Hirdetés
- Itt az új LOGOUT!
- Asszociációs játék. :)
- Gurulunk, WAZE?!
- A gépház modding sötét oldala.
- Szólánc.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Bambanő háza tája
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
Lerakódást akkor okoz a fagyálló, ha már hengerfejes a motor. Addig nem láttam olyat, ahol csak úgy lerakódna. Egyébként a vízpumpát is ez a folyadék kenné néhány modellnél, bár a kenőképessége számottevően nem romlik, a fagyás miatt érdemes cserélni.
Explosión de dos tiempos
-
Steven
addikt
válasz Topiccsendőr #45501 üzenetére
Kössz srácok ... a biztonság kedvéért le cserélem amúgy is esedékes... teló olaj akkor mindegy mit vesz az ember csak hozzá való legyen?
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #45501 üzenetére
Ne haragudj, de ez nem igaz. Autónál is gyakran előfordul a dzsuvásodás. Nekem nem hengerfejes az autóm, de elég retkes volt a rendszer 12 éves korára, nem ártott kitakarítani. De még tudnék példát mondani...nem egy autón láttam lerakódást 10 éves kora környékén, amiben nem cserélik elég sűrűn.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Djuree
félisten
válasz Integra #45498 üzenetére
oakley az jó cucc
Feree13: ez fura. nekem érzékeny a szemem a napra, meg pl. a vakura is, ha belenézek egyből bekönnyezik a szemem. ha süt a nap délután 2-kor, nem is látok, a földet kell néznem, különben megint bekönnyezik a szemem. de nekem a sima plexi teljesen jó, a legnagyobb napsütésben is. ezt én sem értem, gondolom valahogy pont úgy árnyékol a sisakom. én is vennék sötétített plexit, csak nem tudom a sisakom pontos tipusát és neten sem találom, már elég régi cucc
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
shiNIN
tag
válasz Ferdzsoo #45499 üzenetére
Normál nappal megvagyok, akkor van gond, ha naplemente előtt nyugat felé megyek... A nap egyenesen a szemembe... Nagyon kezdőként ilyen körülmények között mentem a hetesen, az akkor nekem még ijesztő rohanás volt, nem láttam szinte semmit... Rövid távon szürreális, országúton még OK, azt látom, hogy a ragyogásban van-e sötét folt mint jármű, faluban volt már, hogy 50 méterről nem láttam, hogy jön-e kanyar, na olyankor megyek rohadt lassan.
A traktormajálisról jöttünk haza délután keletről. Na ott majd' kifolyt a szemem. Nem vagyok én a napfényhez szokva, a szobám nagyon sötét. Szerencsére nem tartott sokáig, előkerültek a fák
Ritkán vezetek ilyen körülmények között, nem akarok sötét plexit, valahogy mindig megtalál az eső, s bár esőben nem látok a plexi miatt (ja, Ausztriában a pinlockos is bepárásodott, de amúgyis mindegy, mert ha nem az, akkor a szemüvegem teszi, de a vízcsöppek is zavarnak), nem szeretem állandóan felnyitva tartani, mert akkor meg a szemüvegem lesz vízcseppes... Walpurgisnachtkor állandóan le-föl pakoltam a plexit... Szeretek látni.
Mondjuk nem tudom, mennyire sötét egy sötétített plexi... S tavaly nem is mentem olyan sokat... Majd meglátom. Idén tuti marad az, ami van. -
TayRol
veterán
bazz, mindenhol 2 het a rendelesi ido 160-as z8-ra.
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #45511 üzenetére
Ha 2 évente tényleg cserélik, akkor nincs ilyen gond. Bár szerintem vannak elég fos minőségű fagyállók, amik idővel zavarosak lesznek, elszíneződnek stb.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Prof01
veterán
válasz Steven #45496 üzenetére
Van különbség persze. Ott is van különböző viszkozitású. Olyan kell bele, amit gyárilag előírnak. A leggyakoribb a 10W-s, én olyat raktam az enyémbe.
Vétel után az első héten kicseréltem minden létező folyadékot a mociban. A telóolajat és a fékfolyadékot is 2 évente kell cserélni. Fékfolyadéknál különösen veszélyes lehet, mert ez idő alatt a levegőben található nedvességet felszívja, romlik a hatásfok, és nyomáskor túlmelegszik a fékfolyadék.
Nem drága dolog, főleg, ha otthon magad megcsinálod és akkor egy ideig nincs gond.[ Szerkesztve ]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Integra
titán
válasz Daywalker #45513 üzenetére
tavaly mikor bekrepált a közel 13 éves japó szekeremben a termosztát, le kellett cserélni a hűtőfolyadékot. egy fikarcnyi lerakódás nincsen sehol, bontatlan a rendszer. én nem lihegem túl, az biztos.
hogy szineződik el egy eleve kék szinű hűtőfolyadék? piros lesz?...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Djuree
félisten
á most meg az aprilia tuono tetszett meg nagyon mióta láttam-hallottam élőben az e-ringen...
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
TayRol
veterán
válasz Topiccsendőr #45520 üzenetére
nekem kéne.
-
Daywalker
addikt
válasz Integra #45516 üzenetére
Hát már amelyik kék. Az átlátszók opálosodnak, barnulnak stb. Pláne akkor, ha a fűtőradiátor rézből van. Főleg a műanyag részeken (kiegyenlítő) venni észre, nem a fém alkatrészeken.
Na egy autóból indulj ki.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Djuree
félisten
válasz TayRol #45525 üzenetére
volt kint múltkor eringen egy BMW R1200R, odamentem, körüljártam, hümmögtem kicsit és gondoltam: hát igen, a németek tudnak, valami olyat, amit senki más
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #45528 üzenetére
ennyi.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
doc
veterán
az egyik sportmotoros topicban talaltam, szerzo egyelore ismeretlen:
A Motoros
Mivel az emberiség nagy rendszerezõ természettudósai eléggé el nem ítélhetõ módon idejekorán visszaadták testüket az örök körforgásnak és zseniális lelkük sem törõdik azzal, hogy botcsinálta asztaltáncoltatóknak mondják tollba életmûvük folytatását (talán ezért sem használatos a halálmû kifejezés...), így nekünk kell felvennünk a pennát, hogy befejezzük a mûvet!
Mélyreható kutatásaim során bukkantam arra a szomorú tényre, hogy sem Karl von Linné (1707-1778), a nagy rendszerezõ 1735-ben megjelent Systema Naturae címû alapmûvében, sem Alfred Brehm: Az állatok világa (1869) címû korszakalkotó könyvében, sõt még Nagy Lajos Képtelen természetrajzában (1921) sem szerepel az evolúció fájának legújabban kiserkent hajtása: a Motoros.
Megfigyelve a Motoros hat végtagját (két kar, két láb, két kerék), a kitinszerû kemény képzõdményt a fején, csillogó páncélzatát a testén, a felületes szemlélõ könnyen úgy gondolhatja, hogy egy nagyranõtt rovarral találta magát szembe. Ám amint megáll és elválik alsó testrészétõl (motor, ld. késõbb), a felületes szemlélõ álla leesik, mivel most meg úgy tûnik, hogy egy ember áll elõtte... Ez már közelebb van az igazsághoz, de messzebb, mint Makó Jeruzsálemtõl...
A Motoros nem Motorosnak, hanem embernek születik, késõbb alakul át Motorossá, ebben hasonlít a kakukkhoz, bár kakukkolni nem szokott. A kakukk sem szokott motorozni, ebbõl következik, hogy a Motorosnak és a kakukknak semmi köze nincs egymáshoz azon kívül, hogy egy másik faj neveli fel kicsinyeiket. Az viszont biztos, hogy a Motoros az emberbõl fejlõdik ki, tehát Charles Darwin (1809 - 1882) elmélete alapján nyilvánvaló, hogy a Motoros az evolúció következõ, egyszersmind legfejlettebb lépcsõfoka.
A Motoros testi felépítésében nagyban hasonlít az emberhez. Legszembetûnõbb különbség kettejük között a Motoros alsó felén található speciális testrésze, a motor. Ez a testrész igen sokféle lehet, melynek sokszínûsége indokolja, hogy újonnan felfedezett fajunk egyedeit tudományos módszerességgel alfajokba soroljuk. Néhány dologban azonban mindegyik ilyetén testrész megegyezik: (legalább) két kerék elnevezésû végtaggal rendelkezik, vannak rajta az evolúció során ésszerûen kialakult helyek a motoros többi végtagjának és ülõgumójának (ezek az úgynevezett kormány, lábtartók és ülés); azonkívül önálló, a Motoros testének többi részétõl elkülönült anyagcserével rendelkezik. Figyelemreméltó tulajdonsága a Motorosnak, hogy a motorjától idõlegesen el tud szakadni, és életfunkciói ekkor is fennmaradnak. Sõt, miután újra egyesítette testét, a motor életfunkciói is visszatérnek. Ez egyedülálló képesség, melyhez hasonlót csak a földigiliszta tud produkálni, amikor ásó útján szaporodik, ám az sem képes arra, hogy ha összeillesztjük a keletkezett két új földigilisztát, újra egy földigiliszta legyen belõle. Ebbõl is látszik, hogy a földigiliszta milyen önfejû állat.
Ezen kívül a Motoros motor nevû testrészének még számos, szûklátókörû elõdeink számára elképzelhetetlen képessége alakult ki. Például a motort egyszerre akár több Motoros is használhatja, ezek alapján láthatjuk azt is, hogy szélsõséges esetben még olyan Motorossal is találkozhatunk, akinek nem fejlõdik ki ez a testrésze. Õket a Motorosok saját nyelvükön általában a 'gyalogbéka' ill. 'szerencsétlen flótás' néven nevezik. Elképzelhetõ továbbá az is, hogy a Motorosok idõlegesen nem saját, hanem más Motoros motorjával egyesülnek kis ideig élénk szimbiózisba, bár ez viszonylag ritka, mert minden Motoros nagyon ragaszkodik a saját testrészeihez. Ez alól csak az a kivétel, amikor más testrészeihez ragaszkodnak, de errõl majd részletesen szólunk a szaporodással foglalkozó részben.
A Motoros fejrészét kemény, gömbölyded alakú képzõdmény, az ún. bukósisak takarja. Ennek formája és színe még az alfajokon belül is változatos képet mutat, így azt jelen publikáció méretének korlátossága miatt nem részletezzük. Meg kell azonban jegyeznünk, hogy nem szabad összekeverni a bukósisakot a rohamsisakkal még akkor sem, ha némely Motoros krómozott rohamsisakot visel bukósisak gyanánt, mivel a rohamsisakot a katonaállat viseli, mely faj és a Motoros között a rendszertanban nem csak az ember, hanem például még a papucsállatka is helyet kap.
A Motoros testét az emberhez hasonlóan bõr fedi, azonban az embertõl eltérõen ezen felül némi pamut közbeiktatásával újabb bõrréteget visel. Ennek színe és mintája is igen változatos még egyes alfajokon belül is. Vannak azonban olyan alfajok is, melyek jellegzetesen elhagyják a második bõrréteget és leginkább az emberhez hasonlatos kültakaróval rendelkeznek (Szocimotorosok). A Motoros felsõ két végtagján bõrkesztyût, középsõ két végtagján bõrcsizmát, alsó két végtagján gumit visel. Gumit idõnként máshol is visel, de errõl már elõttem kimerítõen értekezett tudós kollégám, dr. Veress Pál, így errõl most nem írnék bõvebben.
A Motoros az egész világon elterjedt faj, szinte mindenhol megtalálható, ahol az ember is él. A mérsékelt égövben általában téli álmot alszik, ilyenkor csak elvétve látni Motorost. Erre az idõszakra a Motoros embernek álcázza magát és a napokat számolja a tavaszig, néha meglátogatja megsimogatni motorját és gyengéd szavakat susog a tanksapkájára. Ez alól csak néhány alfaj kivétel (a Postásmotoros és a Rendõrmotoros), õk télen sem hagyják el ezt a fontos testrészüket.
A Motoros társas állat. Bár gyakran látni egyedül Motorost, ám ez nem jelenti azt, hogy magányosan szeretne járni. A Motoros komfortérzete exponenciálisan nõ, ha más Motorosokat lát, ez általában kiváltja belõle a balkéz megemelkedésével járó, ún. Másikmotorostlátok-reflexet, amit az emberek gyakran tévesen integetésnek értelmeznek. A jó idõ beköszöntével egyre többször lehet több Motorost együtt megfigyelni. Ha egyre több Motorost látunk egy irányba haladni, akkor nagy valószínûséggel a Motorosok haladási irányának metszéspontjában egy érdekes rituális társadalmi szokást, ún. Motoros Találkozót találunk. Ilyenkor akár több ezer Motorost tanulmányozhatunk egyidõben.
A Motoros táplálkozási szokásai szinte teljesen megegyeznek az emberével. Kivétel ez alól, amikor a Motoros aláveti magát a Motoros Találkozó íratlan szabályainak, ilyenkor étrendje fõleg a sör, bor, pálinka, tequila és egyéb alkoholtartalmú italok személyre szabott kavalkádjából áll.
Mint már említettem, a Motoros nem feltétlenül Motoros hím és nõstény példányok nászából származik, hanem emberi egyedekbõl fejlõdik ki. A faj fenntartása szempontjából tehát logikus és érthetõ, hogy a Motoros emiatt minél több emberrel igyekszik némi kapcsolatot létesíteni, amit valóban meg is figyelhetünk -fõleg a hím- Motorosoknál. Természetesen vannak nõstény Motorosok is, ám ezek aránya lényegesen kisebb, mint az emberek között, és a hím Motorosok között tapasztalható szaporodási kényszer sem olyan jellegzetes. Azonfelül azok a nõstény Motorosok, amelyek már szert tettek egy hím Motorosra, igyekeznek a hím szaporodási kényszerét saját személyükre korlátozni.
A Motoros élettartama általában rövidebb vagy hosszabb, mint egy hasonló felépítésû emberé. A Motorosok között több mondás is utal erre: "Soha ne menj gyorsabban, mint amilyen gyorsan az õrangyalod repülni tud!", "Senki nem látott még öreg vakmerõ Motorost.". Mindazonáltal ha a Motorosokat -a tudományos tényszerûséget most szándékosan félretéve- emberként kezeljük, azt látjuk, hogy még a motor nélkül is boldognak tûnnek, pedig eme nevezetes testrészüktõl való elszakítás nagyban csökkenti elégedettségük fokát, hosszas elkülönítés elvonási tünetekhez, akár múló depresszióhoz is vezethet.
A Motoros legelterjedtebb alfajai (a teljesség igénye nélkül):
Szocimotoros: általában kispénzû vagy megszállottan szerelni vágyó emberekbõl alakulnak ki. Õk a mai napig élvezik a szocialista ipar áldásos tevékenységét. Jellemzõ rájuk a kétütemû testrészükbõl kiáramló vad zaj és gomolygó füst. Gyakran megtalálhatók az utak mellett is, a motor mellett annak elsõsegélyt adva. Emiatt sokoldalúan képzettek. Közöttük találhatóak legtöbben olyanok, akik akár több Motorost is képesek motorjukon cipelni, az ún. oldalkocsi segítségével.
Chopperes: kizárólag fekete bõrt visel, lehetõleg minél több rojttal. Megszállottan fejleszti motorját, mesteri módon bánik a flex-szel és mûvészi szinten hegeszt. Legnagyobb sértés, amit soha ne mondjuk neki, hacsak nem gyõzõdtünk meg elõtte arról, hogy el tudunk menekülni: "Pont egy ilyen motort láttam a múlt héten!". Jellemzõje a motor nélkül is széles terpesz, a mély, puffogó hang, néhány tetoválás (nem kötelezõ) és a sörhas (ez sem). Kedélyes teremtmények, bár szeretnek a hozzá nem értõk szemében morcosnak látszani.
Speedmotoros: általában már tiritarka kültakarójával felhívja magára a figyelmet, sokuknak teknõspáncélhoz hasonló képzõdmény nõtt a hátára, bár a teknõsnél jelentõsen gyorsabbak. Testük különbözõ részeit szinte lehetetlen elkülöníteni, képesek teljesen összeforrni motorjukkal. Amennyiben valami üvöltõ-visító hang kíséretében elszáguld melletted egy színes csík, majdnem biztos lehetsz abban, hogy speedmotorost láttál. Ebbõl az alfajból fejlõdött ki a Streetfighteres család, amely mûvészi szinten mûveli a közönséges emberek számára öngyilkossággal egyenértékû mutatványokat.
Túramotoros: ez az alfaj az emberek számára legkonszolidáltabbnak tûnõ csoport. Õk tulajdonképpen kényelmet szeretõ Speedmotorosok... vagy sebességet szeretõ Chopperesek? Egymással több dologban szoktak versengeni: milyen régóta nem volt orvosnál a motor, milyen alacsony az anyagcsereigénye, milyen távot mentek vele egyhuzamban. Egyébként békés társaság.
Endurós: számára a legfontosabb igazság: két pont között legrövidebb út az egyenes, eszerint is szokott közlekedni. Nagy természetbarát, az árkok-bokrok kedvelõje. Közöttük külön kasztot alkotnak a testükre igen igényes példányok, akik szigorúan megkövetelik maguktól a 100 kg feletti testsúlyt és 110 cm-es derékbõséget.
Ezek az alfajok látszólag hajlamosak az egymás közötti torzsalkodásra, ám ez csak szellemi képességeik szintentartására szolgál. Ez rögtön szembetûnik akkor, amikor szóba kerül közöttük a Mûmájer.
A Mûmájer olyan ember, aki motorosnak szeretne látszani, de nem az. Úgy gondolja, hogy Motoros attól lesz az ember, hogy szerez magának egy motort, de ebben téved, mert ettõl õ csak legfeljebb "motorral rendelkezõ ember"-nek nevezhetõ. A Mûmájert már messzirõl meg lehet ismerni arról, hogy hangosan kérkedik azzal, hogy õ Motoros. A Mûmájert gyakran lehet látni például rövidnadrágban, pólóban motoron ülni, amitõl egy Motorosnak feláll a hátán a bõrkabát. A Mûmájer soha nem gyógyítja saját maga a motorját, olajos még soha nem volt a keze. A Mûmájer általában újonnan veszi a motorját és kizárólag gyári alkatrészeket és kiegészítõket vesz hozzá. Soha ne bõszítsünk fel egy Motorost azzal, hogy jelenlétében egy Mûmájert Motorosnak titulálunk, mert örökre elveszíthetjük elõtte szavahihetõségünket!
Szociológiai szempontból a Motorosok igen érdekes csoportot alkotnak. A motorok látványára vagy akár csak a hangjára is úgy reagálnak, mint legyek a ragacsos papírra és azonnal ott teremnek. Amint egy Motoros megáll valahol, biztos lehet benne, hogy 2 percen belül megszólítja egy magát embernek álcázó másik Motoros és megkérdezi: "Mekkoramennyiteszikhányévesmennyitmegymikorvettedmennyivanbenne
?"Nagyon érdekes tulajdonsága a Motorosnak, hogy idõszakosan láthatatlanná válik. Ez fõleg akkor történik meg, amikor valaki kitolat az útra, átsétál az úton, vagy csak egyszerûen kanyarodni készül. Ekkor láthatóságát a Motoros csak erõteljes dudálás és villogtatás útján tudja visszaszerezni. Ha szerencséje van... ha nem, akkor az õrangyalát is be kell kapcsolnia.
Mindezekbõl világosan látszik, hogy ez az elsõ ránézésre titokzatosnak tûnõ faj megérdemli a törõdést és odafigyelést, melyre egyedei nagyon hálásan reagálnak ("Ki a motoromat szereti, rossz ember nem lehet!"). Úgyhogy vigyázzunk rájuk, hogy minél kevesebbszer legyen szükségük az õrangyalra...
-
Ferdzsoo
addikt
"Amennyiben valami üvöltõ-visító hang kíséretében elszáguld melletted egy színes csík, majdnem biztos lehetsz abban, hogy speedmotorost láttál." -
LOL"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
shiNIN
tag
válasz TayRol #45525 üzenetére
Lehet, hogy nekem is Modjuk egy G650 GS, annyira logikusak, hogy a ma F650 GS az 800 köbcentis sorkettes...
Most ugyebár koreai van De még csak 26ezerrel, remélem, belemegy még legalább 100 ezer... Teresába minden bizonnyal bele fog, ha nem jön el az apokalipszis vagy valami. Lövésem nincs, mi lesz a benzinnel és mikor, kezd durva lenni a helyzet, az exportőrök egyre többet használnak el országon belül s ha nem jut mindenkinek, akkor gond lesz. Nem mi vagyunk az erősebb kutya, az tuti. -
nagyúr
Mert még az nem lett cserélve.
Vasárnap hoz a gumis haver cuccokat azt mondta lesz pár darab Michelin Pilot jó áron szóval lehet az lesz a Metzeler helyett.
Ma csak az akku lett cserélve, meg a láncot tettem rendbe.
Hétfőn intéződik a papírozás, aztán jövő hét végén vagy köv hét elején fér be a moci az aktuális szervizre.Új hardverek számlával, garanciával érd PM.
-
TayRol
veterán
1250-es Bandit a suzukai palyan.
biztos nincs semmi modositva rajta...[ Szerkesztve ]
Aktív témák
Hirdetés
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Itt az új LOGOUT!
- Futás, futópályák
- Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
- Linux kezdőknek
- Wise (ex-TransferWise)
- Építő/felújító topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- iPhone topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen