Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Revolit
senior tag
válasz sanzi89 #4315 üzenetére
Köszi a választ. Közben visszaolvastam több oldalt is, láttam wzt a wbbicikli oldalt, ott is kinéztem párat, mennyivel jobbak, ha jobbak egyáltalán ezek pl:
[link]
[link]
[link]
[link]Például megéri egyáltalán a felárat a 95ezres a 66 ezreshez képest, vagy csak apróságok vannak a kettő között?
Előre is köszönöm a választ
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz sanzi89 #4249 üzenetére
Az ipari csapágyas agyak alapvetően karbantartás mentesnek mondhatóak, kivételt képez a racsni mechanika. De magukat a csapágyakat nem kell kenni, kitisztítani. A bennük levő csapágyak gumi tömítésű mély hornyú golyós csapágyak. A tömítésük általában jobban megfogja a vizet mint akár a legjobb tömítésű kónuszos megoldások. Zsír sem nagyon szokott elfáradni bennük, így ezzel sem kell foglalkozni. Beállítást nem igényelnek, és a jobb konstrukciók nem érzékenyek a gyorszár szorító erejére, így a csapágy hézag mindig állandó, nem kell "okosnak" lenni a beállításhoz. Szóval "hülye biztosak".
Pozitívumai közé sorolnám még azt, hogy az olcsóbb egyszerű termékeket sem szokták annyira elrontani ipari csapágyas kivitelben, ellentétben a kónuszosakkal, mert a kónuszosnál pontos csésze, kónusz-tengely, stb illesztések kellenek hogy a két csapágy pálya minél tökéletesebben párhuzamos legyen és tengely közepük is egy síkba essen. Az iparis agyaknál eleve esztergálással oldható meg a csapágy fészek kialakítása, és a bele passzoló tengely kialakítása, ami eleve minőségibb munkát igényel, ezáltal nem is szokták annyira elrontani.
Negatívumuk, hogy a gyártási költség nagyobb, ezáltal igazán olcsón ipari csapágyas agyat nem fogunk találni.
Valamint hogy ezek az ipari csapágyak, a bicikli agyakba nem teljesen ideálisak. Mégpedig azért, mert ez a fajta ipari csapágy, amiket alkalmaznak, és amelyikkel meg lehet oldani az agyak megépítését, csak függőleges terhelésnek állnak ellen igazán. A kónuszos megoldás anguláris csapágyazásnak felel meg. Tehát ott az oldalról jövő terhelésnek is tökéletesen ellenáll a csapágy, mivelhogy a kónusz és a csésze kb 45 fokban mutat egymás felé. Míg a mélyhornyú golyós csapágynál a horonyban futó golyó épphogy van megtámasztva oldalról. Ezért az agyak csapágyazását nagy mértékben túl kell tervezni, ami nem szokott megtörténni, és az említett terhelésnek kitéve a csapágyat a csapágy tervezett élettartamának tört részét képes megfutni.
Ezek után nem meglepő ha egy drága iparis agy 5 ezer km nél már lóg, darál, szarul fut. Egy komoly minőségi kónuszos csapágy meg ha rendszeresen karban van tartva és jól be van állítva, nincs beázva, akkor 40 ezret is elmegy alkatrész csere nélkül! Persze ha nincs beállítva, beázik, nincs benne jó zsír, nincs kitisztítva rendszeresen, akkor 1000km alatt is kukázhatóvá tud válni egy parallax shimano agy is..Ha további kérdésed van szívesen válaszolok, csak nem érek rá most szezonban rendszeresen forumozni mert sok a meló.
[ Szerkesztve ]
-
Tomi_Sci
őstag
válasz sanzi89 #4581 üzenetére
Hát az az argo-ra nem csodálom, hogy nem kívántad a betétet
Én rendes bringás cuccban Monte Grappa Liberty-t használok. Meg van egy Specialised Alias 130 Carbon is. Hu-hu-húú de rossz[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Cathfaern
nagyúr
válasz sanzi89 #4581 üzenetére
Igen, pont ezért mondtam, hogy ez nagyon szubjektív dolog Amúgy nagyrészt hol tekersz? Terep / országút / egyéb?
(#4590) -=RelakS=-
Zsibbadásra inkább a kivágott (mélyített) nyereg a megoldás. Betétes nadrág inkább akkor segít, ha töri a nyereg az ember hátsóját.[ Szerkesztve ]
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/, eladó SteelSeries Arctis Nova 7P: https://hardverapro.hu/apro/steelseries_arctis_nova_7p_4
-
Sirandrish
legenda
válasz sanzi89 #4687 üzenetére
Ez marha jó...ha másnak nem én poénból tuti megpróbálok beszerezni egyet
Esetleg ha rendelsz, nem rendelnél 2-t? Elutalom azt a 300ft-tEvery game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
venember83
nagyúr
válasz sanzi89 #4724 üzenetére
Esetleg négyzethálós füzetre tenni a fület és úgy fényképezni, majd 1:1 arányban nagyítani és összemérni a valós füllel, más ötletem nincs. Legjobb módszer bemenni az üzletbe és összemérni az új fület a régivel, illetve tulajdonképpen a legjobb az, ha a gyártó szépen beletesz egy kódot, ahogy pl. a Cube teszi, és az alapján akkor akár webshopból is rendelhetsz minden gond nélkül. Avagy simán a forgalmazótól/kiskertől rendelni fület, aztán majd döntse el ő, melyik a jó, neked csak az a dolgod, hogy átvedd és kifizesd.
[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #4726 üzenetére
Végül 3300Ft-ért kaptam csavarral váltófület. A csavart beraktam az Elite-be, a váltófület pedig a fiókba. Külön csavart nem árultak. Kicsit sok pénz volt egy csavarért 3k, de így, hogy a váltófül a Caprine-hoz is jó lehet valamikor nagy szükség lesz rá.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Zoli133
addikt
válasz sanzi89 #5412 üzenetére
Én 65k-t fizettem 2 hónapja a Rockrider 5.2-esemért (Tavalyi széria utolsó darabja) eddig egy bajom volt vele, mégpedig, hogy az egyik pedálcsapágya megadta magát, amit gariban ki is cseréltek (állítólag jobbra, de nem értek a lovakhoz).
Ugyan csak kicsit több mint 500Km-t tettem bele ami nem sok, de eddig elmondhatom, hogy elégedett vagyok vele.
"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
Teasüti
nagyúr
válasz sanzi89 #5963 üzenetére
Az általam ismert legjobb módszer, ha a hátsó tengelyre akasztod rá a kocsit, és a kocsi kereke hátrébb foglal helyet, mint a rakodó felület. Így minden helyzetben stabil marad a bringa. (Egy nyomon haladó kocsi, vagyis egy kerék a szimmetria tengelyen.)
Igazán profil megoldás, ha egy levegős rugóstaggal felfüggeszted a kerekét.Jómagam sokat filóztam egy lehetséges megoldáson ráfutóféket illetően, de nem jutott eszembe olyan konstrukció, ami tetszett volna.
Meg nem ártana vmi parkolófék jellegű sem, mert elég szar egyensúlyban tartani az álló bringát és közben megpakolni az utánfutót.Bár arról fogalmam sincs egyáltalán indokolt-e féket rakni rá és vajon elegendő-e +50 kg teher lefékezéséhez a bringa sajátja.
[ Szerkesztve ]
-
stracker06
aktív tag
válasz sanzi89 #5988 üzenetére
Tavaly egyszer nagyon megszívtam. Elvileg jól volt beállítva a váltóm, legalábbis azzal a beállítással mentem kb. 300 km-t mindenféle hiba nélkül. A barátnőm kb 14 km-re tőlem, egy másik településen lakik, viszont pont a Tisza másik oldalán, tehát komppal kell mennem. Szóval, tavaly nyáron éppen feléjük tartottam, amikor abban a városban ahol Ő lakik(tőlük kb 3-4 km-re), a kerékpárúton előzésbe kezdtem, de sajnos nem tudtam befejezni. (Azért volt a legfelső lánckeréken a lánc mert éppen egy kanyarból gyorsítottam ki és mindig így szoktam, ha gyorsan szeretnék nagy sebességet elérni.) Valamiért beesett a lánc a fogaskoszorú és a küllők közé. Én sem értem, hogy miért, talán a rázkódástól (azon a részen rossz volt az út). Lényeg a lényeg, nem volt nálam semmiféle szerszám, nem számítottam arra, hogy kb. 25km-en lerobbanok. Már könyékig olajos voltam és szétszedte a lánc a kezem, de sehogyan sem tudtam kiszedni, feszegetni sem nagyon akartam a hajtókarokkal, mert a hátsó kereket egy héttel azelőtt fűzték teljesen újra.
Szóltam barátnőmnek, hozzon szerszámokat. Hozott, ezután még vagy fél órát szórakoztam vele az út szélén. Ekkor gondoltam, hogy jobb a biztonság, teszek rá egy ilyet. Vettem egyet, rátettem, de mivel 4 kis köröm tartja, nem passzol pontosan, így mindig lötyög és hozzáér a lánc, ha a legfelső lánckeréken van. Szeptembertől nem nagyon voltam otthon, a suli miatt, ilyenkor nyáron meg a másik bicajomat használom. Viszont augusztusban szeretném használni azt is amiről eddig írtam, így gondoltam, hogy lecserélem ezt a műanyag izét (már tudom, hogy küllővédő tárcsa ) egy olyanra ami tutira passzol és nem fog ott lötyögni.A lánc leesésének okát tényleg nem értem. Előtte hibamentesen ment, a lánc és a hátsó fogaskoszorú pedig egy évesek voltak akkor amikor ez történt. Ráadásul annak idején pont nem a leggagyibb alkatrészeket (racsni-shimano, lánc-nem emlékszem, de azt mondták középkategóriás) vettem rá, hogy ne legyen gáz. Sajnos, mégis lett.
Szerk: akkor ránéztem a váltóra még egyszer, de jelentőset nem állítottam rajta. Azóta egyszer sem váltott túl, mióta feltetettem ezt a műanyagot, vagyis kb. valóban nincsen semmilyen szerepe, de nekem biztonságérzetet ad.
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
nagyúr
válasz sanzi89 #6016 üzenetére
Rámarkolsz vele a bovdenre, majd a következő összenyomásra egy adag kábelt behúz, rögzít, következő nyomásra újabb adag kábelt behúz, rögzít. Ugyanazt csinálja, amit két fogóval tudsz kivitelezni, ha olyanod van. Az egyikkel húzod, a másikkal rögzíted, aztán újra. Ezt oldja meg egymagában. Otthoni felhasználásra szerintem felesleges.
Nagyjából így néz ki a működése plasztikusabban:Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #6349 üzenetére
Egy dolgot rosszul írtam, mert 5mp-ig kell mozgást érzékelnie, hogy jelezzen, egy egyszerű meglökés kevés neki.
Pl a kicsi 16340 Li-ion cella helyett mehetne bele min egy 18650, de lehet egy 26650 is beleférne. Havonta kellene tölteni és a villanyakban szerintem elférne, max extrém esetekben nem.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
őstag
válasz sanzi89 #6478 üzenetére
7-es Shimano MF-TZ21-es fogaskoszorú elbír egy 8-as SRAM PC-830-as láncot?
Azthiszem el, én is ilyen kombinációt használtam anno. Az agyat mindenképp érdemes kazettásra cserélni, én Deore XT hátsó agyat fűzetnék be, nekem is az van és meglehetősen strapabíró, hézagolóval lehet rajta 7-es fogsort használni amíg nem lesz pénzed új váltórendszerre. A középcsapágyat érdemes ocalinkesre cserélni, a hajtómű meg legyen FC M-410-8.
-||- Asrock B660M HDV -II- G.Skill Aegis 2x16GB DDR4 -II- - i3 12100f -||- Sapphire RX550 4GB -||- AOC Q27V4EA 1440p -||-
-
Zoli133
addikt
válasz sanzi89 #6715 üzenetére
Hs pedált cserélek, akkor szerintem, hozzá dobok egy keveset és SPD lesz belőle. Úgyse borultam még indokolatlanul nagy nézősereg előtt.
Addig meg marad ez, illetve a menetrögzítő indokolatlanul nagy mennyiségű felhasználása az első recsgés jellegű hangnál.
"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz sanzi89 #7197 üzenetére
Nekem Tesco-s alap 9 funkciós órám van, jó pár évvel ezelőtt vettem 2000 Ft-ért. Egyetlen hátránya van, idén már háromszor cseréltem benne elemet, és csere után nem lehet beállítani az eddig megtett távot.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
-
33as
senior tag
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz sanzi89 #7845 üzenetére
Amelyik téli kesztyű olcsó az annyit is ér.
Értem én, hogy kicsi rá a keret, de ha az olcsó is tudná azt ami a drágák, akkor ki venné meg?
Egyébként még nem találkoztam igazán jó téli bringáskesztyűvel.(#7852) pengemetal
Szvsz a KRESZ megsértése miatt nem büntethet. Persze tévedhetek.(#7854) fireproof
Pofás![ Szerkesztve ]
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz sanzi89 #7860 üzenetére
Persze érthető és jogos is a felvetés, csak itt nem egy fröccsöntött műanyagdarabról van szó.
Igazából az "olcsó legyen és tudjon mindent" dolgon akadtam fenn kicsit.
Ahogy én látom ez sajnos olyan eset, amikor nem nagyon tudod megkerülni, hogy áldozz rá és még akkor sem lesz tökéletes megoldás. Amit viszont jó tanács, hogy a fékkarra is szerezz be huzatot, mert az is piszok hideg tud lenni.96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz sanzi89 #7867 üzenetére
Nem rossz ötlet.
Azért ezek a német/osztrák áruházláncokban kapható cuccok kicsit más minőségi szintet képviselnek.
Én 2 hónapig kerestem softshell kabátot, végül 30E-ért vettem és még ez sem kompromisszum mentes. De a nevetséges az hogy 40-50E-ért sem lett volna az.
Egyébként korrektnek tűnik.96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest