Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:08:33

LOGOUT.hu

Üdvözlünk a Call of Duty: Black Ops 4 (PC, XO, PS4) topikban! Olvasd el az alábbi téma összefoglalót!

A Call of Duty: Black Ops IIII a 15. CoD játék a mellékjátékokat nem számolva, és ez a Black Ops éra 5. része. A first-person shooter széria legújabb darabját ezúttal a Treyarch fejlesztette, és az Activision adta ki 2018. október 12. -én, PC, Xbox One, és PlayStation 4 platformokra.

Az előző, II. világháborús témájú játék után ezúttal újra a jövő hadviselésébe repít vissza minket a Black Ops IIII, ami elengedte a jet-pack -es, falon futós játékelemeket, ezúttal megint a földön maradva harcolhatunk a jövő katonájaként.

Nagy változásokat eszközölt a Treyarch ebben a részben. Most először fordult elő a Call of Duty játékok történetében, hogy nem került bele a megszokott, egyjátékos campaign mód a játékba.
Helyettük egyjátékos „Specialist HQ Missions” módot kaptunk, amik a Multiplayer mód specialistáinak háttértörténeteire fókuszálnak, de igazából inkább csak egyfajta gyakorlásnak foghatók fel az élesben futó online harcok előtt.

A második rendkívül nagy változás a játékban (és ez talán megmagyarázza a Campaign mód eltünését), a mai videojátékos trendeknek megfelelően, szintén most először a széria történetében (a kínai piacra szánt CoD: Online -t nem számítva) a Treyarch egy Blackout névre hallgató, Battle Royale módot fejlesztett a játékba. (Ahol egy nagy pályán, ami korábbi Black Ops részek ikonikus helyszíneinek összeillesztéséből született, legfeljebb 100 fő eshet egymásnak, és küzdhet a végcélért: egyedül, vagy 2-3-4 fős csaptokban életben maradni, és ellenfeleinket legyőzni.)
Ezen felül az amerikai fejleszőcsapat minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektetett a (talán legfontosabb) Multiplayer játékmódba, de visszatért a méltán népszerű Zombies játékmód is.

A játékban szereplő játékmódok tehát a következők:

• Multiplayer
• Zombies
• Blackout (Battle Royale)

Összeségében tekintve a játékmód a megszokott formájában tér vissza, de sok kisebb nagyobb változással, a taktikusabb, csapatmunkára épülő játék érdekében.

A Black Ops IIII Specialistái a negyedik részben is visszatérnek, igaz, bizonyos karaktereket nem hoztak át az előző részből, helyettük új Specialistákkal találkozhatunk. Újra köszönhetjük például Seraph -ot, Battery -t, Ruin -t, Firebreak -et, Prophet -et és Nomad -et, de új belépő Crash, Recon, Torque, Ajax, illetve a decemberben megjelent frissítésben, az Operation Absolute Zero event keretein belül a Zero névre hallgató hölgy is belépett a játszható Specialisták körébe, és a következő frissítésekben további specialistákat is kaphatunk még.

Minden specialistának van egy-egy különleges equipment -je, illetve ability -je, amivel borsot törhetünk ellenfeleink orra alá. Egyes Specialisták inkább support szerepet töltenek be a játékban, míg mások rusher típusúak. Nem véletlenül, hiszen a Treyarch valóban nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy a játékmód minden eddiginél csapat alapúbb, és taktikusabb legyen. Ennek köszönhető az is, hogy objective (feladat) alapú játékmódokban egy Specialista csak egyszer válaszható, de egyéb játékmódokban is legfeljebb kétszer, egy adott csapaton belül.

Változás az is, hogy ezúttal a megszokott 6v6 fős harcok helyett 5v5 -re csökkent a játékosok száma, noha ez szintén az objective alapú játékmódokat érinti inkább, Team Deathmatch -ben például továbbra is a 12 fő, két fős csapatokra bontva feszülhetnek egymásnak.

Az automatikus életerő regenerálódás megszűnt. Helyette manuálisan kell újra és újra visszatöltenünk az életerőnket, ami tovább fűszerezi a játékélményt, illetve életerő csík jelenik meg ezúttal a fejünk felett.

Hosszabb lett a TTK (Time to kill) idő, avagy adott fegyverrel találatokkor (tehát egyetlen egy lövés sem ment félre) több időt igényel leteríteni valakit, mint eddig bármikor. Ez az idő ugyan nem lett szignifikánsan nagyobb.

Visszatért a 10 customization slot -os class építő rendszer, avagy 10 helyünk van arra, hogy személyre szabott beállítást készítsünk kedvenc fegyvereinkkel, azok kiegészítőivel, Perk -kkel, és egyéb eszközökkel.

Mindenki kedvenc co-operative, „Zombies” nevű játékmódja a Black Ops IIII -ben is tiszteletét teszi. A rendesen feltuningolt játékmód minden eddiginél több személyreszabhatóságot kínál az eltérő játékstílusokhoz, továbbá, a játékmódban két különálló sztorivonal is játszható: a „Chaos” vonal négy teljesen új karaktert mutat be Scarlett, Bruno, Diego és Stanton személyében, míg az „Aether” vonal a korábbi Black Ops Zombies játékmód négy jól ismert hősével tér vissza Richtofen, Nikolai, Takeo és Dempsey személyében.

Megjelenéskor három, Season Pass megléte esetén négy pályán harcolhatunk az élőholt hordák ellen, például egy ókori római arénában (IX), vagy a Titanic -on (Voyage of Despair), de két régebbi pályát is viszontlátunk „Blood of the Dead” illetve „Classified” néven.

Campaign módot ugyan ezúttal nem, de egy igazi újdonságot a széria életében viszont kaptunk: ez pedig nem más, mint a Blackout, egy - a játékosvilágban jelenleg nagyon divatos - Battle Royale játékmód, Call of Duty féle értelmezésben.

Soha ekkora pályán nem harcolhattunk még a széria történetében. Ezt a nagy pályát korábbi Black Ops részek kedvenc, főleg multiplayer pályáiból gyúrták össze, és összesen maximum 100 fő küzdhet az életben maradásért.

A BR játékmódot ismerősök számára a Blackout játékmenete sem lesz ismeretlen: egy helikopterből kiugorva kell landoljunk a térkép valamelyik pontján, fel kell szednünk minél több számunkra hasznos fegyvert, azok kiegészítőit, védelmi és gyógyító eszközöket, illetve rövid ideig speciális képességeket biztosító perk -eket, majd túl kell éljünk egészen addig, amíg már csak mi maradunk talpon. A biztonságos zóna helye és mérete folyamatosan változik, ugyanis egy kör folyamatosan zárul beljebb körülöttünk - ha a körön kívül tartózkodunk, túl sok időnk nincs, mielőbb a kör belsejébe kell sietünk, különben végünk.

Vízi, égi és földi járművek segítenek minket a győzelemhez vezető úton, játszunk akár Solo, Duo, Quads vagy egyéb, limitált idejű játékmódokban.

Természetesen a Black Ops IIII is kap a későbbiekben letölthető, DLC tartalmakat, amiket Black Ops Pass szezonbérlet formájában vásárolhatunk meg, ezzel hozzájutunk:

• 12 Multiplayer pályához
• 4 új Zombies pályához (+2 pályához a játék megjelenésével egyidőben)
• Exkluzív Blackout karakterekhez
• 1.000 CoD Points -hoz
• 300 Nebulium Plasma -hoz (Zombies játékmódban használható fel)

CoD Points: Ezek valódi pénzért megvásárolható játékbeli fizetőeszközök, melyek segítségével kozmetikai eszközöket vásárolhatunk a játékban.

[GUIDE]: Blackout karakterek megszerzése - Írta: marilllyo
[GUIDE]: Zombie játékmód - IX Easter Egg megtalálása - Írta: marilllyo

A játék hivatalos weboldala: callofduty.com
Hivatalos trailer: [link]
A játék megjelenési dátuma: 2018. október 12.
Platformok: PC, PlayStation 4, Xbox One
A játékon dolgozó fejlesztőcsapatok: Treyarch, Raven Software, Beenox

Minimum PC gépigény a játék futtatásához:

• OS: Windows® 7 64-bit
• CPU: Intel Core i3-4340 vagy AMD FX-6300
• VGA: GeForce GTX 660 2GB / GeForce GTX 1050 2GB vagy Radeon HD 7950 2GB
• RAM: 8GB
• HDD szabad hely: 80GB
• DirectX: 11.0

A játék különböző, megvásárolható kiadásai:

Standard Edition
[csak az alapjáték / PC, PS4, XONE / fizikai és digitális kiadás]

Pro Edition
[alapjáték + Black Ops Pass, Steelbook kiadásban, egyéb ajándékokkal / PC, PS4, XONE / csak fizikai kiadás]

Digital Standard Edition
[csak az alapjáték, digitális bónuszok, 1.100 CoD Pont / PC, PS4, XONE / csak digitális kiadás]

Digital Deluxe Edition
[alapjáték + Black Ops Pass, digitális bónuszok, 2.400 CoD Pont / PC, PS4, XONE / csak digitális kiadás]

Digital Deluxe Enhanced Edition
[alapjáték + Black Ops Pass, digitális bónuszok, 8.500 CoD Pont]

Battle Edition
[CSAK Battle Royale és Multiplayer játékmódot tartalmaz! / KIZÁRÓLAG PC -re! / CSAK digitális kiadás]

SZEZONBÉRLET: Black Ops Pass
[további letölthető tartalmak / PC, PS4, XONE / csak digitálisan vásárolható meg]

A program megnyert díjai:

• 2018: Gamers’ Choice Awards: Fan Favorite Shooter Game díj
• 2018: Australian Games Awards: Shooter of the Year díj
• 2018: Gamescom: Best Social/Online Game díj

Szerkesztette: GhostPetya

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.