Hirdetés
- Vissza a jövőbe film Peabody fészere baki.
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Asszociációs játék. :)
- DVB-T/T2/C+FM+DAB USB tuner stick
- Gépház az asztalon. Soha nem fogom ezt megérteni.
- Készíts képet az igazi nevedből!
- Milyen mosógépet vegyek?
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz Vesztor87 #101266 üzenetére
jó kocsik, de ha annyiért veszel, akkor még költeni kell majd rá.
pl. kaszni elkezd már rohadni, azt is orvosolni kell, futómű, stb.
ha makulátlant keresel, akkor az inkább mér 1M körül mozog.
én mk3-as mondeot vettem 750-ért, de erre is rámegy 300k, mire hibátlan lesz.
ezekkel így számolj, vagy veszel egy olcsóbbat és magad rakod rendbe, vagy veszel jót, de azt nem adják oda annyiért.Egyébként BUÉK mindenkinek
-
Kornel
veterán
-
#16514048
törölt tag
válasz Vesztor87 #101268 üzenetére
Én MK1 Focust 7-800k alatt nem mernék venni, de ez attól függ, hogy mennyire vagy igényes és mennyire szeretnéd az autót jó állapotban tartani.
Ismerek olyat, aki 390-ért vett facelifteset (meg olyat, aki 500-ért mk3 Mondeot), ráköltött még 100k-t és most teljesen elégedett vele. Csak az ilyen emberek szokták a legolcsóbb használtgumit, legolcsóbb bontott alkatrészeket venni és a haver sufnijában szereltetni...Egyébként ha benzines Focus, akkor csakis 1.6 szerintem.
A 3F "szabály" tényleg nagy ökörség. Egy bizonyos tÍpust bizonyos motorral lehet általánosságban rosszabnak nevezni (ez sincs kőbe vésve persze), de egy márka, vagy egy ország összes autóját leírni komoly tudatlanságra vall.[ Szerkesztve ]
-
#16514048
törölt tag
válasz Vesztor87 #101278 üzenetére
Tddi jó, dízelből azt érdemes venni.
Lehet, hogy unokatesódnak gyorsabban ette a fékbetétet, mint a Nissan, de ennyiből azért nagy következtetéseket nem szabad levonni. Japán autóból is van rossz, meg franciából, Fordból, Fiatból is van problémamentes. Az mk1-es Focus pedig az egyik, ha nem a legjobb autó a saját kategóriájában.
Fiestákat nem nagyon ismerem, de nem hiszem hogy túl sok baj lenne velük. Bár ha mk6-ról van szó, akkor inkább Focust vennék abból a pénzből.
-
harry
veterán
válasz Vesztor87 #101282 üzenetére
Nálunk egy MK1 Focus van a családban, újonnan vettük, most talán 11 éves, és tényleg <70k km van benne, kulturáltan használva, mi elégedettek vagyunk vele, s ha vennem kéne hasonló kategóriában, szívesen választanám. Más kérdés, hogy azoknak nem ismerem az előéletét és vélhetően lestrapáltabbak, szóval azért nyilván észnél kell lenni.
kornelka:
Mondeokat kedvelem én is Szerencsére saját kocsira még nincs szükségem, de MK3 modelleket szoktam nézegetni néha én is. Volt korábban egy időszak, hogy felmerült a vásárlás ötlete, még kisebb keretből MK2-n is gondolkodtam, aztán okafogyottá vált.
Mondjuk inkább benzinnél maradnék, csak épp ez a kínálat kb 10-20%-t jelenti, s ott is a többség kombi, amit bár kedvelek a praktikum miatt, az 5 ajtót liftback sokkal szimpatikusabb forma. Csak piszkál is a fogyasztás kicsit egy ekkora méretű autónál.Ezért is merült még fel az Octavia, inkább már a 2-es modell, noha drágábbak is. Ezek amúgy milyenek az első Octaviához képest? Talán nagyobb csomagtér és lábtér hátul, újabb forma, de milyen műszakilag?
Úgy általában véve, a 2003-2007 közötti kocsik jönnének szóba, talán, árban úgy 1-1.5M között. Mondom, csak úgy érdeklődésképpen, egyelőre nincs konkrét vásárlási szándék. De tájékozódni mindig jó, meg amúgy is érdekel a téma.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
DZs
senior tag
válasz Vesztor87 #101282 üzenetére
Ha a Fiesta mérete elég, akkor én nem néznék Mondeót. Megbízhatóságban a Fiesta a Focus szintjén van. Ha tetszik a Fusion (szerintem jól néz ki), akkor Fiesta helyett azt.
Ha Focusban gondolkodsz, akkor csak is mk1 és 2001 utáni. A korábbiak rozsdálnak.
A kereten belül viszont mindegyik évjáratban benzines és legalább 1,6-os motor. Létezik dieselben is megbízható motorral szerelt Focus, de azzal nagyon leszűkíted a választékot és 250k felett biztosan többet fogsz rá költeni, mint egy benzinesre. -
zolikaDB
veterán
válasz Vesztor87 #101314 üzenetére
Volt egy elmenyem egyszer 1.4-el. Egyedul voltam, meg nehany cucc, mentem nemetbe. Tartottam olyan 100-110-es tempot, es erzem, h lassul a kocsi, mondom, ha ez igy van, kuka, megbolondulok. Parketta, igaz 5-ben (!!!), mondom, csak tartsam a tempot. Belenezek a tukorbe: akkor latom, h egy kb 10-15 fokos emelkedon megyek felfel... Ennyit az 1.4-rol. Persze vissza 3, es megindult... De ennyi baja van a kis szivobenzinnek nagyobb vasban.
-
Kornel
veterán
válasz Vesztor87 #101314 üzenetére
Regi Swift 800- kg
Foka 1000+ kg
Suzuki motor szeret porogni, zetec kevesbe.
A suzuki liter / le aranya is jobb.
Illetve a kg / le aranya is.
Szvsz fokaba legalabb 1.6, de szerintem inkabb 1.8!ZolikaDB: neked inkabb egy nagy dizel kellene, ott nincs ilyen gond
[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
válasz Vesztor87 #101312 üzenetére
Persze nem erőgép, autópályára, főleg családdal nem a legjobb. De ha javarészt belvárosban használod, akkor szinte mindegy. Még egyszer: jobb egy nagyobb motorral, de pl. a mi 1.4-esünket tuti nem cserélném le másik nagyobb motoros vagy agyon extrázott darabra. Ha találsz jót nagyobb motorral, akkor persze hajrá, csak azt mondom, hogy a kisebbekről sem mondanék le. Döntsd el saját használat függvényében, hogy elég-e a teljesítménye, szerintem városba, 1-2 fő szállításához megfelel. Hosszú utakra, vagy autópályára, ha most választanék, minden bizonnyal én is erősebbet keresnék.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
matyi19
őstag
válasz Vesztor87 #101467 üzenetére
Nem is abban az országban akarok venni, Romániából vannak.
Itt lehet kapni ilyen árban, frissen behozott autót...hurenzon
Koszi, utánanézzek annak is...
Fenntartás nem drága, alkatrészek? Fogyasztás milyen?zsoltee10
Koszi, de egyenlőre az a kérdés, hogy milyet vegyek...
Amúgy az, több mint amit rászánnak...
[link]
[link]
[link] -
hurenzon
senior tag
válasz Vesztor87 #102273 üzenetére
Én imádom, egyáltalán nem hülyeség 10-15 éveset venni, ha ennyi pénz van rá. Felveszi az újabb autókkal is a versenyt, eléggé fel van szerelve némely modell. Külső is nagyon tetszik nekem, de főleg a kényelem, ami nálam nagyon merő. Elég az 1.4 is ha nem autópályán használod, hanem inkább város vagy ahol, 80-110 km mész.
De ha teheted és találsz 1.6 akkor érdemes azt megvenni, mert sokkal jobban húz és megy. A fogyasztása megint ugyan annyi. Kombiba sokkal nagyobb a hely és az ülés is nagyobb, tehát ha nagyobb darab vagy, akkor ajánlom belőle a kombit. Amúgy hatalmas a csomagtartó + a hátsó ülés is. 2x200x180 szekrényt simán elvittem vele. (szétszedve ) -
kovacsroli
senior tag
válasz Vesztor87 #102273 üzenetére
Nekem 1.6-os van, Fiesta. Az elmúlt fél év átlaga 7,0 liter, igaz én dinamikusan használom.
Csak azért írom mert gondolom a motor közel azonos a fókába szerelttel (javítsatok ki).
3500-tól teljesen megváltozik a viselkedése, nagyon pörgős ügyes kis szerkezet, húzPróbáltam 1,4-gyel is, az sem rossz, de kifejezetten az 1,6 mellett tenném le a voksom.
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
nagyúr
válasz Vesztor87 #102953 üzenetére
Jó autók, némi kompromisszummal. Korábbi példányok rozsdáltak a csomagtartóban a fenéklemeznél, állítólag ezt javították visszahíváson, erre érdemes ránézni Egyes 8 év körüli példányok már rohadnak alul is, úgyhogy ott is meg kell nézni. Facelift elött az 1.3-as verzió váltója hulladék, szétmegy a nyelestengely csapágy, 70 ezer a felújítás. MySwift klubban van olyan tag akinek 35.000 km-enként tönkrement a váltó (igen, 120k-nál a 3. váltó volt a kocsiban), másnál 150k-nál sincs baja. Csomagtartó gyakorlatilag nincs és méretéhez képest sokat eszik, 8-at simán legurít. Alkatrész olcsó, bontott cuccok hegyekben.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
-
-
rbalint88
addikt
válasz Vesztor87 #111984 üzenetére
Golfom volt, 10 éves használtautóként vettem, a vételkori rendberakáson kívül egy baja volt, a jobb első ablakemelő szerkezet adta meg magát (típushiba), 25pénzért megvolt cserével az új, amiben már a kritikus alkatrész nem műanyag, hanem fém. Ezen kívül semmi gondom nem volt vele, csak a fogyasztása, de gondolom nem 180 lovas GTI-t akarsz venni Olyan kapitális hibái nincsenek a típusnak, benzinmotorokon a gyújtótrafó szokott elfáradni, nem olyan nagy dolog. Futómű-fék tartós, főleg gyári alkatrészekkel karbantartva.
Astra van a családban, illetve vezettem belőle többet is, én biztos nem vennék. Sokkal silányabb minőségérzetű autó a Golfnál mind mechanika, mind utastér tekintetében. No meg az ülések is eléggé fapadosak...
Focusnak nagyon jó a futóműve, az Opelt szerintem mindenben veri, beltérben talán kevésbé igényes, mint a Golf. Egy barátomnak van, nincs vele baj, az ajtók alja rohadt, de azt egyszer kell jól megcsinálni és akkor megint nincs rá gond 10-15 évig. -
Ragadozó
Ármester
válasz Vesztor87 #112429 üzenetére
A benzinesei sem annyira jók...100e km után szokott gondjuk lenni...sose értettem miért lett a köztudatban, hogy egy megbízható autó dízeljeik már egy más történet...ford dízel motor nagyon sok más autóban is fellelhető, mint az 1.9-es fiat erőforrás...
Főtengely ékszíjtárcsa, generátor, trafó, futómű elég hamar tönkre megy alattuk...és sokszor vannak hülye elektromos hibáik, a korrodáló vezetékek miatt...már ezek se 1-2 éves autók..némelyik eszi az olajat is, de nem egyszerűen.G astrát azért nem javasoltam, mert az is több olajat eszik, mint benzint némelyik, gyakori meghibásodások.
Koreai autókhoz nem mindig van jó utángyártott alkatrész.
Corollák megbízhatóak, csak kopó alkatrész, lánc is bírja, elsők közt olaj csipegetős van.
Legjobb vétel talán az Octavia1, nincs még Canbus, nagy és strapa bíró...Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
-
Remekelek28
őstag
válasz Vesztor87 #112453 üzenetére
Melyik most a legjobb dizelmotor? Az isuzuk még mindig a legmegbizhatóbbak? Egy keresked vagy 2 éve a 2 japán motort tette az első helyre.
Bár isuzu már egyre ritkább,hogy beépitenék más márkába.Amúgy az opelben is fiat dizel van. Ha jól tudom csak az.
[ Szerkesztve ]
-
roberto211
őstag
válasz Vesztor87 #113039 üzenetére
Pattogosnak nem pattogós a Swift. Az ignis pattogós.
Swift olyan közepes. Se nem lágy se nem kemény.En szeretem vezetni mondjuk a regi stiftet, nekem meg halknak tűnt ezért levettem a motorhazteto aljáról azt a "hangtompito" vagy hôvédő vagy fogalmam sincs milyen anyag ami felvan oda patentolva igy most kicsit erősebb hangja van De mondjuk en nem szeretem a nagyon halk autókat lehet ezért tűnik nekem halknak.
Amúgy ez h kinek mit rossz vezetni egyenfuggo. Valaki ignist nem szereti vezetni valaki meg mast. Mert máshoz szokott. En peldaul utaltam anyámnak a regi Renault scenicet vezetni a kuplung miatt , meg haverom gastrajat szinten a kilometeres kuplung miatt meg az miatt h nekem speciel nem volt eleg pörgős. De cserébe kis kompakt volt , elviselhető ülés,halk és nagyon jó volt az úttartása.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
trassher
addikt
válasz Vesztor87 #113039 üzenetére
Itt áll az udvarban egy 2007-es ignis és egy 1996-os swift. Az ignis szűkebb belül, pláne hátul. Hátul 2 ember kényelmesen elfér, az ignisben kevesebb hely jut a lábnak. Az összes suzuki pattogós, annyi pénzért ez jutott. Az ignis 1.3-as motorja jóval jobb mint a régebbi swifteké de vezetni nekem kényelmetlenebb. Alapból magas az autó, szépen dől egy egyszerű körforgalomban is. Azon pedig ne csodálkozz hogy egy B4-es 80-as audi oda-vissza szarrá veri akár még a mai suzukikat is. Az autó volt és ma is az.
Redmi Note 7
-
-
roberto211
őstag
válasz Vesztor87 #113371 üzenetére
Én meg 1.3 gti re szavazok inkabb.
1.3 16v 102le/745kg. Tiltás 9000,stage chippel 10e Vaddisznó kicsikocsi szerintem
Ilyet akartam nem rég de rájöttem h nem tudnék kordában tartani ilyesmi autókat ,élni meg akarok mégAnyam 1.5 ös stiftjeben (2es)se tudtam viselkedni először. Felmentem pályára első az volt kipróbálni mit tud. 175 nel kellett fekeznem mert leonos nem volt hajlandó kimenni belsobol. Persze ez forgalomtól elzárt területen volt. Gti nek meg kb 200 korul van a vege. Es olyan könnyű kasztniba azert para
Amúgy visszatérve témára , sedan ilyen szempontból praktikusabb ja ,hogy több mindent tud pakolni bele az ember. Nekem azert nem kellett mert neha ket karton víz ebbe is elfér Mast meg nem nagyon cipelek hátul
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
hobizoli
nagyúr
válasz Vesztor87 #113465 üzenetére
a kezifeket viszont csak ritkan hasznalom, ha megallok a pekseg elott 1percre es vki mas is van az autoban akkor a klima miatt jar a motor, na akkor kezifekkel all
amugy siman sebessegben van hagyva csak
mondjuk ezert is inditok fek+kuplunggal elevetöbb drón kell ;P
-
roberto211
őstag
válasz Vesztor87 #113465 üzenetére
"ha fékeznem kell akkor is kinyomom a kuplungot"
En egyszer majdnem igy rohantam bele eg hondaba 1 hetes jogsival.
Betétem nem volt olyan jo, csak ug fékezni meg nem mertem mert féltem hogy lefulladok ezért kinyomott kuplungal fekeztem. Igen am csak ez ilyen 60-70kozott volt tapostam mint állat a féket es épp h nem mentem bele. Motorfék 0 volt ugye kinyomott kuplungal azóta 60 fölött csak fek utana nyomom ki a kuplungot ha mar lelassult elegge.[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
hobizoli
nagyúr
válasz Vesztor87 #113470 üzenetére
ja, Marea-n kiprobaltam, a Westend hatso nyitott parkoljabaol van az a meredek lehajto, aki Bp-i biztos tudja
na ott a motorfek megfogja azon lefele, siman visszalassul fel nelkul is alapjaratig
pedig 1400kg a bode
a Punto az meg siman gyorsul is ott lefele motorfekkel gurulvatöbb drón kell ;P
-
parandroid
nagyúr
válasz Vesztor87 #113470 üzenetére
"Jó, de pl mész 100-110-el, tudod hogy ott le fogsz kanyarodni, kb 20-ra kell visszalassítani, és hagyod a motorféket, akkor elég hamar megállsz, míg üresben elég sokat gurulsz, akkor is jobb a motorfék?"
Az megvan, ugye, hogy másképp lassít a motorfék kettesben, mint ötös-hatosban? Én olyan autópályalehajtóknál, amit ismerek, és tudom, hogy mi benne a kb optimális sebesség, gyakran eleve úgy fékezek, hogy egy darabig hatosban gurulva közelítem meg, majd visszateszem négyesbe, és gy gyakorlatilag nem kell a fékhez nyúlni, mire lelassul arra a 60-as tempóra az autó, amivel a másik útra be kell sorolni, addigra meg pont ideális a 4-es fokozat.
Egyébként ha nagyon lassul, finoman rálépsz a gázra, ha van board computer, ami méri a pilanatnyi fogyasztást, akkor látod, hogy milyen viszonylag kis mennyiségű üzemanyagot küld csak a motorba. Gyakorlatilag még mindig jobban jársz, mint ha üresben gurulnál.
Arról nem is beszélve, hogy az új autók nagy része már nem szabadonfutó Wartburg technológia, a Miniben pl ilyenkor a fékerő-visszanyerés tölti az elektromos rendszert.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
roberto211
őstag
válasz Vesztor87 #115014 üzenetére
Ezek közül semelyiket 500ig,ezek helyett egy 2000-2003 koruli klímás swiftet kitudsz fogni. Meg amit kornelka mondott megane I,de 500ert az is ritka a jó. Pont múltkor nézegettem.
Tboy: F astraba HUN ba olyan ritka a klíma mint fehér holló. 323f nem ismerem Punto 2 be szokott lenni de hogy 500ert talál e normális klímasat passz.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen