Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Sokáig használtam (használok ) 500D-t, de most beruháztam egy 750D-be is, így el tudom mondani a 500D -> 750D váltásról a saját tapasztalaimat, benyomásaimat.
Szubjektíven a legjobban a zár hangja tetszik a 750D-ben Eddigi DSLR gépeim közül ez hasonlít a legjobban a klasszikus, analóg zárhangra (EOS30 analóg gépem volt, az az etalon).
Az objektív különbségek közül először a kijelző képének a kiváló minősége tűnt fel. Sokkal élesebb, kontrasztosabb, színhűbb, mint az 500D kijelzőjének a képe. Az, hogy kihajtható és forgatható, az csak rádob erre az elégedettségre (viszont a kijelző fényereje sajnos automatikusan nem állítódik, neked kell azt állítani).
Nekem újdonság volt, hogy a módváltó tárcsa köbeforog, az 500D-n csak oda-vissza lehet forgatni. A videófelvétel viszont lekerült a módváltó tárcsáról, a bekapcsoló gomra került ez a funkció, ez nekem szokatlan és értelmetlennek is tűnik, az is egy üzemmód.
Az exponálógomb mögötti beállító tárcsa mögött már 3 gomb van, figyelni kell, hogy melyiket nyomod le, nem elég csak úgy odanyomni. Az ISO beállítások lehetősége bővült, egyrészt van magasabb fényérzékenységi beállítás, másrészt van AUTO mód, amelyben eddig elérhetetlen ISO értékek is előjönnek (2500, 3000, 5000, stb.)
Először tartottam attól, hogy kikerült a gépből az az érzékelő, ami a szemedhez emeléskor kikapcsolja a kijelzőt, de nem zavaró a hiánya, amint félig lenyomod az exponálógombot, azonnal kikapcsol a kijelző. Ráadásul a DISP gomb felülre, az ISO gomb mellé került, könnyen ki/be kapcsolható a kijelző.
Az érintőképernyő jó is, meg rossz is. Nagyon sok mindent lehet rajta állítani, de ott, ahol az alap-beállításokat állítod (WB, fénymérés módja, élességállítás módja, stb. stb.) ott csak egy Q jelű mezű érintés-érzékeny, először azt kell nyomni és után a paramétereket. Ez viszont egy csacsiság, mert a kijelző felső sarka mellett ott van egy dedikált Q gomb, ami ugyanerre a célra szolgál. Fel nem foghatom, hogy a Canonnak mi volt ezzel a szándéka.
Azt viszont látni kell, hogy elég sok tekintetben "lefelé" bővült a gép tudása. Egy kicsit is gyakorlott amatőr csak röhög az olyan táma-módokon, mint az ételfotó Szintén fura a manuális módok közé is becsempészett automatikus javítások (kontraszt korrekció, megvilágítás korrekció, stb). Én ezek közé sorolom a sokkal több és érzékenyebb fokusz mezőt is, nálam az EOS30 óta mindig a középső mérőpont aktív, így én döntöm el, hogy mire fókuszáljon a gép, nem valami fura logika alapján dönti el, hogy hova állít fókuszt.
A wifi jó dolog, de a gépeimet már jó ideje tablettel összekötve használom, kábelen eddig is átmentek azok az infók, amiket most wifi visz át.
Most kellene írni valamit a szuper képminőségről is, de abban már az 500D is szinte tökéletes volt (sőt, már a 300D is ) A sok automatika miatt persze a 750D-t használva több ember mondja, hogy jók a képek, mint pl. az 500D esetében, de aki az 500D-vel 100-ból 90 esetben jó képet lőtt, az a 750D-vel sem fog 91-92-nél több jó képet lőnni.
Azt is említenem kell, hogy a 750D pántja keskenyebb, mint az 500D pántja. Ezen persze könnyen lehet segíteni, venni kell az aliexpresszről egy szélesebb pántot és kész.
Marad még az a kérdés, hogy érdemesebb-e 760D-t venni 750D helyett. Erre nem tudok egzakt választ adni. Ha ugyanannyiért megkapod, akkor igen. Ha viszont 10-15 eFt-nál nagyobb az árkülönbség, akkor szerintem nem.
Két lényegi előnye van szerintem a 760D-nek, a felső státusz kijelző és a hátsó üzemmód váltó tárcsa. A második üzemmód váltó tárcsa készségszerű kezelése viszont már nem amatőr kategória, ha felvétel közben folyton el kell emelgetni a szemedtől a gépet, mert tekered a tárcsát és nézed, hogy mit is csinál, akkor nem ér semmit a használata. Az alapfunkciókat pedig az exponáló gomb mögötti tárcsa tekergetésével is tudod állítani.
A felső státusz kijelző jó dolog, kíméli az akkut, de egy tartalék akku beszerzésével az akku üzemideje jobban kitolhatő (A kihajtható, forgatható kijelző miatt az már nem előnye a gép tetejére tett státusz kijelzőnek, hogy fentről, vagy lentről ránézve is láthatóak a beállítások.)
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Szerintem nincs okod védekezni, mindenki úgy fotózik ahogy akar, ahogy kényelmes neki.
Persze pár megszokáson érdemes néha változtatni, de legalábbis kipróbálni más módszert.
Én is megrögzött középső fókuszpontos vagyok, annyira megszoktam az élességállítás utáni átkomponálást, hogy a most vásárolt 750D-t is rögtön oda állítottam az AF pontot.
Viszont tényleg nincs vizuális visszajelzés az élességállításról (akusztikus van, füttyen a gép ha éles a téma, ha nem tiltottad le ), ezért most próbálgatom a fókuszpont kiválasztásos módszert. Sajna ebben sem túl jó társ a 750D, mert az exponáló gomb mögötti három gombból az egyik az AF pont kiválasztó gomb, amire nem lehet csak úgy készségből rányomni
DE!
Ha kiválasztod azt, hogy a 19 AF pont, vagy az AF zóna legyen az élességállítás alapja, akkor azok a fekete négyzetek maradnak az élességállítás után feketék, amelynél éles a kép.
Próbálgatom ezt a módszert alkalmazni, majd meglátom, hogy a gép okosabb-e mint én
(Vannak kétségeim a gép okosságát illetően, ha állványra teszem a gépet és tízszer állítok élességet, akkor mindig más és más AF pontokra jelöli, hogy oda sikerült az élesség-állítás, pedig semmi sem változott az előző kisérlet óta )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Te nem érted, hogy mi a fenének kellett a videót levenni a módválasztó tárcsáról én meg örvendeztem neki, hogy végre!!! Téged nem zavart az 500D-nél, hogy ha át akartál váltani fotóról videóra, akkor végig kellett forgatni a módválasztót 12 lépésen keresztül? (M módból) Ami elég körülményes dolog volt. most meg egyet kattintok és máris videó
Nos, minél többet használom a gépet, annál jobban a fenébe kivánom azt, aki a videó módot a bekapcsoló gombra tette
Eddig az 500D-n egy automatikus mozdulat volt bekapcsolni a gépet, most viszont ha nem nézek oda, akkor az esetek 90 %-ában túltolom a bekapcsoló gombot és fényképezés helyett videó módba rakom a gépet
Most azzal próbálkozom, hogy bekapcsolom, aztán hozzá se nyúlok a kapcsolóhoz, egy idő után úgyis alvó módba rakja magát, de ha előkapom, akkor 0,1 másodperc alatt felvételre kész, nem kell a bekapcsoló gombot nézni, hogy hova sikerült állítani
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Tudod, az a baj szerintem, hogy már minden elhangzott, egyedül a legfontosabb nem, hogy a barátod mit és miért szeretne fotózni?
Na, ez itt a lényeg
Itt mindenki saját magából indul ki, azt gondolja, hogy az illető azt és úgy akarja majd fotózni, amit ő
Közben lehet, hogy az illető "csak" az utazásairól, kirándulásairól szeretne szép fotókat készíteni, amiket max A4 méretben kinyomtat (kinyomtattat), mellette legfeljebb a családi eseményeket, a gyerkeket, a kutyát, a macskát akarja akarja fotózni és eszébe sem jut csillagokat, madarakat, vagy bogarakat fényképezni.
Lehet, hogy a most megvásárolt gépet az életben sem fogja P állásról más "kreatív" állásba átkapcsolni, legfeljebb videózni fog még a géppel.
A római Colosseum nem szalad túl gyorsan, annak a lefényképezéséhez pedig nem kell profi gépváz és "L"-es objektív. Kutyát és kisgyereket fényképezni viszont nem túl egyszerű, tehát egy "olcsókompakt" sem felel meg az elvárásnak. Szóval ilyen használatra a kompromisszum egy kihajtható kijelzős váz és egy 18-135 (vagy 18-200) IS objektív.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
válasz *Ropi* #33610 üzenetére
Pusholva lőttem 40D-vel 6400-at is
Bocsánat, hogy megkérdem, de ez a "push" a digitális világban annak a szebb neve, hogy az alulexponált RAW-ot, vagy a képet photoshopban feljavítom
Egyébként egy digitális gépet hogyan lehet becsapni annak érdekében, hogy alulexponáljon? Analóg világban egyszerű volt, befűztem az 50 ISO-s Velviát, de azt állítottam be a gépen, hogy 100 ISO-s nyersanyag van benne és máris vígan ment az alulexponálás.
Digitálison ezt hogy?
Szerk:
Közben rájöttem A felvételi expozíció korrekciót kell egy teljes értékkel alacsonyabbra venni.
De ennek mi értelme?
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
Basszus!
Tavaly nyáron elraktam egy Canon EF 75-300 4-5.6 II. obit egy nejlonzacskóban a szekrény aljába. Most elővettem és undorítóan ragadós lett az élességállító gyűrű gumiborítása (a zoom állító gyűrűn lévő gumi borításnak semmi baja, az tökéletes )
Mit lehet csinálni a ragacsos gumival
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Amennyivel drágább a 750D érdemes megfontolni inkább egy jó YONGNUO vakut, amelynek forgatható a feje. És akkor szép derített képeket lőhetsz beltérben kevés fény mellett is. Többet ér, mint a 18 kontra 24Mp.
Most jött meg az Aliexpressről a YONGNUO YN565EXII vakum.
Szerencsére vámot nem kellett utána fizetni, így 24 ezer forintért kaptam egy nagyon pöpec vakut. 58-as kulcsszámú, 2 irányban forgatható a feje, teljesen ETTL kompatibilis, van beépített fehér fényterelője és prizmás széleslátószögű adaptere, adtak hozzá egy kétoldalas (fehér és alu) külső fényterelőt meg 12 különböző színű előtétfóliát.
Picit kevesebbet tud, mint egy új Canon Speedlite vaku, de ennyi pénzért egy ilyen tudású vaku ajándék
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Pelican #33713 üzenetére
A Yongnuotól nem kell félni, hogy kínai, minőségben vetekszik a Canonnal
Nekem is az volt a kézbevétel után az első benyomásom, hogy nagyon minőségi a vaku. Mind az összerakás, mind az anyagok, mind a felületkidolgozás nagyon precíz.
Az elemtartó fedelének a záródása, a vakufej mozgása forgatás közben csak alátámasztja ezt a jó minőség-érzetet. Remélem, hogy a hosszú távú megbízhatósága is arányos lesz a kidolgozás jó minőségével
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
Szerintem egy ilyen fényképezőgépet csakis a 18-55 IS STM obival érdemes megvenni. Nekem van STM, meg DC obim is, az IS STM obi fényévekkel jobb.
Egyértelműen jobb az IS STM abban, hogy van benne stabilizátor, jobb a képminősége és nem utolsósorban az STM-nek nem forog a frontlencséje, tehát lehet rá tenni normális árnyékoló napellenzőt.
A DC obival csak akkor venném meg, ha legalább 25 eFt-al olcsóbb lenne a kit, mint az STM-es verzió.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
Jogos, kevertem a WB bracketinggel.
Az AEB-nél bizony gyors egymás utánban háromszor le kell nyomni a gombot egymás után, vagy sorozatfelvételre kell állítani a gépet.
A 350D-nél nem is lehet a sorozatfelvételt beállítani, ha az AEB be van állítva, háromszor le kell nyomni a gombot. Az 500D-nél és a 750D-nél be lehet állítani a sorozatfelvételt, megfelelő ideig nyomni kell az exponálógombot és úgy lövi el a 3 felvételes AEB-t.
(Ez a három gép van itthon, az egy, két és négy számjegyű Canonokról nem tudok beszámolni.)
SZERK: Ismét tévedtem, most a 350D-t illetően
Ha előre beállítod a sorozatfelvételt és utána az AEB-t, akkor lő sorozatot. De ha először AEB-t állítasz, akkor nem lehet sorozatfelvételre átállítani az egyes felvételi módról.
A másik két gépnél mindegy a sorrend, ha először beállítod az AEB-t, akkor is tudsz váltani a sorozatfelvétel / egyes felvétel között.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
-
veterán
válasz *Ropi* #33905 üzenetére
A linken is az van írva, hogy 20 és 80 % között kell az akkukat tartani, nem tesz nekik jót a túlmerülés.
Ha viszont egy akku 2-3 évig áll, akkor mi akadályozza meg, hogy túlmerüljön és tönkremenjen? Ha a lítium cellák feszültsége 2,7 V alá csökken, akkor nem lehet őket többet feléleszteni.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
válasz Pelican #33914 üzenetére
Akkor azt a használt Dell laptop akkut felterjesztheted Nobel díjra, olyan mértékben haladja meg a mai ismereteket a Li akkumulátorokról, hogy az tényleg tudományos csoda.
A mai ismeretek szerint ugyanis a lítium akkumulátoroknak nem kicsi az önkisülése, kb. havi 5-10%-ot tesz ki. Ezzel szemben annak az akkunak az önkisülése nem haladta meg a havi 0,1-0,2 %-ot
Írás a Prohardveren a lítium akkukról.
Részemről befejeztem az offolást az akkukról, mindenki úgy pihenteti az akkukat, ahogy akarja
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz gergo5991 #33917 üzenetére
Mikor dslr-t választottam amiatt választottam a nikont, mert paramétereket, tudásukat összehasonlítva a nikon másfélszer többet tudott kínálni ugyanabban az árkategóriában mint egy canon. Konkrétumokat nem akarok írni,
Szívesen vennénk a konkrét összehasonlítást, ha tényleg 50 %-al többet tud a Nikon azonos árkategóriában, mint egy Canon, akkor természetesen elgondolkodunk a váltáson.
(A "többet tud" állítás persze nyilván ne a menü vízszintes, vagy függőleges elhelyezkedésére vonatkozzon, mert az szubjektív, hanem objektív, összevethető paraméterek értékelését kérjük.)
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz *Ropi* #33943 üzenetére
Ez nagyon kemény
A rendszer választásról meg annyit, hogy az analóg korszakban volt egy Canon EOS30 gépem, amit imádtam. Aztán sajnos a gépet ellopták, de megmaradt két objektívem (egy SIGMA 24-135 és egy Canon 75-300), így eléggé észszerű megoldás volt egy Canon 300D megvásárlása.
Azóta a Canon táborban ragadtam, összegyűlt egy csomó Canon rendszerre való cuccom (objektívek, vakuk, stb.), Nikonra legfeljebb egy lottónyeremény után válthatnék.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Elvileg is kizárt a jó és olcsó átalakító
Nikon objektívekben általában nincs fókuszmotor, a vázban lévő motor tekeri az objektívben lévő mechanikát.
Mivel a Canon vázakban sincs fókuszmotor, ami tekerné az obiban a mechanikát (mert a Canon EF rendszer úgy épül fel, hogy az objektívekben van motor), ezért marad a kézzel való élességállítás.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Most látom, hogy kicsit tévesen írtam, hogy általában nincs fókuszmotor a Nikon obikban, mert úgy akartam írni, hogy általában nincs fókuszmotor az olcsó Nikon obikban...
Szóval elvileg lehetne csinálni olyan adaptert, ami egy Canon vázon is tekeri a fókuszmotor nélküli Nikon objektívek AF-ét, de akkor már nem lenne olcsó a dolog
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
A Tamron 16-300-as obinak van Canon verziója is (beépített fókuszmotorral), ami kívülről teljesen ugyanúgy néz ki, mint a Nikon verzió. Ebből arra gondolok, hogy 99 %, hogy a Nikon verzióban is van fókuszmotor (meg ugye, mint itt írták, a kisebb Nikon vázakban már nincs is fókuszmotor).
Szóval ez az obi szinte biztosan tartalmaz fókuszmotort.
DE!
A két rendszer eléggé különbözik, elérhető árban nincs átalakító.
Véleményem szerint olcsóbban jössz ki, ha eladod a Nikon verziójú obit és veszel egy Canon verziót.
(Vagy eladod az 550D-t és veszel helyette egy D3200-at )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Vettem egy ilyen hendgrippet
Ráraktam egy régebbi gépre, még csak állítgatom, de úgy érzem benne a kezemet, mint egy kutya a fejét a szájkosárban
A teljes nyakpántot ki kell fűzni a gépből a használatához, ráadásul ha felcsatoltad a kezedre, akkor elég macerás lehámozni később a kezedről. Na mindegy, egyelőre ismerkedünk egymással, majd kiderül, hogy mire megyünk
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Használok egy Sigma 18-200 objektívet (ráadásul nem is az új stabisat, hanem a korábbi stabi nélkülit), nekem teljesen megfelel a képe.
Persze az én véleményem nem mérvadó, mert nyaralásokon szemrebbenés nélkül felcsavarom a gépre a Tamron 18-270 objektívemet (ez már stabis) és boldogan használom az élmények megörökítésére
A Tamronnak semmivel sem rosszabb a képe, mint egy Canon 75-300 1:4-5,6 II obinak, illetve alig-alig rosszabb a képe, mint egy 55-250 IS II obinak; nyaraláskor pedig se idő, se kedv nincs az obik állandó cserélgetéséhez.
Gondolkodom egy 18-135 STM obi megvételén, de nem hiszem, hogy kitúrná a Tamron 18-270-est a nyaralási fotózásokról, inkább a Sigma 18-200 utódjának szánom
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Pelican #34099 üzenetére
bár a Canon egy fw frissítéssel is el tudja néha intézni, hogy a régi jól bevált utángyártott akksit egyszer csak ne akarja használni a gép....
Ilyet még nem láttam (bár lehetséges), olyat viszont láttam, hogy egy utángyártott akku esetében a gép nem mutatja az akku töltöttségét.
Ilyen akkuhoz olyan töltőt érdemes venni (mert ezeket az utángyártott akkukat általában a gyári töltők nem töltik, tehát kell hozzá külön töltő) amelyek mutatják az akku töltöttségét. Kicsit macerás időnként egy tesztre átrakni a gépből az akkut a töltőbe, de megéri, mert egy gyári akku 40-45 eurós árából kapsz 3 utángyártott akkut, plusz egy USB-s töltőt
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz *Ropi* #34125 üzenetére
Rendeltem egy utángyártott 1300 mAh LP E17 akkut (a gyári 1040 mAh-s) meg egy USB-s töltőt is hozzá, majd beszámolok a tapasztalatokról.
Ezzel az USB-s töltővel a gyári akkut is lehet tölteni, szóval szükség esetén autóban is tudom majd tölteni az akkukat.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
350D-ből milyen progival lehet kiolvasni az exposzámot?
Előbb-utóbb el kéne adnom, mert túltengenek itthon a gépek. Azt meg nem ildomos mondani, hogy valahol 30 és 60 ezer expo között van benne, mert a DSLR gépeknél az exposzám az, ami az autóknál a megtett km, mindenki arra kíváncsi, nem az állapotra...
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Warton #34188 üzenetére
Igaz, hogy már 12 és fél éves, de szmogriadó esetén sincs kitiltva a városból
Van valahol "Mennyit ér a fényképezőgépem" topik? Mennyiért lehet eladni egy 350D-t kitobival, dobozzal, töltővel, új pótakkuval? (Kitobi alig használt, mert nem azzal használtam a gépet.)
Igazából van hozzá egy vele kompatibilis Sigma EF-500DGS vakum is, akkor járok jobban, ha csomagban adom a géppel, vagy jobb külön árulni a vakut?
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz *Ropi* #34274 üzenetére
Ettől most nem leszel boldog, de a számítógéped winchesteréről újratelepítés előtt gond nélkül le lehetett volna menteni mindent: csak át kellett volna hozzá tenni egy másik gépbe, vagy pl. külső HDD ház segítségével a laptopodhoz csatlakoztatni. Most viszont már esélytelen...
Miért is esélytelen az oprendszer újratelepítése után megtalálni a HDD-re felírt dolgokat
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz *Ropi* #34296 üzenetére
Itt azt írják, hogy a 77D szenzora megegyezik a 80D szenzorával...
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
A héten megjött a kínából rendelt utángyártott akku és az utángyártott akkuhoz való USB-s akkutöltő. A töltő és az akku együtt sem került egy gyári akku árának az egyharmadába
Az utángyártott akkut sajna nem tölti a Canon gyári töltője, ezért kell hozzá külön töltő. Öröm az ürömben, hogy az utángyártott töltő kiválóan tölti a gyári akkukat Mivel USB-s, ezért akár az autóban is lehet tölteni vele az akkukat.
A fényképezőgépbe betéve a szokásos hisztivel fogadja a gép a "márkaidegen" akkut, jelzi, hogy nem biztonságos a nem gyári akku használata. Ha elindul, akkor se mutatja a töltöttségét, de működik vele rendesen.
Majd beszámolok róla, hogy mennyi ideig bírja az utángyártott akku egy töltéssel.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
11 dollár egy akku adapter a gépedhez, amit egy sosem kifogyó USB-s mobiltöltőbe tudsz bedugni
Illetve az USB kábellel egy powerbankhoz is tudod csatlakoztatni, amiből van DIY verzió 6,6 dolláért. Ehhez vehetsz 8 db akkut 10 ezer Ft-ért
Így 3,5 ezer Ft-ért lesz egy USB töltős adaptered, amivel hálózatról annyi képet csinálsz, amennyit akarsz, illetve plusz 14 eFt ráfizetéssel lesz egy olyan akkupakkod, amivel 2 - 3 ezer képet tudsz csinálni egy feltöltéssel, ha hálózattól távol akarsz sokat fényképezni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Milyen gépen van és melyik kitobi?
Attól félek, hogy ha egy nem túl acélos gépen (pl. 1300D) van egy jó (18-55 IS STM) kitobi, akkor nem sok előrelépést fog jelenteni az új Tamron obi.
Fényerősebb és élesebb ugyan a Tamron, de az IS STM kitobi elég jól sikerült optikailag és a benne lévő stabilizátor elég hasznos dolog...
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
A gép leírása és a valós tapasztalatok alapján a Class10 (min 40 - 60 MB/s sebességű) kártyák megfelelőek hozzá.
Én egy ilyet használok a 750D-ben, minden feladatra megfelel:
Az a fontos, hogy ne micro SD, hanem normál SD kártyát vegyél, mert a micro SD kártyák sokkal jobban melegszenek, mint a normál SD kártyák.
Hogy általában milyen gyorsan működik ez a gép a különböző memóriakártyákkal azt ezen az oldalon tesztelték.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Az IS II obinál tényleg sokkal jobb a Tamron, de hogy egy 1100D vázon mennyi jön ki belőle, az más kérdés.
Szerintem észrevehetően jobb lesz a kép az 1100D-n is, és ha egyszer vázat vált a testvéred, akkor lesz egy jó objektívje.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
Ez elég gyors a te gépedhez és az ára is rendben van.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Nos, amennyire hasonlít egy 750D (24 megapixeles szenzor, 5 kép per másodperc sorozat) egy 1300D-re (18 megapixeles szenzor, 3 kép per másodperc sorozat), valószínűleg annyira hasonló az igényük a kártyák sebességével kapcsolatban is
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz buci30 #34568 üzenetére
Nyaralási képek meg családi képek kültéri beltéri ilyesmi.
Ha nyaralni megyek, akkor felcsavarok a gépre egy Tamron 18-270-es IS objektívet Ez az átfogás mindenre jó, a stabi miatt a tele oldalon is jók a képek. A nyaralásos képeket nem a jó minőségükért nézegetjük, oda tökéletes ez az objektív.
Családi képekre ha beltéri az esemény, akkor felmegy a 18-55 IS STM kit obi.
Ha kültéri az esemény, akkor meg a 18 - 135 IS STM obit használom. Ha esti a buli (szalonnasütés, grillezés), akkor meg a fix 50-es obi 1:1,8 fényerővel, azzal lehet a sötétben is művészkedni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Melyik 70-300?
Ha a sima USM jelölésűek (I vagy II), akkor azok egy kalap szamócát sem érnek
Rosszabb a képük a tele rész közepétő felfelé, mintha a 18-55 STM obival készült képből photoshoppal kivágod a közepét.
A Tamron 18-270 obiban van stabilizátor és képminősége nem rosszabb, mint a 70-300 USM képminősége, úgyhogy a Tamront javaslom.
Nekem van mindkettő, 100 Tamronos képre jut 1 db 70-300 USM II obival készített kép.
Ha mégis egy 70-300 mellett döntenél, akkor olcsón megszámítom neked (de ajánlani nem fogom!!!)
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest