Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) FefeeX


FefeeX
veterán

Elég durva különbség így egymás mellé téve, de játék közben szvsz gyakorlatilag semmit nem vesz észre az egyszeri játékos. Max a vízen figyelhető meg, az összes többi ugyanúgy lehet képernyő beállítási probléma is (lehetne, de mint tudjuk, nem az); viszont ami meglepett, a végén a szénás szekér jobban tetszett a PS3 verzióban :)

Mindezek ellenére lehet, veszek egy PS3mat is a Boxom mellé - hisz érdekelnek az exkluzív játékok :)

(#2) elithun


elithun
őstag

Szerintem semmi különbség a kettő között grafikát és effekteket tekintve, a kontraszt eltérést pedig TV beállítással orvosolható szerintem.

[ Szerkesztve ]

„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”

(#3) blazsey2


blazsey2
senior tag

Alig vártam már hogy végre jöjjön, egy újabb összehasonlító videó :D

PSN ID:blazseydr

(#4) g4mer


g4mer
senior tag

Xbox verzió szebb... Bár nálam nem a grafika a legfőbb szempont...

Sic Parvis Magna

(#5) james001


james001
veterán

mindegy hogy melyiken szebb,a lényeg hogy üssön! :D

"The stars have died and the heavens go up in flames"

(#6) pzstm


pzstm
titán

ha valaki erre veri az meg is érdemli.... :U

iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!

(#7) ViTaZi


ViTaZi
aktív tag

Az x360-as verzió egyértelműen jobb: élénkebb színek. PS3-nak szokásos fakó szine. :U

[ Szerkesztve ]

braner00 kerüljétek!

(#8) Sicilian válasza ViTaZi (#7) üzenetére


Sicilian
addikt

egyetértek :K

nothing is true everything is permitted..

(#9) Gordiann


Gordiann
őstag

Semmi értelme a videónak! :O

Sok hülye kommentelő (már elnézést) meg állítja, hogy szebb az XBOX, de az egész csak a kontraszt beállítása miatt van.
Nekem xbox-om volt, tudom milyen. Ehez a játékhoz mellesleg jobban illenek a fakó színek, de minőségileg HÓT UGYANAZ a kettő.

[ Szerkesztve ]

(#10) Gordiann válasza Gordiann (#9) üzenetére


Gordiann
őstag

Most meg képes voltam hozzászólni a témához. Ez nagyobb gáz rájöttem.

(#11) Xaels válasza Gordiann (#9) üzenetére


Xaels
félisten

Ezt mindig eljátsszák az ilyen videóknál hiába próbálja az ember normálisan megmagyarázni. Nekem boxom van, de nem mutogatnék ilyen marhaság miatt a PS3-omra. Ha lenne keretem rá, akkor lenne PS3-am is.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#12) sniper elite


sniper elite
senior tag

Akit érdekel, PS3-as collector's csomag tartalma képekben [link]

Amúgy szerintem eléggé szép ps-n a grafika, xbox360-on se lehet ennél szebb.

(#13) heihachi válasza Gordiann (#9) üzenetére


heihachi
addikt

Sok okos kommentelő meg kontraszt beállításnak nézi a quincunx AA okozta elmosódott és fakó textúrákat.

"Lehet a Shift 2 már realisztikusabb mint a valóság" by NOD

(#14) Tituka


Tituka
senior tag

a boxos szebb :K

Skizofrén vagyok, és én is...

(#15) julius666 válasza heihachi (#13) üzenetére


julius666
addikt

A videók kontrasztja (pontosabban a színtér eltérő, az egyik PC-s, a másik TV-s) tényleg más, ehhez semmi köze sincs a textúráknak. A PS3-as verzióban nincs tiszta fekete, ez pedig az én elméletemet támasztja alá. Az AA-nak egyébként sem szabadna fakítania a textúrákat, csak elmosnia.

Az egyetlen, ilyen minőség mellett is látható különbség, hogy az X360-nál nagyobb a látótávolság, valószínűleg a nagyobb memória miatt.

(#16) heihachi válasza julius666 (#15) üzenetére


heihachi
addikt

Azt honnan tudod, hogy a két színtér eltérő a két videóban?

Egyébként az összemosott textúrák szvsz értelemszerűen fakóbbak is.

[ Szerkesztve ]

"Lehet a Shift 2 már realisztikusabb mint a valóság" by NOD

(#17) julius666 válasza heihachi (#16) üzenetére


julius666
addikt

Azt honnan tudod, hogy a két színtér eltérő a két videóban?

A PS3-as verzióban nincs tiszta fekete, ez pedig az én elméletemet támasztja alá
A TV-s színterek 16-235 közötti értékeket vesznek csak fel, ellentétben a PC-s 0-255-el. Ha TV-s színtérről egy-az-egyben, rendes konverzió nélkül váltasz PC-sre, akkor nem lesz tiszta feketéd (illetve fehéred), hanem helyette valami szürke. Én egyértelműen ennek a jeleit látom a PS3-as videón.

A Gametraileresek szvsz egyszerűen inkompetensek voltak a témában, vagy valami a játékban lett nagyon elpiszkálva. Mivel szinte az összes összehasonlító videójuk ilyen szar, így az elsőre gyanakszom.

Egyébként az összemosott textúrák szvsz értelemszerűen fakóbbak is.

Ugyan miért lennének? Sehol nem látom az értelemszerűséget a dologban, sőt. Az AA algoritmusoknak nem igazán kéne piszkálniuk a kontrasztviszonyokat.

[ Szerkesztve ]

(#18) heihachi válasza julius666 (#17) üzenetére


heihachi
addikt

Nem kötekedni akarok, hanem tényleg érdekel :D
Szóval továbbra sem tudom, hogy honnan gondolod, hogy a színterek eltérnek. Xboxon pl tutira lehet állítani a színteret, gondolom PS3-on is. Fogalamam sincs, hogy vették fel a cuccot, de simán le lehet érni pl a boxnál, hogy 0-255 színteret használja. Gondolom ha a boxnál lehetséges, akkor a PS3-nál is. Így meg nem gond a konverzió.

Egyébként az általában előforduló gamma eltérést az ilyen összehasonlítót tesztekben az xbox 360 számlájára szokták írni. Az eurogamer szerint a box állítgatja el a színeket, ismert probléma a fejlesztők előtt (mondom, szerintük, én meg hiszek nekik).

Gondolj bele, hogy miért lesznek elmosottak textúrák a QAA esetén? Mert egyes pixeleknek nem olyan a színe, mint amilyennek eredetileg meg van álmodva, amilyennek kéne lennie, hanem ki van keverve a szomszédokéból. A legsötétebb és a legvilágosabb részlet ha nem is változik, tehát a kontraszt marad, a színek akkor is fakul(hat)nak.

[ Szerkesztve ]

"Lehet a Shift 2 már realisztikusabb mint a valóság" by NOD

(#19) julius666 válasza heihachi (#18) üzenetére


julius666
addikt

Szóval továbbra sem tudom, hogy honnan gondolod, hogy a színterek eltérnek.

Ugyan az megy elméletileg a két felén a videónak, de a fényességi viszonyok eltérnek -> eltérnek a színterek. Ez eddig remélem stimmel.

de simán le lehet érni pl a boxnál, hogy 0-255 színteret használja. Gondolom ha a boxnál lehetséges, akkor a PS3-nál is. Így meg nem gond a konverzió.

Persze, csak ugyanígy el is lehet b*szni. Nem mellesleg utólag is javítható a dolog. Csak érteni kell hozzá.
Ezért írtam, szerintem a Gametraileres arcok a szerencsétlenek.

Egyébként az általában előforduló gamma eltérést az ilyen összehasonlítót tesztekben az xbox 360 számlájára szokták írni. Az eurogamer szerint a box állítgatja el a színeket, ismert probléma a fejlesztők előtt (mondom, szerintük, én meg hiszek nekik).

Én nem gamma eltérésről beszéltem (attól a feketéből nem lesz szürke), de ettől függetlenül lehet hogy ez a helyzet. Simán lehet hogy valamelyik hardverben van valami elszabva, ezt nem tudom. De elég szomorú, hogy ilyen durva hibával kiengednek valamiből (ami ráadásul nem is olcsó játék) több százezer darabot a piacra. Ha ez így igaz, akkor a konzolok a játékipar gyorskajáldái. Igaz hogy nem kell vele vacakolni, de olyan is az eredmény.

Gondolj bele, hogy miért lesznek elmosottak textúrák a QAA esetén? Mert egyes pixeleknek nem olyan a színe, mint amilyennek eredetileg meg van álmodva, amilyennek kéne lennie, hanem ki van keverve a szomszédokéból. A legsötétebb és a legvilágosabb részlet ha nem is változik, tehát a kontraszt marad, a színek akkor is fakul(hat)nak.

AA algoritmus kérdése, hogy most a szomszédokból van-e kikeverve vagy nem, de mind1. Persze, a "lokális" viszonyok változnak, az egyes pixelek értéke más lesz, mert amúgy nem csinálna a cucc semmit. De a "globális" kontraszt viszonyokat nem szabadna elbaszkurálnia. Ha az egész képet nézed annak nem szabad világosnak/sötétebbnek lennie. Csak annyi különbségnek szabad látszódnia, az kikapcsolva recések az élek, bekapcsolva szép simák.

[ Szerkesztve ]

(#20) h-yle


h-yle
addikt

PS3-on a quincunx AA, mint említették is, mossa a textúrákat, míg a box 2x MSAA-ja nem. A "fakóság" pedig a kimenet problémája, mert a PS gammája (componensen vagy HDMI-n - mittom én mit használtak) magasabb mint a box-é. Ez a jel jön a konzolból, ennek megfelelően utána kellene állítani a kijelzőt, felvevőt...

[ Szerkesztve ]

Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven

(#21) Def26 válasza h-yle (#20) üzenetére


Def26
félisten

Kis segítség képekben. :) [link]

Fakóság téma, ha valaki szeretné próbálgatni:

Black Levels & Output:

Xbox 360
Standard = 16-235
Intermediate
Expanded = 0-255

PS3
Limited Range = 16-235
Full Range = 0-255

[ Szerkesztve ]

Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,

(#22) heihachi válasza julius666 (#19) üzenetére


heihachi
addikt

Ok, érthető amit írsz, lehetséges, hogy ez a gond, ezt én nem tudom megállapítani ebből a videóból. Minden esetre eléggé nagy amatőrség lenne a GT-s srácoktól.

A boxos problémára elvileg nemsokára fény derül, hogy létezik-e, mert az eurogameres srácok ígéretet tettek, hogy a box videóramjában lévő képet és a hdmi kimeneten jelentkező képet fogják összehasonlítani, ha sikerül megoldaniuk a technikai oldalát.

Egy rendes AA során persze igazad lenne, csak az éleken venne az ember észre változást. Kivétel a PS3 QAA-ja, ami gyakorlatilag ingyen van (teljesítmény vesztés nélkül) cserébe nem figyeli az éleket, hanem az egész képernyőre van alkalmazva (amibe persze így beleesnek az élek is). Én minden játéknál ezt látom, ahol QAA van, hogy kevésbé kontrasztos a kép, és szerintem ez a teljes képernyőn a QAA által elállítgatott színek okozzák, de ez a saját megfigyelésem, lehet, tévedek, simán benne van.

"Lehet a Shift 2 már realisztikusabb mint a valóság" by NOD

(#23) julius666 válasza heihachi (#22) üzenetére


julius666
addikt

Egy rendes AA során persze igazad lenne, csak az éleken venne az ember észre változást. Kivétel a PS3 QAA-ja, ami gyakorlatilag ingyen van (teljesítmény vesztés nélkül) cserébe nem figyeli az éleket, hanem az egész képernyőre van alkalmazva (amibe persze így beleesnek az élek is).

Nem. :)
A Quincunx AA ugyanúgy többszöri mintavételezés, mint a rendes AA-k általában. Csak trükkösen választják meg a mintavételi pontokat, így egy viszonylag jó élsimításért cserébe nem sokkal nagyobb az erőforrásigény (de még mindig nincs "ingyen").

Wikipédia, ha nekem nem hiszel:
Quincunxes are used in modern computer graphics as a multisampling pattern for anti-aliasing. Quincunx antialiasing samples scenes at the corners and centers of each pixel. These five sample points, in the shape of a quincunx, are combined to produce each displayed pixel. However, samples at the corner points are shared with adjacent pixels, so the number of samples needed is only twice the number of displayed pixels.

Én minden játéknál ezt látom, ahol QAA van, hogy kevésbé kontrasztos a kép, és szerintem ez a teljes képernyőn a QAA által elállítgatott színek okozzák, de ez a saját megfigyelésem, lehet, tévedek, simán benne van.

Ettől függetlenül az implementáció el lehet b@szva (a mintavett értékekből hibásan számolják ki a pixelek értékét), csak azért elég gáz, ha a mérnökök egy egyszerű átlagszámítást nem tudnak normálisan megcsinálni. ;)
Bár ha a BOX is szar képet ad, akkor igazából nem tudom min csodálkozom.

h-yle: PS3-on a quincunx AA, mint említették is, mossa a textúrákat, míg a box 2x MSAA-ja nem. A "fakóság" pedig a kimenet problémája, mert a PS gammája (componensen vagy HDMI-n - mittom én mit használtak) magasabb mint a box-é.

Ez is benne lehet, bár a magasabb gamma nem csinál a feketéből szürkét. Szvsz azokat a beállításokat szabták el a Gametraileres arcok, amit Def26 is ír hszében. Igen, szerintem ilyen amatőrök.

(#24) heihachi válasza julius666 (#23) üzenetére


heihachi
addikt

Értem amit mondasz, de én itt arra gondoltam, hogy egy "rendes" AA esetében van élkeresés és csak arra alkalmazzák az AA-t, ha jól tudom. A PS3 esetében a QAA-nál nincs élkeresés, megy rá az algoritmus a teljes képre. Ez (is)okozza(/okozhatja szvsz) a korábban említett problémákat, nem csak ennél a játéknál, szinte minden játéknál ahol QAA-t használnak. Az ingyenességnél meg arra gondoltam (bár igen szarul fejeztem ki), hogy ellenben van hozzá HW támogatás, aminek következtében annyi erőforrást használ kb, mint a 2*MSAA, de jobb élsimítást eredményez.

[ Szerkesztve ]

"Lehet a Shift 2 már realisztikusabb mint a valóság" by NOD

(#25) h-yle válasza heihachi (#24) üzenetére


h-yle
addikt

A kontraszt még mindig kimenet beállítás probléma. A mosottság, meg ahogy mondtad, QAA.

Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven

(#26) heihachi válasza h-yle (#25) üzenetére


heihachi
addikt

Nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy ilyen amatőr hibát kövessenek el a GT-sek.

"Lehet a Shift 2 már realisztikusabb mint a valóság" by NOD

(#27) julius666 válasza heihachi (#26) üzenetére


julius666
addikt

én simán.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.