- Argos: Szeretem az ecetfát
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- hdanesz: Hyundai Ioniq 28 kWh 2018 2. felvonás
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Fire/SOUL/CD: INGYENES Clone és Backup-Restore alkalmazások tesztje [2024]
- NASsoljunk: ZyXEL NSA-310 és az FFP
- Szevam: „Rendszerleállás” – egy AI képzeletbeli halál utáni élménye
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
Az utolsó bekezdés engem is érdekelne.
Mindig eszembe jut, amikor Abu mondta, hogy órajelet akkor érdemes csak órajelet emelni, ha már nem skálázódik az architektúra. Ezt még sztem valahol a gcn1-2 táján mondhatta.Úgy tűnik, ezt az állapotot az amd valahol ott el is érte a gcn1-2 táján. Jó, persze világos, hogy az ő elképzelésük a compute futószalagok és az async compute köré épültek, mert a gcn alapvetően compute orientált architektúra.
De ehhez úgy kellett volna, kellene programozni a játékokat. De ez nem történik meg. Az ipar compute futószalagra való átállítása zsákutca.A Hawaii volt az utolsó balanszos lapka, az volt az utolsó állapot, amire az arch még skálázódott. Azóta egy bizonyos szinten túl nem jut. A vegán az látszik, hogy a frontend geometria limites. Lehetne több enginet beépíteni, 4->6, de ezt nem teszik, mert bonyolult, meg nehéz, meg mittomén. A szállított szoftveres megoldás megint nem működik: az ngg programból programozandó és ezt némány techdemón kívül nem fogja megcsinálni senki. Ez itt zsákutca.
Aztán ott van a backend, a ropok, meg ilyenek. Erre Abu azt mondta, lehetne beépíteni többet, csak minek. Mert nem skálázódik. Ez is zsákutca.
A dsbr állítólag működik, mégse lett a Vega sávszéligenye szívószállal kielégíthető. Vagy alig érezni hatását, vagy a frontend a valós limit. Ez is zsákutcának tűnik.Rapid Packed Math. Fejlesztői közreműködés -> zsákutca
Nem skálázódó árchitektúra es magas falak a szoftveres megoldások előtt. Marad tehát a frekvencia emelése. Itt a fene tudja, hogy az arch limites, vagy a GF 14LPP. Utóbbi nem lenne meglepő, hogy nem rendelkezik azzal az évtizedes tapasztalattal a gpugyártás terén, mint a tsmc.
De hát itt is komoly limitekkel küszködik a polaris és a Vega is.Tényleg ott tart az amd, hogy látszólag nincs hová lépni, nincs hová mozdulni, nincs skálázódás, nem megoldás az, ha ebből vagy abból többet épít be.
A nagy remény a driver volt. Hogy az ngg majd 4->17 feloldja a geometria limiteket és kivágja az eddig haszontalanul elvégzett munkát. Valamint a dsbr volt.
De ezek az elképzelések bár lehet hogy nem alaptalanok, mivel az implementáció át lett tolva a fejlesztők térfelére, így tudható, hogy annyit fognak érni, mimt a dx12 es az async compute.Nincs tovább. Fölfelé nem skálázódik tovább.
Lefelé a Vega skálázódhat. De ez is érdekes. A Vega ugye alig jobb, mint a polaris. Ezen a szinten is a wundertreiber tudott volna előrelépést hozni, de nem hozott. Vajon ha a polarishoz képest egy hasonlóan méretezett Vega 20%-kal magasabb frekvenvián megy az el fogja adni?
Jelenleg Vega 40 körüliről nincs szó. De ez nem is baj, hiszen eleve érdekes kérdés, a Vega 64 meddig lenne vágható úgy, hogy nem csökkken a teljesítmény?
Úgyhogy én őszintém nem tudom mivel tudnának előrukkolni nem csak a csúcsteljesítmény növelese, hanem a középkategóriás termékeknél előrelépés terén se.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Újszerű Apple Macbook Air 13 - M2 - 30 Ciklus - 100% Akkumulátor - 8GB/256GB SSD - MAGYAR - Éjfekete
- BESZÁMÍTÁS! Asus B760M i7 12700KF 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB Rampage SHIVA FSP 700W
- Olcsó laptop! Lenovo Ideapad R3 3250U / 8GB RAM / 128Gb SSD!
- Használt és ÚJ Gamer Monitor Felvásárlás Gyors és Korrekt Ügyintézés!
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged