártó felelőssége is megállapítható de ők elintézhetik annyival, hogy leírják, hogy semmilyen felelősséget nem vállalnak.
Lehet, hogy így nem lesz felelős, mint ahogy a rossz utak miatt bekövetkezett baleseteknek sincs felelőse, aki fákat árkokat húz az út mellé sem felelős, elszeparált 4 sávos utak sincsenek mindenhol így a szembejövő adott esetben fél méterre húz el melletted, viharban az autósra dőlő fáknak sincs felelőse és még lehetne hosszan sorolni.
Megmaradnak simán balesetnek, legfeljebb valaki majd fizet. Vagy senki. Talán a biztosító.

(#52) emvy válasza UnknownNoob (#48) üzenetére


emvy
nagyúr

Az Uber esetében egyelőre rosszabbnak tűnik az automata, mint a humán (picit). Waymo esetében már a gép a jobb (a mostani terepen).

while (!sleep) sheep++;

(#53) nihill


nihill
őstag

Már vártam mikor lesz ilyen hír :(
Tegyük fel hogy a kocsi hibájából történt a baleset. Ilyenkor ki áll a bíróság elé? Aki a kormánynál ült és nem tett semmit hisz' ez önvezető? Vagy az önvezetést készítő programozók? Vagy a főnök? Vagy senki?
Mondjuk a NatGeo-n a légikatasztrófáknál sem az van, hogy ha meghal 100 ember mert hanyag volt a karbantartás, akkor megy mindenki a böribe, hanem hogy a jövőben jobban kell figyelni a karbantartásra...

(#54) 0xmilan válasza dabadab (#37) üzenetére


0xmilan
addikt

Itt tortent a baleset..
Az ut tuloldalan van a vizelvezeto a jarda szelen, ahol a helyszinelo all a videoban 0:10-nel. A Volvo meg bicikli a jardan kb. 50 meterrel eszakabbra van a palmafak mellett (0:02 es 0:15).
"Use Crosswalk --->" Eleg egyertelmu, hogy nem itt kellett volna atmenni. A tablat nyilvan nem olvasta, ha pont abbol az iranybol jott, de akkor is... Mondjuk bokrokon kellene atmasznia, hogy onnan eljusson a crosswalkig, amikor az X alaku "jardasziget" a ket ut kozott pont ott er veget. Egyaltalan minek van ott jarda a ket ut kozott. Pont ugy vezettek ki a foutra, hogy a jarokelo ne a keresztezodesnel menjen at.
Ettol fuggetlenul a no is hibas nyilvan. Egyetlen iranybol johetnek ott autok, csak jobbra kellett volna neznie. Hogyan nem veszel eszre egy SUV-ot a teljesen egyenes uton?
Az is fura, hogy a Volvo orranak a jobb oldala van osszetorve, tehat mar majdnem atert vagy majdnem kikerulte az auto, viszont a biciklinek a hatulja sertetlennek tunik es az elso kerek van eldeformalva.

(#55) Dr. Romano


Dr. Romano
veterán

Bazze K.I.T.T. miért nem figyelsz :(((

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#56) Feketelaszlo válasza schawo (#49) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Ez így van, de pont azért van a kocsi tetején egy marha nagy lézerradar, hogy a látótávolságon kívülről érkezőket is érzékelje, majd annak megfelelően válassza meg a sebességet (és vele a féktávolságot).

(#54) milangfx: Ha visszamégy pár métert, látszik az is, hogy ott van egy bringasáv, ami beletorkollik a jobbra kanyarodó sávba és erre figyelmeztető felirat is található. Pusztán spekuláció, de szerintem nem átkelni akart az áldozat, hanem párhuzamosan haladtak és valahogy a bringasáv/kanyarodó sáv határát nem értette a szoftver.

(#57) 0xmilan válasza Feketelaszlo (#56) üzenetére


0xmilan
addikt

Latom a bringasavot, de nem ott ment, nem parhuzamosan haladtak.
Keresztbe tolta a biciklit az uton. Az X alaku gyalogos savrol jott, ami a Mill Ave ket utja kozott van.

64 km/h, az auto nem lassitott.

(#58) 0xmilan válasza 0xmilan (#57) üzenetére


0xmilan
addikt

(#59) t72killer válasza bambano (#47) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Nem jutnak el a szoftverhibákig, hamarabb leég a szupermodern akksi...

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#60) t72killer válasza 0xmilan (#57) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Tehát mind2-en hibásak? (rossz helyen átkelés, a kocsi meg nem próbálta elkerülni a balesetet, azaz nem fékezett) A fékezés kimaradása nem csak a szabálytalan gyalogokra veszélyes, hanem az autó utasaira is ám, ha pl a néne helyett egy 8mázsás jávorszarvas megy az útra...

Nem azzal hirdetik ezeket a műszuperségeket, hogy 1000x gyorsabb reflexeik vannak?

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#61) 0xmilan válasza t72killer (#60) üzenetére


0xmilan
addikt

Tehát mind2-en hibásak?

Igen. Arra tudok csak gondolni, hogy a szoftver vart volna a keresztezodesig a lassitassal es nem szamitott arra, hogy az ut kozepen talalkozik gyalogossal. Ettol fuggetlenul a radarnak es a lidarnak is latnia kellett volna.

(#62) rii válasza 0xmilan (#61) üzenetére


rii
nagyúr

"latni" biztos látták ... a szoftver esetleg nem gondolta h azzal foglalkoznia kellene?

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#63) májkimiki válasza Logitech (#36) üzenetére


májkimiki
őstag

Ha magad alá húzod, biztos.

(#64) 0xmilan válasza rii (#62) üzenetére


0xmilan
addikt

Passz, de min. 4 komponensnek latnia kellett: lidar, radar, kamerak, sofor. [link]
Talan az zavarta a rendszert, hogy se nem kerekparos se nem gyalogos mert tolta a biciklit.

[ Szerkesztve ]

(#65) nullpoint válasza bambano (#45) üzenetére


nullpoint
senior tag

"láttál már sw eula-t?"

Pontosan így van ahogy írod!

És a kurva önvezetőautóknál is ugyan ez lesz, amikor megveszik ott lesz az a bizonyos "as is" tehát úgy ahogy szópár.

Ott is amikor baj van, megvonják a vállukat majd a kedves fejlesztők és tojnak bele az egészbe :W

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#66) dabadab válasza nullpoint (#65) üzenetére


dabadab
titán

Te egyébként komolyan elhiszed azt, amit most ide leírtál?...

DRM is theft

(#67) janeszgol válasza rii (#44) üzenetére


janeszgol
félisten

Az ilyen okor akkor siman elut barkit tolatasnal? Gyerek, kutya? A tolato radar nem azert van, hogy en tolom mint allat, aztan majd o szol. Az egy segito. Bar en alapfelszerelesnek vennem a kamerakat, plane amik a holttereket szuntetnek meg.

2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.

(#68) D1Rect


D1Rect
félisten

Azt tudni, hogy a sofőr miért nem avatkozott be?
Tegyük fel, hogy tényleg hibázott a gép, de a sofőr miért nem korrigált?

(#69) dabadab válasza D1Rect (#68) üzenetére


dabadab
titán

Semmi érdemit nem lehet tudni a részletekről.

DRM is theft

(#70) Polllen válasza rii (#33) üzenetére


Polllen
nagyúr

És az elképzelhetetlen, h megváltoznak a szabályok? Az önvezető autó sokkal nagyobb arányban fogja betartani a szabályokat, mint az emberi sofőr.
Amúgy szabályosan kell közlekedni és akkor nem kell találgatni, hogy mit csinál a másik. A KRESZ sem intuición alapul, hanem szabálykövetésen.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#71) Angel1981 válasza rii (#24) üzenetére


Angel1981
veterán

"és ha az önvezető autóban nem lesz sofőr,. akkor kit vesznek elő?
az utast?"

Természetesen! Főleg ha már kormány és pedál sem lesz benne! :D
Tényleg elő lehetne venni, mert ha valóban lesznek ilyen autók, és ha azt valaki meg is veszi, az már önmagában bűn a hülyeség miatt! :P

(#72) Graphics válasza LamerGyuri (#11) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Mondjuk nem tudom, ha valamelyik családtagod lenne érintett egy ilyen esetben, akkor is ilyen közönnyel írnál róla ? :U

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#73) dajkopali válasza UnknownNoob (#48) üzenetére


dajkopali
addikt

természetesen vannak statisztikák, de egy jellemzőt az Uber vezetőjének bejegyzése alatt is lehet olvasni: egy helyi beszámoló szerint az arizonai Phoenix körzetében csak egy hét alatt tíz gyalogost gázolt halálra ember vezette autó

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#74) Degeczi válasza Logitech (#36) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Vagy épp pont fordítva!
Én azért is szeretem a tempomat, mert fákkal szegélyezett úton folyamatosan a féken lehet a lábam, így lényegesen gyorsabban tudok reagálni egy kiugró állatra, mint egyébként

(#75) tomazin válasza dabadab (#66) üzenetére


tomazin
veterán

Engem erdekelne, hogy szerinted ez hogy fog tortenni?
Egy ceg mint entitas minden felelosseget tol le magarol. Mitol tortenne itt mas?

De felteszem a kerdest mert biztos tudod: lezuhan egy repulo, mert egy pocok gyenge anyagbol volt csinalva mert bela ugy dontott,h koltseget sporol meg azon, hogy fele annyi vasat rak bele. Elo volt veve valaha bela egy ilyen relacioban?

(#76) #56573440 válasza Graphics (#72) üzenetére


#56573440
törölt tag

Kár ezt a témát ennyire személyesre hegyezni. Természetesen ha a családtag lenne érintett, akkor senki sem így vélekedne, de nem csak ezzel kapcsolatban, hanem úgy bármivel kapcsolatban is. Ez alapvetően nem mondás, és ezért is tartom azt, hogy ezek az önvezető autók felvetnek majd egy rakat morális kérdést.

Pl hogy melyik a jobb. Ha egy városban naponta 10 halálos gázolás van humanoid sofőrök és idióta gyalogosok/kerékpárosok miatt, vagy ha ez lecsökken havi 1-re, de azt önvezető autó okozza. Matematikailag utóbbi. Csak az az egy meg lehet hogy megúszta volna és 90 évesen hal meg ha nem egy algoritmus számolja a haladási irányt és a fékerőt.

Ez az átmeneti időszak, amikor minden is van az úton veszélyes lesz ez tény, sokkal egyszerűbb lenne a képlet, ha ezek az autók egy elzárt pályán mozoghatnának, csak hát arra még a nagy usákiában sincs elég hely és lehetőség az infrastruktúrában, nem hogy felénk...

(#77) dabadab válasza tomazin (#75) üzenetére


dabadab
titán

Elég megnézni csak a VW botrányt: az USA-ban két VW-s vezetőt is börtönbüntetésre ítéltek (3,5 és 7 év) meg kiosztottak 4,3 milliárd USD büntetést: ennyire sikerült a VW-nek eltolnia magától a felelősséget.

Vagy ott a Takata légzsákos botránya: 1 milliárd USD büntetés és három takatás vezető ellen emeltek vádat.

Vagy a Toyota gázpedálos botránya: 1,2 milliárd USD.

Szóval igen, megtalálják őket.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#78) Graphics válasza dabadab (#77) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

WV -> VW

szerk.: Van az úgy :R

[ Szerkesztve ]

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#79) dabadab válasza Graphics (#78) üzenetére


dabadab
titán

Uh, sikerült egymás után háromszor rosszul leírnom.

DRM is theft

(#80) Polllen válasza Degeczi (#74) üzenetére


Polllen
nagyúr

Így.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#81) bambano válasza Polllen (#70) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

az önvezető autó pártolói mind abból a feltételezésből indulnak ki, hogy azokat a szép elveket, amiket hangoztatnak, majd sikerül leprogramozni.

én meg szétnézek a szoftverpiacon, és azt látom, hogy nem.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#82) schawo válasza bambano (#81) üzenetére


schawo
titán

Én meg szétnézek a sofőrpiacon, és azt látom, hogy a világ csupa idióta, annál bármi csak jobb lehet.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#83) ViZion válasza schawo (#82) üzenetére


ViZion
félisten

+1
akkor lesz igazán jobb a helyzet, ha mindegyik önvezető lesz és kommunikálnak is egymással. Itt értelme lenne az Iot féle dolgoknak, bicóra, kabátra valami kütyü, ami sugározza is, h itt vagyok baCCod...

Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

(#84) zseko


zseko
veterán

Gondolom az itt is felbukkanó egy-két nagyon okos ember szerint itt is az autóvezetők/önvezető autók lennének a hibásak, nézzük akár a másodikat, vagy a 2:10-nél lévőt, ahol a gyalogos konkrétan le se szarja, hogy neki piros, autóknak meg zöld van, vagy 2:42... :U és akkor vannak még hajmeresztőbbek.

(#83) ViZion ott a mobil, úgyis sokan szétnézés helyett is azt bámulják átkeléskor. :)

[ Szerkesztve ]

HR24.hu

(#85) dabadab válasza zseko (#84) üzenetére


dabadab
titán

Mondjuk egy normális lidaros rendszernek (ami a Google-nek is van) messziről ki kell szúrnia azt a gyalogost 2:42-nél és ha elüti, az tényleg az autó hibája.

DRM is theft

(#86) -=RelakS=- válasza ViZion (#18) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Hofi, mikor szívatták a rendőrt, hogy adott-e le figyelmeztető lövést. Asszem.
Valami olyan, hogy egyet a menekülő bűnözőbe, utána kettőt a levegőbe, döntsék el, melyik volt előbb :)

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#87) atike


atike
nagyúr

Na erre kíváncsi leszek ha valamit közölnek majd... Biztonsági sofőrrel együtt halálos gázolás...? :U

(#88) Somatom válasza t72killer (#42) üzenetére


Somatom
veterán

"Igen, pl a gugli autók évek óta úton vannak kéttucatos flottával és egyetlen halálos balesetről sem tudok."

Ez nagy kunszt? 35 év alatt levezettem párszázezer (sanszos, hogy millió) kilómétert halálos baleset nélkül. Sőt! Több tucat ilyen sofőrről tudok. A baleset egyszer csak megtörténik. Lehet, hogy hamar, mint az Uber -nél, lehet, hogy soká. Jelenleg elenyésző az a rizikófaktor, hogy valakit önvezető autó üssön el. Majd kiderül, hogy mi lesz, ha elterjednek. Én elég szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban, hogy humán sofőrös és önvezető autók együtt, nagy számban tudnak majd közlekedni.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#89) zseko válasza dabadab (#85) üzenetére


zseko
veterán

Jó, oké, az konrétan annak szólt, hogy mindig a sofőr hibás. De vannak benne olyanok, amikor telibeverik a csajszit kocsival, mert azt gondolja, ha szétnézés nélkül takarásból átszalad, akkor nem lesz probléma (7:43). Nyilván a rendszer itt is gyorsabban reagálna, és nem bambul el idővel, mint az ember, tehát lehet megúszná.

Mondjuk a 3:45-nél ellenben nem tudom, mennyire jól érzékelné a kisgyereket :( Itt az anyját legszívesebben megpühölném :(((

HR24.hu

(#90) dabadab válasza Somatom (#88) üzenetére


dabadab
titán

"Ez nagy kunszt?"

Az. A Google önvezető flottája most olyan 8 millió levezetett km-nél tart, ezalatt egyetlen koccanást okoztak - ez azért elég messze felette van az emberi sofőrök teljesítményének.

DRM is theft

(#91) gyugyo79 válasza Somatom (#88) üzenetére


gyugyo79
addikt

Nekem is a kevert felállás amivel a leg szkeptikusabb vagyok, főleg amikor olyan országokba kezd terjedni ahol az út minősége (több kátyú mint fel festés) meg a többi közlekedésben résztvevő (biciklis, robogós,stb.) közlekedési szokása is meg tu tréfálni bárkit...

(#92) Somatom válasza dabadab (#90) üzenetére


Somatom
veterán

Hiszem fiam, hiszem! Hogyne hinném! :) Kertvárosban nem nagy kunszt elporoszkálni. Majd ha látom, hogy boldogul Budapesten. Egy humán sofőr naponta több alkalommal szegi meg a KRESZ -t kényszerből, mert a közlekedési szitu megkívánja. Ha a KRESZ megszegése a robotautó számára nem opció, akkor egy csúcsforgalomban hamar bajba kerül.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#93) elithun


elithun
őstag

Kíváncsi vagyok a fejleményekre. De gondolom mivel elég sok adat áll rendelkezésre, végül egyértelműen megállapítható lesz, hogy mi történt.

„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”

(#94) BE4GLE válasza dabadab (#90) üzenetére


BE4GLE
aktív tag

A Googlenek hány darab ilyen önvezető autója rója az utakat és hol? Szép statisztika, ezt nem vitatom, de ezek az apró részletek is számítanak.

Redmi Note 9 Pro

(#95) schawo válasza Somatom (#92) üzenetére


schawo
titán

:U :C

Érdekes, én nem szoktam naponta megszegni a kreszt bp-en.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#96) schawo válasza BE4GLE (#94) üzenetére


schawo
titán

Főleg California, azon belül Los Angeles, San Francisco, emellett Nevada is. Két éve jártak 3 millió kilométertnél. Most olyan 15 körül lehetnek.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#97) updog válasza Somatom (#92) üzenetére


updog
senior tag

"Egy humán sofőr naponta több alkalommal szegi meg a KRESZ -t kényszerből, mert a közlekedési szitu megkívánja."

Csak egy kínlódó félmosolyt tudok az ilyen szerencsétlen önigazolásoknak megengedni. "Kényszerből" :Y Bearanyozta a napomat :U

"Ha a KRESZ megszegése a robotautó számára nem opció, akkor egy csúcsforgalomban hamar bajba kerül."

Valószínűleg nem így lesz, illetve nem ő kerül bajba, ettől függetlenül.

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#98) 0P1 válasza rii (#26) üzenetére


0P1
aktív tag

de ezeket legalább be lehet majd programozni előbb utóbb arra, hogy felkészüljenek az ilyen helyzetekre. Ellentétben azokkal a vadbarmokkal, akikkel nap mint nap találkozok bringásként. Akik úgy is simán elgázolnának, ha a bringás nem engedi át nekik az elsőbbséget, akik úgy gondolják, hogy a biciklivel szemben mindig elsőbbségük van, mert erősebbek. Na ezeket bunkókat sose lehet átprogramozni. Ezekkel egy dolgot lehet csinálni, elvenni örökre a jogsijukat. CSak a múlt hétvégén volt majdnem három balesetem, nem önvezető autók miatt, hanem magyar büdös parasztok miatt.

(#99) gyugyo79 válasza 0P1 (#98) üzenetére


gyugyo79
addikt

Szerintem meg kár belemenni, hogy ki mivel van ...
Mert "bringás" -ból is legalább annyi "vadbarom" van mint másból. Csak azok nagyobb része vesz részt úgy a közlekedésbe, hogy kresz oktatásban sem részesült ezért nem is biztos, hogy szándékosan teszi amit tesz hanem puszta tudatlanságból.

(#100) Somatom válasza schawo (#95) üzenetére


Somatom
veterán

Jajj, nemááá! Majd figyelj oda alaposan, miközben vezetsz! Neked fel sem tűnik egy záróvonal érintés, vagy egy tévesen kintfelejtett tábla "felülbírálása". De, egy programnak ezek tilosak. Mutatok egy érdekes példát. Vicces, hogy a sofőr mennyire béna. De, még ez a béna sofőr is felmérte a közlekedési szitut. A KRESZ szerint itt mi a teendő? Megvárni egy olyan személy intézkedését, akinek jogában áll felülbírálni a KRESZ szabályait. Természetesen utasokkal együtt, mivel az adott helyen nincs gyalogos közlekedésre alkalmas hely. Tehát, a robot nem fordulhat meg és nem adhat engedélyt a kiszállásra. Te meg mennél mondjuk a reptérre.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.