Én úgy tudom a youtube esetében is a hirdető állítja azt be, hogy hol jelenjen meg reklám, tehát nem a youtube osztja be. Van valami szabályozás, hogy miként oszthatod el a reklámokat, de tehetsz az elejére, bele a videóba, a végébe stb. Szerintem akkor jobb, ha az elején van, viszont megtekintés szempontjából ez nem biztos, hogy jó. Amíg a reklám megy csinálhatsz mást is, viszont ha már elkezdted nézni a videót, nem biztos, hogy leteszed a telefont/nézel mást. Szerintem ezt is embere válogatja.
Parci már sokat írt ezzel kapcsolatban (nem csak itt, évek óta téma). Törekednek ezekre a dolgokra, amennyire lehet, nyilván senkinek nem jó, ha az olvasók nyomják a csengőt a reklámok mérete, elhelyezése miatt.
Szerintem nem hibáztat minket senki. Viszont azt gondolom nem igazán látjuk a másik oldalt és biztosan nem unalmukban vezetnek be ilyen megoldásokat. A felhasználói oldalnak is el kellene oda jutni agyilag, hogy amit használ oldal az nem csak úgy odateremtődött, hanem azt működtetni kell. Ennek óriási lehet a költsége, amiket muszáj fedezni valamiből. Na most ha a felhasználók ehhez nem akarnak hozzájárulni, akkor a történetnek csak egy befejezése lehet. És nem szeretnék tényleg senki zsebében turkálni, de ha bírja elviselni a reklámokat, azt a havi 415 forintot tényleg észreveszi valaki a büdzsében?
Amúgy szerintem egyre drasztikusabb lesz majd mindenhol ez a reklám téma. Lásd indavideó és valószínű a youtube is keményíteni fog, mert jelenleg még simán ki lehet blokkolni a reklámokat. Az origonak is volt olyan reklámja, amit ha kiszedtél, eltűnt az oldal. Annó volt is erről blogom, csak azóta már töröltem.
Parci hozzászólásait olvasgasd át, szerintem sok minden tisztább lesz.
[ Szerkesztve ]