Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz DigitXT #34401 üzenetére

    Műszaki szemmel értékelve.
    Aki ezt a látvány kereket tervezte nem volt normális.
    A küllők íveltsége hajlítási nyomatékot indukált a küllőkben.
    A kerékagy csapágyazásában keletkező centrifugális erők a küllőn kívül hatottak a kerékre. Hajlító nyomatékot képezve a küllőkre.
    Mivel a kerékagy résznél a küllő keresztmetszete sokkal kisebb mint a külső szélen, ezért a kerékagy felől kezdtek repedezni a küllők.

    Amikor három küllő belső része már megroppant, az oldal irányban is fellépő erők okán a maradék küllők a külső részen törtek.

    A történet tanulsága!
    Ilyen ívelt küllős kereket kerülni kell, mint a leprást.
    A második képen lévő kerék megfelelő. Mivel nem keletkezhet a küllőkben hajlító/nyíró nyomaték, nem okozhatnak katasztrófát.

    Aki ezt a formatervet, kereket tervezte és gyártásba engedte büntetni kellene. Nem az a kérdés, hogy a kerék szétesik vagy sem. A kérdés az, hogy mikor!

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés