Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) leviske válasza Abu85 (#100) üzenetére


leviske
veterán

És a két fő konzolról miért éri meg DX11-re dobni PC-n egy játékot, mikor ott a Vulkan vagy legrosszabb esetben is a DX12?

(#102) R9DEON válasza leviske (#101) üzenetére


R9DEON
senior tag

Nvidia kezét sejtem benne.

(#103) Abu85 válasza leviske (#101) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Windows 7/8/8.1

Vulkanra meg ír át a halál ~100 ezer sornyi HLSL shadert. :D

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#104) lezso6 válasza Abu85 (#103) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

A Windows 10 kis részesedése, oké, de Vulkanra nincs HLSL? Így elég halott api. :(

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#105) R9DEON válasza Abu85 (#103) üzenetére


R9DEON
senior tag

Ilyen DX12- Vulkános fordító szoftvert nem lehetne írni vagy nem éri meg mert így mindig 1 lépünk előre és 2 hátra.

[ Szerkesztve ]

(#106) leviske válasza Abu85 (#103) üzenetére


leviske
veterán

Ez abban az esetben is fenn áll, ha az alap kódnak a libGNM-et tekintjük és nem a D3D 11.x/12-t?

(#102) R9DEON: A CPU erejétől való függetlenedés az nVidia-nak is érdekében áll. Már a GTX1080 sem képes minden játékban kifutni magát.

[ Szerkesztve ]

(#107) Picco


Picco
addikt

cod iw es a legtobb ujabb jatek azert eleg jol kihasznalja 4-nel tobb magot, nalam pl 12-ot.

**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

(#108) R9DEON válasza Picco (#107) üzenetére


R9DEON
senior tag

Szerintem elég jól akkor használná ki ha 90% pörögnének a magok ami nem kell pedig lekapcsolna, csak ugye ettől nagyon messze állunk, nem beszelve hogy a COD játékok újabban horrorisztikus hardverigénnyel érkeznek és senki sem tudja hogy miért.

[ Szerkesztve ]

(#109) janos666 válasza R9DEON (#108) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Nem a Windows CPU ütemezője dobálja szét szándékosan a terhelést a lehető legtöbb CPU szál közt (kivéve esetleg mikor felismeri a HT szálakat és/vagy talán még a Bulldozer féle "másfél-egész-nemegész-de-nemfél" magokat ;]) valami olyasmi archaikus briliáns ötlet alapján, hogy több CPU-s gépeken ne olvadjon le a foglalatról a CPU0 (jó kérdés, hogy miért nincs megfelelően hűtve...?), miközben a többi CPU hűsöl (ami modern CPU esetén azt jelentené, hogy kvázi ki is kapcsolhat, hogy spóroljon az árammal)?
(Már nem emlékszem hol olvastam ezt.)

Emiatt nehéz is megmondani egy ilyen grafikonról, hogy valójában hány szál aktív, csak becsülni lehet a teljes CPU-ra írt %-ból, ha feltehető hogy minden aktív szál ~100% terhelést okozna egy magon (ha mást nem valami "aktív várakoztatás" jellegű okból, hogy direkt pörgeti maximális órajelre a játék feleslegesen is).

[ Szerkesztve ]

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#110) Picco válasza janos666 (#109) üzenetére


Picco
addikt

Meglepoen jol latni a feledat kezelon amugy ha egy jatek csak 2-4-x magot hasznal, de ahogy mondod akkor is altalaban szetdobja CPU0 es CPU1 kozott.

**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

(#111) janos666 válasza Picco (#110) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Ha direkt olyan a játék, hogy az összes szála ~100%-on pörget, akkor igen, egyébként nehéz ügy, hacsak nem találsz pl. valami megbízható jelenetet a játékban, ahol kiszámítható módon megugrik a CPU terhelés.

Én nyomtam már párszor quicksave-t, vagy bevéstem a fejembe kameraállást egy-egy auto-checkpoint helyzethez képest pár játékban, ahol feltűnt hogy indokolatlannak tűnően lezuhan az fps, de mikor ránéztem a diagnosztikai grafikonokra, az ilyen mindig GPU limitnek bizonyult. Az ilyesmiket nézegettem később néha érdekességképp driver frissítés után újra (vagy ha lehetett válogatni DX11 és Mantle közt, akkor megnéztem mindkettővel), de általában nem változott semmi az idő alatt, míg fel volt telepítve a játék, vagy akár hosszabb idő (akár >1 év) után újratelepítve (hogy letoljam a DLC termést is, vagy esetleg újrajátsszam).

[ Szerkesztve ]

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#112) Picco válasza janos666 (#111) üzenetére


Picco
addikt

miert porgetne egy jatek 100%-on a procit? plane 12 magot :F
nem ertelek, itt van egy screenshot shadow warrior 1-rol ami nem hasznalja ki annyira a magok szamat. a ket screenshot kozott elegge jol megkulonboztetheto szerintem hogy mennyire optimalizaltak tobbszalas futasra.

**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

(#113) R9DEON válasza Picco (#112) üzenetére


R9DEON
senior tag

Miért pörgeti, mert optimizálatlan, a Dayz játék megjelenésekor 2x annyit fogyasztott a gép mint BF4 alatt mert úgy pörgette a CPU-t es a 2 játék grafikája között ég és föld különbség volt, vagyis az optimizálatlan bugos játékok mind indokolatlanul magasan használják a szálakat.

(#114) DigitXT válasza janos666 (#111) üzenetére


DigitXT
félisten

Milyen diagnosztikai grafikonok? Egy FPS mérés nem elég?:) AC2, 2010, DX9
Szerk: oké, ha konkrétan a több szálon működés hatékonyságának ellenőrzése
a cél, akkor értem, hogy nem elég egy számot tudni. (Amúgy az i7-tel jobb lett.)

[ Szerkesztve ]

(#115) Yany válasza Picco (#112) üzenetére


Yany
addikt

Uram, itt egy 4.3GHz-es 2500K 4 magja BF4 alatt egy sima 32-es szerón (gondold el, egy 64-es csata mekkora kakaót igényelhet):

szerk: a végén a terhelés beesése a kör vége miatt volt, menet közben végig az előtte látható szakasz megy, akkor is, amikor épp a menüben turkálsz, mert közben a többiek csatáját vezényli még mindig a gép.

szerk2: Radeon RX480 @ 1350/2200 társaságában, Ultra/noAA/2560x1440

[ Szerkesztve ]

Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

(#116) Picco válasza Yany (#115) üzenetére


Picco
addikt

Oke az teljesen logikus hogy 4 magot le tud terhelni foleg multi eseten de 12-ot csak nem. Amugy amire en szerettem volna ravilagitani az az hogy igenis van ertelme jatekoknal a 6-8 magos konstrukcioknak mert az az ujabb/optimalizalt jatekok igenis hasznaljak.

**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

(#117) Mr Bond 007 válasza Picco (#116) üzenetére


Mr Bond 007
őstag

Map betöltésnél lazán felmegy 90%-ra is. Bf4, Sw: Battlefront is meg az összes újabb frostbite game kihajtja. Normális engine-t kell csinálni. Cs: go is 75-80%-on ment 12 szálon.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.