Ezekről mi a véleményetek?
Itt nagy a fehérség a háttérben, de azzal nem nagyon tudok mit kezdeni
Ha nincs jó, ló a szamár is.
Az elsőben látok valamit, de úgy jobban el tudnám képzelni, hogy közelebb vagy a témához, szinte már nem is látszik a föld, csak a levél, és rajta a cseppek. Lehet, hogy ezt a gped nem bírja megcsinálni, mert nem olyan a maróképessége, de ha mindenképp ilyesmi makrókat akarsz csinálni, vegyél szerintem egy makró előtét-lencsét, Raynox Dcr-250 a legjobb szerintem.
A második nekem abszolút nem.
De haladsz szerintem.
A gép miatt nem bírtam közelebb menni Így is szuper makrón volt, de már szinte hozzáért a lencse a levélhez és egy pici távolság meg kell, mert akkor elveszik a fókusz.
Néztem ezt a lencsét... Ezt csak fel kell pattintani ahova a lencsevédőt és kész is? Hmmm, tetszik ha ez így van. Ilyet hol lehet venni és mennyiért adják? Lehet befektetnék rá, mert szeretek makrókat készíteni. Egyébként Fuji S1500-am van... tudom nem nagy szám, de valamivel jobbat akartam egy kis kompaktnál és a keretem is szűkös volt. Ha majd ezt kiismerem és már normális képeket is tudok lőni, akkor minden bizonnyal majd veszek komolyabbat...
A második képpel nekem annyi volt a gondom, hogy a fehér háttér zavar, de egyébként valahogy megfogott, mert a virág is picit dőlt, a háttér meg totál dőlt.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
A képek mondanivalójának valahogyan el kell jutnia a nézőhöz.
Vagyis a nézőnek rá kell jönnie, hogy te mit akarsz megmutatni a képpel.
Ezt elérheted úgy is, hogy a téma kiveri a néző szemét,
meg úgy is hogy egy jó címmel hozzásegíted.
A feltett képeiden kettőn látok határozott témát, a többibe meg azt gondol bele
mindenki amit akar. És ne gondold hogy mindenki ugyanazt fogja amit te.
A kontrasztnál nem a monitor a hibaforrás.
Az első képen az arc jól exponált, tónusos, részletgazdag, egyértelműen
az a főtéma.
A piacos képen csak túl sötét és túl világos részek vannak.
BEE
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
Értem.
Nos, nem tudom, hogy S1500-ra rá tudod-e rakni, mert annak nem fix. az objektívje, hanem ilyen kibújós.
A Raynox-ba az a jó, hogy rugós a vége, és rengeteg átmérőjű objektívre rá lehet rakni. 10-12k Ft. körül van a használt ára, az újat nem tudom. Nem olcsó, de megéri.
Aha, akkor szerintem ez rászerelhető, mert amikor bekapcsolom, akkor alapból kibújik az objektív... Na, ilyen-e [link] Ez az alap állás [link]
Tényleg nem olcsó ez a Raynox cucc, de erősen gondolkodok a vételen. Elvégre a makró téma érdekel nagyon és ahhoz meg nem elég sok esetben a Fijum obija. Hm... szétnézek merre lehet kapni és aztán meglátom mi lesz
Ha nincs jó, ló a szamár is.
Címek: elhiszed, hogy nem véletlen? Eleinte lustaságból nem írtam címet. Mostanság direkt. Imádom látni, miket tudnak egy-egy képbe belemagyarázni.
Technikai dolgokban meg attól tartok, tévedsz: történetesen az első képen egy erősen alulexponált, utólag mindenféle, már-már HDR-re emlékeztető trükkökkel agyonfarigcsált végeredményt látsz. Ha kiraknám az eredetit, akkor kb. az arc helyén egy szürke maszat lenne, semmi több.
A csarnokos képek meg szándékosan vannak túlkontrasztosítva, azok egyébként sem jók ilyen szemponból. Én azt hittem, pl. a lakótelepi képre célzol a hiányzó középtónusokkal.
...
Látok bennük jókat, de ez így rengeteg kép, sok idő lenne őket megnézni egyenként.
Tudom, tudom, ismerem a gépet, van itthon ilyen. Azért valami hozzáértőbbet szerintem kérdezz majd meg, hogy tutira rá lehet-e rakni.
Kell 1 gyuru hozza ami a belso bajonettre csatlakozik utanna felrakhato a DCR-250 nekem van 1 ilyen gyurum itthon meg S 1000fd bol maradt csak nemtol holvan
És mennyibe kerül neki egy ilyen gyűrű?
a az obi legszélső peremén van menet vagy vmi kiálló cucc, akkor rátudod rakni. itt nem látom pontosan, de úgylátom, hogy menet nincs, de középen arra a kiálló cuccra rátudod tenni
Tetszenek a kompozíciók, az első képen szép a bokeh csak nem nagyon találom az éles pontot :S A második tetszik csak egy kicsit vágtam volna belőle felülről meg egy kicsit balról
Pedig nekem pont az első tetszik a legjobban Mégpedig azért mert kicsit tükör hatást kelt hogy a háttérben látszódik a virág visszája a másik virág képében
Bár nincsenek olyan kvalitásaim hogy bíráljam a képeid de talán a virágosnál kicsit zavaró nekem az előtérben levő levélszerű valamik. A méhes viszont nagyon frankó. Én is próbáltam rájuk vadászni de erre csak darazsak voltak
Köszi!
Igen, tele-vel lőttem a képet és valszeg megremegett a kezem. Utólag már én is láttam hogy nem tűéles. Majd lehet megpróbálom állványról.
Köszi!
Darázs-t i lehet szerintem nagyon jól fotózni.
Csatlakozom Mályköl véleményéhez, sok jó kép van ott, csak ömlesztve kicsit sok. Esetleg a kedvenceidet adagolhatnád cseppenként, ha véleményt, észrevételt is vársz. Bejönnek a szelektív színtelenített képeid, bár lehet, rajtam kívül sok rajongót itt nem találsz
Nekem személy szerint ezek tetszettek legjobban a kedvenceid közül: [link] [link] [link]
Néha, de lehet, hogy csak a nagylátó miatt, ferdének tűnik néhány kép, pl. ez is, de egyébként tetszik.
Nekem is nagyjából ezek tetszettek, az utolsó kivételével. Valamint a hidasból vágtam volna elölről, a házak teejét tuti levágtam volna.
Nekem az első és utolsó tetszik. A virágosnál szerintem nem érvényesül a tüköreffekt, viszont a jobb oldali virág portréban, vagy négyzetesben is jó volna, a görbe szára miatt A gyíkban tetszik a középre komponálás és a tekintet irányának ellentéte, valóban gyík, ugrásra kész napozás.
Teszt Pentacon 1,8/50 electric+ DCR250
Ilyet nemlehet venni esztergalyosal kell csinaltatni.
Nagyon szép, da bal alsó sarokban az a belógó levél, vagy nem tudom mi az, nagyon zavaró...
Ja, értem.
Phhuu, ez borzasztó zajos.
Iso 800-ra ne vidd fel azt a szerencsétlen D40-et!
[ Szerkesztve ]
Én nem. Sokkal jobb képeket tudsz te!
Az elso tetszik a 2.-3. tucatkep ,az utolsoban latok fantaziat de valami nemjo vele ,bocsi de jatszottam vele, inkabb valahogy ez iranyba kene elmenni ...
Jo hat megszokta hogy 20D nemlehet iso 800 at hasznalni amugy meg az oly E510 en is hasznalhato a 800.
[ Szerkesztve ]
Poszolnék én is egy nagyobb érzékenységű képet, ISO 1600. Kiváncsi vagyok, hogy rájöttök mi a különlegessége.
Pedig a 20D-vel is lehet.
T-amás: Szerintem az, hogy középformátumú filmes gép az SLP800 amivel a kép készült,az exif-je szerint.
[ Szerkesztve ]
Miért pont középformátum?
az csak a film szkenner neve, ha jól értem
és a képen a háttéreben az egy dummy vagy csak szkinhed?
[ Szerkesztve ]
jah, a laborgép tolta bele az exif-et, de így túl könnyű volt.
kollégámék hajnalban dolgoznak
amúgy Fujifilm Superia 1600-ra készült 50/1.8-on keresztül
[ Szerkesztve ]
Amugy sok kepnek igen jol al a zaj csak maykol lovagol rajta sokat ,mondjuk a piros virag nemvolt nagy eresztes.
Tudnak mamar olyat hogy beviszek 1 tekercs filmet elohivatni es azt digitalis formaba is megkapjam?
Cayman!
Tudom csak viccelodtem
[ Szerkesztve ]
Persze, szerintem a legtobb helyen szkennelnek is. En haveromnak adom oda, nekik van fotosboltjuk. A sracban azt birom, hogy 500 meterre lakik a munkahelyemtol, sot, lassan egy eve mar kollegak is vagyunk, beszerveztem a ceghez. Naluk 700+800 Ft-ba kerul a szines film elohivasa es szkennelese cd-re, bar utobbit csak a papirkepekkel egyutt szoktam elhozni, mert egyreszt ahogy megvan (nagyon szelsoseges esetben is maximum ketto munkanap) feltolti ftp-re, masreszt nem nagyon tudok mit kezdeni vele, mert nem hasznalok optikai meghajtot.
A fekete feherrel mas a helyzet, ott a Blaha tertol ot percre levo Sajtolaborba viszik a tekercset es kezzel hivjak elo, mert a modern laborgepek nem kezelik a fekete feher negativot, igy 1100+800 Ft a vege, de most talaltam egy masik helyet, szinten kezi elohivas, igy a Moricz kortertol nem messze levo fotosboltba vittem. Filmet megvenni, elvinni elohivatni, elhozni az elohivatott negativot, odaadni haveromnak, letolteni jpg-ben, elhozni a papirkepeket... Es ez mind 1-1 ut.
Megvan a varazsa ennek is!
A gyíkos képpel én is játszadoztam de mégis maradtam a korábbi verziónál.
így jobb lenne? [link]
[ Szerkesztve ]
Pedig zajosabb a 20D mint gondolnád...
Én mindig szűrök zajt, még 200-on is, mert muszáj...
800-ra sosem viszem fel.
Koszi a valaszt ,de nekem ezek hogy Blaha meg ilyen olyan korutak nemsokat mondanak,kb 40 napi jarasra van ehen halnek mire odaerek...
Kh@oSz!
Szerintem igy nemtul jo
[ Szerkesztve ]
iso 200-on mennyi zaj van?
RAW-ot persze kell szűrni, de jpeget szerintem nem muszáj
Iso 200-on nehezen észrevehető, de zajos, nekem mindig szúrja a szemem, de én megszokásból Iso 100-on is mindig szűrök zajt.
Akkor nem erőltetem
Nagyon gyakorlottnak kell lenni, hogy ne legyen zajos a képed magas ISO mellett. Én tapasztalataim szerint két dologra kell odafigyelni, ha magas ISO-t használ valaki:
1. Nagyon jól ki kell exponálni a témát. Se fel / se le nem mehet az expo. Rendkívűli módon megbosszulja a legkisebb világosítást / sötétítést.
2. A témával ki kell tölteni a képet. Nem lehet kisebb részeket kivagdosni, mert a zaj irtóra láthatóvá válik.
Cayman: A zajszűrés meg nem fed el mindent, legfeljebb elken.
Szvsz drkbl a 2. szabályt szegte meg. Jól megvagdosta a képet...
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
Pont hogy felül kell exponálni annyival a képet, amennyit a váz enged (highlight tone priority előny, ha van), majd rawban visszahúzni a számítógépen. Ekkor a zaj is csökkenni fog. Én mindig így fotózok, pl. a 40D-t nyugodtan merem ISO 3200-on (az a max. amit tud) is használni, ha 2 Fé-vel fölé tudom lőni. Példa. ISO 3200, 1/60, F3.2, utólag 2Fé-vel visszahúzva.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
http://maps.google.com !
így biztos megtalálod: Budapest, VIII. Blaha Lujza tér
Budapest, XI. Móricz Zsigmond körtér
Amúgy nem a hova, hanem a hányszor a lényeg!
Ez egy festmény, nem?
Véleményem szerint túlhúztál jó néhány csúszkát, főleg a clarity-re gondolok, de nem kell nagyon belezoom-olni, hogy az élességállítás is látszódjon.
A clarity-hez pont nem lett nyúlva. Lightroom 3 beta 2 zajszűrő algoritmus, utólag PS-ben 30% edge sharpening, mert ez már nyomtatáshoz lett optimalizálva, ott életlenedik valamennyit mindenképpen.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
Köszönöm a hozzászólásokat, a zajosodás oka, hogy ISO 800 kellett a szélben fotózáshoz, HDR (Shadow protection, CNX2) az erős fény-árnyék különbségek eltüntetéséhez, éles részletek az előtérben meg ahhoz, hogy a kép közepére nézve az agyam 3D-be rakja össze a képet a két virágoszlop bal-és jobb oldalát egymásra vetítve. Vágva négyzetesre van, magassága az eredeti kép magassága, nem crop, majd leméretezve, hogy 532 képpont legyen a magasság.
[ Szerkesztve ]