Hirdetés
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
radi8tor #222756 üzenetére
Nem igazán értem, amúgy milyen réteg tud venni új autót ezeken az árakon. 2020 végén 21 elején nagy keresgélésbe voltam, de már akkor is vicc volt a piac. 7-9M között fapad, gyenge motoros autók voltak csak elérhetőek és az olcsóbb kategóriás márkák között keresgéltem. Ezek a 20xM-s árszintek, az általam számolt amortizációs rátával egyszerűen brutál, pedig fontos mivel közlekedünk, de ez akkor is “csak” egy autó.
-
válasz
focvis #222727 üzenetére
SMG-t kerüld, az nagyon nem jó, automatám van nekem is ZF6hp, de ez az SMG… nagyon nem.
A bordó 2,8 körül is elhozható volt, az már nincs meg, foglalkozós volt nagyon, aki megvette sokadik Z4-e, ki tudja javítani maga.
A végén az N52, törött, tákolt, kb 4 éve árulgatják, teljes zsákutca, sokan nézték már személyesen is.
Most egy értelmeset se látok, van a kék 2.2-es kevés km, az rendben van állapotra ismerem a tulajt.
Fb-on van csoport, ott lehet előbb találsz normálisat. (BMW Z roadster club Hungary)
Nagyon elkúsztak az árak itt is sajnos, 4 körül lehet normálisat, 3 körül nagy szerencse kell.
Z3 3.0 Coupe-t régóta nézegetek befektetés célból, egy van eladó a csoportban, de 310e km és 5,7M.- sokaknak elgurult a gyógyszere…
Én egy évig kerestem, mire meglett… -
A jobban szereti, az nem egyenértékű a kevésbé macerással, hozza járok amúgy.
Okkal vettem én is az N52-őt.
“Both engines are very reliable, but M54 maintenance is cheaper”
N52-nél pl elektromos vizpumpa van, ami jóval költségesebb és kényesebb is. Lassan megelőző karbantartásként nekem is dobnom kellene, a hozzá való egyéb “sallangokkal” együtt. -
válasz
focvis #222724 üzenetére
Ezek régi motorkódok, még a tartós világból.
Amennyiben jó áron és relatív gyorsan akarod eladni, akkor csak a 3 liter, manual, 200k km alatt.
Nincs baja a 4 hengeressel se, de nem annyival olcsóbb, hogy érdemes arra rámenni, eladni viszont nehezebb.
Tető mechanika ami gyárilag szar, mert az esőelvezetőbe van a motor, ami eltömődik majd hiába van egy műanyag borításban, beázik/megrohad - át lehet viszont helyezni, vagy bizakodni nem nálad fosik be. - nem világvége cserélni, 100k feletti tétel, a szóval figyelni kell rá.
Ülésfűtés fontos, kb mint az elektromos autóknál, anélkül se vegyél, keresik és igénylik. -
válasz
focvis #222707 üzenetére
Nekem N52B30 van, de legtöbben a régebbit veszik, M54B30, kevésbé kényes, az még bírja a strapát, cserébe picit többet fogyaszt és nem megy annyira. Kisebb motorral nem venném, nem azért mert nem elég, hanem mert kevésbé kelendő.
Ez egy egész jó leírás: [link]
Nekem van benne módosítás, ecu remap (ezért “kell” a 100-as benzin), katalizátor off, xhp váltó program, bilstein B12 , k&n szűrő, meg toronymerevítés, egyedi et felni, bár abból jól jönne egy könnyebb.
N52-ből kettő változat van, a szürke blokkosat inkább kerülni kell. -
Nekem pl mindegy milyen korlátozás van, 100-as kell a Z4-be. Áldom az eszem, hogy elektromost vettem, nem benzinest, már csak a napelem kellene - de annak is ellőtték az árát hála a jó kis napelem pályázatnak (aminek nem felelek meg persze, meg semmire se elég az a korlátos kw…). Amúgy ez az ár befagyasztás szerintem se fog jól elsülni sajnos.
-
válasz
BigBlackDog #222426 üzenetére
Ezért szeretem a Z4-et.
Nekem már az I3 is magas és nem érek be a közepéig.
-
válasz
rbalint88 #222391 üzenetére
Végül is nem rossz módszer, ha kellően jó állapotú autót veszel, igazából nem futhatsz lukra. Mondjuk egy stabil másik auto kell, mert én pl nem tudok auto nélkül csinálni semmit, azt meg nem lehet, hogy ha van érdeklődő egyből veszek mást tartalékból.
Ez csak visszaforgatva igazán jó móka.
A4 cabrio azért más méret, meg másra jó.Tegnap ebben a tavaszi időben én is mentem egy kört azért téli időszak után nagy királyság tető nélkül gurulgatni, 595 ezt nem tudja.
Mondjuk az tetszett, hogy emészthető összegből lehet turbót cserélni amivel pl 0-100 5s alá megy, egy ilyen csöpp jószágban, ami azért elég acélos.
Nehezen adok/veszek autót szóval nekem ez lenne a kihívás az egészben. Z4/et is bő 1 évig kerestem. -
válasz
Puma K #222315 üzenetére
Ez a hifi kör javítás nem egyszerű dolog, sok minden kell hozzá, macerás és időigényes.
Pár hete kaptam szét az ajtókat és cseréltem, mert az I3-ba végre csend van és van ingerenciám élvezni a zenét.
Erősítő kellene először az sokat hozna (van gyári helyre való AudiotecFisher Match), de most nem akarok erre költeni, nem gyári hoz meg rengeteget kell bontani/kábelezni, az már nem nekem való..
Kabrióba nincs értelme, minden zajt is felszed, meg amúgy is a motorhang visz mindent. -
válasz
macilaci78 #222270 üzenetére
-
válasz
macilaci78 #222265 üzenetére
Ezek előtt nekem is olyan volt amivel nem volt mit veszteni, f astra kombi 1.7d , focus mk1 1.4 benzin, mindegyik rengeteget megélt, megszolgálták az árukat. Turbós autóm sose volt az egy nagy űr nekem.
Igen az odébb lesz mire 1M körül lesz szaladgálós villanyos. -
Magnum_ , tresh
Köszi, szerintem is jó választás, legalább is amire nekem van szükségem. Instagrammonvannak még képek, ha valakit érdekel. -
válasz
macilaci78 #222261 üzenetére
Két autó persze költséggel jár, de sokszor jól jön, nekem azért is kellett kettő, mert ha műszaki gond van de menni kell munka/család bármi miatt, nem volt más lehetőség, úgy meg - persze ha nem útközben van gond - átülök és megyek.
Itt az értékvesztés a másik fontos tényező, ha az egyik sokat áll, annak esik az ára, kivéve olyan autó ami igazán már nem esik, vagy mert nincs értéke vagy mert nem átlagos típus/motor/felszereltség. (ezért se adnám el a Z-t)
Nekem mindenki azt mondta vegyek rex-et, de pont ezt nem akartam, amit írsz, hogy azzal együtt sűrűsödik a szervizigény, olaj, szűrő és a rex kevésbé bonyolult... Konkrétan 23 ezer km óta nem voltam szervizben. (persze vétel után, megkapta ami kell, illetve van betervezve nem kötelező dolog is, pl hajtómű olaj ami gyárilag lifetime…, gumiharangok)
21 éve van jogsim, vagy mákom van, de sose volt olyan defektem, amivel ne mentem volna be lábon a gumishoz.
Egyik autómba sincs pótkerék, se emelő, mondjuk időben is dobok le minden gumit.Vicces, itt van 3x32A és sima suko-s töltőn van a kocsi.
-
válasz
tresh #222255 üzenetére
Városi cirkálónak is használom, pont erre vettem.
Tényleg fontos, miként éled meg a közlekedést benne, én élvezem, csendes, ha kell meglódul rendesen, városba bármikor erőlködés nélkül tudok sávot váltani, könnyen lehet parkolni, de még is elférsz benne annyira nem kicsi, olcsón tudom tölteni, eddig problémamentes is, egy két töltő probléma kaland nem veszi el a kedvem.Ő van mellette - úgyhogy értelek, nem igazán válnék meg tőle.
-
válasz
radi8tor #222248 üzenetére
120-as Rex I3, nekem nagyon adná, de 14M, meg a ritka mint a fehér holló, ellene szól.
Teljesen érthető és jogos amit írsz, Nekem is az fogja a költségeket, hogy itthon töltöm közel 90%-ban. (napelem meg majd lesz, csak ezek a mondvacsinált pályázatok nem ram lettek kitalálva)
-
válasz
radi8tor #222245 üzenetére
Itthon mi megy gördülékenyen?
Sajnos az elektromos autók árazás se abba az irányba megy… de igazából a kultúra sincs meg hozzá, a kompromisszum készség meg aztán a legtávolabb áll a hazai morálhoz.
Amíg nálunk egy 10 ezres városban az egyetlen 22kw-os töltőt a polgármester leszerelteti, mert sokba került, nincs miről beszélni.(ingyen töltő pályázati pénzből) - simán lehetett volna fizetős, de inkább beszántjuk
-
válasz
macilaci78 #222240 üzenetére
Nem pályára való, mondjuk Mo-n Bp körül élve, azért kiadja nekem a szükséges pálya távolságokat is.
Tudni kell mire veszed, cserébe nekem 1 év alatt spórolt 500k+-t üzemanyagban 23 ezer km alatt.
Qru - nagy távra sok más lehetőség nincs, ez tény.
Nagyobb távra van másik, de egyre ritkábban ülök be, inkább csak ha kell egy kis “levegő” és ki akarom szellőztetni a fejem. -
válasz
hellomi #222224 üzenetére
Én csak Bp-Brno távot mentem I3 94aH bev-el most télen hidegbe/nagy szélbe az simán vállalható volt, 720km oda-vissza, 4 töltés útközben, egy meg éjjel szálláson.
Egy baj volt, hogy a töltök továbbra se 100%-ban megbízhatóak, így pl kifele 40 percet vesztegeltem egy pálya menti töltőnél. Azért napi ~500 feletti távot nem igazán vállalnék be vele, azt is inkább max nyáron. -
-
válasz
BigBlackDog #222151 üzenetére
Az egész egy nagy káosz... eddig pl volt elektromos autó töltésre is kedvezmény, az most nincs, és pontot se kapsz ha töltöd a kocsid.
Összességében, meg ha 1-1,5%-ot vissza tudsz valahogy kapni, akkor már sokat mondtam... én egyszer kiszámoltam, omv-nél kb tankoltam 1M-ót... évek alatt, és egy azaz egy alkalommal tudtam tankolni, 16 ezerért.
Ezt kb picit kevesebb gázadással/jobb útvonal beosztással is el tudod érni...
Új hozzászólás Aktív témák
- ZIDOO médialejátszók
- PC-karbantartás havonta: 5 lépés, amit ne hagyj ki!
- ASUS ROG Ally
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- TCL LCD és LED TV-k
- A hónap végén jön a S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy Enhanced Edition
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Politika
- Battlefield 2042
- További aktív témák...
- Lenovo LEGION Pro 5 / Pro 7, Lenovo Yoga Pro gépek (RTX 4060 / 4070 / 4080 / 4090)
- LG 27UL500-W - 27" IPS - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - HDR10 - AMD FreeSync - 300 Nits - sRGB 99%
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 4060Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Be Quiet! 730W
- Bomba ár! Dell Latitude 5411 - i5-10400H I 16GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest