Szóval továbbra sem tudom, hogy honnan gondolod, hogy a színterek eltérnek.
Ugyan az megy elméletileg a két felén a videónak, de a fényességi viszonyok eltérnek -> eltérnek a színterek. Ez eddig remélem stimmel.
de simán le lehet érni pl a boxnál, hogy 0-255 színteret használja. Gondolom ha a boxnál lehetséges, akkor a PS3-nál is. Így meg nem gond a konverzió.
Persze, csak ugyanígy el is lehet b*szni. Nem mellesleg utólag is javítható a dolog. Csak érteni kell hozzá.
Ezért írtam, szerintem a Gametraileres arcok a szerencsétlenek.
Egyébként az általában előforduló gamma eltérést az ilyen összehasonlítót tesztekben az xbox 360 számlájára szokták írni. Az eurogamer szerint a box állítgatja el a színeket, ismert probléma a fejlesztők előtt (mondom, szerintük, én meg hiszek nekik).
Én nem gamma eltérésről beszéltem (attól a feketéből nem lesz szürke), de ettől függetlenül lehet hogy ez a helyzet. Simán lehet hogy valamelyik hardverben van valami elszabva, ezt nem tudom. De elég szomorú, hogy ilyen durva hibával kiengednek valamiből (ami ráadásul nem is olcsó játék) több százezer darabot a piacra. Ha ez így igaz, akkor a konzolok a játékipar gyorskajáldái. Igaz hogy nem kell vele vacakolni, de olyan is az eredmény.
Gondolj bele, hogy miért lesznek elmosottak textúrák a QAA esetén? Mert egyes pixeleknek nem olyan a színe, mint amilyennek eredetileg meg van álmodva, amilyennek kéne lennie, hanem ki van keverve a szomszédokéból. A legsötétebb és a legvilágosabb részlet ha nem is változik, tehát a kontraszt marad, a színek akkor is fakul(hat)nak.
AA algoritmus kérdése, hogy most a szomszédokból van-e kikeverve vagy nem, de mind1. Persze, a "lokális" viszonyok változnak, az egyes pixelek értéke más lesz, mert amúgy nem csinálna a cucc semmit. De a "globális" kontraszt viszonyokat nem szabadna elbaszkurálnia. Ha az egész képet nézed annak nem szabad világosnak/sötétebbnek lennie. Csak annyi különbségnek szabad látszódnia, az kikapcsolva recések az élek, bekapcsolva szép simák.
[ Szerkesztve ]