Hirdetés
- Milyen mosógépet vegyek?
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- VodkaTV kiegészítő Kodira
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- MárkaLánc
- POCO X6 PRO 5G első napok - MultiSIM - Toronyhelyzet Hajdúszoboszlón
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alu
senior tag
Sziasztok!
Simsonos kérdésekkel fordulhatok hozzátok, vagy van erre külön Simsonos topik? (mert én nem találtam..)
λŁƯ™
-
Alu
senior tag
válasz csongi #18625 üzenetére
Egy s51 -en enduro simsonról lenne szó és azt szeretném kérdezni, hogy szerinted mekkora hengert érdemes rá venni (60/70) illetve az lehet sima, vagy inkább a simsonbolt féle tuning henger legyen?
Ha veszek rá egy 70 -es hengert, akkor a forgattyúsház marásán kívül kell vele valami extrát csinálni? Gyári főtengely és hajtókar kibírná a 70-es dugót?
Illetve szerinted hol érdemes simsonhoz alkatrészeket nézni? Eddig a Mofaker.hu -t és a Simsonbolt.hu -t néztem, de azt mondják, hogy a Mofakernél gagyi cuccok vannak olcsón, a simsonboltnál meg minőségi cuccok, de szvsz rettentő drágán..λŁƯ™
-
Alu
senior tag
válasz csongi #18632 üzenetére
Valószínűleg többet költenék rá, mint amennyit javulna a teljesítmény, de másmilyen motort nem szeretnék venni, főleg nem mopedet. Egy 125 -ös Honda CR után ültem át a Simsonra, szüleim már nem nagyon favorizálták a 250 -es cr-t , (~60 ló, fogyasztás, veszélyes, stb..) inkább kezdjem el jövőre a jogsit és már nem bírom, valamivel motorozni kell, csak gyengusz szegény Simson.
Ha már lehet választani, akkor inkább gyorsuljon. Endurozgatásra használnám, földes utakra, kisebb dombokra, szóval egy kicsivel nagyobb nyomaték se lenne hátrány.
Mitől függ egyébként, hogy jobban gyorsul, vagy nagyobb a végsebessége? Nagyobb hengerrel ha a gyorsulásra is megyek a végsebesség nem nagyon fog csökkenni a mostaninál, vagy lehet, hogy lassabb lesz? (most kb. 60 km/h a top)λŁƯ™
-
Alu
senior tag
válasz molnarpeter #18670 üzenetére
& Jakab66[hun]
Hetvenes hengerben még a sima se olcsó, úgy hogy szerintem maradok a 60 -as hengernél, annál legalább nem kell felmarni a forgattyúsházat. Egy ilyen hengerre gondoltam, szerintetek ebből elég a sima, vagy inkább +5 ezerért a tuning dugós? Karbit is cserélném egy 19 -es Amal versenykarbira. Teljesítmény szempontjából lenne valami javulás, ha lecserélném az eredeti kipufogót egy tuning rezóra? Elvileg ki van szedve a fojtás és nem nagyon szeretném, ha "repedtfazék" hangja lenne a motornak.. a jelenlegi jellegzetes Simsonhang bőven megfelel.
Ha 60 -as hengert tennék rá a csapágyakat ugyan úgy ki kellene cserélnem? Főtengely bírná a tuninghengert?λŁƯ™
-
Alu
senior tag
& ALI_G & zsoltee10
Nem nagyon szeretném eladni, mert már lassan családi örökségnek számít.
Nézegettem 50/125 -ös DT -t, de miután mentem egy karikát barátom 200 -as DT -jével.. ..szóval valahogy nem az én világom, hát még ha 50/125 -ös lenne.. (125 -ös cr után nem mondjuk nem csoda...)
Egyenlőre jogsi sincs, ezért szeretném endurozgatásra használni, nem útra. Az 50 -es jogsit decemberben kezdhetném el (jó nagy hülyének tartom magam, hogy nem tettem le 14 évesen az 50 -es jogsit... ), de már értelmesebbnek látom megvárni a 17 -et és akkor letenni autóra, mellesleg ha jól tévedek most már nem is 50ccm -ig kapom meg automatikusan a motorjogsit, hanem 125ccm -ig.
Ez a sajnos meghalni mindegyikkel lehet mondás sajnos igaz, de ezért is szeretek jobban terepen motorozni, mert ott kisebb az esélye, hogy egy másik -csúnya leszek- barom miatt, (aki azt hiszi ő az utak királya) nyaljam fel az aszfaltot.. de lehet csak egy figyelmetlen autós is a hibás, motoron végtelen vagy... Terepen pedig nagyrészt a saját hülyeséged miatt dobod el a vasat.Lehet nektek lesz igazatok, hogy kéne néznem valami normális motort, de manapság mit érdemes terepre venni, amit nem sajnálsz annyira és nem egy vagyonba kerül?
(#18759) molnarpeter
Ha belemegyek ebbe a felújítós dologba, a blokkot szerintem kihagyom, talán csapágy + szimering amit nem ártana cserélni. Köszönöm a tanácsokat, majd lehet átolvasgatom a Simson fórumot és ott kérdezősködök tovább.λŁƯ™
-
Alu
senior tag
válasz Topiccsendőr #18821 üzenetére
Ez vízhűtéses volt, lóerőre állítólag a 125 -ös cr -el van egyhangban (40-45), de nem olyan pörgős és nehezebb is.
Amikor megvettem a cr- t csináltam rajta egy nagygenerált (hajtókar, csapágyak, szimeringek, főtengely, dugó, membrán, lánckerekek, lánc, fékbetétek, stb..) ami aláírom majdnem annyiba került, mint egy 125 -ös DT, de utána 1,5-2 évig úgy elment a motor, hogy semmihez nem kellett nyúlni, pedig nem tagadom, közel úgy használtam mint ahogy versenyeken szokták. Egyedül a dugót cseréltem ki 2 év után, mert már egy kicsit kotyogott és eladásnál nem volt plusz pont a vevő szemében. Igaz, valami 5.000 Ft -os Ipon olajat adtam neki ~33 -as keverékkel, ami azért elég horror.
DR-z 400e -t néztem, de ott is a 04' -es motorért elkérnek 600.000 Ft -ot.... vannak árak.λŁƯ™
-
Alu
senior tag
válasz Topiccsendőr #18830 üzenetére
Haverom ezt mondta, én nem olvastam utána.
Nikacilos hengerben (nem tudom hogy kell írni..) egy prox dugóm volt, nem volt nagy hézag a dugó és a henger között, amikor kicseréltem. Én 30üó -s dugócserélről tudok.
Jó, természetesen nem küldtem vele végig 1 órát nyélen, de nem úgy mentem vele, mint egy hímestojással..
Nem volt sokkal gyengébb a motor, szinte észre se lehetett venni, hogy lassan cserére szorul a dugó. Ugyan úgy húzott power után, mint egy évvel azután, hogy új dugó került bele. Természetesen valamennyit biztosan gyengült a motor teljesítménye, de én nem nagyon vettem észre.
Én olyat hallottam, hogy versenyen 1:40 -re keverik, ezért így csak hétvégi motorozgatásra bőven jó a 30-35 -ös keverék.
A 4T se lehet olcsóbb, hisz ott vannak pluszba a szelepek, vezérműtengely, vezérműlánc, stb.., amit ha cserélni kell csak a 4 szelep 50rongy... (én most a coross gépekből indultam ki )szerk: Azt hozzátenném, hogy tavasz közepétől ősz közepéig használtam a motort, ősz közepétől egészen tavasz közepéig csak állt a garázsban, 1x-2x lementem berúgni, hogy járjon egy kicsit. Szóval ha így nézzük, akkor 1 évet ment kb. a dugó...
[ Szerkesztve ]
λŁƯ™
-
Alu
senior tag
válasz molnarpeter #18833 üzenetére
A 4T alacsony fordulaton is nyomatékos, a 2T -t pörgetni kell, hogy húzzon.
persuader: Tuning hengerfej, V-Force membrán, tuning kipufogó, valami bütykölés a gyújtáson, ill. a karbin és már ott is van a 48-50 paci. Miért lenne ez olyan hihetetlen?
Szerk:
(#18836) Archer: Egyetértek![ Szerkesztve ]
λŁƯ™
-
Alu
senior tag
válasz molnarpeter #18838 üzenetére
Holnap átolvasom, gondolom azért 125 2T vs 250 4T, mert lóerőben kb. azonosak, talán a 250 4T valamivel erősebb.
125 2T kb. 250 4T szint.
250 2T kb. 450 4T szint.λŁƯ™
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Dreame D10 Plus robotporszívó és nedves feltörlő
- Klarstein Chillout jégkocka készítő
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Segway Ninebot KickScooter MAX G30D II
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest