Üdvözlöm a döntést.
Egyben reményemet fejezem ki, hogy a feljebb pozícionált modellek vonatkozásában is hasonlóképp jár majd el a gyártó...
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
Üdvözlöm a döntést.
Egyben reményemet fejezem ki, hogy a feljebb pozícionált modellek vonatkozásában is hasonlóképp jár majd el a gyártó...
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
Óóó, ezt én akartam írni
⏺︎ Bankot váltanál? Segítek! Küldök meghívót! ⏺︎ Gránit Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz: 10+40e ⏺︎ K&H Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz 10+40e ⏺︎ Részletekért keress priviben! ⏺︎
A hírben azt olvasni, hogy az AMD a 7800-at indította volna a 16GB-os Ti ellen, miközben meg ilyen prezis diát látni:
Most akkor mi az igazság? Az AMD előre látta az NVIDIA ilyetén lépését, és már nem is a 7800-ashoz hasonlították? Vagy nem a 7800-as szorításából 'menekült' a Ti? (Hiszen majdnemhogy a 4700-asok ársávjában volt, miközben meg jóval lassabb azoknál - vagyis lehet, hogy inkább saját házon belül volt nagyobb gond az eladásokkal?) Vagy én értelmeztem valamit félre?
Hát elvileg 500 dodó lesz a 7800xt és 450 a 7700xt (techpowerup szerint) így nézve van értelme hogy olcsóbban adják a 4060ti-t.
Ööö... A 4060Ti a 7800XT ellen? Az hogy? A sima 4070 a 6800XT-vel van pariban. Ennyivel gyengébb lesz a következő AMD generáció?
[ Szerkesztve ]
A 7800 XT 499-ért jön, és a 4060 Ti 16 GB is eddig 499 dollár volt.
#3 Joci10 : Most már az, hogy a 7700 XT kerül annyiba, amennyibe a 4060 Ti 16 GB. De korábban ez nem így volt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Mint említettem, nem hiszem, hogy az NVIDIA ettől ijedt volna meg, hiszen a dia alapján a 7700 XT is jobb. Vagyis akkor a 7700 XT alá kellett volna pozícionálni a 16GB-os kártyákat, nem a sávjába. És ezért is említettem meg, hogy a saját megoldásaik között volt rossz az árazása, hiszen a 4060 8GB-os változata és 16GB-os változata között volt 100 dodó, de ugyanennyivel többért (plusz 100 dodóért) már 4070-et is vehettél, amivel jelentős teljesítménytöbbletet is kapsz (sőt, voltak olyan hírek is, hogy egyes játékokban a 16GB-os kártya rosszabbul teljesít, mint a 8GB-os). Vagyis már a saját társai között sem volt jól pozícionálva ez a termék - ezért én előbb gondolnék arra, hogy csak ezt az egy terméket próbálták a saját portfóliójuk megfelelő helyére pozícionálni, mint hogy megijedtek volna az AMD árazásától (mert ez utóbbi esetben több terméket kellett volna átmozgatni a 4060-tól a 4070-ig)).
De ettől még lehet, hogy nincs igazam, csak nem látom az egész logikáját. Hogy miért pont csak a 16GB-os verzió lett olcsóbb, miközben nem csak azt támadják az AMD oldaláról...? Ezért érdeklődöm, hogy mi az 'igazság', mi a logika, ami miatt mégis megijedtek, de csak ennél a terméknél, a többinél nem.
A 7800 XT sokkal jobb a 4060 Ti 16 GB-nál. És ugyanannyi volt az áruk. Nyilván ez nem túl előnyös az NV-nek. A 7700 XT átlag +10-12%-ja még elfogadható különbség, de +25-30% nagyon-nagyon sok ugyanolyan árú termékért. Ezt muszáj volt lereagálniuk.
A 4070 itt nem tényező, mert az AD104-es GPU-t használja, ami túl drágán gyártható a lapkaméret miatt, hogy versenyezni tudjon ezen a szinten.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
"Most már az, hogy a 7700 XT kerül annyiba, amennyibe a 4060 Ti 16 GB. De korábban ez nem így volt."
De honnan tudta előre az AMD, hogy a 7700 XT-vel lesznek egy árkategóriában, és ahhoz kell hasonlítania, és nem a 7800 XT-hez? Ez nálam a probléma, ami felvetült a pici agyamban, és nem találok rá megoldást. Mert ha az eredeti felvetés igaz lett volna, hogy az AMD a 7800 XT-t hozza a 16GB-os Ti ellen, akkor azzal prezentálják a diáikat. De nem azt tették. Valamiért a 7700 XT-t tették rá (ami még így is jobb lett (jó, tudjuk: prezentáció, vagyis 'bizonyos körülmények között')). Mintha előre látták volna a zöldek lépését. Illetve a zöldek a többi terméknél miért nem lépnek? A 8 GB-os Ti sem lett ettől vonzóbb, és lehet, hogy a 4070 is veszélyben lehet ár/teljesítmény esetén az új AMD kártyák ellen, mégsem reagáltak rá.
(Nem kötekedni akarok, csak megérteni a logikus vagy nem logikus lépéseket. Ezért hozom fel, hogy mi lenne logikus és miért. És ezért írom most is, hogy nem értem a logikáját ennek a lépésnek.)
Szerk.: jól elbeszélünk egymás mellett. Vagyis most már értem, a 4070-nél miért nem léptek (a 4070 alap drágasága miatt), ez OK. De a 8GB-os Ti-nál (vagy az is "elfogadható különbség")?
[ Szerkesztve ]
Nem tudták. Csak mivel a 4060 Ti-t is megverik, így azzal rakták össze, hogy olcsóbban veri a drágábbat.
A 8 GB-os Ti egyelőre üres területen van. Ráadásul 400 dollárért nem sokan vesznek már 8 GB-os VGA-t. De a sima 4060 ott van olcsóbb alternatívának.
Igazából az NV-nél a 16 GB-os 4060 Ti volt nagyon szar helyen árban. Most azért a 7700 XT ellen rá tudják mondani, hogy oké-oké lassabb, de van +4 GB VRAM. Ha maradt volna 499 dolláron, akkor semmit nem tudtak volna mondani, mert a 7800 XT egyszerűen jobb. Ezt fontos volt meglépnie az NV-nek.
Az ár/teljesítmény sosem volt az NV VGA-k előnye. Azt ne nézd, hogy most sem az, egyszerűen az NV ugyanazt a teljesítményt magasabb áron adja. De más valamivel többet kérni érte, és sokkal többet. Van egy szint, amennyi többletet már nem adnak meg az emberek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Nyilván nem fogják, hiszen az egész gyakorlatilag arról szól, hogy az RTX 4060 Ti 16GB túl volt árazva kijövetelekor. A több kártya esetén nincs ilyen nyomás, kényelmesen bepozícionálták őket, és sem az AMD, pláne nem az nVidia nem fog nekiállni árvágásnak.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Most azért a 7700 XT ellen rá tudják mondani, hogy oké-oké lassabb, de van +4 GB VRAM.
Kijavítom ezt a mondatot, hogy teljesen korrekt legyen:
"Most azért a 7700 XT ellen rá tudják mondani, hogy oké-oké lassabb raszter tekintetében, de cserébe gyorsabb Ray-Tracing alatt és megkapja az FSR-nél jobb minőségű DLSS-t, illetve van +4 GB VRAM."
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Igen, hát erre könnyű volt felépíteni a marketinget, gyakorlatilag írhatják a köszönő levelet az Nvidiának, hogy milyen jól feltolták az árakat.
Újabb hozzászólás az óvodai homokozóból, tudjuk neked zöld vödröd van réjtrészing lapáttal és az mindenben is jobb mint a piros vödrösöké.
Ez jó hír, bár személy szerint a 4xxx szériát ki fogom hagyni.
Üzleti megbízhatóságom adott: Több, mint 15 év PH tagság + régi és új rendszerben csak pozitív értékelések! (Nincs több HSZ, csak PM/PÜ.)
GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN
Egész biztos vagy benne, hogy gyorsabb RT alatt? Várjuk meg a független teszteket, én azt mondom, a 7700XT egy erősebb GPU, lehet hogy többet bukik az RT miatt arányaiban, de simán előfordulhat hogy ezzel együtt is több marad, mint a 4060Ti-nek...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
Ezen a szinten ha kapcsol valaki RT-t , akkor jó eséllyel kell rá a felskálázás is, és akkor megint sajnos ugyan ott vagyunk.. DLSS > FSR.
Radeont szeretnék magamnak, de mire ideér hozzánk szerintem aránytalanul drága lesz mint a többi "újdonság'tm".
[ Szerkesztve ]
Szimlán megírhattad volna, hogy fáj az igazság, az elmésnek szánt idétlenkedés helyett...
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
Szerintem ez még mindig nem az a szint, hogy megérje RT-t kapcsolni... Az összes felskálázást elvből rühellem, annál jobban már csak a framegen-t, és őszintén szólva még mindig nem sikerült olyan játékot kihozni, ai érdekel is engem meg van is benne valamit érő RT... talán a legközelebb a Witcher 3 NG van hozzá, de az is csak konzolon - PC-n baromi artifactos benne az RT(pl világít Geralt haja ha be van kapcolva az RT - bár ezt talán azóta javították), szóval kösz, de kösz nem alapozok vásárlási döntést RT képességekre egyelőre. Az meg evidens hogy az aktuális generációs VGA-knak a közelébe se megyek - 6700XT-ről nem éri meg az upgrade-et egyik sem.
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
AMD sajat meresei:
Radeon RX 7700 XT 12G vs. RTX 4060 Ti 16GB
RASTER: +15.9%
RT: -5.4%
AVG: +8.5%
Es ebben meg DLSS 3.5 sincs.
[ Szerkesztve ]
Óriási hátrâny abban 3-4 RT gameben amiben kb megèri az RT 5% hatalmas (3fps kb?). S a natív mutatja az igazi erőt . FSR3 is jön e hónapban akit èrdekel persze a ghosting meg artifakt stb. Dlss3 is ezt okozta de nèztem a Starfieldet FSR2 vél hát ott is volt gond .
[ Szerkesztve ]
És a 9 eredményből 4 Cyberpunkból van, aminek az eredményeit kihagyva a maradék 5 játékban máris átlagosan 7,4% a 7700 XT előnye RT mellett is.
Valamint a Cyberpunk egyetlen játékra használható beállítása esetén már szintén a 7700 XT van előnyben.
Jo hat ne nekem mond, ez az AMD tablazata.
Majd lesznek fuggetlen tesztek tobb jatekkal, de ne cherrypickeljunk mar. Most ez az info van, ez alapjan lassabb RT-ben.
hahakocka
DLSS 3.5 epp az RT-n javit, az FSR 3 nem.
Ja, annak az átlag -5,4% bukónak RT-ben a túlnyomó többsége CP2077 RT Overdrive alatt jön össze(illetve kisebb részt RT ultra mellett)... lacsonybbra vett RT-nél meg két számjegyű előnye van a 7700XT-nek, ahogy pl. Resi 4-ben és Dead Space-ben is... ezeken valahogy gálánsan ársiklasz... ahogy azon is hogy a CP2077 RT Overdrive beállítás egyik tesztelt kártyán se ad használható framerate-et.
Mindeközben raszteres teljesítményben az RX7700XT átlag 15,9%-ot ver a 4060Ti-ra ugyanazért a pénzért...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
Nem siklottam el, linkeltem a cikket.
Atlagot nezve lassabb.
Vagy mi a kovetkezo minden jatekostol elkered a Steam listat es nekik kielemzed, hogy ja hat ha ezzel meg ezzel jatszol ilyen felbontasban es beallitasban akkor aztan 10% elony.
Ne viccelj mar.
"Mindeközben raszteres teljesítményben az RX7700XT átlag 15,9%-ot ver a 4060Ti-ra ugyanazért a pénzért..."
Na itt ne vegyunk ki par jatekot? Lehet csak 5% a kulonbseg.
RT-t kerdeztel, hogy jon ide a raszter? Illetve bolti arak meg nincsenek.
A -4GB kimaradt, "ugyanazert a penzert".
Ha mar itt atsiklasz ilyeneken...
Helyes, mehet lejjebb is...
YOUTUBE: https://www.youtube.com/channel/UCPOOVQF1ff2oAL3strJ_5Uw
MSRP-ről ugye hallottál már... mindkettőnek van, hivatalosan, és megegyeznek.
Az más kérdés, hogy AMD kártyákat az alacsonyabb presztizsük miatt gyakrabban látni MSRP alatt, mint NV kártyákat.
"hogy jon ide a raszter"
Úgy, hogy a raszteres teljesítményt minden játékban megkapod, az RT-t csak abban a játékban, ahol van RT implementálva. Ez pár nagyságrend különbség az előbbi javára.
Amúgy nem "kérdeztem" RT-t, az NV fanok jönnek mindig vele mintha az minden körülmének közt releváns volna. DLSS/FSR nem különben.
Engem az RT amúgy nagyon meggyőzött, szerintem azé a jövő.
A jelen azonban egy nedves marhafing, amikor aközött kell válasszak, hogy 6 vagy 18 fps-sel menjen a játék egy valóban látványos RT effekt(path tracing) bekapcsolása után egy középkategória tetejét / felső kategória alját képviselő kártyán. Én kösz, de inkább kikapcsolom a francba, ennyit nekem nem ér. 4090-et nem fogok venni azért, hogy DLSS-sel együtt meglegyen a 60fps CP2077-ben. Arról nem szólva, hogy engem a CP2077 szubjektíve full hidegen hagy, ahogy anno a Crysis se érdekelt fikarcnyit se(összesen talán ha egy órát toltam kipróbálási célzattal).
És még mindig kb. két kezeden meg tudod számolni azokat az RT implementációkat, amiket látványra(teljesítményt nem figyelve) érdemes bekapcsolni. És ha nem ezekkel játszol, akkor az RT nagyjából irreleváns, vagy kígyóolajjal vetekedő hasznosságú.
A +4GB VRAM csábító, de ahogy a 4060Ti 8GB-ra 50 dodót rádobva megkapod a 16GB VRAM-os verziót, a 7700XT-re 50 dodót rádobva kapsz egy 7800XT-t, ami nem csak 4GB VRAM-mal több, ganem a GPU is érezhetően erősebb(a 7700XT-nél).
Ezzel együtt a 12GB VRAM valóban lehet limitáló tényező hamarosan, de lényegesen kevésbé, mint a 8GB a másik oldalon.
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
Arra leszek majd igazán kíváncsi, hogy idehaza mi, vásárlók leghamarabb mikor fogunk ebből profitálni. Legalább lesz mire várnom.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
A rasztert és az RT-t nem lehet ennyire általánosítani, ahogy a felskálázást sem. Például lehetnek olyan szituációk, ahol raszterben gyorsabb a 4060 Ti a 7700 XT-nél, mert esetleg kicsik a háromszögek a pixelmérethez viszonyítva. Vagy az RT-ben is vannak olyan szituációk, ahol az RT shader regiszternyomása magas, így a 4060 Ti gyorsabban belefut az egy wave/shader limitbe, míg a 7700 XT csak később, és úgy már a Radeon lesz a gyorsabb. Az se biztos, hogy FSR vagy DLSS lesz minden játékban.
A +4 GB inkább általánosítható, mert az mindig ott van a VGA-n, és mindig ér valamit.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Hallottam, nem jelent semmit, mert mas afa aztan usd/eur konverzio, szoval lesz amennyi lesz, majd ha megjelenik. MSRP inkabb azt mutatja, hova szanjak.
"Úgy, hogy a raszteres teljesítményt minden játékban megkapod"
Nyilvan, de ha megnezed mire reagaltam, akkor nem tudom hogy jon ide.
"Egész biztos vagy benne, hogy gyorsabb RT alatt? " - Kansas
"Amúgy nem "kérdeztem" RT-t"
Jah nem hat, my bad: "Egész biztos vagy benne, hogy gyorsabb RT alatt?"
"Vagy mi a kovetkezo minden jatekostol elkered a Steam listat es nekik kielemzed, hogy ja hat ha ezzel meg ezzel jatszol ilyen felbontasban es beallitasban akkor aztan 10% elony."
Csak azoktól, akik tőlem kérnek tanácsot, milyen VGA-t vegyenek.
De amúgy viccen kívül, ahhoz vegyél VGA-t amivel játszol. Még kb. egy év és jönnek a következő generáció első SKU-i, a 4090-et kivéve nem látok olyan GPU-t az egész generációban(gyártótól függetlenül), amit érdemes lenne megvenni(ha csak nem több generációt ugorva upgradelsz), a 4090-nek viszont az ára amit a legtöbben nem engedhetnek meg maguknak.
Ha nem játszol CP-vel, akkor a róla szóló tesztek teljesen irrelevánsak. de ez ugyanígy igaz az összes többi játékra is.
#33Busterftw:
"Jah nem hat, my bad: "Egész biztos vagy benne, hogy gyorsabb RT alatt?"" Ez félig költői kérdés volt, olyan szempontből, hogy a véleményed bár valóban érdekel, de várhatóan nem fogunk egyetérteni, mert te lényegesen több hangsúlyt teszel az RT-re nálam(sőt szvsz az indokoltnál is, a miértet lásd az előző hsz-emben)
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
Szerintem egyaltalan nem fektettem tobb hangsulyt az RT-re.
Az RT telejsitmenyrol volt szo, a masik topikban epp mostirtak be az elerheto szamokat amit az AMD kozolt.
Azt dobtam be itt is. Nem en kezdtem el aztan itt cherrypickelni meg elemezgetni, hogy a lassabb am nem lassabb ha kidobod a jelenlegi adatok felet.
[ Szerkesztve ]
Az nem cherrypickelés, ha a 6 játékból 1-et kihagyva máris bő 12%-ot javul az átlagos eredmény. Az a cherrypickelés, ha a 6 játékból 1-et 44%-os súllyal vesznek figyelembe az átlagképzéshez.
Hogy miért csinálta ezt az AMD, arra csak azt tudom ötletként felvetni, hogy talán a Cyberpunk értelmetlenül túltolt RT funkcióinak a szükségtelenül korlátozó hatására akartak rávilágítani. Hiába erősebb azokban a helyzetekben a 4060 Ti, ha ugyanúgy használhatatlan teljesítményt nyújt, míg ésszerű beállítások esetén már abszolút rendben van a 7700 XT teljesítménye is.
"Cherry picking, suppressing evidence, or the fallacy of incomplete evidence, is the act of pointing to individual cases or data that seem to confirm a particular position"
De, pontosan ez a cherrypicking, amit csinalsz.
Miert nem veszed ki a 4060Ti RT teszteket es rakod be a 3060 szamait?
Pontosan olyan jateknal, ahol eleg komplex es szepen van megvalositva az RT, vagy az ujabb, teljesen mas Path Tracing mode amit nem kellene kihagyni.
"Hogy miért csinálta ezt az AMD"
Ezt boxold le az AMD-vel, de ezek a szamok.
Egy lépés a jó irányba, de a sima 4060Ti még így is veszettül drága.
A rendkívül csekély memóriasávszélen ez nem segít.
Inkább azt kellett volna átgondolni még a tervezőasztalon.
De biztosan direkt lett ilyen amilyen.
Hagyjuk már ezt az RT-t, RTX4090 alatt semmi értelme (de új UE5 játékokban talán még azzal se). Olyan, mint egy ÜberBrutalUltraPRO-Max++Insanity-OverDrive fokozatra állítani minden opciót ott, ahol nincs RT, és nézni a diavetítést.
Hasonló vicc, mint mikor bejött az AMD EyeFinity (és nVidia Surround) ~10 évvel ezelőtt, mikor az egyszál 1080-as kijelzők alatt olvadtak össze a VGA-k. (Jó, az szimulátorokhoz mondjuk jó volt, de nem csak azokhoz reklámozták.)
A valóságban pedig még ma is nehéz összehozni a natív 4k-t, főleg mióta bejött a felskálázás, és azóta programozói és marketingszemmel is "a régi 1440 az új 2160". Nem kell tovább dolgozni a játékon, majd bekapcsolják a DLSS-t, és akkor játszható lesz.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Jó, hogy itt vagy Abu, akartam kérdezni, hogy az AMD chiplet design lehetővé teszi, hogy több GCD legyen egy tokban? Mert azt látom, hogy a 7000-es szériában az MCD-ből több is lehet, de GCD mindig csak egy van.
"Hagyjuk már ezt az RT-t, RTX4090 alatt semmi értelme"
Rossz játékokat nézel. Az RT több játékban ma már teljesen jó sebességgel fut felskálázás nélkül még közép kategóriás AMD-s kártyával is, például: Ratchet and Clank Rift Apart Now Has RT On AMD! | 6700XT Benchmark
[ Szerkesztve ]
Nem tudom nem e ez a játèk is olyan e mint a Far. Cry 6 Rt , hogy csak árnyèk vagy csak ét csak az Rt az adott jàtèkban S semmi más.
[ Szerkesztve ]
A videóban látszik, amikor a beállításokat mutatja minden menet előtt, hogy RT tükröződés, RT árnyék és RT ambient occlusion van benne.
[ Szerkesztve ]
Az RTX3080-ammal is ~60fps jött ki RT nélkül a nyitójelenetben (tovább nem teszteltem) 1440-ben (DLSS Quality 2160 kijelzőn). Ő gondolom max 1440-es, ha nem 1080-as monitoron játszik, és még arra is rátolja az FSR-t.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Attól egyébként maga az RT implementácjója a Ratchet and Clank Rift Apartnak hasolni arra, amit a Far Cry 6-nál alkalmaz az Ubisoft. Egy kifejezetten átgondolt hibrid kód, ami csak oda használ RT-t, ahol annak látható hatása van, ahol pedig nem lenne hatása, oda klasszikus megoldásokkal számol. Ennek ugye teljesítményre vonatkozó előnyei vannak, mert képminőségben ugyanott leszel, viszont tempóban jóval jobb a hibrid effekt.
Ez egyébként valószínűleg elterjedt lesz a jövőben, mert sok sebességet nyersz vele, miközben semmit sem veszítesz képminőségben. A Far Cry 6 csak az úttörője volt a hibrid koncepciónak.
Az Ubisoftnak onnan lehetnek ezek meg, hogy ők külön létrehoztak egy RT-t kutató teamet, akik csak azon dolgoznak, hogy mi az, ami szükségtelen számítás RT-nél, és mi az, aminek van haszna is. Ezért innoválnak most gyorsabban, mert ésszel dolgoznak, nem csak erőből, aminek a Far Cry 6-ban volt először eredménye, de az új Avatar játék is tartalmaz innovációt, amelyekről annyit látni már, hogy veszettül gyorsak. A ma használt klasszikus DXR RT megoldásoknál 3-4-szer is jobban futnak, miközben a hatásuk nagyon hasonló.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Ugye az NVIDIA adott ki driver javítást a játékhoz, ami emelte a sebességet, szóval az is lehetett probléma, mert mindkét gyártó eléggé bealudt a startjánál és kellett 3 hét mire kijöttek a játékhoz tartozó hotfix driverekkel Ha egy 6700XT jól bírja az RT-t, akkor a 3080-nak is jól kellene, mert RT-ben jóval gyorsabb.
Abu85: Ez egy nagyon jó módszer az biztos! Egyébként még az F1 játékok tartalmaznak hasonlóan gyorsan futó RT-t.
[ Szerkesztve ]
Igen, ott is hasonló a koncepció. Lassan kezdik átvenni, mert sebességben nagy előny. Pont emiatt több kiadónak is meg kellene fontolnia azt, amit az Ubisoft csinál, hogy egy kisebb csapat csak az RT-t kutatja, mert úgy átgondolt implementációk jönnének, amiket használni is lehet.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
.
[ Szerkesztve ]
Legyen az az egy raszterben a Call of duty ami +23% önmagában,ha RT ben kivenned azt...
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)