- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- Gurulunk, WAZE?!
- MasterDeeJay: Legújabb beszerzésem: Sata to Sas adapter
- Lalikiraly: SÜNI energiaital.
- MasterDeeJay: H110-es lapban 10.gen Comet Lake működhet?
- hdanesz: Elektromos autózás - Hyundai Ioniq 28 kWh - 2018
Új hozzászólás Aktív témák
-
buherton
őstag
Nekem eddig egyszer sikerült két csillagos pointert leírnom a saját kódban, mert azzal volt a leghatékonyabb. Különben mindig kerülöm a használatát, mert az ember gyorsan bele tud zavarodni. Ezt javaslom neked is. A Linux függvényei közül is eddig csak eggyel találkoztam, amit két csillagot várt: scandir
u8b data[] -> ez nagyon csúnya.
Mitől csúnya? Inkább u8b* data legyen? Még előnybe részesítem a tömböket a pointerekkel szemben, mivel azokat könnyebben kezelem. 8bites uC-n is könnyebben nyomon tudom követni, hogy mennyi RAM-ot is használok...u8b data[] -> ezzel fölöslegesen foglalsz 512 bájtot a stacken, ami ugye még processzor idő is. Használj pointert. (Egy ilyen miatt én simán buktatnék egyetemen.)
A fordítótól függ, hogy hogyan align-olja a structúra változóit. Bár ez 8 bites, így nem valószínű, hogy máshogy align-olna, de a hordozhatóságot javítja.
, majd ha másolom/küldöm az adatcsomagot akkor a b[]-t használom.
Másolás ->memcpy, küldés bájtonként pedig char*-al tudsz küldeni. Ergo nem kell a union. Nem is értettem az elején, hogy miért is kellett.
dns_answer*& dns_response
Szerintem így sokkal olvashatóbb és nem utolsó sorban sokkal helytakarékosabb és gyorsabb.
void get_data_from_dns_reply(u8b* data, dns_header* dns_resp_header, dns_answer*& dns_response)
{
memcpy(dns_resp_header, data, 12);
dns_response = (dns_answer*)malloc(htons(dns_resp_header->answer_rrs.i) * sizeof(dns_answer));
for(; data[i] != 0; i++)
{
i += data[i];
}
i += 5;
for(u16b j = 0; j < htons(dns_resp_header->answer_rrs.i); j++)
{
i += 12;
memcpy(dns_response[j].data, &data[i], 4);
i++;
}
}MOD: ezen a kódon még bőven lehetne optimalizálni, csak nem látom a többi részt.
MOD2: jah és igen. Malloc + 8 bites MCU? Remélem fut valamilyen OS ezen program alatt, ami a fizikai memóriát rendezi, mert az ilyen malloc-olás magában hordozza azt, hogy a kész programod egyszer beáll, mint a szög. A beágyazott rendszerben alapvetően tiltott a malloc használata.
-
buherton
őstag
dns_answer local_answer -> ez nincs használva.
dns_response -> nincs deklarálva.
local_dns_resp -> nincs deklarálva.
A struct-hoz erősen javaslok egy packed attribute-omot.
dns_answer** answer -> ezt nem használod semmire.
u8b data[] -> ez nagyon csúnya.
Minek union?
A for ciklikusok, miért is nem memcpy-k? Ez nem C++ ahol számít, hogy a konstruktor adott esetben meghívódjon.A hiba itt van:
*dns_response[i] -> *(dns_response[i]);
szerintem így helyes, de lehet, hogy nekem van nagyon péntek este. -
dabadab
titán
Nyolc bites mikroprocesszoron a C# egyreszt nem letezik, masreszt technikailag kb. lehetetlen megvalositani, harmadreszt meg ha megis sikerul, akkor se akarna senki se hasznalni. (oke, mondjuk a C++ se hangzik tul hihetoen, sot, igazan a C is eleg hatareset)
"Nekem a C, C++ és a C# egy kalap alatt van."
Pedig azert eleg messze vannak egymastol: a C gyakorlatilag hordozhato Assembler a hatvanas evek vegerol, a C# meg nagyjabol minden modern paradigmat (objektumorientacio, generikus programozas, funkcionalis programozas, mittomen) tamogato, virtualis gepen futo cucc.
-
dabadab
titán
Ez veletlenul nem C#?... Mert akkor inkabb a C# programozás topikban erdemes kerdezni.
-
bucsupeti
senior tag
végigiterálsz a sztringen karakterenként. a karaktert átalakítod 0-15 közti számértékké (ascii tábla tanulmányozása után egy egyszerű kivonás lesz az átalakítás) megszorzod 16-al, majd beolvasod a következőt számmá alakítod és az előző értékhez hozzáadod. ez lesz a tömböd első eleme. ezt a metódust folytatod amíg a végére nem érsz a sztringnek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● olvasd el a téma összefoglalót!
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- PS5 konzolod megvásároljuk: Budapest, Kecskemét, Szeged, Debrecen vagy akár GLS futárt küldünk!
- BESZÁMÍTÁS! ASRock FORMULA OC RX 6900XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ALIENWARE Area-51 R6 Threadripper Edition 1920X
- Bomba ár! HP ZBook Studio G5 - XEON I 32GB I 512SSD I Nvidia I 15,6" 4K DreamColor I Cam I W11 I Gar
- Creative Sound BlasterX G5 (70SB170000000) (Sound Blaster) (DAC)
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest