Hirdetés

2024. május 26., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) -=RelakS=-


-=RelakS=-
veterán

Vajon egy teljesen önvezető autó mennyire lopható?
Ha a forgalommal megbirkózik, akkor gondolom, nem nagy kunszt az egészet összekapcsolni azzal, hogy ha az autó nem tudja hitelt érdemlően azonosítani a sofőrt, akkor nem megy sehova. Esetleg ha nagyon szekálják, akkor még a rendőrséget is kihívja.
Az is vicces jelenet lehet, ha mégis ellopják, a rendszert nem iktatják ki, a tulaj meg hazahívja az autót :] Az meg lezárt ajtókkal hazamegy ;]

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#52) Snoop-y válasza megarambo (#50) üzenetére


Snoop-y
veterán

Nekem ne mondjad es nem kedvelem a Teslat (bar majdnem sikerult ott dolgoznom)

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#53) big-J


big-J
őstag

Szegyenteljes amennyivel elobbre jarnak ebbe is, mint a konkurencia.
Olvassatok teszteket, osszehasonlitaskat, benchmarkokat(mert vannak) a kulonbozo gyartok autopilot megoldasaval, azt latni a 2016-ban kiadott mercedesek, lexusok pl fenyevekre vannak hatrafele a 2014 ota a Teslanak piacon levo megoldasaiktol... sima kanyarokban lemennek az utrol, pattognak a ket savhatar kozott, haromszor annyiszor szorulnak segitsegre ugyanazon az utvonalon stb..
Ezek meg mar jonnek le a gyartosorrol...

[ Szerkesztve ]

(#54) Hunpriest válasza dabadab (#6) üzenetére


Hunpriest
senior tag

Ezzel az alvó módos infó gyűjtéssel szerintem óriási előnyt tudnak szerezni a többiekhez képest.

(#55) megarambo válasza Snoop-y (#52) üzenetére


megarambo
tag

:))

(#56) ArGab válasza -=RelakS=- (#51) üzenetére


ArGab
őstag

Vagy éppen feltörik távolról és elvitetik valahová. :)

(#57) #16820480


#16820480
törölt tag

Komolyan lépked előre a Tesla, egyre jobban tetszik :K

(#58) #82729984 válasza dabadab (#31) üzenetére


#82729984
törölt tag

Azért érdemes a számokat is jobban elemezni.

Pl. az 500 milliós európában évente mindössze 26 ezer ember hal meg közlekedési balesetben.
Viszonyításképp ugyanitt összesen amúgy ~ 5 millió ember halálozik el évente, szóval a halálozási ok mindössze 5 ezreléke a közlekedési baleset. És nem minden baleset kerülhető el akár ember vezet akár gép.

És bár évente valóban kb. 1.2 millió ember veszti életét közlekedési balesetben, ezek kb. 90% afrikában meg a többi harmadik világbeli országban történik. Ahol a legkevésbé valószinü hogy el fog terjedni a tesla és ahol a legkevésbé kiépített az infrustruktúra ahhoz hogy egyáltalán a gép vezetni tudjon.

Magyar viszonylatban pedig, évente mindössze kb. 1400 halálos baleset történik, szóval ha hirtelen mindenki megvásárolna a 10-15 milliós teslát (ami 3 millió * 10 milla = 30 ezer milliárd forint ha jól számolok) és az tudna rendesen önvezetni, akkor az eredmény annyi lenne hogy 30 ezer milliárd forint árán megmentünk néhány száz ember életét...

Nyilván nem kell rámutatnom hogy ennyi pénzt mennyivel hasznosabban is el lehetne költeni ha az emberéletek megmentése a cél és mennyivel hatékonyabban.

Mindezzel csak arra akartam rávilágitani, hogy mennyire felesleges azzal érvelni az önvezető autó mellet, hogy azzal mennyi emberéletet meg lehetne menteni.
Semennyit, ha valaki emberéletet akar menteni akkor vegyen újraélesztő berendezést és helyezzen el egyet minden üzletben, még az is jóval olcsóbb lenne.

Az önvezető autóban az a jó hogy önvezető és mi addig is foglalkozhatunk valami mással a kocsiban nem kell az unalmas vezetéssel foglalkozni. Ennyi nem több.

[ Szerkesztve ]

(#59) TomMusic válasza big-J (#53) üzenetére


TomMusic
őstag

Én is hasonlót akartam írni, hogy más (sokkal nagyobb) cégeknél az auto parkolás a legnagyobb feature, ez meg azért jóval többet tud.
Bár, személyes véleményem szerint az önvezető autó még utópisztikus kategória, ez sem olyan dolog, ami egyik évről a másikra elérhető lesz. Szerintem szép lassan, évtizedek alatt fejlődhet ki egy kezdetleges igazi önvezető autó. De őszintén szólva szerintem inkább több száz év múlva lesz ilyen, esetleg..

Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.

(#60) devast válasza #82729984 (#58) üzenetére


devast
addikt

"Az önvezető autóban az a jó hogy önvezető és mi addig is foglalkozhatunk valami mással a kocsiban nem kell az unalmas vezetéssel foglalkozni. Ennyi nem több."
Jól mondja a kollega. És ez épp elég. A produktivitást is rettenetesen megnyomná ez, ha rendesen elterjedne. Mondjuk a sofőrök/fuvarozók kereshetnek majd új szakmát.... nem is az a kérdés ez bekövetkezik-e, hanem az, hogy milyen hamar.

(#61) #16820480 válasza #82729984 (#58) üzenetére


#16820480
törölt tag

Nem csak a halálos baleseteket kell nézni azért, még ha azok a leginkább sokkolóak is. Egy önvezető autó nem fog gyorshajtani, ittasan vezetni, gondatlanságból felhajtani a járdára, nekitolatni a mögötte parkoló autónak, és így tovább.
A szoftverét lehet fejleszteni, és ha most még annyit csinál, hogy a 26 ezret lefaragja 25-re, majd mondjuk 5 év múlva 20-ra, és így tovább, akkor is megéri. Előbb utóbb úgyis kell majd új autót venni, és szépen átveszik ezek a teret. Minél többet gyártanak, annál elérhetőbb és olcsóbb lesz majd, és valamikor a jövőben valószínűleg már csak retro krimikben fog olyan szerepelni, hogy ittas gázolás.

(#62) dabadab válasza #82729984 (#58) üzenetére


dabadab
titán

"Mindezzel csak arra akartam rávilágitani, hogy mennyire felesleges azzal érvelni az önvezető autó mellet, hogy azzal mennyi emberéletet meg lehetne menteni."

Nem sikerült. Egyrészt a baleseti halálokat nem jó az összes halálozás tükrében nézni, mert az azért világos, hogy valamiben azért mindenki meghal egyszer. Ami az érdekes, az az "elkerülhető" halálok, vagyis amikor valaki nem azért hal meg, mert száztíz éves és ennyit bír az emberi test - és ebben a kategóriában a közlekedési balesetek nagyon komolyan jelen vannak, az ötven év alattiak halálozásánál dobogós helyen szokott lenni.

A gazdasági számítás meg több ponton is hibádzik, eleve van összesen kb. hárommillió autó az országban, másrészt meg az önvezetésnél is az az elképzelés, hogy ez pillanatok alatt alapfelszereltséggé válik minden autóban (pl. 2014 óta az EU-ban az ESP kötelező minden új autóban, de ez nem jelenti azt, hogy mindenki S600-as Mercivel jár (abban jelent meg először)).

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#63) K21_overlord


K21_overlord
tag

KITT gyere értem! -off

Azért a sofőr folyamatosan a kormányon tartotta a kezét...

A Föld IQ szintje állandó, csak az a baj, hogy egyre többen vagyunk rá.

(#64) bambano


bambano
titán

[link] "2013-ban 1760 személy vesztette életét otthonában, ez közel háromszor annyi, mint ahányan közúti balesetben veszítették életüket."

szóval lesznek önvezető lakások?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#65) Feketelaszlo


Feketelaszlo
senior tag

"Elon Musk mindenképpen első akar lenni ezen a piacon, így mostantól lehetőséget adnak a szerintük ötös szintű, autonóm jármű használatára."

Az jó, mert pár hónapja még azt jósolták, hogy majd csak 2-3 év múlva tudnak ilyet gyártani [1]. Kicsit nagy szórással becsülnek a mérnökök marketingesek a cégnél. Vagy csak valaki már megint nagyot akart mondani.

[ Szerkesztve ]

(#66) Dare2Live válasza #06658560 (#38) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"A Mercedes már teljesen autonóm eljutott Stuttgartból Genfbe a maga rendszerével."

Utánanéztem tényleg megcsinálták. Tesztautóval. Két város közt...

Hát ez alapján Mercedesnek (is) k*ra bele kell húzni mert baromi nagy selling point az, hogy tulaj beleül aztán a munkahelyig eltelő 30-90percben szunyókál/olvas/netel/dolgozik... míg a Mercibe tekergetheti a kormányt.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#67) derive válasza Dare2Live (#66) üzenetére


derive
senior tag

No azert az autopalyan nem olyan nagy kunszt az automata, mint varosban. Jo lesz ez, mint ahogy az autopilot is elegge eloremutato, de meg jopar ev kell, mire az autod reszeggen hazavisz.

[ Szerkesztve ]

(#68) noPublicFG


noPublicFG
senior tag

Nagyon szimpatikus a dolog. Monoton vezetésnél ez nagyon hasznos lesz. Autópályán és vagy dugóban araszolni.

plus ça change, plus c'est la même chose

(#69) Zoja™ válasza #82729984 (#58) üzenetére


Zoja™
őstag

Az önvezető autóban az a jó hogy önvezető és mi addig is foglalkozhatunk valami mással a kocsiban nem kell az unalmas vezetéssel foglalkozni. Ennyi nem több.

Ha normálisan oda figyelsz a forgalomra, közlekedő partnereidre, akkor mindennek lehet mondani a vezetést, csak unalmasnak nem.

Én pl. idegállapotomtól függően képes vagyok sírva röhögni és/vagy @nyázni, pedig nem mondanám magam sem idegroncsnak, sem pedig streetracer-nek.

(#70) Tsebacsi válasza Zoja™ (#69) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Van az a fáradtsági/idegességi pont, ahol már az ember hibákat vét, mégha nem végzetesek is (piroson átmenés, bevágás, rossz ívben kanyarodás, stb). Én üdvözlöm az önvezetés tényét, annyi mindent lehet csinálni vezetés közben az ablakon kibambuláson kívül, alvás (na jó ez igen ritka lenne), olvasás, beszélgetés, stb. A dugóban ülés pedig stresszes, mert ma már mindenki siet valahova, haza, gyerekért, enni, stb.
A szinte teljes automatizálás nem lesz rossz, mert akkor szerintem az útvonalak ideje is sokkal kiszámíthatóbb lesz, kevesebb stressz, baleset. Ráadásul el lehet menni este sörözni kocsival és az autó hazavisz, nincs ennél királyabb dolog :DDD

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#71) Cathfaern válasza TomMusic (#59) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

"Bár, személyes véleményem szerint az önvezető autó még utópisztikus kategória, ez sem olyan dolog, ami egyik évről a másikra elérhető lesz. Szerintem szép lassan, évtizedek alatt fejlődhet ki egy kezdetleges igazi önvezető autó. De őszintén szólva szerintem inkább több száz év múlva lesz ilyen, esetleg.."
Jah. 2000-ben kis túlzással még senki nem tudta mi az az internet. 40 éve még nem létezett a mobiltelefonálás alapját adó 1G. 70 éve azt állították, hogy a televízió mánia fél éven belül le fog csengeni és senki se fog ilyet venni, mert ki nézne minden nap egy dobozt... Pár évvel előtte hangzott el az a mondat, hogy ha minden jól megy világszinten akár 5 darab számítógépet is el lehet adni. Szóval kevesebb, mint 100 év alatt eljutottunk a teljesen analóg működéstől oda, hogy már éles környezetben tesztelnek önjáró autókat (lásd pl. Google) és szerinted újabb 100 év kell ahhoz, hogy ezek piaci forgalomban megvásárolhatóak legyenek? :) Szerintem 10 éven belül általánosak lesznek az önjáró autók (nem, nem azt mondom hogy mindenkinek ilyenje lesz, de bőven lesz választék a boltokban és az utakon is).

Zoooja:
Vezetsz már legalább 10 éve és/vagy 5 éve minden nap legalább 2x? (lehetőleg csúcsforgalomban) :)

[ Szerkesztve ]

(#72) -=RelakS=- válasza Tsebacsi (#70) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Mitöbb, a dugók egy része írd és mond megszűnne létezni!

Ismerős a helyzet, hogy már fél órája tötymörögsz a dugóban az autópályán, és kiderül, hogy a szemből jövők sávjában volt valami baleset, és mindenki lelassít megnézni, hogy mi történt?

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#73) atike válasza -=RelakS=- (#72) üzenetére


atike
nagyúr

Egy része... A kisebbik része... Az ami a reggeli és délutáni csúcs azt semmilyen önjáró/önvezető/embernélküli személyautó nem szünteti meg... Max a tömegközlekedés - már ha olyan szinten lenne... :DDD

(#74) Tsebacsi válasza atike (#73) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

De ezekre is van rengeteg megoldás. A dugók pl. azért is alakulnak ki, mert a közlekedési lámpák nem adaptívak, sőt, direkt ótvar szarul vannak beállítva. Erre a kerepesin, rákóczin, kis és nagykörúton ezernyi példa van, hogy szakadna rájuk egy mázsa ****. A sofőrök majd fele alkalmatlan autóvezetésre, továbbra is kézben telefonálnak, gyereket nevelnek, esznek, tabletet/laptopot!!! nyomogatnak vezetés közben, bambulnak, beállnak a kereszteződésbe, stb.
Ha automatizálva lenne a közlekedés nagy része, lámpákkal és egymással kommunikáló autókkal, akkor a közlekedés szépen hömpölyögne, és nem lennének óriásdugók.
A tömegközlekedés is király dolog, ha kellően odafigyelnének rá, pl. nem rongálunk meg rajtuk semmit, csövik nem utaznak rajta, karbantartjuk, ésegyebek.

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#75) #16820480 válasza atike (#73) üzenetére


#16820480
törölt tag

De, pedig az önjáró (és egymással kommunikáló!!) autók pont jelentősen csökkenteni tudják a dugókat, mert mondjuk az egész autósor egyszerre mozdul, nem kell az előtted levő reakcióidejére várni, az meg az előtte levőre, stb. Nem hullám effektussal indulnak meg a zöldnél, hanem egyszerre, nem kell olyan követési távolságot tartani, mert a gép reakcióideje sokkal gyorsabb, illetve optimálisabban tud majd vezetni, nem gyorsít rá feleslegesen egy pirosra, meg hasonlók. Folyamatosabb lesz a forgalom ,minél több önjáró autó megy majd az utakon.

(#76) atike válasza #16820480 (#75) üzenetére


atike
nagyúr

Attól még nem lesz jobb a forgalomszervezés a lámpáknál, az utaknál... És bár igen, része van a dugókban a lassan indulóknak, a hullám effektusnak is - szerintem nem jelentene annyit az önvezetők autók garmadája hogy érezhetően javulás legyen dugófronton...

(#77) -=RelakS=- válasza atike (#76) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Gondolod?

Dugó anélkül is ki tud alakulni, hogy bármiféle oka lenne. Az egyetlen ok az ember maga.

Kíváncsi lennék, hogy a dugók mekkora része tűnne el azáltal, hogy nem a bénázó ember vezet, a lámpa meg továbbra is szemét marad.

Pl itt is rendszeresek a reggeli dugók annyira, hogy az M0 lehajtón is áll a sor.
Kettő oka van minimum:
1: aki a szemétégetőnél lévő lámpát beállította, xarjon sünt (Felsőkert út / külső Fóti út kereszteződés)
2: az is tegyen egy szívességet, aki a híd alatt a körforgalom felé kerül, mert neki fontosabb a dolga, mint annak a 20 másik embernek, aki a hídon ácsorog. Ha nem kerülnének, a hídon folyamatosan mehetne a forgalom, vagy legalább aki Fót felé menne, az kényelmesen megtehetné. Így viszont gyakorlatilag áll a híd is, meg alatta a körforgalom is.

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#78) Cathfaern válasza atike (#76) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Igazából a kánaán akkor jönne el, ha betiltanák a nem önvezető autókat. Akkor az összes autóknak szóló közlekedési lámpát le lehetne szerelni :)

(#79) atike válasza -=RelakS=- (#77) üzenetére


atike
nagyúr

Gondolom.

Debrecenben az autópályáról lehajtva úgy, hogy nincs autó a környékemen sem (nem csúcsidő ugyebár) piros lámpától piros lámpáig lehet jönni a központ felé... Nincs bénázó autó, egyből elindulva a lámpa zöld jelzésénél (szabályosan, megengedett sebességgel) a következőhöz érve az pirosra vált... 4-5-6 lámpánál egymás után.

Itt hol van az egyetlen emberi ok...? :F

...és ha reggel próbálsz jönni munkaidő előtt ugyanezen az útvonalon akkor értelemszerűen sokkal rosszabb a helyzet. Van hogy második, harmadik lámpaváltásra lehet csak átmenni az adott lámpán.

Azt gondolni, hogy csak az embereken múlik a dugó elég nagy butaság szerintem. Igen, az más kérdés, hogy az emberek akkor is tudnak dugót csinálni amikor nem kellene - ezt nem vitatom...

Nagyin utópisztikus az a gondolat, hogy önvezető autóval nem lesz dugó, nem lesz baleset... Mondjuk utóbbin azért valószínűleg többet fog javítani, mint az előbbin...

#78: olyan nem lesz... Nem csak autók vannak a közlekedésben, sőt. Vagy mindent kellene leszerelni akkor vagy semmit... És mivel a mindent esélytelen így emiatt "nem is kell aggódni"... :)

[ Szerkesztve ]

(#80) #06658560 válasza Dare2Live (#66) üzenetére


#06658560
törölt tag

Hogy két város közt, vagy máshol is megy, egy dolog. Egyébként van máshonnan is hasonló példa tőlük.
[link]
[link]
[link]
[link]

Ford:
[link]
Hóban

BMW.
Drift
[link]

Javaslom azt is megnézni, melyik videó mikori.

[ Szerkesztve ]

(#81) #16820480 válasza Cathfaern (#78) üzenetére


#16820480
törölt tag

Ez akkor menne, ha az autók zárt pályán közlekednének, ahova sem gyalogos, sem bringás nem mehet be.

(#82) BiP válasza atike (#79) üzenetére


BiP
nagyúr

Teljesen megszűnni nem fognak a dugók, de nagy mértékben csökkenthető.
Nagyban növelhető a kereszteződések áteresztőképessége (ez egy nagy dugófaktor), a másik meg az emberi hülyeség.
Én is csak azt tudom alátámasztani, hogy a sofőrök kb. fele tök mást csinál vezetés közben (legfőképp telefonál vagy a telefonját babrálja), és nem figyel oda. Ezáltal lassabb a reakcióideje, hülyeséget csinál, stb. Egy másik része (átfedés van a 2 halmaz között) meg tényleg alkalmatlan a vezetésre.
Ha ezeket kiiktatjuk, már csökkenthetjük a dugó kialakulását.

Ha ez párosulna adaptív lámparendszerekkel, az lenne a kánaán.
Pl. ha nincs senki, akkor ne kelljen a piroshullámmal szívnod.

(#83) #82729984 válasza dabadab (#62) üzenetére


#82729984
törölt tag

"Nem sikerült."

Elég nagy baj.

"Ami az érdekes, az az "elkerülhető" halálok, vagyis amikor valaki nem azért hal meg, mert száztíz éves és ennyit bír az emberi test - és ebben a kategóriában a közlekedési balesetek nagyon komolyan jelen vannak, az ötven év alattiak halálozásánál dobogós helyen szokott lenni."

Az a baj hogy olyanról beszélgetünk, amiről úgy tünik fogalmad sincs. Magyarországon a halálozási ok 54%-ban sziv-érrendszeri betegség. 27% daganatos betegség. És k.rvára nem száztiz éves emberek halnak ezekbe bele és igen k.rvára elkerülhető lenne a többsége és akkor nem 6x év lenne itthon a várható átlagéletkor hanem mondjuk 7x vagy 8x.

A 110 éves mondatod azért külön vicces egy olyan országban ahol a férfiak többsége 60 év alatt halálozik el...

Szóval lehet szorozni osztani hogy akkor vajon -a teoretikus- 30 ezer milliárdot biztos önvezető teslára kéne költeni abból a szempontból hogy emberéletet mentsünk, avagy esetleg fejlesszük az egészségügyet.

Mint mondtam, az önvezető autónak egy értelme van, hogy vezet helyettünk. És ennyi pont elég is, aki jön itt ilyen idióta érvekkel hogy azért jó mert kevesebb ember hal meg az utakon, az nincs tisztában valósággal.

Igen valóban kevesebb fog majd egyszer meghalni, de ez csak side-effect, ha ebből a szempontból értékelnénk a dolgot, akkor az egy k.rva nagy fail lenne a ráfordított költségek figyelembe vételéve.

"A gazdasági számítás meg több ponton is hibádzik, eleve van összesen kb. hárommillió autó az országban"

Akkor miben is hiányzik a 3 milliószor x tesla? Azt irtam hogyha mindenki lecserélné az autóját teslára akkor az mibe kerülne és cserébe mennyi embert lehetne megmenteni.

"másrészt meg az önvezetésnél is az az elképzelés, hogy ez pillanatok alatt alapfelszereltséggé válik minden autóban"

És ez kinek az elképzelése? :D Elképzelni és is sok mindent tudok. Egyelőre ott tartunk hogy még valódi önvezető autó sincs nem hogy alapfelszereltség része legyen.

(#84) -=RelakS=- válasza BiP (#82) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Pl. ha nincs senki, akkor ne kelljen a piroshullámmal szívnod.
Hollandia, Rotterdam, mentünk haza oktatásról az üres utakon. A lámpa pirosra váltott, kolléga lassított, a lámpát 5-10 másodpercen belül elértük. Megállni nem kellett, mert olyan 5-10m-re voltunk még, mikor a lámpa átdobta magát zöldre (Hollandiában nincs piros+sárga a zöld előtt)

Ez kéne itthon is időnként.

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#85) #82729984 válasza Zoja™ (#69) üzenetére


#82729984
törölt tag

"Ha normálisan oda figyelsz a forgalomra, közlekedő partnereidre, akkor mindennek lehet mondani a vezetést, csak unalmasnak nem."

Valószinüleg irtó keveset vezetsz. Például autókázni 6-800 km-ert autópályán, minden csak nem izgalmas.
Naponta ingázni (lakóhely-munkahely között) Budapesten, nos ez valóban nem unalmas, de izgalmasnak sem mondanám hanem baromi idegesítő.

Nekem régi álmom válna valóra, ha végre tényleg lenne teljesen önvezető autonom autó, amibe csak becsücsölök, beütöm a célt, aztán elvisz oda magától én meg addig sokkal hasznosabban is el tudnám tölteni az időmet.
Ha meg vezetési élményre vágyok akkor átveszem én a volánt arra a 30 percre amig épp kellemesnek találom (vagy kimegyek egy ilyen célra kialakított pályára).

(#86) Tsebacsi válasza #82729984 (#85) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Nagy +1 :R

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#87) #82729984 válasza Cathfaern (#71) üzenetére


#82729984
törölt tag

"2000-ben kis túlzással még senki nem tudta mi az az internet. 40 éve még nem létezett a mobiltelefonálás alapját adó 1G. 70 éve azt állították, hogy a televízió mánia fél éven belül le fog csengeni és senki se fog ilyet venni, mert ki nézne minden nap egy dobozt... "

A jövőt nehéz megjósolni. 1957-ben feljutott az első műhold az űrbe, 1961-ben az első ember, 1969-ben ember lépett a Holdra, és ezen fantasztikus fejlődés eredményeképp, húztak egy lineáris vonalat, és 2000-re már mindenki Mars bázist vizionált meg űrközi járatokat.

Most igy 2016-ban, 50 évvel az első holdraszállást követően, képtelenek vagyunk újból embert juttatni a Holdra (lassan az űrbe is), nemhogy Mars bázis...

Az önvezető autó nagy stressz tesztje az lesz, hogy képes-e megugrani, az útburkolati felfestések és jelek nélküli közlekedést rossz időjárási körülmények között (azaz ami a világ kb. 90%-ban van) vagy nem.

(#88) -=RelakS=- válasza #82729984 (#85) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Valamiért eszembe jutott a Knight Rider első része :D

Michael elalszik a volán mögött, és persze KITT átveszi a volánt. Mögöttük jön egy rendőrautó, amiben kiszúrják, hogy a sofőr alszik. Valami ilyen megjegyzés volt a kanyargós úton:
Te, ez jobban vezet alvás közben, mint én ébren

:C

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#89) emvy válasza #82729984 (#83) üzenetére


emvy
nagyúr

Hadd adjak mar neked nemi infot.

Koszi.

[ Szerkesztve ]

while (!sleep) sheep++;

(#90) cintula187


cintula187
addikt

Respect a Teslának ,de én ezt addig nem használnám, amíg a kocsit olyan járművek veszik körbe a forgalomban, amikkel nem tud kommunikálni.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#91) #82729984 válasza emvy (#89) üzenetére


#82729984
törölt tag

Mit szerettél volna mondani?

Hogy az üvegek jobb cimkézésével elkerülhető lenne a véletlen mérgezés mint vezető halálok (38 ezer) a véletlen balesetekben?

Vagy hogy az éves 610 ezer sziv-érrendszeri betegségben elhunyt ember az kisebb probléma mint a 33ezer közlekedési balesetben elhunyt?

Esetleg azt hogy évente 41 ezer ember lesz öngyilkos és csak 33 ezer ember hal meg közlekedési balesetben?

Vagy hogy a 130 ezer véletlen halálos sérülésből mindössze 33 ezer irható a közlekedési balesetek számára és 100 ezer más véletlen miatt következik be?

(#92) emvy válasza #82729984 (#91) üzenetére


emvy
nagyúr

> az ötven év alattiak halálozásánál dobogós helyen szokott lenni.

ennyit, miszter

while (!sleep) sheep++;

(#93) -=RelakS=- válasza cintula187 (#90) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Miért is?
Ha ki tud kerülni egy gyalogost/kerékpárost, akkor egy másik autóval sem lesz gondja, amivel nem tud kommunikálni.
Az meg, hogy esetleg villog mögötted a majma, hogy mennyé má, ne zavarjon. Nem Te vezetsz :DD

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#94) #82729984 válasza emvy (#92) üzenetére


#82729984
törölt tag

"> az ötven év alattiak halálozásánál dobogós helyen szokott lenni."

Hm... Próbáltad már összeadni a táblázatod megfelelő mezőit?

0-54 évig (mivel a táblázatodban nincs 50-ig terjedő oszlop)

1. daganatos betegségek: 64 ezer
2. sziv-érrendszeri betegségek: 49 ezer
3. Véletlen mérgezések száma: 30 ezer
4. öngyilkosság: 27 ezer
5. Közlekedési balesetek száma: 22 ezer

Akkor miről is beszélünk?

Ennyi miszter (de azért köszönöm hogy belinkelted a táblázatot ami megcáfol téged)

(#95) cintula187 válasza -=RelakS=- (#93) üzenetére


cintula187
addikt

Igen, de azért jobban érzem magam, ha a sarkon beforduló másik kocsinak tud jelezni hogy áljá' meg. Mert mondjuk a sofőr benézte vagy nem érdekelte a stop/elsőbbség adás tábla.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#96) -=RelakS=- válasza cintula187 (#95) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Nem fog tudni jelezni neki, ha nincs kommunikáció, azonban meg fog állni, ki fogja kerülni.
Lehet, hogy kellemetlenebb, de a balesetet így is elkerüli.

Hónapokkal ezelőtt láttam valami autonóm jármú logjából készített videót. Egy motoros rokkantkocsis nem igazán tudta eldönteni, hogy merre is akar hajtani az utcán, az autó meg türelmesen várt, míg biztonsággal elhaladhatott :C

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#97) -=RelakS=- válasza -=RelakS=- (#96) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Meg is van :)

Még a rossz irányból érkező autókat is lekezelte

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#98) Cathfaern válasza #82729984 (#83) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

"Az a baj hogy olyanról beszélgetünk, amiről úgy tünik fogalmad sincs. Magyarországon a halálozási ok 54%-ban sziv-érrendszeri betegség. 27% daganatos betegség."
Számokkal nem vitatkozok, de igazából hogy jön ez ide? Ha nem lesz önvezető autó, akkor kevesebb szív-érrendszeri betegség lesz? Ha nem lesz önvezető autó, akkor az autógyártók szív-érrendszeri betegségek kezelésébe teszi bele a megmaradt profitot amit így fejlesztésre költenek? Vagy mi? Illetve:
"Semennyit, ha valaki emberéletet akar menteni akkor vegyen újraélesztő berendezést és helyezzen el egyet minden üzletben, még az is jóval olcsóbb lenne."
Akkor már inkább étrendváltás promotálásába fektessenek. Mert az oldaná meg a szív-érrendszeri betegségeket, nem az újraélesztő berendezés.

"A jövőt nehéz megjósolni. 1957-ben feljutott az első műhold az űrbe, 1961-ben az első ember, 1969-ben ember lépett a Holdra, és ezen fantasztikus fejlődés eredményeképp, húztak egy lineáris vonalat, és 2000-re már mindenki Mars bázist vizionált meg űrközi járatokat."
1961-ben kizárólag PR okokból lépett ember a Holdra, csak akkor ezt Hidegháborúnak hívták. Igazából azóta is lehetne pár évente embert küldeni a Holdra, nem azért teszik meg, mert megállt a fejlődés, vagy ugyanott tartana az űrtechnika, hanem azért nem, mert egyszerűen az ég világon semmi értelme nincs. Ellenben nagy a kockázata, és bár jelentősen kisebb, mint akkor volt, akkor egyszerűen tettek a kockázatra magasról, mert a politikai és háborús érdek ezt kívánta. Ma már ezt nem lehetne megtenni, mert az egész világ szétszedné a NASA-t meg USA-t.
A dologban plusz röhely, hogy jó eséllyel ha nem akkor lépünk először a Holdra, hanem mondjuk 30 évvel ezelőtt, akkor sokkal előrébb lenne az űrkutatás, meg az emberi űrutazás, ugyanis nagyon sok ígéretes technológiát kaszáltak el akkor azért, mert az épp aktuális elnök eldöntötte, hogy meg kell előzni az oroszokat minden áron, és minden pénzt és tudást a "bruteforce" technológiába öntöttek.

De ha mindettől eltekintek, akkor is van egy hatalmas különbség az űrutazás és az önjáró autók között: az űrutazásban jelenleg nincs pénz. Kutatásilag érdekes, pár milliomost rá lehet venni, hogy fizessen milliókat az űrturizmusért, de ebből nem lehet egy céget fentartatni. Igen, van már pár privát cég aki foglalkozik űrutazással, de egyelőre a beléjük tolt tőkéből élnek, másrészt állami megrendelésekből.
Az önjáró autó viszont nagyon sok cégnek iszonyatos költségmegtakarítást jelentene, innentől kezdve tolják ahogy csak tudják a szekerét.

(#99) -=RelakS=- válasza -=RelakS=- (#97) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Rövid a szerkesztési idő :D

Így látja az autopilóta az utat
Vicces is, meg érdekes

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#100) cintula187 válasza -=RelakS=- (#97) üzenetére


cintula187
addikt

Békaügetnek előtte az idióták. :))

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.