Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#298) #54625216 válasza makkmarce (#296) üzenetére


#54625216
törölt tag

Ez egy öngerjesztő folyamat: egyre felszínesebben állnak hozzá a játékokhoz, ezt a kiadók marketingesei lekövetik és ennek tudatában készítenek játékokat. A gamepass csak felgyorsítja ezt a folyamatot: amelyik játék nem ad instant sikerélményt indítás után fél órával, azt a playerek kukázzák, mert ott áll sorban több száz másik játék, az előfizetés meg ketyeg.
Ugyanez zajlott le a filmiparban is. Az első tíz percben meg kell fogni a nézőt, különben a reklám után nem kapcsol vissza, így sztori már jószerével nincs, csak VFX pornó. A mozifilmek 90%-a meg franchise vagy az szeretne lenni. Olyat, hogy elmesél egy történetet két órában és itt a vége, fuss el véle legfeljebb a filmmúzeumban találsz.

A játékpiacon legalább még létezik a "retro" model, hogy a játék drága, de van tartalma.
A user meg nem ül fel a hype-ra és nem rendeli meg egy évvel a megjelenés előtt, látatlanba a franchise következő részét, mert akkor jár hozzá exkluzív csillámpóni, hanem megvárja a kritikákat, megnézi a független gameplay videókat és ha megvette, akkor igyekszik minél többet kihozni belőle, mert nem azért adott ki rá annyi pénzt, hogy fél óra alatt letudja. Így a játékhoz is amolyan "jótanuló felel" módon áll hozzá, azaz igyekszik azt nézni, ami jó benne és nem azt, hogy mit tud majd a fórumokon fikázni. Ezáltal az ő privát játékélménye is jobb és a kiadók is abban érdekeltek, hogy tartalmas játékokat fejlesszenek.
Azaz én egyáltalán nem bánom, hogy lesz a gamepass meg xCloudhoz képest "régimódi" megoldás is a piacon, mert ha majd az előfizetéses modell a fokozódó felszínesség miatt bedől, akkor lesz hova visszatérni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.