Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #230449 üzenetére
"Ti találkoztok bringásokkal utatok során?"
Vadállatokkal, pásztorkutyákkal gyakrabban, de néha emberrel is, igen
"Szerintetek az lehetséges hogy jobban gurul a kerékpár alacsonyabb nyomáson mint maxon?"
Igen!
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz fulton #230449 üzenetére
Én szoktam találkozni emberekkel, tegnap elég sokkal, 7órát tekeregtem a Börzsönyben, 105km lett 2700m szinttel.
Az egyik beszólt, hogy jó hogy nem jössz nekünk, pedig szóltam 2x is meg csattogtattam a lock out kart. Persze nem hagyhattam szó nélkül, azonnal ment a kontra hogy: " ha süket vagy neked is megyek"
Szóval én szívesebben találkozok inkább állatokkal -
flash-
veterán
válasz fulton #230449 üzenetére
-ritkán. errefele Monor -Cegléd-tápióbicske-csemő közötti utakon nincs sok ,napi 2-3 bringás jó esetben összesen lehetünk 10-15 en akik heti szinten tekerünk errefele ,ha megyek ritkán látok bringást,de egyébként kicsit fúj a szél hűvös van már eleve nem fognak sokan bringára ülni.
hogy jobban gurul e a kerék na ez nem is egyszerű kérdés igen is meg nem is.
itt a continental gp5000 tesztjét láthatod különböző méreteken,illetve különböző nyomáson:
[link]
papíron ha emeled a nyomást csökken a gördülési ellenállás,amit ez a teszt szépen mutat is, gyakorlatban pedig ritka az olyan kör ahol végig rossz vagy végig tüköraszfalt lesz, ugye nagyon útfüggő, ezért én azt szoktam figyelembe venni. Ha több a rosszabb út picit lejjebb veszed a nyomást fél-1 barral ha jobb akkor pedig nem veszed lejjebbGyakorlatban ugye az a jó ha pont annyit fújsz bele amennyi kell az biztos hogy van az a kevés is amihez képest elkezded növelni akkor csak nyersz.(kormányzás-stabilitás-defektállóság-sebesség)
(az ilyen silca calculatorok lehet hogy uci versenyistálló mérnökei készítették-használják, de ha figyelembe vettem, akkor már annyira le kellett vinni a keréknyomást hogy zúgott a gumi a betonon, ragadt, pici sebességnél is lehetett hallani kanyarodásnál a gumihangot hát szerintem az minden csak nem jó.)
nekem az a tapszatlat hogy átlagos-vagy átlagon alatti utakra 28c-nél kb a 7bar volt a sweetspot,(a gumiköpenyre írt max:8bar) ha 7.5 en-8 körül mentem akkor jobban rázott valamivel, ha pedig 5.5 -6 baron ott már előjött a fenti gond. 7 baron pedig túrázásra tisza-tó,balatonkör volt valamennyire optimális. de én a bringával ,ruhával, nyeregtáska,kulacs,stb, mindennel együtt 102-105kg vagyok. lehet egy olyannak aki mindennel együtt is csak 80k, annak nyivlán érdemes csökkenteni még az enyémhez képest, tehát ő még távolabb lesz a papíron megadott max bar-tól.
nálad az is lehet hogy azért már eltelt pár hónap,ügye tekerünk már pár hónapja és formába kerültél, illetve a szél ereje ami leginkább meghatározó, főleg nagyobb sebességnél, az se mindegy pontosan hogy fúj, leginkább az lehet a titok, nálam legalábbis jó idők tekerésénél általában nem volt szél sokszor nem is érzed a szelet mikor kiállsz az udvarra de amikor tekersz akkor már igen .(persze szokták mondani hogy a bringán mindig fúj a szél, de ott is van az az optimális szinte nem is fúj, szint meg van az amikor tényleg érzed hogy elkezd minenhonnan fújni ,ilyenkor ősszel ez gyakori, míg nyáron leginkább egy irányból érkezik)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Külpolitika
- TCL LCD és LED TV-k
- Gitáros topic
- Autós topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- alza vélemények - tapasztalatok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Nem tudom a dal címét, előadóját
- Google, Meta: el kellene halasztani a közösségi média betiltását a gyerekeknél
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest