Erről beszélek én is, így kell.
Na nem mindig, mivel dinamikaátfogása kisebb, mint egy "igazi" több külön képes HDR-é. De amikor a téma mozog, lásd erdő, mozgó tárgy, rovar (mozog szintén) stb.. akkor ez a lehetőség marad.
Nincs akkora dinamikatartománya mint 3db -4, 0, +4 -es expókorrekcióval lőtt képn-3ek, de cserébe nincs bemoccanás, ugyanaz az alap.
Természetesen ha barlang mélyéről fotózol ki a végén lévő világosba, ami mögött nincs mozgó tárgy, akkor nemhogy lehet, KELL az állvány, és mehet (saccra) 3 expó:
1. -3, -4 fé alulexponálva, a kiégett, fényes bejárat előtűnik, minden más bebukik
2. 0 (normál) expó, itt kiég a bejárat, nem látszik az orrod előtt lévő falrész, a középrész valamennyire igen.
3. +3, +4 fé túlexponálva, itt kiég a teljes bejárat és az utánkövetkező szakasz is világos lesz, de cserébe a sötét, orrod előtt lévő rész gyönyörűen előjön.
Ezekből aztán az ember ügyesen okoskodik, ki milyen progival, lehet a középső alap (normál) képre rámontírozni a jól látszó bejáratot a kiégett helyére az egyikről, és a jól látszó túlexponált közeli alagútfalat a másik képről például, míg középrészen a kép helyes, és ollé, hádéerr. Nagy dinamikatartománnyal.